[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 18:25

Mijn instructrice is ook lid van Your Horse :) en ik krijg de bladen doorgeschoven als ze klaar is en ik ben zeer te spreken over Your Horse :) . Ik vind Engeland toch wat dat betreft iets meer een paardenland ;) en er staat zéér interessante stukken in, die je bijvoorbeeld in Bit, waar ik lid van ben, niet tegenkomt :) .

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 18:54

Als je een engelstalig blad wilt hebben die over eventing gaat, moet je de Eventing nemen ;)

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:42

Oh wist ik niet dat bestond, ik ga het eens eventjes opzoeken ;) Your Horse vind ik idd heel interessant, en lees ook super vlot , wel belangrijk voor mij ahah :P

Pff.. Ik heb eergisteren hier beschermers aan iemand verkocht, die toch een belangrijke bokker is en wikischrijver, maar ik hoor er totaal niets van :? Haat ik echt ..
Heb straks mijn 2de kans met de hond in de hondenschool hehe, hopelijk doet hij het nu wel goed :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 19:53

Epona_ schreef:
Pff.. Ik heb eergisteren hier beschermers aan iemand verkocht, die toch een belangrijke bokker is en wikischrijver, maar ik hoor er totaal niets van :? Haat ik echt ..

Misschien is diegene wel even druk of zelfs niet meer online geweest of is er een andere reden waarom hij of zij even niets laat horen. 2 dagen valt toch nog wel mee?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 20:12

Goedenavond!
De les was leuk, maar ik ben bijna bevroren := Daarna Vorstin gelongeerd, en toen naar Divoza & Hypo Plaza. Ik wilde het boek van Lammert Haanstra kopen, en een lekker warm vest. Boek wel gevonden, vest nog niet. Ook niet bij Hypo.

Jeetje Vief, dat is echt koud :=
Hopelijk is het gelukt met lezen PB
Handige actie Benthe :Y)
Mo, ik heb niet meer verder gekeken naar de scintigrafie, omdat we nu de oorzaak hebben van het achteruitgaan (het zadel waarvan Bart zei dat het goed lag, lag nog beroerder dan mijn andere zadel) en ik ga nu eerst fysiotherapie proberen. Lekker dat ie zo fris is btw :D
Succes met je sleutelbeen Caroline
Sterkte Marloes :(:)
Fijn dat Voodoo lekker liep Rosalie!
Interessant blad Epona :j

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 20:54

Goedenavond :wave:

Ben even 2 dagen weg en meteen allemaal paginas bijlezen haha ;).
Gister had ik heel veel tussenuren achter elkaar, ben toen naar een vriendin gegaan en heb toen bij hun thuis film gekeken. Erg gezellig. Daarna weer naar school gegaan, had nog 1 uurtje les :+.
Daarna met mijn klas uit eten geweest in het Stadscafe. Toen we daar klaar waren zijn we gaan schaatsen op Oldehoven. Wat hebben wij een lol gehad :D! Geweldig.
Lekker 1,5 geschaatst en toen de kroeg ingedoken. Een hele gezellige avond/nacht gehad.
Vanochtend was het iets minder leuk, maargoed ;). Eigen keuze haha.

Wat een koud weertje :=.Niet mijn ding :n.

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:55

Mijn puppy was er weer niet door op de hondenschool! Tdju :P Maar ik heb nog 3 kansen dus moet wel lukken. Hij was super druk door het koude weer. En ik stond er ook te bevriezen, echt waar normaal kan ik er redelijk goed tegen maar nu..

@Simmie: Ze is twee uur geleden nog online geweest, en ik zie ook dat ze mijn pb heeft gelezen. Nouja, ik wacht wel nog even :x :P

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:57

Mooi dat het zo gezellig was Kim!

Ik weet nu eindelijk wanneer ik dat nieuwe zadel kan verwachten. Het wordt begin FEBRUARI :oo Dat had ik niet verwacht. Nouja, kan er toch niets aan doen. Die paar weken kunnen er ook nog wel bij.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 22:05

Jemig wat laat Rosalie! Hoe lang wacht je nu al?
Jammer dat het weer niet lukte Epona. Gekke puppy :P

Ik ben nu het sportgala aan het kijken. Best leuk om alle hoogtepunten van het jaar te zien! :)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:20

Das balen Rosalie!
Klinkt gezellig Kim :D

Ik zit er over te denken om schaatsen aan te schaffen. Vorig jaar was ik een beetje laat en hadden ze bijna niks meer, behalve hele dure of hele kleine/grote maten.
Met een beetje geluk kunnen we volgende week schaatsen :)

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:28

Wauw, Antheav, kunnen jullie echt schaatsen op vijvertjes en zo ? Of rivieren :D ?
Bij ons is er echt niks in de buurt waar je zou kunnen schaatsen (buiten dan de schaatsbaan haha en de Schelde, maar die bevriest niet) Dat zou ik wel eens willen doen, zo in de natuur schaatsen! Lijkt me heerlijk!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:35

Hooooooooii!!

