Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anielcaa

Berichten: 104
Geregistreerd: 11-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 01:17

Ik meld me hier ook nog eens. :wave:

Na een werkvakantie van bijna een jaar op eventingstallen in Australië heb ik de smaak weer helemaal te pakken en wil ik mij meer gaan focussen op eventing.

Afgelopen najaar ben ik gestart in de B in Merksplas en Grobbendonk (LRV). Merksplas gewonnen en een 2e plaats in Grobbendonk, daarna helaas het seizoen moeten stoppen omwille van een lichte overbelasting... Nu weer goed terug aan 't trainen om er in maart weer in te vliegen!

Hierbij dan ook nog maar even mijn paarden voorstellen:

Hircan (2007)
Electro x Orlando
Voorlopig de enige 'crosser' op stal
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gucci (2006)
Electro x Takashi
Overgenomen van mijn broer. Probeer hem terug een beetje op dreef te krijgen, maar dat valt niet mee..
Afbeelding

Afbeelding

Joly's Lexus (2014)
Dusty x Rusty
Nieuwste aanwinst. Sinds de zomer zadelmak maar staat omwille van het weer nu al een tijd stil...
Afbeelding

Afbeelding

Laurievc

Berichten: 4431
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 08:09

Aaah Anielca :D Dacht al dat dat paard me bekend voorkwam!

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 09:32

Laurie: Ik vind persoonlijk dat er niets mis is met de stud*entenwedstrijden. In de ring kan er wel gestreden worden, maar ernaast is het gewoon een ontspannen wedstrijd (incl. jenevertje voor je binnengaat ;). Het inrijden is relatief rustig, ik ben erger gewoon op de indoor jumpings. De onderste foto is van de studentenwedstrijd in flanders*horse expo, een verkleedproef. Maar dat is slechts 1x op het jaar verkleden...


Aha zo moet dat, foto's toevoegen! :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Iedereen heeft wel een knappe verzameling seg!

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:03

Allemaal knapperds <3.

Je kleinste mini is idd heel schattig varekaj!

Welkom anielcaa!

Ik verlang zo hard nr de zomer!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:18

Die kleinste mini is de grootste terrorist van de hoop :)) Uitbreker 1e klas. Netstroom, prikkeldraad, schapengaas, lint... Niks houdt dat mormel tegen als hij zijn zinnen erop zet om de buurt te gaan verkennen. En eens op stap krijg je hem dus amper nog te pakken. Hij weet verdomd goed, zelfs met eten, dat hij nét ver genoeg van je moet wegblijven. Maar buiten die buien is't wel een schatje ja :D

Mooie foto's Florence!

Welkom Anielcaa!

Ik ben begonnen met Icaro terug op te pakken. Dinsdag gelongeerd met de pessoa op lang en laag, gisteren eens iets hoger en strakker bijgezet. Man man man, hij was zacht gezegd coleirig. Hij kon zijn neus er niet uit drammen in de overgangen, hij kon niet gaan hangen, kort gezegd de trukendoos kon niet opengetrokken worden. Dat hij door de gebrekkige verlichting ook nog eens spoken zag buiten de piste was geen hulp. 't Heeft geduld en een hele strenge aanpak gekost maar ik heb er wel een paar stukken hele nette verzamelde draf uit kunnen krijgen en hele mooie, krachtige overgangen stap-galop.
Nu nog onder het zadel naar hetzelfde toe werken, al wordt dat niet makkelijk als hij er effenaf een krachtmeting van gaat maken.

lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 16:05

Bij deze ook nog maar een paar foto's van mijn (klein) varken Pieter, een intussen ook al weer 15 jarige palomino, die waarschijnlijk een kruising is met quarter/welsh (1/1/2003, dus hoe oud hij precies is weet niemand :Y) ). Via een pensionklant van onze vroegere manege door omstandigheden bij ons beland als lespony. Maar op dat moment viel mijn eigen paard uit met een blessure dus toen begon ik maar wat meer met de pony te rijden. En tsja de manege is intussen al twee jaar verkocht, maar de pony is er nog steeds :+ Hij loopt OCC80/B eventing met mij en springen en dressuur starten we eigenlijk nooit :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En voor de rest lopen hier ook nog een zwarte Shetlander, mijn zus haar merrietje en onze twee gepensioneerden (een KWPNer en een trakhener merrie van 25 en 26)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 16:44

Die onderste foto is eentje uit Ternat :D

lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 19:44

Jip inderdaad :) was stage van G.iel! Superfijn gereden toen. Hij was ook helemaal enthousiast. Hij begreep niet waarom ik zo twijfelde om B te rijden haha. Ik wel, omdat ik te veel schrik heb om fouten te maken, en dat voelt op 80 toch minder dramatisch dan op 90 :+

Laurievc

Berichten: 4431
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:00

Afbeelding

Zo genoten van weer in het zadel te zitten... *\o/* *\o/*

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:11

'Cross Gavere' komt wel op een leuk terrein zo te zien op de foto's amaai!

