[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 23:22

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 23:38

Wow PB, wat een paard!! :D

Grrrrr... ik kan me op stal best aan een aantal dingen ergeren..
Op zondagmiddag moeten we de paarden zelf voeren, prima, dit is al jaar en dag zo en dit regel je dan gewoon met de stalgenoten.. maar ik vind het niet normaal dat als je hooi/kuil bij een paard er in gooit en het paard er tegenover staat de box af te breken omdat ie ook hooi wil en je dan gewoon wegloopt.. vind dat niet kunnen.. want met een 'plukje' zou het paard al tevreden zijn.. Veelsteveel eenmanszaakjes :n .. niemand kijkt naar elkaars paarden.. Als ik een paard in de box hoor rollen, ga ik toch zeker wel kijken of het goed gaat en of er niks aan de hand is.. Twee weken terug had Wo natuurlijk koliek en toen werd er gezegd; ze lag zo lekker te rollen... met een heel bezweet lichaam.. en per toeval ben ik op stal. Ik vind dat echt heel ergerlijk dat dit soort dingen gewoon niet herkend wordt of dat er desinteresse is in elkaars paarden en het lijkt wel steeds erger te worden..

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 23:47

:~ PB
Lotte, dat is inderdaad wel vervelend. Het lijkt me vrij normaal dat je een plukje in de box gooit bij een ander die staat te schoppen. Rollen controleer ik ook altijd ff, al rollen heel veel paarden hier gewoon omdat ze het lekker vinden :) Vorstin gaat nu ze op zaagsel staat ook flink tekeer.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 23:55

wat een gaaf beest PB! hopelijk word jou Amati net zo! wat een ongelovelijk voorzichtig dier.
Lotte, want ontzettend kinderachtig van ze zeg! lijkt me niet meer dan normaal dat je andere paarden ook even nakijkt.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 23:58

De buurvrouw van Wolin rolt ook in het stro, die vind dat erg lekker na het werken :j , dat weet ik dus van haar, ik kijk altijd wel even of ze gewoon weer veilig op staat.. Wolin rolt namelijk nóóit in de box. En mij lijkt het ook heel normaal dat je even een plukje er in gooit als de ander in de box staat te springen om dat plukje.. Dus ik had op het bord geschreven
'Zullen we op zondagmiddag weer even om elkaars paarden denken met het voeren? Het is tenslotte bijna kerst... BVD namens de paarden' ..
waren er gelijk een paar stalgenoten die begonnen te schreeuwen dat ze dat écht niet gingen doen en dat je dat zelf moet doen enz enz enz... :? (en heel erg verbolgen over het feit dat ik mijn naam er niet onder had gezet.. (uh oké.. had ook best mijn naam er onder willen zetten)). Ik verwacht ook niet dat ze de hele stal gaan staan voeren, maar ik vind het niet normaal dat je als het andere paard zo doet.. je gewoon weg loopt.. 'mijn probleem niet'. Ik kan me daar erg aan irriteren, maar dat komt omdat ik het zo nooit doe..

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 00:02

Lotte, ik kan het niet eens over mn hart verkrijgen een ander paard dan niets te geven! ( al ben ik daar misschien ook wel wat te sentimenteel in) en wij hebben dan ook maar 3 paarden thuis staan. Maar als er 1 na het rijden wat lekkers krijgt, krijgen de anderen ook een handje brokken.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 00:08

Zo ben ik ook wel hoor ;) , maar op de stal waar ik sta doet niemand dat, daar is het gebruikelijk dat je op zondagmiddag zelf voert, of dat je regelt dat dit gebeurt..
Vind het gewoon vervelend dat zoveel desinteresse is in elkaars paarden.. van de zomer baalde ik enorm van mezelf dat ik vergeten was om Wo buiten te zetten op een feestdag.. Maar vervolgens krijg je van niemand een telefoontje of een sms.. niet dat ik iemand de schuld er van geef hoor ;) , maar ik baal wel dat er dan desinteresse is in elkaar(s paarden). Achteraf kreeg ik te horen... 'Oooooh tuurlijk, vond het al zo raar dat ze binnen stond.. die van jou staat nóóóit zo vroeg binnen' en er waren echt best veel mensen op stal!!.. tja, dan kan mij dat best wel irriteren.. Ik bel namelijk ook als ik me afvraag hoe en wat omtrent een paard.. maargoed.. zit me weer erg op te vreten hier, moet ik maar niet doen.. :\

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 01:54

@ PB: Gaaf beest, die wil ik wel met een grote strik erom voor kerst.... :P
@WL: vervelend zeg , ik moet zeggen dat ik heel blij ben dat er op onze stal heel goed op elkaars paarden gelet wordt en rekening gehouden, maar irritaties zijn er op elke stal , dat krijg je met zoveel vrouwen op zo'n kleine ruimte :Y)
@ Caroline: veel beterschap

