[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 14:06

Goeiemiddag!
Ik kom net terug van stal. Heb hard gewerkt, en daarna Vorstin even onder het zadel gestapt. Morgenochtend ga ik nog gauw naar Vorstin, en daarna met mijn moeder en broertje naar Vierhouten! Mijn Vakantieveilingenbon moest voor 12 augustus gebruikt zijn, dus hebben we dit weekendje maar geboekt :D Morgen gaan we naar de Apenheul en overmorgen lekker wandelen in het bos.
Die LekkerLeven mensen heb ik nog aan de lijn gehad trouwens. Ik heb heel koel en zakelijk gedaan. Zij sturen mijn werkbriefje op. Verder hebben ze niets gezegd ofzo, geen excuses, niets. Nou, dan niet hoor :wave:

Sterkte met je migraine Caro :(:) En succes zo op wedstrijd!
Veel plezier in Renswoude Noor!
Balen dat je moest afmelden Mootje. Wel heel verstandig!
Succes met klussen vandaag Vief!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 18:31

Renswoude was geslaagd :D Zie verslagentopic.
Zag net dat ze al geprobeerd hadden mijn jurkje te bezorgen, jammer dat ik er niet was :P. Nu wordt ie maandag bezorgd, zal ik wel even een briefje voor de TNT ophangen dat ze bij de buren moeten bezorgen (anders moet ik hem volgende wk ergens ophalen :().

Nu even lekker op de bank hangen, straks eten (quiche in de oven) en vanavond weer op feest!
Veel plezier Shanoek!!
Vief: spannend, is dat de 6 weken scan?

Edit: [VN] Eventingpaard van Madeleine Brugman blind aan beide ogen
;(

Edit 2: hehe eindelijk een knappe link :D

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 19:31

Zo dat is zeker slecht nieuws.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:39

jeetje wat slecht nieuws. Hoorde vandaag dat een pony uit de buurt liep die net in nationaal startte ook een tumor had.

Ben weer terug van CC. Denk je nog tussen 1600 en 1700 aan de beurt te zijn rij je pas om 1915 je rondje.
Heb een behoorlijke botsing met een ander paard gehad voor ik de ring in ging. Paard wilde er niet heen ivm een bewegende plu. Ze was al een tijdje aan het ouwehoeren en iemand rijdt gewoon vol op haar in. Schimmels vallen duidelijk niet op :( . In 1e ionstantie kreupel want zij werd volop de achterbenen geraakt. Gelukkig was het goed en merrie liep een super rondje maar helaas wel met 2 echte pechbalken. Amper aanraken en ze vallen terwijl anderen ze echt hard raken en ze bleven liggen. 2e rondje maar niet gedaan.
Kreeg wel een compliment van de parcoursbouwer dat zij vorig week goed ging maar vandaag nog beter..

viefdepief

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 23:12

Noor: fijn dat je lekker gereden hebt :) wel vervelend van TNT! Las het net voordat je het linkje poste.. Brr echt heel eng en sneu zoiets :/

Caro: schrikken zeg! Gelukkig niks aan over gehouden en een mooi compliment :)

Mijn kamer lijkt inmiddels echt ergens op! Mijn moeder heeft gordijnen gemaakt en ik heb samen met mijn papa planken en lampen opgehangen. Daarna naar Woll geweest en wat gesprongen. Ging wel goed ondanks dat we het al even niet gedaan hadden :) daarna naar de kliniek voor een scan. Zag er goed uit en heb leuk meegekeken op het schermpje en zagen het hartje kloppen :D!

Daarna heeft papa mijn fietsband nog geplakt en heb ik mijn lieve ouders maar mee uit eten genomen. Was erg gezellig en lekker en zijn nu bijna thuis.. :)

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 10:16

Goeiemorgen!
@Vief: Wat fijn dat het er bij Woll goed uitzag op de scan! En dat je kamer weer 'jou' plekje aan het worden is!
@Caro: Wat balen van het gedoe voor de ring en dat het zo uitliep! Wel fijn dat je zo'n lekker rondje hebt kunnen rijden, maar die balkjes baal je dan wel even van....
@Mootje: Wat balen van je paard! Ik kon je ook al niet herkennen gisteren in Renswoude :o Hopelijk knapt hij snel op :(:) Heeft hij ook een wondje aan dat been zitten dan?
@Snoekiej: Wat raar van die mensen van LL. Hopelijk ben je lekker aan het genieten in Vierhouten!
@Noor: Balen van je jurkje! En wat een verschrikkelijk nieuws van het paard van Madeleine ;( Het zal je maar gebeuren....

