[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:26

Fijn dat je er nu achter bent waarom je wat te ver naar voren ligt Madelein. Paard springt inderdaad erg goed.

Wat een vreemde opmerking Rianne. Heb net je filmpje gezien. Ziet er super uit! Wij hadden eergisteren een jury die bij werkelijk iedereen had geschreven dat ze te lang zaten. Misschien in een vorig leven jockey geweest? :+

Inderdaad rustig aan Mette. Jullie moeten nog een combinatie worden. Je kan beter in het begin laag blijven.

Wij zijn weer terug van een lang dagje mennen. Daimler heb ik met de trailer gebracht en die keek niet op of om van al die aanspanningen. Hij vond het wel irritant dat het niet harder ging in het begin :D Verder was hij super braaf. Nergens van geschrokken. Hij deed het alsof het de normaalste zaak van de wereld was.

Aan het eind hadden ze een vaardigheid uitgezet en mocht iedereen daar zo snel mogelijk doorheen. Dat laat een Daimler zich geen twee keer zeggen.

Zoef door de finish

Afbeelding

Deze rally wordt georganiseerd door de eigenaar van een vleesgroothandel dus wat win je dan?
Afbeelding

Juist ja, een heel groot pak spek waar de honden ook wel zin in hadden ;)

Hier hebben wij de rit mee gereden
Afbeelding

Tuur is een gestippelde Noriker, super lief paard

We hebben een superleuke dag gehad.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:56

Dankje Percy! Ja erg he.. bij mij had ik het me opzich kunnen voorstellen, aangezien ik het voor mijn eigen balans en zijn geslinger soms wel fijn vindt om iets meer steun te hebben. Maar ken ook mensen die écht kort zitten en dan nog commentaar krijgen.. volgens mij weten ze dan gewoon niks te klagen ofzo en zetten ze dat er maar op haha.
Leuke foto's!!

Ik heb ook al een paar foto's.
Dressuur ging niet zo fijn. Eerste keer buiten tussen de bordjes dus wilde hem alleen maar binnen de baan houden en daardoor veel hoeken afgesneden en hem maar braaf laten lopen. :P Had terecht 175.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En een gave crossfoto:
Afbeelding

Dat was mijn spam weer :P

madelein

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:34

Wat een leuke foto's komen er voorbij :D

@percy: Klinkt als een heerlijke dag! En wat ziet Daimler er blij uit hihi! Leuk paard trouwens voor die kar.
@Rianne: Nette foto's hoor, van je dressuur! En die over het huisje is helemaal gaaf :D!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:34

Is het trouwens verplicht om in de SGW in de dressuur ( en springen) met bp te starten?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:40

Als Daimler de benen mag strekken wordt hij inderdaad erg blij :) Bij voorkeur is er dan ook nog wat te springen maar dat was vandaag even niet. Tuur is inderdaad een leukerd!

Gave foto over dat huisje Rianne. Ik vind je dressuurfoto's er wel netjes uitzien. Fijn beeld.

In de dressuur in elk geval niet voor zover ik weet maar vorig jaar in Lisse vroegen ze het volgens mij wel. Met springen weet ik eigenlijk niet. [naam] vindt het eigenlijk wel zo handig om al "compleet" te zijn omdat je na het springen meteen door moet naar de dierenarts en daarna moet gaan inspringen voor de cross.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:42

@percy: Maar je doet je jasje toch ook uit voor de cross, dus moet je alsnog je bp uit en weer aandoen... Reden dat ik het vraag is omdat ik een paars met lila bp heb.... Dus daar kan ik niet de dressuur en het springen mee in...

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:52

Nee dressuur hoeft niet :) had ik gedaan omdat het de eerste keer buiten concour was en hij wel eens een hoge bok kan geven als het "m teveel wordt. Neem liever het zekere voor het onzekere.

springen voor zover ik weet eel zie iig nooit iemand zonder. Iedereen doet zn crossetje ook al met het springen aan dus hoef je coor de cross niet mer te wisselen :)

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:38

Mette, zou eerst even tijd nemen. Kunnen jullie aan elkaar wennen. Paard moet ook wennen aan zijn nieuwe plek. Ik zou eerst week lekker rijden. Volgende week keer balkjes en een sprongetje. Je hebt nog tijd zat :D
Percy, lekker ritje gehad. Heb dat ook wel eens gehad, op protocol dat beugels te lang waren. Was net 2 gaten korter gaan zitten en zat al 2 gaten korter dan springen. Stond toen ook bij iedereen op protocol :n. Daimler lekker crossen :) .Leuk paard die Tuur
Rianne, fijn beeld de dressuur +:)+ . Gave crossfoto
Sanne, springen en cross doe je inderdaad met je cross set. Kan je leuk in je eigen kleurtje. Na springen ga je meteen naar de DA, dan even losspringen voor cross, en je kan de cross in.