Zo, Bandido is gisteren even flink voor l*l gezet in (:) -stijl, ik had een weddenschap met mijn moeder, dus ben gisteren op kerstconcours geweest met een gewei met knipperlichtjes op mijn hoofdstel . (was een officieel concours, dus niemand was verkleed :+ )

Die stoere crossbok was totaal niet onder de indruk van alle kerstbomen en wapperende glinstergordijnen etc. 8-) , en vloog (dat krijg je met een gewei op )met een supergevoel over alle hindernissen :D , helaas 1 balk afgetikt het eerste parcours.

Het tweede parcours werd hij weer iets te enthousiast, en ik als stomme sukkel laat me dan weer meeslepen in zijn enthousiasme, parcours was bijna hetzelfde, dus meneer kende de weg al en deed het nu even in crosstempo, dus al de eerste balk eraf getikt :+ ging verder allemaal goed totdat we niet goed uitkamen voor een pittige oxer, en we door de bovenste balken van de hindernis heen sprongen, daarna waren we zo van ons stuk dat we de balk daarna er ook hebben afgegooid, vervolgens heb ik hem weer bij elkaar geraapt en het parcour met een fijn gevoel uitgereden, helaas nog 1 balkje op de dubbel (we gingen nog steeds een beetje te hard :o ).
Beetje schaamtevol resultaat van 16 strafpunten dus voor mij en Rudolf, wat wel fijn was was dat mijn instructur lang de kant stond te kijken, en nog tegen mijn moeder gezegd heeft dat ik wel goed gereden had, alleen iets te enthousiast, en verdere info van wat er niet goed was krijg ik van de week hopelijk nog wel te horen ;), ik baal alleen wel dat hij dat eerste parcours niet gezien heeft, want die voelde zo ontzettend fijn , jammer...

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 08:54

Goede morgen

Pb gave bok idd :D
Lotte snap je probleem, wij hebben ook aparte gangen om te voeren en het is erg vervelend als er paarden gaan lopen trappen als ze niks krijgen, maar in mijn ogen beloon je een paard als ze aandacht staan te vragen, schoppen ect.
Zo'n 1 hadden wij er op stal en het is zwaar iritand maar tis het beest zijn schuld niet als hij geen middag eten krijgt en er om vraagt. Maar ja ga het maar eens afleren :+
Snap je probleem ;) maar tis vervelend dat ze dan ook niet mee willen werken.

Jammer van je parcoursen evie.

Ik ga krabben :+

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 08:55

Goeiemorgen :Z
Ik ga straks mee met mijn instructrice naar de les bij Frenk Jespers. Heel leuk, maar ook heel koud! Dus ik heb nu een thermo-shirt en broek, rijbroek, skisokken, t-shirt en een heel dik vest aan.
Vanmiddag ga ik nog even naar Divoza om dat boek van Lammert Haanstra te kopen.

Jammer van je balkjes Evie_Bandido

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 09:12

Morgen :wave:

Lotte: Vervelend dat er zo flauw op je briefje werd gereageerd :\
PB: Mooie merrie!
Evie: Jammer van je iets te enthousiaste rondje :(:) heb je foto's vna je kerstversiering? :P
Shanouk: Veel plezier :) Hoop dat je jezelf een beetje warm kunt houden.

Ik zie net dat het hier volgens de metertjes van buienradar -8,1 graden moet zijn :=

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 09:35

Vind het erg kinderachtig LOtte en ook niet echt getuigen van paardengevoel.
Wat dat betreft ben ik wel zo blij alles thuis te hebben.

Evie: Jammer van je parcourtjes.
Shanouk: Veel plezier.

Het is hier ook ijzig koud. Helaas is de bak bevroren dus kan niet rijden. Aan de andere kant ik heb toch geen tijd want heb vanavond tentamen en moet nog een half boek lezen... :+

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 09:40

Goeiemorgen!
@Lotte: Vervelend dat er niet echt een behulpzame sfeer is bij jullie op stal :(:)
@Evie: Jammer van je balkjes, maar gelukkig wel een goed gevoel! En stoer hoor in kerstoutfit :D
@Snoekiej: Balen dat je beide zadels toch niet goed lijken te zijn, maar dan heb je in ieder geval waarschijnlijk wel de oorzaak gevonden voor Vorstin haar probleem. Snap dat het niet zo voelt, maar nu kun je er wel wat mee. Veel succes in de kou nu, brrrr!
@PB: Zo dat is nog eens een fijne bok!
@Caroline: Zo dat is flink balen!! Geef het wel voldoende rust, anders blijf je er heel erg lang last van houden. Ik heb 6 jaar geleden mijn sleutelbeen gebroken en er een megalelijke bult bovenop mijn schouder aan over gehouden, waardoor ik mijn schouder nu niet meer goed kan gebruiken.