@Laurievc: Das fijn hé! :D

Hier ook wel een fijn ritje gehad. Met een klein bommetje onder mij. :+ Amai haha. :P En ondervonden dat hij nog steeds bang is van andere paarden die dom doen. Heb dus mogen zandhappen. }:0 Nouja, alles is ok en paard liep supergoed dus was wel geslaagd! :D

Laurievc

Berichten: 4431
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:12

Ach, soms moet zandhappen eens kunnen :+ Zolang ruiter en paard niks hebben niks mis mee :D

lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 21:32

Die van mij had het ook in zijn gat vandaag, en das een tsjolleke normaal denk dat het de wind was :p

Btw millie, een doel kunnen uitkiezen dus? :D wat is het geworden? Ik ga voor de 25 km (500 hoogtemeters) in chevetogne in maart. Weet dus ook voor wat getraind :')

Waterbak ziet er idd ferm uit! Wel grappig dat het 60/80/90 is. Lijkt mij veel meer mogelijkheden te bieden dan wat voor dat niveau kan/mag. Zou er liever eens gaan trainen ipv jumpcross ;)
Laatst bijgewerkt door lene op 27-01-18 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 21:35

Tis da. :P Luxor is thans een hele brave, echt een kinderpony met momenten. Deze week stond hij 1 minuut met een shet in de piste. Maar 1 minuut omdat hij blijkbaar met oren plat richting die pony koerste. := Vandaag ook na het rijden even met zijn vriendinnetje die aan het revalideren in de piste. Luxor moest er ook niet niet zoveel van weten. := 'k Zei tegen haar eigenaar van als hij nog een keer stom doet, haal ik hem eruit. Ja lap. := 'k Zei al ervoor van ja hij heeft gewerkt dus zal niet zo frisjes meer zijn. Even later begint hij daar een halve rodeo uit te voeren. :') Energie genoeg zeg! :D
Maar ben wel blij met dit, krijgt sinds 3 dagen oa sport mix zero erbij (voor zijn nieuw dikmaakdieet) en hij reageert daar nog redelijk fel op.
Dierenarts moest er zijn voor die merrie (voor ik ging rijden) en ik stapte aan de hand de oprit. Zij is ook mijn dierenarts en volgt Luxor ook af en toe op met die aanpassingen van het voer. Zij reed juist op toen ik terug naar stal wandelde. DA zei achteraf zei dat hij precies in form stond, zegt al genoeg. :+

Anielcaa

Berichten: 104
Geregistreerd: 11-01-09

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 23:12

Ik dacht bij het zien van de foto's van de waterbak in Gavere ook dat er een M cross ging lopen.. Ziet er wel heel ferm uit!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 01:25

Ik heb die stage ook gereden, vind G.iel echt fijn qua lessen. Enorm streng maar het brengt wel resultaat.

En ik mag zaterdag een erreplus springzadel gaan ophalen om te passen! Als dat goedgekeurd wordt door de zadelmaker kan ik het springen en crossen weer oppakken *\o/*

Geen pijn gedaan Hanne?

lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 11:06

Ik heb horen waaien dat er een "opsprong" het water in zou komen zelfs. Maar daar kan ik mij niet veel bij voorstellen :D

Leuk van het zadel Varekaj! Dan kan je ook weer aan de slag met het springen :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 12:03

Ik had niks meer gehoord dus dacht "dat is verkocht". Gisteravond dan ineens bericht "het zadel is weer beschikbaar als je nog interesse hebt". Mijn hele weekend is in 1 klap goed, voel me net een kind dat uitkijkt naar een dagje pretpark :o Ik zit ze zo fijn op, paars loopt er super onder, heel fijne materialen en 't is echt aan een mooie prijs. Kriebels omdat ik mijn "droomzadel" te pakken heb en nog meer omdat ik inderdaad ein-de-lijk gericht kan gaan werken aan het springen.

Het lijkt me gewoon eens een keertje mee te zitten en te gaan zoals voorzien. Dat is voor het eerst (ik trek pech aan als een magneet) en dat is verdorie toch een machtig goed gevoel.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 16:53

Winnie heeft gewonnen in een proef van meer dan 40 deelnemers! **\O/** *\o/* **\O/**

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 17:21

*\o/* i

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-18 19:09

Proficiat Winnie!!