Ik heb vandaag lekker met vriendin buiten gereden, lekker eind gegaloppeerd. Goed voor de conditie
Morgen weer naar les

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:37

Wat komen er leuke foto's voor bij, leuk zo met al dat beeldmateriaal!
@Rianne, wat super dat je fijn hebt gereden! jammer dat ik het filmpje niet kan zien. Maar de foto's plezierig naar te kijken, je rijd netjes! Wat een bijzonder opmerking, gelukkig kun je het achter je laten.
@madelein, leuke foto inderdaad mooi koppie heeft hij daar! Fijn is dat he, om je eigenfouten en verbeter punten te herkennen. Ik kan daar zelf altijd zo van genieten om er mee aan de slag te kunnen.
@percy, leuk paardje die noriker. Zo te lezen cool paard die Daimler fijn!
@mette, als ik jou was zou ik ook de tijd nemen om elkaar te leren kennen, vertrouwen opbouwen. Ik zou ook eerst met balkjes oefenen.
@Tia, buitenrit altijd fijn. Lekker is dat he, lang galopperen :D

Wij zijn nu bezig om onze dressuurproef in orde te hebben, volgende week zaterdag oefendressuur. Als dat lekker gaat, wil ik me op geven voor een B. Ze is meer ontspannen, toch twijfel ik iets over haar achterhand rechts. Heel soms verdenk ik iets... Ik wacht deze week even af wat mijn instructeur er van zegt. Anders toch even laten na kijken, wie weet zit er toch een blokaarde....

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:07

Madelein: wauw wat een uitstraling heeft jou paard!!! Echt knap ook van je om toch B te rijden, en lief van je paard dat hij het eens wil oplossen voor jou als het eens wat minder lukt. Is hij van 2009 of 2010? Alleszins goed bezig en dit was zo te horen weer een hele opkikker voor jullie vertrouwen! Gevoel altijd belangrijker dan idee van de jury he!

Tof paard Mette, aansprekend hoofd heeft hij! Laat hem wat tijd ook om te wennen he, kan een hele aanpassing zijn voor zo'n paard om te verhuizen. Springen zal wel weer lukken binnenkort! trailer oefenen op momenten dat je alle tijd hebt zou ik ook doen. Van pony naar paard zal ook hele aanpassing zijn!

Succes Tia met je tentamens!

Percy: goed van Daimler, en wat Rob zegt is helemaal waar he... Liever te voorzichtig dan eentje die alle hindernissen raakt in de cross. Zolang ze dapper én voorzichtig zijn is er geen probleem. Als je eentje hebt dat door zijn voorzichtig zijn bang wordt, is dat een ander verhaal natuurlijk :-). Goed dat hij niet bang was van de koetsen ook niet, lijkt me heel tof! Bijzonder paard die Noriker. Is dat ook eentje van jullie? Geweldige prijs trouwens van Caressa, kan je BBQ mee houden hihi!
Schaapjes... Iets raar he ;-) Veel paarden die ook best van koeien onder de indruk zijn!

Rianne: wat heb jij een knap paard!! Goed dat de cross dan toch foutloos was, de rest komt vanzelf wel weer met wat meer ervaring! Dat van 'geen plezier' zie ik toch nergens terug in je filmpje... En Bovendien heb je gelijk: welk jong paard kijkt niet eens naar een hindernis?!

Succes volgende week, Neesa!
Ik zou hem eens laten nakijken... Als je twijfelt aan iets dan blijf je daar toch mee verveeld zitten is mijn ervaring ondertussen... In mijn geval uitte dat zich dan in niet meer durven 'rijden' en altijd voorzichtig zijn, was niet zo ideaal...

Hier: ik aas op een nieuwe auto, een zeer oud ding maar kan wel 2ton trekken. Dan kunnen we eindelijk goed aan de gang. Gister is ze meegeweest op cross met mijn vriend, hele dag mee op camion gestaan, ervaringen opgedaan, eens wat gaan stappen aan de hand etc. Nadat de laatste reeks gecrosst had, opgezadeld en het parcours van BB eens afgelegd, water en alles wat ik aanreed van de eerste keer gesprongen (weliswaar véél te hoog maar ik kan het nu met mijn nieuwe zadel goed uitzitten). Ze sprong top en is van niets onder de indruk... Ik dus SUPER tevreden, en echt heerlijk gevoel gehad! Foto's heb ik helaas niet, volgende keer probeer ik wat beeldmateriaal te fixen! Ze doet gelukkig ook niet meer zo stom op andere paarden ondertussen!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:24