Ik had vanmorgen echt weer een hele strakke actie :o Gisteravond ben ik met de andere auto naar de Orun gegaan. Heb ik gisteravond mijn portemonnee in die auto laten liggen. Daar dacht ik pas aan toen ik vanmorgen wakker werdt en het dus al te laat was, want mijn vader heeft die auto vannacht meegenomen. Helaas dus geen portemonnee en dus geen OV en geld. Zusje heeft de andere auto nodig, dus die kon ik ook niet meenemen, dus zat er maar 1 ding op en dat was op de fiets naar stage door de kou -O- Was dus niet erg handig :o Nu dus eerst maar een kop thee ophalen om weer bij te warmen

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 09:44

Goedemorgen!

PB, Wat een gaaf beest (al verkocht bij het zien 'Karandasj'). Dat gaat helemaal goedkomen met Amati
Lotte, Balen dat het bij jullie zo gaat op stal! Inderdaad niet te veel druk over maken, dan ga je je alleen maar meer irriteren en zij veranderen waarschijnlijk toch niet! Gelukkig gaat dat bij ons op stal niet op die manier (uitzonderingen nagelaten!)
EB, Fijn dat je een goed gevoel had na het eerste parcours. Balen dat je instructeur alleen de tweede heeft gezien. Ik vind het altijd fijn als mijn instructeur ook op de wedstrijd is waar ik ook rij
Snoekiej, Nog verder gekeken naar die scintigrafie? Veel plezier vandaag!

Gisteren had ik les. Ik moest alle zeilen bijzetten om erop te blijven zitten. Gelukkig had ik les! Volgens mijn instructeur gaat het heel goed, maar ja, een jong paard is iets nieuws voor mij. Gaan er ook nog 4 mensen naast elkaar stappen en kletsen :( Nou, die hebben wel het een en ander te horen gekregen van mij. Kletsen doe je maar in de kantine! Vanaf vandaag moet ik met nierdeken op rijden. Hij is zo enorm fris! Woensdag komt de zadelmaker. Ik heb nu een zadel van een vriendin geleend om woensdag-avond te kunnen lessen.

Btw, Er staan al wat stills in mijn profiel :D Ik moet alleen mijn bovenlichaam 20cm verder naar achteren plaatsen op de rijfoto :+

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 10:10

jipje dank je voor de tip. Ik laat het zolang mogelijk rusten want mijn rechterschouder is al minder. In 2000 is mijn band die van sleutelbeen naar schouder loopt afgescheurd en daar heb ik al minder kracht in. Ben wel blij dat het die schouder niet was want dan was het zeer zeker einde sport.

Pb wat een gave.
Mo goed blijven zitten, misschien even longeren ivm de kou voor je erop gaat.

Ik voel mij best goed vandaag ben alleen zo stijf als een plank. Heb bij mijn ouders geslapen, op een te hard matras en te lage kussens :(
Ga vanavond denk ik lekker in mijn bedje slapen :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 10:17

Caroline, Lees nu pas wat er met je is gebeurd. Balen zeg :(:) Hopelijk wordt de stijfheid snel minder!
JN, Oeps. Hopelijk ben je nu weer opgewarmd!

Longeren wordt ook nog een hele kluif. Tijdens de keuring kon ik het niet alleen. Toen moest een van die meiden op de kliniek nog meehelpen :o . Ik heb van de week wel 1 keer gelongeerd. Het ging al wel een stuk beter. Gelukkig hebben wij een echte longeerpiste op stal.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 10:21

Caroline, wat balen zeg! Toen ik mijn nier en bekken gekneusd had na de lancering tijdens sgw Gorssel heb ik ook bij mijn ouders geslapen, maar daar word het vaak niet beter op.
Benthe, brrr moet er niet aan denken, op de fiets!
Mo, je nieuwe paardje klinkt nog niet zo heel simpel!

Ik ga eerst maar eens even iets in het huis poetsen en daarna richting het paard. Die zal ook wel lekker fris zijn.