Hier was het ook een productief weekend.
Nog eens op Jomo gezeten na 2w.


Afbeelding

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 21:11

Waw proficiat Winnie! Wat een comeback!

Hoe was het bij de anderen op wedstrijd?

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 08:55

proficiat winnie! heb net je proef niet gezien moest net opzadelen.

Ik had een beetje dubbel gevoel zo. Ik moest ten eerste al 15 min lateren starten dan voorzien dus ik zat er 35 min op voorhand op om in te rijden +15 min is 50 min echt veel te lang. ze was zo plat als iets en dan reageert ze ook niet meer op mijn been. Ik had ze de zaterdag goed laten werken aan de longe en de zondag morgen nog eens goed gaan stappen en draven op de baan zodanig dat ze wat kalmer ging zijn + dan nog eens 50 min inrijden was er te veel aan. had ik op mijn uur mogen rijden was het ideaal geweest maar ja :s nu ik had een super slecht gevoel maar uiteindelijk had ik toch nog 64.4%. punten lagen allemaal dicht bij elkaar. beetje rare jury vond ik maar bon.
Onze vos had naar onze normen een redelijk goeie proef in de zin dat hij redelijk kalm was dus geen trippel passen of aanspringen in galop tussen in. maar hij heeft echt geen punten gekregen! Het is eigenlijk niet zo leuk om altijd zo negatief beoordeeld te worden. Terwijl ik voor mijn eigen vond dat het in slechte proef had heb ik nog altijd meer dan 10% meer dan hem die dacht dat hij een goeie proef had :(

wij zijn trouwens ingeschreven voor baarle nassau op zondag.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:56

Dat is inderdaad niet leuk MF! Rij je bij verschillende organisaties? Het is soms goed om wat af te wisselen qua organisaties en dus ook verschillende jury's te hebben, merk ik zelf.

Proficiat Winnie! zal deugd gedaan hebben :P

Jomo begint al wat zwaarder te worden in zijn hals vind ik!

Varekaj: jippie! Ideale timing, nu wat jumpings meepakken en erna beginnen de crossen alweer.


Hier een weekendje rust gehad, ging normaal naar Llyda met Iskander (jonge paarden, 1m05) maar er was iets in mijn ribben geschoten s'ochtends (spierscheur of de zwevende rib die scheef zit, heb dat al eens gehad). Ervaring leert mij dat ik met pijn voorzichtig rij en dat niet ideaal is, dus ben niet gegaan. Aangezien Iskander maar 1x 1m05 heeft gelopen en in februari het max. 1m10 kan staan neem ik hem dit weekend mee naar Moorsele samen met Ferro voor ze allebei 1m te starten.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:03

Wij rijden enkel winter werking voor dressuur eigenlijk. nu was het een jury die we nog maar weinig gehad hebben.

oei hopelijk alles terug al wat beter? Als je zelf al weet dat je niet volop kunt rijden dan start je inderdaad beter niet.
Ik ga zondag ook naar moorsele voor de 90 cm dan wel. volgende keer normaal 1m als het zondag goed gaat.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:03

Wat jammer MF :/ In da gaverr.ach durft dat nu idd wel eens voorvallen dat het uitloopt. Wie was de jury bij u en bij je vriend? Soms is af en toe andere jury beter maar paar keer bij dezelfde rijden kan ook nodig zijn, als die progressie opmerkt.

Klinkt pijnlijk Florence!

Ik heb dit weekend stage gereden met Win.ston bij Jori.s Van Spri.ngel.
Twas heel interessant, dressuur was erg lastig :+. Heb nog veel werk aan mn zit in draf, hij zit niet zo makkelijk en als hij dan deftig werkt kan ik er helemaal niet op zitten. Springen was ook leuk, toch een mooi parcours op dikke meter gesprongen denk ik. Hij wordt zo wel loperig en loopt zo zijn afstanden toe tot tegen de hindernissen, moet dus wel eens durven zeggen HO en niet er gewoon in meegaan. En gisteren dan na 1.5 jaar tijd terug crosshindernissen gesprongen :D Voor winston was het ook al 1.5 jaar geleden maar die was helemaal niet onder de indruk :P. Ging best goed, de eerste keer liep hij naast de tweeden van de dubbel van punten, hij sprong enthousiast over de eersten en ik was niet snel genoeg was voor de tweeden. En hij liep ook eens langs de 2de haag. Er stonden zo drie hagen na elkaar die we in schuine lijn moesten springen. Erna deed hij alles super :D. Heel erg blij :D!! Ik weet weer wat ik gemist heb :P.