@Rianne: O handig om te weten hihi! Thanks! Is inderdaad wel leuk dat je dan in je setje mag springen.
@Thia: Lekkere buitenrit dus, heerlijk!
@Neesa: Dank je wel! Krijg in de dressuur altijd te horen dat hij te weinig toont, hij vind dat dus blijkbaar gewoon echt minder leuk.
Ja vind ik echt super! Kan er alleen maar van leren, en beter door worden, dus word ik blij van :)
Leuk dat je aan het trainen bent voor je eerste proeven! Spannend! Waar verdenk je haar van? Echt vast zitten of ben je bang dat er meer aan de hand is?
@Oliefanter: *bloos* dank je wel! Ja paardje is super. Als hij twijfelt druk ik hem door, en als ik het even niet weet neemt hij mij mee. Super fijn gevoel! Hij is van 2009, dus nu 5.
Spannend, een nieuwe auto. Wat fijn dat je zo lekker gereden hebt met haar! Zo leuk! En wat goed te lezen dat het beter gaat met andere paarden! Vooruitgang is zo fijn! Lekker van genieten :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:41

Je doet inderdaad je jasje uit voor het springen Madelein. [naam] wisselt ook van bovenkleding. Ze heeft een lichtblauw crossshirt dus ze wisselt eigenlijk helemaal van outfit. Ben denk ik wat in de war met Lisse. Daar moesten ze niet de bp aan met dressuur maar het rugnummer al aanhebben en dat is niet altijd zo.

Tussen dressuur en springen heb je alle tijd. Tussen springen en cross niet echt dus om dan nog van outfit te wisselen is niet praktisch.

Fijn zo'n buitenrit Tiahastrona. Ben benieuwd hoe je les vandaag ging. Succes met je tentamens.

Als je iets voelt Neesa moet je altijd je eigen gevoel volgen. Ben benieuwd of je instructeur iets ziet. Soms zie je iets niet op de grond maar voel je het als ruiter wel.

Wat voor auto heb je op het oog Olifanter? Fijn dat het zo goed ging. Dat geeft goede hoop voor de toekomst :) Leuk dat je even kon oefenen. Was dat in Lummen?

Ik vind Rob eigenlijk ook wel gelijk hebben :j Dressuurmatig gaat het ook de goede kant op. Schouder binnenwaarts en travers gaan al best goed.

Met Shetan heeft [naam] vandaag gesprongen in de rijbak van kennissen die op 5 minuten stapafstand zitten. Shetan was super braaf met het oversteken en hij sprong alles. Wel lekker slungelig. Nog 12 dagen en dan is de jonge paarden competitie. Hoop dat ze straks samen een beetje braaf op de trailer zullen staan.

Tuur is niet van ons maar van goede vrienden waar mijn paard ook staat. Ik heb Tuur wel gereden maar hij probeert nogal om te draaien als er geen burry's zijn. Ik heb wel een zwak voor hem <3

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:01

Ik ben trouwens aan het kijken voor andere beschermers. De styles werden me aangeraden, maar ook de NEW met fleece voering. De laatste zouden met name geschikt zijn voor heel gevoelige paarden. Een van jullie toevallig ervaring met de beschermers van NEW?

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:30

Tia: Lekker buitengereden, heerlijk!

Neesa: Zou idd best kunnen, goed dat je je instructeur er even naar laat kijken en bij twijfel gewoon laten nakijken. :) Komt vast goed met die oefendressuur!

Oliefanter: Dankjewel haha! :D
Super dat het bij jou ook zo goed ging, fijn gevoel he!

Percy: Leuk dat ie dat springen zo fijn aanpakt. Met meer ervaring worden ze er ook wel handiger in.

Madelein: Ik heb deze van NEW en ben er tot nu toe erg tevreden over.
http://www.canter-equipment.nl/beenbesc ... oflow.html

Ik heb besloten om SGW Westerbork dit weekend af te melden. Hij ging heel fijn in de cross maar ik ben echt met veel mazzel het springen doorgekomen, omdat die man mij hielp. Ben bang dat hij het dit weekend weer probeert en ik dan misschien niet mag crossen + mijn zelfvertrouwen weer 0 (Met mijn pony's werd ik altijd uitgebeld in het springen dus mocht nooit crossen dus was zooo blij dat ik het springen door was gister). Hij moet gewoon veel meer ervaring op doen en km's maken. Raakte ook over de zeik bij het losspringen van al die drukte. Heb me dus bijgeschreven voor BB springen zondag en ga me daar de aankomende twee maand op focussen en dan in Markelo Snorrewind weer crossen. Wel jammer, maar ik denk dat hij gewoon meer tijd nodig heeft en als ik niet mag crossen is die teleurstelling zo groot dat ik weer zo'n deuk in mn vertrouwen heb.
Hij deed het super in de cross en dat gevoel wil ik vasthouden :) Dus lekker meenemen zonder dat er zoveel druk achter zit zoals bij een cross en dan komt dat wel goed, want op hindernissen zelf kijkt ie niet :)
Nog een foto'tje van mijn knappert de bult op:
Afbeelding

