[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 09:56

Ik heb ook mijn twijfels bij de gang van zaken. Dat ik er zelf niet op sta met een inschrijving om kwart over 2 's nachts, oké, maar er zijn ook mensen om 6 over 12 die te laat waren. Lijkt me erg sterk eerlijk gezegd :o
En inderdaad max 2 starts per ruiter zou al schelen.

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 11:26

Als je om 6 over 12 al te laat was, dan geloof ik best dat de inschrijving eerder open was. Ook ik baal enorm, maar heb nog maar een springwedstrijd opgegeven, dan maar kijken of ik me kan selecteren voor de regiokampioenschappen, die hoop had ik eigenlijk al opgegeven omdat de meeste selecties gelijk met een cross vallen. Nu dus weer 1 selectie extra.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 11:29

Ik heb gelezen dat het al om 23:00/23:30 open was.. Niet echt eerlijk vanuit de vereniging. Ook als je ziet dat er allemaal bekende ruiters tussen zitten en mensen met 3/4 paarden

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 11:33

Had ik het toen toch maar geprobeerd, toen was ik nog wakker, maar mijn ogen vielen dicht en de gedachte dat er tussen 3 en 4 weer een kleintje wakker zou worden om te eten heeft me doen besluiten om toch naar bed te gaan.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 11:44

Ik sla mezelf ook voor mijn hoofd dat ik niet heb gewacht en dus "pas" om 2.15 heb ingeschreven. Mja.. aan de andere kant vind ik het te belachelijk voor woorden dat ik er zo over denk en dat het anders zou moeten. Ja ik baal heel erg, maar ga nu lekker vooruit kijken en inderdaad maar op zoek naar een springwedstrijd. -O-

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 11:49

Balen Splash! Echt bizar de inschrijftijden en de stormloop.... Dat weekend is er trouwens een hele mooie springwedstrijd in Moergestel (2 dagen en op zand) of op zondag in Cromvoirt ;).

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 11:59

Ik heb zaterdag crosstraining, dus dat zit er niet in helaas. Ik zit wel te kijken naar Berkel-Enschot (volgende week of de week erna) en ga later nog even kijken wat er verder nog is. Ik was ook Boxtel al tegen gekomen.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:12

Niet dit weekend maar dat weekend (van Maarsbergen dus) he ;). Maar springwedstrijden genoeg in de regio! ........ook al was je natuurlijk liever gaan crossen..........

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:54

Oooh dat is wel chill :D *schrijft op*

Ja ik was zeker liever gaan crossen en had liever onze rentree in het L gemaakt in Maarsbergen dan in Leidschendam. Maar goed niet zeiken. Schouders eronder en verder.
En springritme is ook goed :D

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:12

Ik had vannacht ook meteen opgegeven voor Ermelo! Ermelo is idd max. 2 starts per ruiter. Is het een idee om te kijken of we vanuit het topic daar een training kunnen organiseren voor die tijd? Ik wil mij daar wel hard voor proberen te maken, maar dan moet er wel animo voor zijn!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:14

Nou ja, mijn man is echt geen bekende ruiter en heeft als je het feitelijk bekijkt maar een half paard (andere helft is van mij :P ) en die staat wel op de startlijst. Het is dus echt niet zo dat alleen de grote namen er tussen staan. Ben het verder eens met eerder gegeven commentaar, ik ben ook vaak vrijwilliger op wedstrijd en dat zijn altijd lange dagen. Leuk om te doen, mits met mate omdat we er ook nog een gezin en werk naast hebben. Ik kan me dus voorstellen dat 1 dag wel de max is, omdat het allemaal op vrijwilligers draait. Maar eerlijk gezegd vind ik het ook te gek dat je je wekker moet zetten om in te schrijven, en het dan alsnog een soort Russisch roulette is om er tussen te komen. Dat moet eerlijker kunnen.

Wij zijn gisteren tevreden terug gekomen uit Castenray, eerste winstpunt in de L is een feit *\o/*

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 14:53

Dat inschrijfsysteem werkt inderdaad nog niet goed. :( Ontzettend vervelend voor de mensen die nu geen startplekje hebben. Was dat inschijfsysteem hetzelfde als die van inschrijfsysteem.nl?
Via daar heb ik mij in geschreven voor de Paard en Levendag. Hiervoor ging de inschrijving open om 7.00. De populaire clinics zaten daar ook naar een half uurtje vol.

Het verbaasd me hoeveel mensen mee willen doen met de SGW. Het zijn er echt heel veel! Ik kan mij niet herinneren dat het "vroeger" met startcoupons ook zo vechten was voor een plaatsje. Ik vind dan inderdaad ook dat iedereen dan een of twee paarden mag rijden, om de anderen ook een kans te geven. Ik heb een lange tijd geen SGW's meer gereden, maar is het aantal ruiters die sgw's rijden zo hard gegroeid? :oo Zeker omdat het hier al niet meer om de B gaat, maar om hogere klasse.

