[SGW] Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

florence123

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 12:57

Varekaj: ga je toch meerijden? ik zou hem gewoon wat laten afkoelen in de wind/schaduw.

MF: oooh ik wil ook nog eens naar zee! Heeft ze het ritje goed verwerkt?

Laurie: goed nieuws dat het gelukt is!

Antonius: dat is idd geen evidente waterinsprong. Wel een mooi rondje in de jumping zag ik!

Hier gaat alles z'n gangetje. Vorig weekend op jumping geweest met Ferro, ging heel vlotjes, 1 stom balkje maar wel fijne afstanden en fijn ritme. Colo mag 18 augustus nog eens op dressuur en Iskander heeft op tornooi 1,5 week geleden wel de aap uitgehangen. Veel verzet met zijn hoofd, ik heb hem gisteren eens laten rijden door KC. Zal hem deugd gedaan hebben. De week voor het tornooi stopte hij ookal op de bidet, normaal doet hij dat nooit. Hij had/heeft dus echt een puberperiode nu.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 15:06

florence: Dat is eigenlijk net het probleem dat je het niet goed weet eigenlijk. Ze mankt nooit of niet warm. Dus denk ik dat ze wel oke is. ze stapte goed op de weide zondag en gisteren. Vandaag eens gaan stappen.
is eens niet slecht he om iemand anders er mee te laten rijden om ze eens weer op hun plaats te zetten.

de uren voor Nokere staan online :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 17:08

Een hele emmer wil ik hem idd niet laten drinken, maar twijfel wel over kleine hoeveelheid ja of nee.
Wanneer ik aan de trailer kom bied ik steeds met tussenpozen max. een halve emmer per keer aan. Veel en vooral koud drinken na inspanning is idd risico op koliek.

Ik weet niet of ik een groom ga hebben die dag die ff kan af sponzen tussendoor.

Ja Florence, ik start gewoon. Mijn eigen proef zou mits beleid geen probleem mogen zijn al is die warmte niet bepaald ideaal. Helaas is er geen discussie mogelijk over achttal.
Heb jij Wachtebeke gereden? Kan het ik jou gezien heb op dat afgelegen dressuurterrein met Colo met je moeder aan een leeg tafeltje? Heb niet gezien wat er gebeurde mazr ik kon tot aan mijn ring (volledig vanachter) best goed mee volgen :+

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-18 20:44

Van 20 voor 9 tot 20u34 naar jumping kijken zaterdag. :P Lange dag maar zie 't wel zitten!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 23:01

Daaphh schreef:
Wat jammmer Madelene dat de cross niet mee is gevallen. Wat is je volgende? Je kan vandaag nog inschrijven voor orp le grand!

ik heb me ingeschreven!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 23:09

Succes Madelene!

Ik heb de foto's van Helena Massa gehad :D
Van de kleintjes weet ik al welke ik aan de muur wil. Van Icaro twijfel ik nog...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-18 23:25

Moeten we helpen kiezen ;)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 00:42

Dat gaat een lange dag worden Hanne!
Onze uren voor in het weekend vallen nog mee, alleen zondag gaat het lang wachten zijn...

Ik wil ook wel helpen kiezen hoor!

Wat leuk Madelene, wij zijn er zaterdag. Ik heb me moeten uitschrijven. Ik word woensdag geopereerd aan de wijsheidstanden. Op zich niet zo groot, maar ik denk dat 3 dagen later rijden wat te snel gaat zijn...

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 06:53

dat is te vroeg inderdaad. en zelfs als het zou gaan qua pijn, dan moet je nog oppassen met vuil wat er in kan komen.

varekaj, kleine hoeveelheid water is geen probleem...maar zoals de anderen het zeggen, en je zelf ook al voelt...geen liters klokken laten.
en wie weet wilt je paardje geeneens drinken, de mijne drinkt zo slecht op wedstrijd, en daar zie je ook niets aan na een dagje inspanning. ze overleven het wel hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 07:48

Ik ga tussendoor klein beetje water aanbieden en mss stukje appel. Na de proef dan kleine hoeveelheden water laten drinken en voor de rest van wat eten een slobber maken. Zo krijgt hij ook zijn vocht binnen zonder ineens een hele bidon te zuipen.

