[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 10:37

Er komt vast ooit iets voorbij wat wel leuk is :D

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 10:38

Ja dus nu nog maar even sparen :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 10:38

ramenlappen moet je ook niet doen als het mooi weer is maar als het triest weer is anders krijg je strepen mijn huishoudelijke medeling voor vandaag.... :+

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 10:43

bvw schreef:
ramenlappen moet je ook niet doen als het mooi weer is maar als het triest weer is anders krijg je strepen mijn huishoudelijke medeling voor vandaag.... :+

hahaha ik zal het de glazenwasser zeggen. Ik vergat het nog weleens en als dan mensen zeiden dat ik echt mn ramen moest lappen dacht ik :)* oh ja dat hoort er ook bij.
Even later zag ik een glazenwasser in de straat. Heb gevraagd of hij mijne ook wil doen en sindsdien worden mijn raampjes elke 6 weken gelapt. :j kost bijna niks en ik heb altijd mn ramen schoon :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 10:44

Dat meen je niet Marijke, laat je het echt doen door een glazenwasser?? :+

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 10:47

:j :j

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 10:47

Oh oh oh... dat zou nou niet echt in me op komen. Of ik moet geld over hebben :D

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 10:50

geld over heb ik ook niet, maar het kwam er nooit van. Ik heb er geen hekel aan om te doen maar dat was altijd hetgeen wat ik vergat. Nu komt die meneer, doet mn ramen en gooit een briefje door de bus en ik maak het geld over.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 10:51

Goeiemorgen :Z,
Ik ben ook weer in tha house. Ben ook wel in voor een polo en een shirt! Wat mij betreft gewoon weer donkerblauw en zwart met lime logo. Was wel heel mooi de vorige keer!
Ik ben er idd ook wel voor om alleen de actieve posters en de mensen die er al heel lang zitten mee te laten bestellen. Om maar even een voorbeeld te noemen, iemand als Sanurie (no offence) ken ik niet echt en die praat hier niet (vaak) actief mee, dus die hoeft wat mij betreft dan niet. Misschien idd wel handig om een apart topic te openen trouwens, maar dan gewoon met besloten in de titel? Zodat niet ineens iedereen wil?

Sim, jeetje ik schrik me ook kapot van je bericht. Bij mijn oma is vorige week ook een bioptie genomen, die krijgt vandaag of maandag uitslag..
Fijn dat Do braaf was Karen

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 10:56

Ik moest weer een hoop pagina's bijlezen en heb maar een paar dingen onthouden:

Sim: een biopt, tjee, hopelijk heb je er niet teveel last van!

Verder zag ik nog wat langskomen over supplementen. Ik weet niet over alle supplementen evenveel maar over enkele wel, waaronder de gewrichtssupplementen ;). Het klopt inderdaad dat glucosamine en chondroitinesulfaat 'bouwstenen' zijn in je gewrichtsvloeistof (synovia). In normale omstandigheden kan je die echter prima zelf aanmaken. Pas in geval van een gewrichtsaandoening (bv. artrose) zijn mensen van mening dat zo'n supplement kan helpen om je gewricht te smeren. Er lopen echter al jarenlang onderzoeken naar deze middelen en er is blijkbaar laatst humaan een samenvattend artikel geweest die alle studies heeft samengevat en er kwam nog steeds niet eenduidig naar voren dat het werkt. Als aanvulling op de therapie bij gewrichtsproblemen zou ik echter wel het voordeel van de twijfel nemen (samen met omega-3- vetzuren die ontstekingsremmend werken) naast pijnstilling. Preventief zou ik je geld gewoon lekker in je zak laten zitten, maar goed, dat is mijn mening ;).

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 10:57

Ramen lappen durf ik nu ook niet meer, al die spinnen die hun webjes in de hoeken van de kozijnen hebben gemaakt :')
Ik zou als ik een echt huis zou hebben ook de ramen laten doen, kost inderdaad geen drol. Mijn ouders zijn 20 euro kwijt voor het hele huis....

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 11:02

Mootje: dat is echt niet veel!

Ik ben trouwens een beetje brak... Gister weer iets te enthousiast biertjes gedronken :') . Gelukkig heb ik al weekend. Zo dus maar mijn tas inpakken, dan kan ik vanmiddag nog lekker gaan rijden!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 11:07

net heb ik voor alle appartementen/huisjes die bezet komen de ramen weer buitenom gelapt. En dat is dan best veel in zo'n stolpboerderij. Op zich heb ik er geen hekel aan, en zeker niet bij de boerderij, want daar het ik geen trappetje nodig. Maar nu met al die spinne(n)webben en zo, word ik er ook niet vrolijk van....

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 11:09

Morgen lady's, nog 8 te gaan.
Ga zo even met Noor bij Frank en Helen de Boer op de koffie en dan maar eens even lekker lunchen in Edam en vervolgens met de leesmap in de tuin. Leek ons een strak plan.
Bye bye zwaai zwaai, plezierige dag allemaal.

