Zonder ooit in PH geweest te zijn neig ik er sterk naar om mij aan te sluiten bij Paul_H. PH is, mede naar aanleiding van reacties hier op Bokt, wel aan de slag gegaan om de cross te verbeteren. Zie hiervoor de uitgebreide en sympatieke uitleg van mamabird in het voorbesprekingstopic.
Als Bathmen echt vergelijkbaar is met Maarsbergen ga ik er iig vol vertrouwen naartoe. Heb heel goede herinneringen aan Maarsbergen (foutloos!) Ligt de boom als een insprong voor het water, of land je op de kant en loop je dan vervolgens het water in?
Insprong in de B mag wel, maar is niet gebruikelijk.
Loetie84
Geplaatst: 26-09-11 16:47
Er staat in het reglement inderdaad niets over dat het niet mag. Er staat alleen in het reglement dat in de klasse B (net als de andere klassen) het water minimaal 6 of 9 meter lang moet zijn. De 9 meter geldt wanneer er sprake is "van een uitsprong uit het water of een hindernis in het water" . Dat zou impliciet betekenen dat ook in de klasse B een uitsprong of hindernis in het water mogelijk is... Over een insprong of afsprong het water in wordt niets vermeld in het reglement. De enige hindernis waar in de klasse B en L een uitzondering voor geldt is volgens mij de coffin. (alleen halve coffin toegestaan) Insprong of afsprong het water in mag dus wel, maar het is mij tijdens trainingen ook al heel vaak gezegd dat je dat in de B nog niet hoeft te kunnen. Vraag me nu dan dus wel af waar dat op gebaseerd is...
bathmen mag de B kiezen tussen inlopen of inspringen
rowo
Geplaatst: 26-09-11 16:59
bvw schreef:
bathmen mag de B kiezen tussen inlopen of inspringen
Idd
Maar Bathmen heeft de boom bovenaan zeg maar, aantal meters voor het inlopen van het water. En veel paarden vinden het toch spannend om naar beneden richting het water te springen.
Kruidenpotje
Geplaatst: 31-10-11 10:00
Heef iemand een idee wanneer de kalender voor 2012 bekend wordt?
Haha hier nog een hoor, wil toch graag vooruit plannen
Kruidenpotje
Geplaatst: 31-10-11 10:21
SplashIsLief schreef:
Blij dat ik niet de enige ongeduldige ben
Nee hoor, er zijn er meer van
Ik wil ook graag op tijd inschrijven, beter te vroeg dan te laat (als het te vroeg is dan weet ik meteen vanaf wanneer het wel kan)
Misschien kunnen we in een nieuw onderwerp vast een lijstje opbouwen van de plaatsen/data/rubrieken die al bekend zijn?
madelene
Geplaatst: 31-10-11 10:22
De meeste wedstrijden zijn toch altijd rond dezelfde tijd?? En het enigste wat ik nog vooruitplan is een inschrijving, anders kom je er tegenwoordig niet meer tussen...maar verder..neuh..meestal gaat dat altijd fout..
Chaam, Etten-Leur, Castenray, Maarsbergen die data staan allemaal al vermeld op de sites van de wedstrijden. Maar uiteraard nog geen vp's of data van inschrijven.
hetismij
Geplaatst: 31-10-11 10:31
Jeutje, Maarsbergen is vroeg dan, valt dat dan tegelijk met Etten-leur of zal die dan ook verplaatst zijn?
Nee, EL is ook het eerste en tweede weekend van April. Eerste weekend L/M/Z paarden en tweede weekend B paarden. Als het goed is kun je ze dus allebei starten.