Fotospam :D

Icaro

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn mini Kootje (oftewel Terror)
Kootje is een jaar of 10, papierloos, ongeveer 85 cm hoog en een verschrikkelijke opdonder qua karakter om grijs haar van te krijgen. Gelukkig merendeel van de tijd wel knuffelaar 1e klas.

Afbeelding

Afbeelding

Mijn hengstje Henk. Hij mist sinds dit voorjaar dus de helft van zijn gebit en blijkt 22 te zijn ipv 12. 90cm hoog en qua karakter puur goud waard. Luistert op een vingerknip, heeft meer ego dan zijn lijf kan bergen maar enorm zachtaardig naar mensen toe.

Afbeelding

Afbeelding

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 08:57

Varekaj schreef:
Een hele emmer wil ik hem idd niet laten drinken, maar twijfel wel over kleine hoeveelheid ja of nee.
Wanneer ik aan de trailer kom bied ik steeds met tussenpozen max. een halve emmer per keer aan. Veel en vooral koud drinken na inspanning is idd risico op koliek.

Ik weet niet of ik een groom ga hebben die dag die ff kan af sponzen tussendoor.

Ja Florence, ik start gewoon. Mijn eigen proef zou mits beleid geen probleem mogen zijn al is die warmte niet bepaald ideaal. Helaas is er geen discussie mogelijk over achttal.
Heb jij Wachtebeke gereden? Kan het ik jou gezien heb op dat afgelegen dressuurterrein met Colo met je moeder aan een leeg tafeltje? Heb niet gezien wat er gebeurde mazr ik kon tot aan mijn ring (volledig vanachter) best goed mee volgen :+

Dat was met Iskander :P Was zijn 2de keer in een ring maar hij was echt zoooo irritant! De dag ervoor begon hij al met schudden en verzet.
Ik heb je gezien als ik op Colo zat aan de dichte ringen, remember? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 11:53

Juust! :+ Ik kan die 2 nooit uiteen houden, vergeet altijd wie de bruine en wie de schimmel is.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:08

oooh...wat een mooie foto's!!! echt enig!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 16:45

Marchin geannuleerd door de warmte en droogte zag ik net...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 18:58

Ik zag het ook. Vraag me af waar ze nu het BK gaan doen van de 4j

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 20:04

Misschien weer in Deurle?

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 20:21

Varekaj schreef:
Marchin geannuleerd door de warmte en droogte zag ik net...

Oooh...dat is balen...had ik me zo op verheugd

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 22:15

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-18 23:02

Zoooooowwww. Lang dagje secretarissen. :P 12 uur lang haha, toch eel klein beetje onderschat. :P Maar het passeerde wel vlot. ;) De 7y en Z zeer selectief. Weinig foutlozen maar ze wouden lat wel wat hoger (letterlijk, stond 1m25) leggen voor het BK en BvB.

Alle rondjes van jullie of liefjes van jullie dus gezien. ;) Zag er allemaal wel goed uit! Allez voor zover ik het mij kan herinneren. :P
@Antonius: tis niet omdat het net jij bent maar Nyona sprong écht mooi vandaag!! Toprondje! Vind ze echt heel netjes boven de sprong. Als ik sommige andere 5y zag, waren ze vaak niet zo speciaal op de sprong. Denk dat je dat ook wel al eens hebt gehoord van anderen hé. ;)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-18 23:06

Record van strafpunten was 2x 32 :oo

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 08:11

Superlief Hanne <3 ze sprong ook echt goed gisteren. Björn heeft vroeger geregeld gezegd dat hij ze zonder probleem als jumpingpaard zou kunnen verkopen :j . dressuur ging ook top, 2e plaats dus heel tevreden.
Sta nu klaar om te vertrekken voor de cross, water weet ik niet hoe het zal gaan...

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 08:29

succes iedereen vandaag! *\o/*

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 08:35

Ja springen voor Z stond heel zwaar.. normaal mogen ze maar 120 bouwen..

Succes allemaal vandaag! Wij moeten wachten tot 20 over 6 voor we kunnen crossen

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 11:13

Julietje is zonet drachtig gescand *\o/* *\o/*

Succes aan degenen die vandaag gaan crossen en proficiat met de mooie springrondjes!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-18 11:37

Ik weet t niet precies maar in juryhok zeiden ze dat ze daar 5 cm van mochten afwijken? Ik kom ook naar Nokere! Over uurtje vertrekken we en zal tot op het einde blijven.