Dressuurringen en springen lag er redelijk bij. Een slechte plek bij losrijden springen in het midden, maar daar heb je geen last van. Dressuurlosrijden en cross niet gezien, maar volgens mij gaat dat ook wel.
Ik heb een nieuwe greppel bij ede langs zien komen op insta. Maar wij verkennen morgen. Ik ben 11:55u met springen
Crealief
Geplaatst: 11-06-22 21:37
LuffB schreef:
Toevallig mensen Ede al verkend vandaag? Ik ben morgen om 13:15 aan de beurt met het springen Wie nog meer rond die tijd?
ik heb ede al verkend! leuk rondje! 2 greppels, waarvan 1 vrij brede in een dubbelsprong. beide greppels hebben een alternatief. ook een alternatief voor de trakhener, maar ik denk dat die wel te doen is. ik begreep het alternatief ook niet helemaal, maar ik vermoed dat de bordjes nog niet helemaal goed stonden.
Ik heb ondertussen fotos van iemand gezien, ziet er idd uit als een fijn rondje. En leuk dat ze die hindernis bij de thrakhener veranderd hebben ten opzichte van wat er eerst stond. Ik ben er zin in!
Hier ook lekker gereden in ede. Op 5a even alternatief gedaan. Paard kent gaten gewoon nog niet. Ze keek even water in maar rest simpel foutloos en met springen ook. Wel mega chaotisch met losrijden.
Ik heb volgens mij een foto met een deel van de uitslag van groep 2 van de B.
Zelf heb ik heerlijk gereden, springen vond ik wel heeeeel erg laag staan, cross had een paar leuke lijntjes (5a b en 6 en vond 15 en 16 ook leuke combinatie dat je beetje meer moest sturen). Ik ben voor het eerst een cross binnen de tijd gefinisht en ben in combinatie met hoge stijlpunten op de 2de plaats geeindigd in groep 2!
Gefeliciteerd luff! Ik zag jullie gaan, ging lekker!
Ik ging ook heel fijn. Springen idd heel laag. Beide foutloos. Net voor mij viel er een hard in de greppel bij 5. Dus had daar zelf wat minder vertrouwen en het alternatief gereden. Ze keek nog wat op de trackener na het water. Maar verder echt super. Uiteindelijk goed voor een 12e prijs (een zak paarden snoep )
Ik heb een foto van de 2e groep in totaal als je die wil
Ah ik heb jou helemaal niet gezien/ doorgehakt cookie. Fijn dat jullie een mooie ervaring hebben gehad en er snoepjes aan over hebben gehouden. Vond de prijzen ook wel wat gek geregeld, maar mocht op de 2de plek met een geldprijs gelukkig niet klagen. Maar voor zoveel inschrijfgeld een zak snoep krijgen... daar vind ik wel wat van.
Net zoals organisaties die niet werken met het alvast publiceren van resultaten. Denk er hard aan om bij het knhs aan te kaarten dat in verband met het paarden welzijn hier flinke verbetering in kan komen. We willen toch zoveel mogelijk buiten of in grote stallen? Maar dan op wedstrijd wel toestaan dat je 3 uur op een uitslag moet wachten? Zeker als dat voor sommige combinaties niet nodig is als ze een tussentijdse update hebben vind ik het erg jammer.
Ik ben er iig toch volgende week ook weer haha. Op naar het L
Ja eens. Voor het startgeld had ik wel iets meer verwacht dan een zak snoep… kom op. Ook al is 12e een vervolgprijs, had op z’n minst een 10tje gegeven. Wij gingen terug omdat we nog bij een ander gingen kijken. Maar anders had ik de prijs niet opgehaald.
Heb nog naar een tussenstand gevraagd, maar wachten tot een uur na de laatste betekende voor ons idd 3,5u wachten met redelijk warm weer. Niet echt diervriendelijk. Of maak het geld over achteraf ofzo.
Succes volgende week! Ik heb mij afgemeld aangezien de fysio alleen dat weekend kon dus wij gaan in juli weer crossen.
Ik heb vandaag de oefencross gereden in de Valouwe! En spotte wat fotografen, weet iemand toevallig welke het waren?
Hindernis 2: een mevrouw in de bosjes Hindernis 3/4: HocusFocus Waterbak: een meneer met hoed
Weet iemand welke andere fotografen er waren?