Ik ben gisteren ook naar Renswoude geweest. Beide paarden gingen lekker, Jipje ging gewoon fijn en Anoes heeft veel geleerd en ging fijn :D Uitgebreid verslag staat in het verslagentopic.
Ik zit vanaf vrijdag bij mensen in huis om op te passen op de beestenboel. Beetje ruzie met de tv (digitenne van KPN :o ) Krijg nu in ieder geval beeld + geluid, al is het zwart wit beeld :P Nog 2 dagen en dan zijn ze weer terug, dus dat is wel te overzien. Zal hier even stalletjes doen en dan thuis even stalletjes doen en bij mijn eigen knolletjes gaan kijken.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 10:17

Ik heb het feestje weer overleefd, ben nu nog even huisvrouwtje aan het spelen en dan ga ik weer met Jer op pad voor een rustig rondje WW!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 12:26

Noor, Veel plezier in WW :D
JN, Fijn dat beide paarden zo fijn gingen!

Paard stond al met een iets dunner been. Sebacil en flammazine hadden beiden hun werk al goed gedaan! Vandaag weer gekoeld en gewandeld. Daarna traumeel erop en flammazine op de wondjes. Paard heeft nog twee dagen vrij, want morgen een feestje op 't werk en dinsdag naar de kaakchirurg!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 13:25

@ Noor veel plezier in WW.
@ mootje fijn dat het mijn zijn been een stuk beter gaan
@ JN heb je verslagje gelezen. Ze pakken beiden lekker aan als ik dat zo lees.

De balkjes gisteren was wel even balen maar was zo blij met een normaal rondje zonder geren of getrek.
Net met de ruin aan het springen geweest. ik heb besloten om voorlopig de pelham niet meer te gebruiken en ook weer te gaan springen met myler. Met pelham loopt hij steeds met de kin op zijn borst en reageert nogal overdreven..

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 15:54

@ Mootje: mooi dat Corion's been al beter wordt.
@ Caro: het is soms even zoeken naar het fijnste bit! :)

Rondje WW was braaf. Wilde met kleine knopspoortjes rijden, stond ik daar met een knopspoortje en een langer spoortje, allebei voor de linkervoet :+ Dus zonder sporen gereden. Jer keek wel een beetje op van de hindernissen in het bos, maar beetje stemhulp erbij en het ging prima. Water twee keer gedaan. Opsprong heb ik niet gedaan want dat gat zat er nog steeds. Sommigen deden het wel maar dat durf ik niet aan hoor :n. Gelukkig gister fijn opsprongen geoefend!
Zo even douchen en op pre-kraamvisite bij een vriendin: zwanger van een tweeling :oo

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 16:36

Noor, haha, ik shop ook veel te veel zowel voor mezelf als voor me paard. Super dat Renswoude geslaagd was!

Mo, wat balen zeg :(:)

JN, fijn dat het met beide zo goed ging.

Ik ben ook weer terug van wieringerwerf. rondje instructie ging echt super. veel goede tips gehad. Daarna rondje alleen, we gingen echt best wel hard. Foutloos, alleen op de meeste hindernissen kwam hij best wel wat terug (wat hij met het instructierondje niet deed), dus met mijn volgende crossles (aankomende woensdag) even een spoortje om en anders toch een zweepje. Op het laatst was Elvis echt heel moe :(:)

waterbak

Afbeelding

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 17:34

Leuke foto Damelza!

Ik ben ook weer terug van Wieringen. Olivier ging weer erg enthousiast en ging goed.