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:59

Mooie foto rianne! Misschien wel verstandig om even een stapje terug te doen als je zo onzeker bent. Misschien eerst paar keer BB en B springen starten, voor het vertrouwen. Voordeel is dan dat je B parcours vaak na de BB is, waardoor je allebei het parcours al een keer gesprongen hebt op 80 cm voor je de B gaat doen ;)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 19:08

Ja daarom! En als hij zo gaat staken zonder een hindernis in de buurt en het vertikt om erlangs te gaan kan ik dat beter oplossen bij een oefenparcour dan bij een sgw. Hier komt ie wel doorheen maar hij moet gewoon veel zien dus lekker bb springen zonder al die druk wat een sgw toch met zich meebrengt.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 19:10

Pfoeh.. Een 7.1 voor maatschappijleer dus mag donderdag springwedstrijd rijden hihi!

Goede oplossing Rianne! :D

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 22:37

Gefeliciteerd met je cijfer Mette!

Goede keuze Rianne. Als je eventing start ligt er misschien toch wat meer druk op het springparcours. Op deze manier kan je weer wat meer vertrouwen winnen.

[naam] wil een merk wat ik steeds vergeet, iets van pfi of pfe. Die schijnen heel goed te zijn. Tot nu toe bevallen de styles heel goed.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 07:10

Wat een leuke foto's en filmpjes komen er weer voorbij!

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 08:26

Percy: een zeer oude Mercedes Vito. Moet nog naar de keuring dus hopelijk lukt dat, dan zou ik hem niet teveel moeten betalen en met een jaar garantie, zou wel goed zijn! Alleen het verbruik is een heel stuk hoger dan wat ik nu heb, maar dat heb ik er wel voor over als ik dan veilig kan trekken... Met de auto van mijn moeder waar ik nu meer trek mag het eigenlijk niet, en goed voor de auto is het ook niet.
Oefenen was idd in Lummen! Volgende week nationaal, gaan jullie daar naartoe?
Jullie rijden Broechem en Emblem over 14 dagen? Daimler in 6jarigen en Shetan bij de 4j? 6j is al heel pittig he! Benieuwd hoe het gaat lukken, maar komt goed als ik je hoor vertellen!!!
Tuur is tof!

Rianne: heel goede beslissing!!! Ik kan me voorstellen hoe teleurgesteld je bent als je inschrijft voor cross en niet mag starten... Hier in BE is dat niet, al denk ik dat het soms beter zou zijn als het wel was voor sommigen... Wat ervaring opdoen op het parcours gaat je later sowieso helpen he, verloren is dat niet!

Proficiat, Mette en succes donderdag!

Hier geen ervaring met New, wel met de Styles en die zijn natuurlijk super!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:43

Afbeelding

Dit zijn de beschermers die [naam] wil hebben als de style's versleten zijn. Deze hebben ze bij de eventingshop en die zijn niet zo duur als de style's. Voor 64 en achter 67 euro.
Deze schijnen heel goed beoordeeld te worden.

Hoop dat het gaat lukken met de Vito Olifanter. Heb je in elk geval lekker veel laadruimte.

Wij gaan volgende week niet. [naam] zit dan nog in Duitsland. Die gaat vanavond naar Jan van Beek om mee te gaan groomen op een internationale wedstrijd.

We gaan inderdaad naar Broechem en Emblem op 19 en 21 april. Zal best pittig zijn maar we zien wel hoe het gaat. Denk dat het een goede ervaring voor beide paarden zal zijn. Voor de vierjarigen is het maar 1 meter maar dat is toch nog wel wat voor die jonkie's. Voor de zesjarigen is het 1.20m.

Tuur heet eigenlijk Turan Vulcan de 11de maar dat is wel een hele mond vol :D

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:41

Die beschermers lijken heel erg op de dalmars Percy. Ook de bovenkant lijkt weer een dikkere rand te hebben, precies wat bij ed problemen geeft. Dit durf ik niet aan..

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 13:12

Dan zou ik het inderdaad niet doen Madelein. Lastig.

Kim_Peters

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:29

Ik weet niet exact wat je zoekt maar wellicht zijn de Kentucky Horsewear beschermers wat voor je? Die sluiten bij het voorbeen wat lager onder de knie. Ik kan ze direct uit voorraad leveren. Kijk maar eens op www.all-eventing.com en/of www.allesvooreventing.nl. Als ik je ergens mee kan helpen hoor ik het graag :)

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:32

Idd zien die er ook echt top uit, en een vriendin van me heeft ze en is er heel tevreden van. In de week heb ik die nog vast gehad en vind ze van vorm fijner ogen dan de Styles.. Wel weer een stuk duurder...