Eén van onze pensionpaarden heet Ursul Xequoia ... dat is heel snel veranderd in Macho Wat een naam zeg, toen ze hem net had vroeg iedereen wel 10x van "hoe heet die nou?" Een andere bij ons op stal heet Urgent, vond de eigenaresse ook maar niets .. is nu Vertigo We hebben hier ook een haflinger die heet eigenlijk Winson en wordt in het dagelijks leven gewoon Auke genoemd
@ Amber .. ziet er goed uit joh! Gewoon lekker oefenen op die dubbels. Bovendien was je nog niet zo lang geleden weer begonnen met opbouwen toch?
Nee klopt, Ik ben vorige week begonnen met weer iedere dag rijden. En vorige week een keer gesprongen (toen ik gelijk gevallen was haha). Dus was nog verbaasd ! Laatste keer dat we parcours sprongen was in November !
Smorgens, Tja casteren, ik was erbij toen onze toen nog arabisch hengst werd ontdaan. Maar je krijgt er toch kriebels van. Onze hond heeft geen dek neigingen en mag ze dus gewoon houden.
Qua namen moet ik toch iedere keer stiekem lachen als ze de naam van m'n paard trachten uit te spreken: Oasis de Kerinec (franse tongval). Verkoper had hem Mr Frenchman genoemd, maar ik vond het origineel leuker. M'n arabier heet Barq Madjied Star en betekend Geprezen Bliksem. In de volksmond Pietje.
Helaas heeft Pietje Oasis een tik op z'n voorbeen verkocht en gaat de springwedstrijd voor ons in Wezep niet door. Maar d'r zullen er vast nog wel meer komen (wedstrijden dan).
En met tandartsen hebben we geen problemen. Zowel electrisch als handmatig geen probleem voor de paarden.
Ziet er netjes uit hoor Amber. Je komt overal mooi passend bij de hindernissen.
Tja wat namen betreft. Gelukkig had ik een NRPS-er dus ik mocht zelf namen kiezen. De merrie heette Elisabeth... Op concours Elisa, dochter Beaudine en zoon Hunter. Logica niet te volgen, maar de maat ook niet. Moeder was een Epony/klein paard (met redelijk wat body), Beautje (met minder body dan mams) kwam boven de E maat uit, maar op wedstrijden werd toch gevraagd of het geen Epony was. Hunter was een kleine E. Een fokker in de buurt had wel namen als Vera, Sera, Uvera enz.
Goedemorgen! Gisteravond ging mijn dressuurles met Jipje wel fijn. Lekker laag over de rug gereden en later nog even omhoog gewerkt en hij pakte het weer lekker op. Wat bertreft namen, Nika heet eigenlijk Niklana, haar moeder, oma enz. Rulana, Bulana, Vulana, enz. Haar eerste dochter heette op papier dan ook Alana en zou op wedstrijd waarschijnlijk All in One gaan heten. Haar zoon heet Blue Cross, dus die valt uit de boot Dan hebben we nog een merrie, die heet Katrichta, moeder, oma enz. Hatrichta. Ze heeft 2 dochters gehad en die heten Atrichta en Batrichta. Jipje die heet officieel Jerry, maar vind Jipje leuker.
Heb wel lekker gereden Halfuurtje toen merkte ik toch wel dat ze wat moe werd en was het eigenlijk ook wel weer mooi geweest. Merkte niet echt verschil, alleen bij het bit in doen had ze eerst haar twijfels
J_N: Fijn dat je lekker gereden hebt! Ruudje: Balen dat je nu niet kan springen, maar idd wedstrijden zat