[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Biertabje

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:03

netjes JJ
ik ben ook net terug van concours... zelf niet gereden hoor! Bloos

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:43

BT Bloos!
@JJ, goed man!!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:22

Goed gedaan JJ, keurig!

Ik haal het spring niveau wel naar beneden hoor MissJ! Ben vanochtend een B parcours wezen springen, ik moet zeggen, ik was dit keer al niet meer nerveus. Moeke gaat weer vooruit!
Paard daarentegen dacht er anders over, de eerste 2 oxers gingen prima maar de paarse steil van 3 ging hem net wat te ver. Op het alle laatste stopte hij als Bambi met zijn hoofd naar beneden om de sprong te bekijken. Resultaat, ik tussen zijn oren eraf gegleden en we mochten weer vertrekken! Hamer Daarna bij het losspringen nog 2 oxers gesprongen en daar ging hij als een speer op af, alsof hij wilde zeggen: "ik spring wel, ik spring wel, niet boos worden!" Haha!

Maar goed, daarna wezen kijken voor een maatje voor Zazou, mijn 2,5 jarige aangezien de Friese dames hem compleet negeren en die ook 's nachts op stal staan. Resultaat daarvan is dat ik een shetlander rijker ben, genaamd Teun! Haha! Het is een 2,5 jarige ruin en Zazou is er dolgelukkig mee, zodra hij hem zag kwam hij heel hard hinnikend naar hem toe gedraafd, zo van: "wil jij misschien dan wel mijn vriendje worden?". Lovers En wie weet, ook nog leuk voor Mas in de toekomst. Ja Moet ik er twee gaan inrijden van het voorjaar!

MissJumpy, wat is er trouwens met jou gebeurd in Princenhage, je bent uitgesloten toch?

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:34

Heb het al in het vorige topic gelezen MJ, ik ken het gevoel. Crosstraining gaat bij mij ook altijd prima, maar in de cross kan hij het helemaal kwijt zijn. Ik denk een combinatie van spanning en toch in 1x met andere hindernissen geconfronteerd worden achter elkaar. Bij de training rij je toch meestal rustig het veld op, zien ze eerst alles, om vervolgens rustig op te bouwen en alles een beetje om de beurt te springen. Is toch anders dan na de gebruikelijke losspring boomstammetjes ineens de cross in te gaan.
Maar het blijft balen! Boos!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:34

CarpeDiem schreef:
SGWOllie, gewoon een goede instructeur zoeken waarbij je je op je gemak voelt. Zoals ik me nu voel durf ik never nooit een B parcours rond, en ik weet zeker na 2 lessen bij Rob rijd ik netjes een parcoursje rond..

Dat zou ik ook hebben met Rob, helaas zit hij voor mij te ver weg! En ik hem nog niet echt iemand gevonden waar ik vertrouwen in heb verder.. (Ja mijn dressuurinstructeur maar die weigert me springles te geven Clown )

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:36

raar he.. daar hebben wel meer dressuur mensen last van Haha!
geeft jan van beek geen springlessen? Of heb je bij hem niet zon safe gevoel?

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:39

Canter: Leuk zo'n shet!!! En ideale maatjes voor veulens en kleuterpaarden. Wij hebben er ook 2!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:40

Ik ben bijna jullie lotgenoot..alleen nog stapje erger Vork. Heel stoer begonnen in het B springen om vervolgens na een half jaar alleen maar uitgebeld te zijn en eraf zijn gevallen zonder vertrouwen op te geven. Wil nog steeds erg graag springen, maar geen vertrouwen in mijn paard..heel stom. Cross heeft ze gewoon geen lef voor ofzo, vorige eigenaars hebben het ook geprobeerd en die kregen dr over geen enkele hindernis. Achter een ander aan met veel moeite..maar alleen is ze ontzettend bang ervoor. Vind het best erg jammer als ik jullie verhalen allemaal lees!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:43

JJ Goed gereden! Gefeliciteerd!!!

Ben vandaag op dressuurwedstrijd geweest. Losrijden in de modder met mijn net gewassen schimmel... lekker Rolleyes

Het begin van mijn proef ging wel lekker, tot aan de galop. Hij was totaal niet aan mijn hulp bij het aanspringen en was daardoor niet alleen te laat maar ook nog eens scheef. De eerste twee wissels sprong hij na, terwijl hij ze echt uit het boekje kan. Hij had gewoon zo iets van:"Bwah.. doe het rustig aan.." Toen ben ik even boos geworden en heb ik hem een schop gegeven (ooooh, zie je wel dat dressuur sielug is!! Clown ) en daarna liep hij als een zonnetje! Resultaat, een tweede plek met 424 (218 en 206) punten.

Canter: Leuk, gefeli met Teun!!!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:49

CarpeDiem schreef:
raar he.. daar hebben wel meer dressuur mensen last van Haha!
geeft jan van beek geen springlessen? Of heb je bij hem niet zon safe gevoel?