Edit: zie dan Noor weer strak in de jurk is, ga me eerst maar weer even verkleden in een kleedje ipv broek met shirt.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 11:16

Kris schreef:
SGWay of life kleding:

Kris: Vest en polo 2x
muts_marijke: Vest 2x en polo
Texelse: Vest
Danielle: Vest of polo
itsme: Vest en misschien polo
joki: Vest
Noor: Vest
Mootje vest en polo
Bianca vest
Margriet: Polo
San: ov
Hilde: Vest en polo
Evony: Vest
Snoekiej: Vest en polo

Ramen lappen? Daar geef ik de glazenwasser iedere 8 weken € 10,- voor. Is het hele huis dan weer voor gedaan. Ga ik het 1 niet zelf voor doen en 2, ik heb geen ladder en kan dus de 1e verdieping sowieso niet zelf :D

MM, ik vertrek morgen naar Tunesie en kom de 16e terug :oo

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 11:18

We gaan toch op stand lunchen? Dan moet je ook netjes in de kleren :j . Even kijken of ze bij 't Klooster in Edam nog wat leuke huis-dingetjes hebben. (Belastingmeevaller :D )
Texelse, ik wilde schrijven dat ik BT verder niet ken en ik weet ook helemaal niet van een ongeluk maar ik zal al dat jullie al contact hebben gehad :)

Glazenwasser is straks bij mij ook meer dan welkom, maar dan alleen boven buitenom. Binnen en beneden kan ik het zelf wel (zegt zij die nog nooit een raam gelapt heeft).

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 11:22

Kris je mag mij ook op de lijst plaatsen voor een vest en polo

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 11:29

Klinkt als een leuk dagje Margreet!! Veel plezier!
Noor, ramen lappen en strepen krijgen komt door de warmte van het glas, dus niet specifiek van de zon, howel de ramen in de zon natuurlijk wel warm zijn. Korte cursus van je moeder zal geen probleem zijn toch??

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 11:30

Jottem na een nacht van 4 uur helemaal naar groningen afgereisd is het college na een half uur afgelopen! Zucht. Nu dus maar op naar de starbucks om wakker te worden haha!

Ik lees van alles of ramenlappen en co, bij ons komt er iedere woensdag iemand die het huis doet :D helaas mijn kamer niet *grom*

Pfff ik hou ook niet van beestjes marijke! En helemaal niet van spinnen! Moest gister hout stapelen nou 3 keer raden wat voor joekkels daar tussen zaten! Heb toch zitten gruwelen dan liever de ramen lappen ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 11:33

_Noor schreef:
Glazenwasser is straks bij mij ook meer dan welkom, maar dan alleen boven buitenom. Binnen en beneden kan ik het zelf wel (zegt zij die nog nooit een raam gelapt heeft).

Hehe geldt ook voor mij :o
Mijn auto is het afgelopen jaar helemaal niet gewassen, dus vrees dat het met de ramen later niet beter is :+

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 11:33

goedemorgen.
ben me toch misselijk en echt giga hoofdpijn..moet zo naar het werk en ben pas half 8 thuis.

verder gepraat over ramen lappen. hier doen we het zelf maar niet zo heel vaak. is nu wel weer hard nodig..binnen en buiten. buiten doen we altijd samen. pa gaat met slang en spons rond en ik of ma met de trekker. pa haalt dus eerst alles pinnetjes weg

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 11:36

Nou ik ben braaf begonnen met de buitendeuren en kozijnen schoon maken. Vorig jaar hebben we buiten alles laten schilderen en het is nu toch wel weer mooi hoor als het schoon is.
Wij wonen dus ook buitenaf hebben ook onwijs veel ramen en boven kan ik al helemaal niet bij... betaal de lieve meneer 15 euro voor het hele buitengedeelte! Daar ga ik het echt niet voor doen! Meneer komt elke 6 weken.
Geert gaat nu voor me uit met de ragebol zodat ik geen beestjes zie :D
Hout stapelen doe ik dus ook echt niet Sarah. Wordt dan helemaal gek.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 11:38

Kris schreef:
SGWay of life kleding:

Kris: Vest en polo 2x
muts_marijke: Vest 2x en polo
Texelse: Vest
Danielle: Vest of polo
itsme: Vest en misschien polo
joki: Vest
Noor: Vest
Mootje vest en polo
Bianca vest
Margriet: Polo
San: ov
Hilde: Vest en polo
Evony: Vest
Snoekiej: Vest en polo
bvw: Vest en polo

beterschap itsme!

rowo, daar hebben ze was straten voor gemaakt ;)

evony, dat is ook niet tof, gelukkig is het lekker weer.

Net een killer buikspierkwartier gegeven! Was ook beetje eigen belang, moet morgen weer in de bikini :D :D :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 11:38

over beestjes gesproken, ik kwam vorige week vier muizen tegen in frits zijn voerbak! 's winters verdrinker er ook altijd heel veel in zijn water emmer, echt een goeie muizenvanger die Frits :=

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 11:39