[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

madelene

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 08:53

ach jeeee daaphh..wat erg! :(:)

WiPaLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 23:15

Zijn er die meedoen in Merksplas 11 oktober :)? Eerste keer dan dat ik echt eventing start, hiervoor enkel vrije crossen gedaan.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 08:37

Ja, ik ben ingeschreven met Fiona in M.

Spannend Kato! Merksplas is wel een mooie 1e cross, niet zwaar gebouwd, geen moeilijke combinaties

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 08:48

Ik denk dat je een goede cross hebt gekozen om te beginnen! Succes

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:29

Van wat ik over Merksplas gehoord heb zal dat idd wel meevallen :) veel succes!

Daapphh: het zit je (en Cas) ook niet mee… Waarschijnlijk dat hij iets minder goed uit de voeten kon met zijn verband en zo zijn ijzer eraf gebonjourd heeft? Hopelijk niet te veel schade op de voet?

Ik ben dan gisteren op controle geweest met Pieter. Eerst op de harde volte was hij niet 100%. Zag al doem scenario's voor mij. Over naar de zachte bodem. Liep als een trein, neusje over de grond, ruim en over de rug. Terug op het harde. Rechtuit niets te zien. Harde volte nu wel beter, achter goed, vooraan links? een bemerking… Zo blijven we bezig natuurlijk. Nu had de hoefsmid daar wel gezegd dat hij bij het beslaan vorige week een zwakke plek had gevoeld dus misschien een sluimerende blein. Achter zag hij momenteel geen enkele reden om te twijfelen over zijn fitheid dus daar was ik wel blij mee :) De bult op zijn achterbeen heeft hij ook onderzocht en is hoogst waarschijnlijk een subcutane bloeduitstorting van zichzelf te toucheren en zal na verloop van tijd wel nog grotendeels wegtrekken. Hij zag geen reden om er een foto of echo van te maken. Advies van de dierenarts: goed in 't werk steken en zelfs op dieet en de voet linksvoor in de gaten houden. Al bij al dus vrij "goed" nieuws :) Mag "kleine" wedstrijdjes (60) blijven rijden en dan gewoon zien hoe het verder evolueert. Dus misschien dat Z.wijnaarde of een aspiranten crosje bij de lrv nog wel in de planning komt. En ik maar medelijden hebben en hem niet te zwaar doen werken :D Tis wel officieel dat ik een brokkenpiloot heb. Kan beter een abonnement nemen denk ik zo :p

WiPaLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 18:02

Oke dankjewel :D! Jullie ook succes!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 13:09

Hier gaat het super in Waregem! Gisteren 11de na dressuur, vandaag foutloos gesprongen en nu staat hem op de 6de plaats! Als ze dat morgen zo in de cross kunnen volhouden ziet het er heel goed uit!!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 13:59

Dat is spannend zo! :D
Jammer genoeg kan ik morgen niet komen kijken... 'k Ben ook niet thuis, dus kan niet live volgen via Rechenstelle.de. Jammer! Maar ik lees de resultaten wel achteraf! :)
Ben benieuwd waar dat belgië nu staat in de nations cup na de jumping. Na dressuur 3e maar na jumping vind ik nog niet.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 15:33

Jumping moet nu gereden worden

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 09:11

Hmm dilemma hier... Al ruim 10 jaar dezelfde smid voor alle paarden, en steeds heel tevreden over geweest, maar het laatste jaar verliezen de paarden voortdurend een ijzer. Koko is nu een paard die we nog maar een jaar hebben, dus hier kon ik niet mee vergelijken, maar Fiona was vrijdag voor de 3e keer dit wedstrijdseizoen een ijzer kwijt, Ilona 2 keer, Koko ook een keer of 5. Fiona was 3 weken beslaan, en ze is het gewoon op wandeling verloren terwijl we aan het draven waren, dus niet zot gedaan, niet met geweld afgetrapt, gewoon 'losgelaten'.
Gisteren dan smid van dienst op jumping die dacht dat ze einde beslag was, hij sloeg bijna achterover toen ik zei dat het slechts 3 weken geleden was. Hij gaf aan dat hij ze anders zou beslaan, heeft ook wat uitleg gegeven... Afgelopen zomer in Genk moesten de merries ook bij de smid van dienst en die was ook niet te spreken over het beslag, maar ja, ik ben tot dit jaar altijd tevreden geweest, nooit problemen gehad. Mijn eigen smid komt wel altijd gratis ijzer terug opzetten, dus het is niet dat hij het doet om geld te verdienen bij wijze van spreke, alleen is hij absoluut niet te bereiken in het weekend, wat ik ook wel vervelend vind.
Ben nu dus aan het uitkijken om toch te veranderen, alleen vind ik dat precies een grote stap na 10 jaar :o
En ja... Wat is nu een goede? Je hoort van elke smid wel goede en slechte verhalen... Pfff vind het echt lastig. Ik weet ook dat mijn smid beslaat voor E.ric L.amaze en V.icky S.mits, dus dat zijn toch grote namen, mocht hij niet goed zijn, zou dat daar toch ook niet blijven duren??