@Epona: :P Hahaha.. heerlijk die puppy's :D
@Snoekiej: Na lekker dat Bart dat zadel goed vond liggen.. heb je hem al gebeld met het nieuws?
@Anthea: Go Anthea :P ! Ik kan echt totaal niet schaatsen :o .. Dat ijs komt zo hard aan als je valt := .

Vanavond kwam Greenpeace in mij naar boven! 8-) De kat zat opgesloten in een kast!! Ik deed mijn kast dicht en ik hoorde heel zielig miauwen, dus ik Money (zo heet de kat :+ ) roepen en ik hoorde echt zielig miauwen.. uit de kast tegen over die van mij!! :oo Pffff... ik meteen de staleigenaresse plat gebeld.. gauw naar haar broer.. (kan er niet tegen als er zo'n hulpeloos dier opgesloten zit :n ) en nergens een sleutel te bekennen van die kast, van alle kasten een reservesleutel, behalve van die kast :\ .. Dus van alles verzonnen en uiteindelijk kwam er een sleutel bovenwater en kon de kat bevrijd worden *\o/* .. Kat blij, ik blij... ik kan rustig slapen. Missie geslaagd :)) . Het arme dier :(:) ... Ik vraag me af hoe je het had kunnen missen bij het dichtdoen van je kast :o? .

Wolin heeft ijs staan bikken in de paddock en kreeg warme slobber toe :9 .

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 23:40

Ahww, wat zielig voor die kat! Ik heb Bart nog niet gebeld. Ik weet nog niet hoe ik het bij Bodegraven ga voortzetten. Misschien dat ik nu het behandeltraject van de fysio inga, en als het dan niet verbeterd is, dan pas weer naar Bodegraven. Ik vind het wel erg dat een DA zadeladvies geeft (wat niet klopt) en dat Van Rijs mij vorig jaar dit zadel heeft verkocht als goed. Hij moest echt de hoofdprijs er voor hebben (800 euro), terwijl het zadel er helemaal niet goed uitzag, en nu blijkt het ook niet te passen!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:44

Over van Rijs komen een heleboel klachten, steeds meer.. Hij smeert steeds meer zadels aan die verkeerd zijn aangemeten, veelste krap zijn en veelste lang zijn. Zo zijn er meerdere paarden die door zijn zadels een rugblessure hebben opgelopen (één bij mij op stal en één elders.. beide met een Euroriding)
(zo zei hij dat de boom van mijn vorige zadel, véééééél te breed was en andere zadelmakers zeiden dat de boom niet smaller had gemogen en prima was... Het was gewoon een wipwap het zadel en dit hij had niet opgemerkt, veel te rond opgevuld en keihard.)

Dat van die kat is inderdaad heel zielig.. :(:)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 23:46

Had ik dat maar eerder geweten.. Ik heb een Euroriding, maar die heb ik niet via van Rijs. Mijn springzadel is een Passier Paragon. Dat lang en te krap is bij mij dus ook zo, mijn Euroriding is te lang en te krap, en mijn Passier is alleen te krap (en ook instabiel).

edit: Ik zag trouwens vandaag bij Divoza die Newmarket deken liggen! Ik had mezelf bijna een deken cadeau gegeven, maar ik vond ze toch wat duur :o Ze zijn wel erg mooi! Alleen de originele is toch niet van fleece, maar van wol?
Laatst bijgewerkt door Snoekiej op 15-12-09 23:56, in het totaal 1 keer bewerkt

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:56

van Rijs heeft ook bar weinig anatomische en fysiologische kennis en dat vind ik echt beroerd als zadelaanmeter.. Heb meerdere malen meegemaakt dat ze wat maar uit hun nek kletsen.. Buitendat; andere zadelpassers vertellen je precies waarom het niet oké is.. en dat kan van Rijs je allemaal niet uitleggen als je er naar vraagt.. Er zijn mensen die met van Rijs weglopen, ik daarentegen heb ze echt de rug toegekeert, vind het schandalig dat zij zadels mogen aanmeten :? .

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 00:16

@ WL + Snoekiej: Dat van die euroriding zadels bij van rijs heb ik bij een vriendin van mij precies zo meegemaakt, 100x bijgevuld en aangepast en het lag nog schots en scheef, waardoor ze 1 paard een half jaar zonder zadel heeft gereden, en waardoor een aander paard met een flinke peesblessure op de rug stond. Ik vertrouw ze eigenlijk alleemaal niet die zadelmakers, al dat geprutsmuts en "aanmeting" van die zadels eindigt vaak alleen maar in ellende.
Je zou eens moeten weten wie mijn zadels heeft aangemeten ;)

@ Epona: Leuk die puppy's, zijn soms net paarden, ze doen altijd wat jij juist niet wilt :Y)

Ik ben vandaag ziek geweest, eigenlijk liep ik er al een week tegenaan te snotteren maar ben er mee doorgelopen, vandaag werd het toch echt teveel en ben ik lekker thuisgebleven van school.
S'middags ben ik naar Bandido geweest en gereden, ik voelde me gelukkig al een stuk beter, heb ointzettend lekker kunnen dressuren. Uitmesten was alleen wel een ramp, het licht in ons gangetje is kapot en kan pas vrijdag gemaakt worden, dus ik stond uit te mesten met een paar geimproviseerde sfeer-peertjes :+ . Daarna snel naar huis geracet en wezen opppassen, ik ben nu net thuis en ik moet zeggen dat ik me toch weer zwaar kl*te voel ;( .