Noor, ik heb wel de hoge wal na de waterbak gedaan maar pas nadat ik hem even van dichtbij bekeken had. Ze hadden er een paal voor gezet, dus daarmaa was duidelijk aangegeven waar je veilig kon opspringen. Het was daardoor prima te doen hoor. Ik deed deze wal voor het eerst maar dat ging goed.
Je bent maar druk Noor, gisteren Renswoude, vandaag Wieringerwerf? Zou mij wat te veel worden voor mijn paard, eerlijk gezegd.

Vervelend dat je paard niet goed gaat Mo, sterkte bij de kaakchirirg, wat moet er gebeuren?

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:38

Ik ben ook weer terug van vakantie. Tien dagen weg geweest (en dus ook geen bokt) en je loopt weer 14 pagina's achter. Ik ga zo even bijlezen, maar ga niet overal een reactie op geven dat wordt te gek.

Ik heb een erg leuke vakantie gehad aan de Zuid Franse kust in de buurt van Bordeaux. Paar dagen echt mooi strandweer gehad. Ook een paar dagen wat minder, maar toen hebben we wat uitstapjes gemaakt in de omgeving. Ben weer lekker bijgekomen, maar mag nu meteen weer hard verder aan mijn scriptie (Heb ik dus echt geen zin in nu!).

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:44

Fijn dat jullie allemaal een goede oefencross hebben gereden!
Ik ben gister ook op concours geweest, de Odermus sprong lekker! Kwam gelijk een koper dus vanmorgen heb ik hem weggebracht.
Nu nog maar twee paarden om te rijden....

Vanmiddag nog even met onze Rash naar cc geweest, dus weer een druk weekend gehad. Ga nu vriendje maar eens vragen of we lekker ergens een hapje gaan eten ;)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:52

Ik las wat over hoedjes en capmaten. Ik heb van hoedje en cap maat 55. Mijn hoedje is een 'goedkope' vilten en die heb ik gekregen voor mijn verjaardag toen ik met mijn pony bijna naar het Z mocht. Was het laatste seizoen dat er nog met hoedje gestart mocht worden bij de pony's. Ik heb er nog 1x 2 proeven mee kunnen starten want ik werd dat jaar 18. Zusje ging toen verder met de pony en ik ging toen helemaal naar de paarden. Met Pancho heb ik twee wedstrijden in het Z1 gestart (2x 1 proef) en heb ik mijn hoedje ook weer opgemogen. Tussendoor nog een keer met hoedje gestart toen ik hechtingen in mijn hoofd had (jah toen mocht je even in de lage klasses ook met hoedje starten). Kon mijn cap toen niet op want die duwde op de hechtingen. Verder hebben mijn zusje en ik nog een aantal keren op de grote wedstrijden in de buurt een pas de deux op muziek gereden en toen had ik ook mijn hoedje op. Hoop straks met Pancho weer in het Z1 te kunnen gaan starten en dan kan het hoedje ook weer op.

Verder nog wat gelezen over slanke en iets te volslanke paarden. Vivre is heel lastig dik te krijgen dus daar zie je eigenlijk altijd de ribben ook al is ze verder in super conditie. Maar die stopt gewoon met eten als ze genoeg heeft en ze is heel stressgevoelig. Weltsieger en Pancho staan eigenlijk continue op dieet. Die blijven gewoon dooreten en als je dus niet oppast zijn ze zo moddervet. Ze zijn nu eigenlijk in superconditie. Je kunt de ribben voelen en als je ze aan de longe ziet lopen ook zien, maar als ze gewoon op stand staan zie je geen ribben. Ik vind te dikke paarden ook echt lelijk (en dan bedoel ik niet net te dik, maar bijvoorbeeld de hoogdrachtige ruinen die je soms ook wel eens op concours ziet lopen).

Dan over tijd tussen de proeven en commentaar na de proef. Hier krijg je nooit commentaar na de proef. Het is denk ik meer dan 10 jaar geleden dat ik dat voor het laatst heb meegemaakt. Als je dat hier wil zijn er in de winter wel clinics waar je je proef rijdt met commentaar. Qua tijd tussen de proeven, dat verschilt hier nogal. Soms meteen door, soms 1 combinatie, soms 2 combinaties, maar meer eigenlijk nooit. Nu heb ik daar sowieso geen last van want ik rij altijd maar 1 proef.