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 10:36

haai,
ben ziek ;(

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 10:43

:wave: Laatste dagen wel beetje mee gelezen. Niet echt puf om te reageren. Ben nog lichtelijk in shock :\

Marit; beterschap :(:)
Caroline; wat vervelend zeg, ook helemaal niet rijden zeker? :(:) Gelukje dat je wel naar Londen kunt!
Lotte; niet echt heel fijne sfeer op stal dus. Zoals ook hier aangegeven ben ik blij dat ik de paarden thuis heb staan.
Mo; En met dit weer zijn ze allemaal zo lekker frips :+
J_N; balen van je portomonnee, wel echt fris op de fiets maar wel gezond fris
Snoekiej; niet te streng voor jezelf, je doet het niet bewust. En beter laat dan nooit..

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 12:24

@ malloesje zoals het er naar uit ziet mag ik zo'n 6 weken niet rijden. Zou ook niet weten hoe ik dat ging doen..
@marit beterschap

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 13:05

Goeiemiddag!! ;)

@Malloesje: :(:)
@Corien: In mijn ogen beloon je het paard niet.. Want die paarden moeten gewoon tussendemiddag eten, dit zijn ze gewoon gewend, dus het is imo niet meer als normaal dat een paard op voertijden wat drukker wordt, hier valt weinig tegen te doen.. Wat moeten die paarden anders? Ze zijn afhankelijk van die voerbeurten die op gezette tijden gegeven worden. Een paard wat in je zakken staat te happen en dan beloont wordt met snoepje vind ik wat anders...
@Mo: Dat is ook wel irritant zeg, dat ze niet rekening houden met jou :n !!

Nou... en zowat iedereen hier heeft de paarden bij huis... :\ Ik wil ook! Verdikkie... Nouja.. Ik ga het er wellicht nog even met de stalbaas over hebben, want dit soort gedrag vind ik gewoon echt vervelend.

Zit nu op school...'doe het zelven'.. Moet nu weer 3 uur wachten voor ik een kwartier les krijg.. Fijn geregeld ;) .. maar moet wel even, vanwege mijn afstuderen :) .

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 13:37

Hoihoi,
Ik ben net al naar de les geweest (+ twee busritten van een half uur), kom ik thuis en zet ik me net neer, komt mijn broer net naar beneden uit zijn bed :D

@Lotte: Dat heb jij precies wel vaak he ? Dat je lang moet wachten voor je les hebt of dat je zo'n grote tijd er tussen hebt ? Idd niet zo goed geregeld!
Spijtig dat het zo gaat op je stal! Ik sta ook niet thuis met unes, hij staat eigenlijk zo bij vrienden, die ook zelf wat pony's hebben en lesjes geven. Hij staat met 3 andere paarden, en die worden altijd samen gevoederd. Kan je niet meer opzoek gaan naar een privestalletje in de buurt ? Of is er geen mogelijkheid?
@Caroline: Goed dat je nog naar Londen kunt ? Wanneer ga je juist ? Ik ben vorige zomer 3 weken naar daar geweest om Engels te leren, en sliep dan bij een gastgezin. Was heul leuk, ook super fijne stad!
@PB Mijn bak is ook bevroren :( Maar ik moet eigenlijk ook leren duss toch goed voor mijn punten op school misschien haha.
@Marit, beterschap !

Ga leren, wel op de computer :P Wat was die link van Bokt time out ? :D

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 14:00

Marloes, kan me voorstellen dat je nog in shock bent... jij ook sterkte deze tijd!

Ik ben vanmorgen even met Voodoo naar de manege gefietst om daar even te longeren. Hij liep wel lekker :) Daarna een nieuwe printer opgehaald. Kan nu ook vanaf de laptop draadloos printen, ideaal! Zal zo nog even wat huiswerk maken en straks aan het werk.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 15:28

Goedemiddag :wave:
Ik zit nu nog op school, moet nog een uurtje.

Lotte: Wat vervelend zeg bij jou op stal! Wat dat betreft ben ik ook heel blij dat wij ze bij huis hebben staan. Het is wat meer werk, maar je hebt iig nooit gedonder.
PB: Wat een gaaf dier!
Rosalie: Fijn dat Voodoo goed ging!

Mijn bak is ook bevroren. Maar had gisteren les, woensdag springles, ga vrijdag nog even naar de club en zaterdag concours. Dan ben ik wel weer lekker veel met de trailer op pad geweest deze week.

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 18:04

Anthea: Goed dat je zoveel kan gaan rijden binnen :D Ik ga vanavond ook even rijden bij de club denk ik.

Ik mag voor Kerst een abbonnement op oftewel Horse magazine of Your Horse magazine. Ik wil deze omdat er veel over SGW instaat maar ben wat aan het twijfelen. Ik weet niet of er echt veel verschil tussen zit.
Trouwens, ik wil jullie deze link niet onthouden. Vond hem net, staan wel wat leuke en nuttige filmpjes op: http://www.yourhorse.co.uk/Improve-your-riding/
xx