Ik heb gister een springwedstrijd gereden. We moesten wel even inkomen, want was weer onze eerste outdoorwedstrijd. Ik heb eerst een rondje BB gesprongen (maar goed ook :') ) en reed zelf iets te afwachten, dus 3 weigeren. Daarna B gestart. Dat ging beter. Toen een balkje binnen de tijd met 59,5 stijlpunten. Ben best tevreden! :D Zoveel springen we namelijk nog niet.

Afbeelding

Vanavond weer crosstraining in Renswoude. Heb er onwijs veel zin in. Mijn doel voor vanavond word: niet afwachten, maar rijden!

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:36

Suelza schreef:
Ik had vannacht ook meteen opgegeven voor Ermelo! Ermelo is idd max. 2 starts per ruiter. Is het een idee om te kijken of we vanuit het topic daar een training kunnen organiseren voor die tijd? Ik wil mij daar wel hard voor proberen te maken, maar dan moet er wel animo voor zijn!

Graag! Maar liever niet voor 1 juni want dan kan ik nog niet zo lang paardrijden met m'n pootje. Maar ik zou heel graag mee willen doen. Ik dacht dat je daar het terrein kan gebruiken/huren als je een instructeur hebt die de eventing licentie heeft, dus alleen nog de juiste instructeur zoeken! :p

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:38

M_Vainqueur schreef:
Suelza schreef:

Graag! Maar liever niet voor 1 juni want dan kan ik nog niet zo lang paardrijden met m'n pootje. Maar ik zou heel graag mee willen doen. Ik dacht dat je daar het terrein kan gebruiken/huren als je een instructeur hebt die de eventing licentie heeft, dus alleen nog de juiste instructeur zoeken! :p

Egbert van Roekel zal der vast wel voor in zijn!

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:44

Suelza schreef:
M_Vainqueur schreef:

Egbert van Roekel zal der vast wel voor in zijn!

Cool! Ik had het hem wel willen vragen op de club maar zal nog 2 weken duren voor ik daar weer heen ga.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 16:24

ik meld me hier ook maar weer. (in het begin ook al een keer gedaan maar daarna niet echt meer hier geweest)

ben Mendy woon in didam. 2 paarden om te rijden en de 3e is net zadelmak.

over het inschrijven. het is gewoon te erg dat het snachts moet om dan ook maar een plekje te krijgen.
eigenlijk zou ik het niet willen doen maar dan heb ik ook geen plekje meer.
Valt me op dat ermelo nog niet meteen vol zit.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 16:33

Hoi Mendy :wave:

Nog een plek of 35 te gaan voor het B vol is. Had verwacht dat het sneller zou gaan omdat Ermelo toch redelijk centraal ligt.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 16:36

Helaas voor mij te ver :(

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 16:37

ik stond vannacht als een van de eerste op de lijst
had ook verwacht dat het vol zou zijn.

een training vooraf zou ik ook nog wel leuk vinden :D

Heleen zaterdag zitten wij bij elkaar in de groep met de hartslagmeter clinic

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:00

Ongelofelijk zeg die inschrijvingen..... Ik ben hier nog aan het twijfelen of ik meedoe aan Ysselsteyn / Ten Eysden. Is behoorlijk ver weg maar anders is het aantal crossen wel erg beperkt :( Iemand ervaring met die wedstrijden qua niveau (B paarden) en hindernissen?

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:03

Een training in Ermelo lijkt mij ook erg leuk om een keertje met mijn paardje op een ander terrein te trainen voor de ervaring. :) Ik start zelf dit jaar geen officiele SGW's nog. Alleen trainingen en oefencross.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:07

Kom zelf uit Ysselsteyn, altijd cross bij de pony's gereden. Wat ik vindt van Ysselsteyn. Goede grond, wel gras, genoeg losrijruimte voor dressuur. Springen vindt ik meestal vrij klein. Cross inspringen gaat net net. Ideaal vindt ik dat het starthok langs de inrijring ligt, kun je even mee starten met een ander langs de lijn. Springen altijd vrij laag vindt ik zelf, wel een beetje technisch parcours. Cross niks ingewikkelds bij de pony's en bij de paarden in de B vindt ik zelf. B paarden hebben meestal 1 afsprong en 1 opsprong ofzo. Waterbak moet je inlopen via een vrij smal padje.

Edit vergeten te melden. Afsprong heeft meestal een alternatief. Ook is er een punt waar je richting het bos springt, maar die heeft meestal ook een alternatief. Maar die punt gebruiken ze niet ieder jaar kan ik me zo herinneren.
Laatst bijgewerkt door Moonlight17 op 05-05-14 17:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:09

Ik val even binnen (ik lees vooral mee) maar een training in ermelo wil ik ook graag doen

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 17:10

Die van echt, Ten Eysden, wordt dit jaar voor het eest georganiseerd. Ik ben mee aan het helpen hindernis bouwen, en vind het best vriendelijk wat we aan het maken zijn :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:14

Nou, wij wilden net Ermelo inschrijven maar die is waarschijnlijk al vol, staat niet meer op startlijsten -O- hopen dat we er bij Vlietlanden nog tussen komen, maar begreep dat die ook al vol zat?