PB en Noor: wettenbundels zijn al beschikbaar. Heb er een paar weken geleden al mail over gekregen. Heb ze alleen niet meer nodig nu. Ieder jaar nieuwe kopen deed ik ook niet. Om het jaar ongeveer de hele bundel. Maar voor sommige vakken moet je dan weer aparte kopen en van sommige moest je dan toch weer een nieuwe kopen omdat er zoveel veranderd was en je niet mag wijzigen in je bundel want dat wordt als fraude gezien.
Snoekiej: dat is schrikken zeg van je stalhouder!! En wat een rare mensen van LandLeven, maar misschien wisten ze zichzelf ook geen houding te geven.
Sannn: fijn dat je paard weer beter gaat.
Mistid: (je leest het vast niet meer maar toch) veel plezier op kamp!
TG: veel plezier met de wedstrijden!
Mootje: heeft spierpijn van haar val. Al wat weggetrokken nu? Balen dat je je oefencross moest afzeggen. Hoe gaat het nu? Achterbeen al wat dunner? Waarvoor moet je zelf naar de kaakchirurg?
Evie: heeft lekker getut met Bam. En heeft een eng beest in haar handen gehad.
Corien: balen dat Jack nog steeds een dikke hak heeft. Veel last lijkt hij er niet van te hebben als ik je zo hoor.
Lielle: heeft het leuk gehad in Engeland!
TG en Noor: leuke jurkjes! Vind het van een plaatje alleen lastig te zeggen hoe het in het echt zal staan. Dat kan soms zo tegenvallen.
Caro: sterkte met je migraine. Nog veel last van gehad? Balen dat ze je op CC frontaal aanreden. Soms vraag je je af waar mensen zitten te kijken. Zo snel zie je een paard toch niet over het hoofd.
Vief: leuk dat je een leuk nieuw plekje hebt gevonden! Fijn ook dat iedereen zo hard meehelpt.
Noor: blijft stappen! Fijn dat je rondje WW fijn ging. En twee verschillende sporen is inderdaad niet handig rijden.
JN: heeft fijn rondgereden in Renswoude.
Damelza: fijn dat je ook lekker hebt gereden in WW en dat de instructie nuttig was.
Heleen: Ook lekker gereden dus in WW!
Billy: heeft een druk weekendje concours achter de rug. Maar ook fijn gereden zo te lezen!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:53

Damelza & Noor, Mooi dat het zo goed ging in WW!
Heleen, Jij hebt dus ook lekker gereden in WW! Waarschijnlijk gaat de KC niets doen ivm een zenuw, maar anders moet er een nogal in mijn kaakbot zittende verstandskies worden uitgebikt!
Billy, Fijn dat de Odermus verkocht is, maar het was natuurlijk een erg fijn paard :j Ben je al op zoek naar een nieuwe ;)

Vanmiddag onverwacht naar de zomerfeesten geweest in het dorp verderop. Was erg gezellig!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:09

Noor: Fijn dat WW ook goed ging! Kan je lekker vol vertrouwen naar je volgende cross.
Caro: Jammer van je balken en dat diegene niet uit keek. Mooi compliment!
Mootje: Mooi dat het met je paardje zijn been al beter gaat. Hopelijk kan je dan over 2 dagen weer lekker rijden. Dat verhaal van de kaakchirurg klinkt niet heel fijn. Succes alvast. Ik heb al een hekel aan de tandarts :+
Leuke foto Damalza! Ook fijn gereden dus in WW. Dat dekje wil ik zo graag hebben! Haha :P
Heleen ook fijn gereden! :)
Leuke vakantie gehad dus Sussie! Kan me voorstellen dat je helemaal geen zin hebt in je scriptie nu, iig alvast succes!
Leuk gehad in Vierhouten Snoekiej?