Lastig hoor, want hij kan het wel, zegt alleen zelf van niet. En om nou mijn instructeur te gaan helpen met zijn vertrouwen.... Clown

Ja, ik heb een hele tijd gelest bij Jan en dat ga ik waarschijnlijk deze winter nog maar eens proberen. Ging altijd wel goed hoor!
Als ik me er niet prettig bij voel kan ik altijd nog verder kijken..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 01:08

Ik heb gelukkig heel fijn springles Ja Komt er alleen niet zoveel van op het moment Clown
Heb er gelukkig niet zo'n last van, Otje won vandaag weer heel lief het Z/ZZ voor me *LOL* Foutje in de barrage maar ruimschoots snelste tijd en er waren geen nullers.
Heb hem alleen wel vriendelijk gevraagd of hij niet meer door de binnenbocht wil lopen, heb nogal hard mijn knie gestoten tegen zo'n hele grote vleugel...Hele hindernis in puin Bloos Kreeg natuurlijk de bel tussendoor, want het opbouwen duurde zo lang. Na vijf voltes stappen mocht ik weer verder. Was bang dat het ritme weg zou zijn, maar hij bleef heel fijn doorlopen.

BT: waarom was je niet gezellig mee de dijk over Verward Dinges was er met Typhoon(toch?) en tineke en martine waren er ook Ja

Canter: terug blijven zitten Haha! Wel balen! Heb je verder nog wat van het B gezien?
Gefeliciteerd met Teun Ja

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 07:54

Eerst
Was je in Blokker Gomir?
Netjes hoor SGWollie!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 08:56

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:17

3.

Super Gomir! Ik heb verder niet echt wat gezien, ben daarna vertrokken om naar Teun te gaan kijken. Haha!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:25

4!! Het moet niet gekker worden.... Tong uitsteken

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:28

5 dan

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:43

Zeeeeeeeeesssssssssssss...

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:45

netjes Gomir... Blokker?
ik was wel zeker de dijk over...alleen bleef hangen in Middenmeer Haha! (ik denk wil ook wel wat opsteken van die dressuurmutsen Knipoog )
en had zaterdag al mooi oefenparcours gereden (wil overigens geen wp halen Bloos )

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:40

Rustig hier, gaat de bingo nog door vanavond?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 18:45

Nnneuh, maak liever even mijn breiwerkje af.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:49

Breiwerkje? Doe je goed Simmie! Ik heb er altijd een hekel aan, is wel makkelijk als je het goed kunt iig!\

JJ, netjes!
Gomir, gefeliciteerd!

Afgelopen weekend is er dressuurwedstrijd in Gorssel geweest en we hebben de hekjes laten staan zodat de leden kunnen oefenen.
Vandaag ben ik er direkt heen gereden met Valdi.
Als ik het goed geteld heb is het vandaag de 5e keer geweest dat ik heb losgereden en het ging GEWELDIG!
Ze liep in 1 keer de trailer op (daar keek ik mijn ogen al vanuit).
En ze deed alsof ze al 10000 keer tussen de hekjes had gelopen Haha! Haha! Ik ben echt trots op mama Valdi! :p

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:52

super sjaan!!! je moet maar weer eens fotos laten zien van de crack Haha!

canter: morgenochtend toch weer? Knipoog

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:55

Goed idee BT! Ik vind Valdi echt zo'n geweldig paard, past helemaal bij mij. Die doe ik echt niet snel meer weg! Haha!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:05

CD: er komt een tijd dat je het echt wel gaat durven! 2 jaar geleden durfde ik net een A parcoursje te springen en nu spring ik in de les af en toe 1.20/1.30 m (okee dan zit mijn hart wel in mijn keel Knipoog)

En ik heb een bokt rel gemist! Echt super balen zeg!

Ik spring nu in de les bij mijn dressuur instructeur. Hij is heel erg oke, want hij springt zelf ook en heeft ook gecrosst Haha!

Ik dressuur trouwens op een county...echt heerlijk! Ik vind het net beter om ingesloten te zitten anders rammel ik aan alle kanten Knipoog. Met springen heb ik ook liever een zadel met flinke kniestukken.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 20:51

Anne_ schreef:
Eerst
Was je in Blokker Gomir?
Netjes hoor SGWollie!

Ja

Tinosa was tweede geloof ik in het M(fout in de barrage) en Saxo had een fout, liep superfijn!

Heb vandaag een beetje een rondhangdag gehad. Vanmorgen even bij een bekende in enkhuizen langsgeweest om de nieuwe bak te bekijken. Bleek een van de halfbroertjes van nowie al thuis te zijn om klaargemaakt te worden voor de hk. Wat een ruige bok zeg!
Lijkt best veel op nowie alleen nog een cm of wat groter. Maar een mooi dier en lopen Kwijl

Dus bij deze raad ik talida definitief aan om met royal highness te dekken Haha!