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 08:51

Goede morgen

Gister ook evend nog langs me vriendin geweest en der kleine, ging allemaal erg goed, en tis echt een mooi kindje :)

Heb gister half leuk nieuws gekregen, heb een verlenging van 3 maanden, en dan kijken hoe en wat :( dus ik hou me ogen maar open naar wat anders... echt flink balen maar ja beter als ze me gelijk op straat zetten

Lotte oh oke nee dat is wat anders bij ons was er 1 die stond gewoon continue te trappen en gaven mensen hem telkens snoep.hooi dus het werd niet minder.
Zou het idd met de eigennaar bespreken.

Ik ga richting werk.. tis erg koud

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 09:58

De oude van Rijs was wel goed heb ik altijd begrepen.
Ik heb ooit een springzadel bij Drunengekocht waarvan de boom scheef was. Drama meegehad om die terug te brengen. Uiteindelijk gelukt.
Koop nu gewoon zelf een zadel en kijk zelfhoe het ligt. Laat daarna Godfried komen en die vult desnoods wat, maar heb nu nooit meer problemen met zadels.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 10:00

Trouwens Snoek die NewMarket moet je gewoon uit Engeland halen. Scheelt al gauw 20,-euro. En ook Wheatherbeeta heeft ze en die zijn 30euro goedkoper dan de Rambo en zeker niet minder.
Origineel zijn ze van wol (heb er eentje), maar die zijn bijna niet te betalen. Vaak ook zonder voorsluiting. Wel oerdegelijk. Heb de mijne al een jaar of 10 en slechts 1x is het een paard gelukt er een scheur in te krijgen,.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 10:03

Morgen :wave:

Ik zit nog even bij mijn ouders. Pc'tje hier is echt dood aan het gaan, dus maar even snel wat nieuwe dingen op de externe harde schijf gezet :=
Ziet er ook weer koud uit hier.. Brrr! Zo weer naar Enschede voor een vergadering :)

PB: Hoe ging je tentamen? :)
Shanouk: Fijn dat je het boek gevonden hebt :D
Epona: Beterschap :(:)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 10:17

Tentamen ging goed. Was alleen zo koud dat ondanks mn UGGS nog bevroren voeten had.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 10:37

Dat is wel slecht zeg :=
Al heb ik ook wel een paar keer in mijn winterjas een tentamen gemaakt :+
Fijn dat het goed ging!

Ga maar eens naar het postkantoortje, moeten nu open zijn als het goed is :)

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 10:45

Goeiemorgen!
@Corien: Fijn dat je contract verlengd is met 3 maanden. Maar heb je het idee dat je eruit moet dat je toch weer naar wat anders gaat kijken? In ieder geval wel fijn dan, dat ze je niet meteen eruit gooien!
@PB: Dat is wel heel erg, als je in je uggs nog bevroren voeten hebt tijdens een tentamen! Ik heb wel regelmatig nog met mijn jas aangezeten :o
@Vief: Hopelijk heb je je belangrijke bestanden kunnen redden van de computer!
@Rosalie: Dat is wel balen dat je nog zo lang op je zadel moet wachten.
@Snoekiej: Fijn dat je in ieder geval het boek van Lammert Haanstra hebt gevonden! Ik ben meer van het gemak met longeren en gooi ze dan ook geregeld in het pessoatuigje :o
@Anthea: Ik vind schaatsen ook wel erg leuk, maar ben er niet echt een ster in :D Lig geregeld hard onderuit en kom dan dus weer bont en blauw thuis, is moeders nooit zo blij mee :o

Ik heb me vanmorgen heerlijk verslapen. Heb mijn 1e wekker uit gedrukt en de 2e niet meer gehoord, totdat mijn moeder m'n kamer binnen kwam met de vraag of ik niet naar stage moest :P Toen er toch maar uit gegaan en snel de paarden naar buiten gekiept en in de auto gestapt. Nu alweer even op stage en zit nu even met een grote kop thee nog wat meer wakker te worden :o

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 11:08

Goeiemorgen :wave:

Vief: Leuk he computers :P. mijn laptop heeft wat kuren :=.

PB: Balen van je bevroren voeten :=. Wel mooi dat je tentamen goed ging ;).

Corien: Fijn dat je iig 3 maanden nog kan blijven.

Heb net even een buitenritje met Sofie gestapt. Brrr frisjes. Had d'r maar mooi een deken opgedaan tijdens het stappen.
Lig nu weer lekker warm in mijn bedje :+. Even met een opdracht voor school bezig :).