Vandaag was onze 2e oefencross en 2 keer foutloos dus erg tevreden! Mag nog wat tempo in, maar dat komt wel. Op naar de eerste officiële op 3 Juli bij Snorrewind. Doen er nog meer mee?
Joyce Kolfschoten was er ook tot 15:45 uur, bij 17/18 (greppel/dakje). En man met hoed klinkt als Victor Krijt. Odd was het niet, hij was bij Vinkega.
jesss_amigo
Geplaatst: 13-06-22 08:35
Ik zag op Instagram van iemand dat NLchristel photography, Marja Koole en by.IndvdElzen ook in Ede hebben gefotografeerd Weer alleen niet of die de oefencross ook hebben gefotografeerd
Wij waren aangwezig en hebben foto´s gemaakt afgelopen zondag! Voor de foto´s, klik op de volgende link, of stuur een berichtje op Instagram (voor meer foto´s ook en een betere prijs)
Weet iemand waar de stijljurys hebben gestaan gisteren in Ede? Want ik ben wel heel benieuwd na het zien van mijn stijlpunten. Ik ben geen topruiter, maar ik weet wel dat ik zodanig fatsoenlijk op m’n paard zit en zodanig genoeg ervaring heb dat ik een voldoende voor stijl zou moeten behalen Vooral omdat ik van de B zo ongeveer het laagste van alle deelnemers heb gekregen.
Heb protocollen niet meer opgehaald. Nooit aan gedacht.
Tsja bij het water.. dan snap ik het nog steeds niet. Dat ging deels uit draf de sprongen, maar een groen paard. Mist nog balans. Is wat loerderig. Krijgt wat spanning snel. Liever dan uit een drafje, met balans en ontspanning en een positieve ervaring rijker dan doorduwend in galop toch. Het is B. Ze moeten hier hun basis leggen voor straks het echte werk. Ik snap dat het dan geen 10 of een 8 is. Maar een 5,7… dan moet je toch wel raar doen lijkt mij. Althans zo zie ik het (als jury en in verleden ook stijljury en diverse jonge paarden opgeleid tot en met 2* niveau).
Oh dat zeker! En ik ken mijn werk met dit paard. Weet wat zij nodig heeft.
Maar het is meer dat ik zoiets heb van in de bredere zin van wat willen we qua opleiding en wat moedigen wij aan. Ik rij de volgende keer in deze situatie niet anders. Want ik ben aan het opleiden en dit is speels en ontspannen mijn paard laten proeven aan dr werk. Ze had best daar stoer in galop het water door kunnen knallen en als ik dr flink aan dr flikker had gezeten had ze dr zo ingedenderd zonder eerst te loeren. Maar je wil dat ze doen omdat ze het vertrouwd en vanzelfsprekend ontspannen dr werk doet. En een ander iemand denkt wellicht verdorie m’n paard moet dus toch echt flink galopperend door het water heen en laat ik maar even doorduwen. Als paard er klaar voor is prima, maar heb je beetje beest met spanning en wat angst die kan je dan overbluffen.
Dat is meer wat ik bedoel. Meer in algemene zin en wat we als visie hebben voor het opleiden van jonge paarden. We liggen genoeg onder vergrootglas. Zeker na een weekend met Bramham waar 2 paarden zijn afgemaakt. De B is proeven en speels leren. En de meeste ruiters in de B moeten ook nog leren hun paard wat te leren. Moedig dat dan ook aan. En dat hoeft niet met een 8, maar straf het niet af.
Ik ben het helemaal met je eens en rij zelf niet anders hoor. Ik heb me neergelegd bij het stukje jurysport. Ik zie ook wel eens hele hoge cijfers voorbij komen terwijl ik de handen voor mn ogen sla, bij wijze van..
Maik79
Geplaatst: 14-06-22 12:14
Zouden ze van mening zijn dat daar een oefencross voor bedoeld is?
Geen idee hoor, ik zou hetzelfde doen als jij.
Voor de mensen die komend weekend Ede/Putten hebben ingeschreven, gaan jullie, met deze temperaturen?
Gewoon gaan en met verstand rijden. En goed koelen. Ik heb meerdere keren een 2* gereden met 35graden plus. Ook in de heuvels. En dan midden op de dag. Tijdens de cross nergens last van. Erna was het zwaarder, maar dan echt over de finish er af springen en gelijk water er overheen. Ze herstellen dan echt prima.