Wat betalen jullie voor beslag? Ik nu €70 koud vierkant beslag en voor de jonge te bekappen €20. Denk dat dat niet duur is?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 09:30

Lastig idd, na tien jaar. Maar als je aan je paarden denkt sms toch maar eens overwegen om een ander te proberen? Ik ben tevreden van de smid, heb gewoon dezelfde smid overgenomen, die doet canch haar voeten al van als veulen. Het enige 'nadeel' is dat de staleigenaares de afspraken regelt en da wil wel nogal eens aanslepen waardoor ze er te lang op staat. En hij is ergggg duur (105 vierkant beslag met vijsgaten, denk ook koud).

Daphne, profiiciat hé!!! Wat een toppaard :D! Ik hoop toch dat hij naar Lion mag gaan!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 09:31

Idd wel duur PP, hier moeten er sowieso 2 en soms 3 beslaan worden, en dan nog 2 of 3 bekappen... Kan nu wel zijn dat het voor mij wat goedkoper is, omdat hij er altijd 4/5 tegelijk kan doen, maar toch, groot verschil tussen 70 en 105... Voor vijsgaten moet ik ook niet extra betalen.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 09:49

Hier komt hij ook voor meerdere paarden, maar dat scheelt niet in prijs, hij is gewoon heel erg duur. Hij is dacht ik ook smid voor enkele profs en hij is nog mee geweest als smid naar kampioenschappen dacht ik. Die betalen dat met gemak wss :+. Vind het echt idioot dat ik moet bij betalen voor vijsgaten, tis 10 euro bij. Maar andere smids in de buurt rekenen ook extra voor vijsgaten. Smid komt donderdag, ze mag dan enkel vanvoor beslaan worden. Dan is het normaal 70 euro.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 10:29

Mijn smid is een jonge nog. 75 euro voor vierkant beslaan (warm beslag). Maar voorlopig heel tevreden! :j Voetjes zien er netjes uit na het beslaan. Ijzers blijven er mooi onder hangen. Shuddy heeft moeilijke voetjes (gemakkelijk platvoeten enzo). En ook een moeilijk paard voor bij de smid. Maar hij kan er goed mee omgaan. :j 'k Heb hiervoor 2 hoefsmeden gehad en niet tevreden.
+ hij komt ook meteen bij een spoedgeval. heb 'm daarvoor zelf uit een restaurant moeten bellen. :o

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 10:30

Hanne_SP schreef:
Mijn smid is een jonge nog. 75 euro voor vierkant beslaan (warm beslag). Maar voorlopig heel tevreden! :j Voetjes zien er netjes uit na het beslaan. Ijzers blijven er mooi onder hangen. Shuddy heeft moeilijke voetjes (gemakkelijk platvoeten enzo). En ook een moeilijk paard voor bij de smid. Maar hij kan er goed mee omgaan. :j 'k Heb hiervoor 2 hoefsmeden gehad en niet tevreden.
+ hij komt ook meteen bij een spoedgeval. heb 'm daarvoor zelfs uit een restaurant moeten bellen. :o

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 10:37

Ben jij niet van mijn kanten Hanne? Mijn paarden staan in Heusden. Als het min of meer in de buurt is, mag je anders je smid wel per PB doorgeven?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 10:39

Ik stuur je PB! :)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 10:52

Moest ik van smid ooit veranderen dan is de jauwe denk ik zeker een optie Hanne :j.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 10:52

Ken jij die ook PP?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 11:00

Ik ben al zoveel van smid veranderd,. Vind gene goeie. Nadeel dat ik heb is dat ze niet gemakkelijk zijn.
Helaas is Icarus 1ste reserve.
Terwijl nummer 3 wel een weigering had op het BK. Mja.. Het is wat hetis

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 11:11

Wie is nr drie? Wie mag er dan wel gaan uiteindelijk?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-14 11:23

Ik stuur je een pb

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 11:37

Jammer Daaphh :( is het zoals je gisteren mailde via FB?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 11:44

Ik zit ook jouw kanten Antonius. De smid die nu ijzers heeft gezet doet ook orthopedisch beslag, was met vijsgaten 80€ koud beslag. De vaste stalsmid rijdt zelf ook cross dacht ik. Die vraagt 75€ gewoon koud beslag, met vijsgaten weet ik niet. Werkt wel heel netjes en correct, doe ook lang met ijzers als hij ze zet. Kan je wel pb sturen als je nog opties zoekt.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 11:50

Ik zou ook graag die gegevens hebben als dat mag. :)
Want je weet nooit hé. Als m'n smid op vakantie is ofzo, 'k zeg maar iets. :)