Ik heb echt goed gevoel over gehouden aan Renswoude. Alleen nu wel goede spierpijn. Moet daar maar eens iets aan gaan doen. :+
Wil toch wel ander bit er in gaan doen bij Vero. Ze wordt zo drammerig/ rennerig en wil d'r hoofd steeds naar beneden doen, terwijl ik juist koppie er op moet hebben meer. Rij nu gewoon met simpel bustrensje. Maar wil toch eens wat anders proberen, misschien is ze dan wat makkelijker. Jullie een idee? Kreeg tip om pelham er in te doen. Maar denk dat ze juist daarmee nog dieper gaat lopen. Maar eens vragen als ik weer spring/ crossles heb. Al doet ze het met springen niet echt.

Net lekker bij de Griek uit eten geweest! Nu lekker avondje bank hangen :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:12

Oeh Sannn! Een pelham is wel heel zwaar geschut gelijk. Vero is niet erg sterk toch? Ze wil alleen in je hand hangen? Zou ik eerder voor een yankeetrens of myler kiezen.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:16

Dat idee had ik ook al. Wil liever niet gelijk voor zwaarste gaan, in mijn ogen is pelham dat wel. Over het algemeen is ze niet sterk nee, in de cross wordt ze wel sterk. Dan gaat ze eerst heel erg hangen in je hand en daarna echt drammen en wordt ze wel best sterk.
Yankee trens is idd misschien wel goede. Zal daar is naar kijken :)

edit:
Onze 1e trakhener! :D
Afbeelding

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:14

Leuke foto Sann , ik hoop dat er ook nog foto's boeven water komen misschien van iemand.. ;) !!! wat is een Yankee trens dan ?? nooit van gehoord.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:25

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:29

Ik moest van mijn vorige instructeur een pelham erin hangen bij mijn ruin. Hij verstopt zich er erg door. Kop op de borst waardoor ik nu echt niks meer kan vertellen. De ene keer reageert hij extreem op en ophouding en de andere keer loopt hij er gewoon doorheen. Heb vandaag besloten weer terug te gaan op myler en back to the basic.
@ Sann ik zou persoonlijk niet direct niet gaan voor pelham. Misschien is pessoa een betere optie?

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:32

@Sussie: Je vakantie klinkt als zeer geslaagd!
@Sann: Fijn dat het ook zo lekker ging in Renswoude! Mooie foto ook! Hopelijk zijn er van miji ook nog foto's :o En ook ik zou niet gelijk een pelham erin gooien, zou dan ook eerder voor een yankee trens gaan om haar zo wat minder hangerig te kunnen laten worden.
@Noor, Heleen en Damelza: Wat fijn dat jullie allemaal zo lekker hebben kunnen trainen in WW! Ik ben er nog nooit geweest, is ook wel een aardig eindje rijden voor mij.
@Mootje: Fijn dat Corion zijn been al wat is opgeknapt. Bij dit soort dingen zet ik ze meestal in de animalintex, helpt ook erg goed!
@Billy: Zo dat is dan ineens snel gegaan met de Odermus! Je veestapel dunt wel uit zo!

Vandaag weer aan mijn scriptie gezeten, maar er begint nu wel echt schot in de zaak te komen gelukkig. Van de week bespreken met de opdrachtgever en dan hopelijk volgende week inleveren op school.....

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 22:03

Billy @ was het ook de bedoeling om je paard te verkopen dan ??

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 22:07

Dank jullie! Ben ook erg blij met die foto! Mijn houding moet nog wel wat aan veranderen, maar dat komt wel. :)

Daar ben ik idd ook bang voor Caro. Van de vorige eigenaar hoorde ik dat ze met stang en trens juist met kop op d'r borst gaat lopen, die heeft dat dus ook niet meer gedaan. Mede daarom wil ik ook geen pelham. Pessoa of yankee maken opzich toch niet veel uit? Alleen kan je bij pessoa misschien hefboom effect groter maken? Omdat je daar meerdere ringen hebt. Of denk ik nu verkeerd?

Citaat:
Foto's oefencross HC de Schalm 2010 kun je vinden op:
http://www.oypo.nl/mariskafoto

Zag ik net in het fotograven topic. Ik sta er niet op, maar jullie misschien wel! :)
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 08-08-10 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt