[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snoekiej

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:04

File :+ Er is hier gelukkig geen sneeuw meer gevallen. Precies het stukje naar de snelweg was afgesloten door een ongeluk, dus iedereen moest een eindje om. Daar heb ik dus zo lang over gedaan. Was precies zo'n stukje waar je ook geen andere routes kan nemen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:15

He getsie, een ongeluk. Krijg daar altijd zo'n onbestemd gevoel van als ik dat zie. Hopelijk was het niet ernstig.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:38

Simmie schreef:
He getsie, een ongeluk. Krijg daar altijd zo'n onbestemd gevoel van als ik dat zie. Hopelijk was het niet ernstig.

Ik vind het ook altijd naar om te zien. Hier kon je niets zien, er stond aan het begin van de weg een politie-auto en je kon niet zo ver kijken.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:39

Dat scheelt wel, maar toch het idee alleen al bezorgt mij al kippenvel; ik had het kunnen zijn bij wijze van spreken.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:27

Ik heb gelukkig (nog) nooit een ongeluk zien gebeuren. (wel dat iemand in de berm reed en zo'n 'lichte' ongelukjes, maarja dat is toch wel wat anders... :P)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:27

Heb jullie dit al gelezen??? http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=1228437

Wat een gekke mensen zijn er toch! :D

De wegen waren hier ook weer prima gelukkig. Scheelt toch weer wat reistijd!
Morgen ga ik weer naar de binnenmanege met Jer. Vandaag is mijn vader jarig, dus moest er taart gegeten worden! :9

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:32

Heb dat inderdaad al gelezen en gereageerd Noorwijdenes, kwam niet meer bij toen ik het las :P ..

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:35

Pff maf kees joh :+

Marite leuke pony :D

Mijn stal kost 220 + 10 euro voor de paddock zelf alles doen, binnen buiten zetten, en zelf bix kopen, en in de zomer betaal je 25 euro extra voor het land. (snachts binnen)

Wel een verschil van 200 naar de 440 :+
(moet je het eens om rekenen :o )

Zo heb lekker gereden morgen heeft hij een stap dagje en dan weer 3 dagen knallen hoop dat de wedstrijd door gaat bij ons op stal :D

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:35

Dat is toch bijna te erg voor woorden, maarja mag een mens ook een keer leedvermaak hebben, lag echt in een deuk hier _O- :')

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:36

Simmie schreef:

Ik haak hier ff op in... Dat heb ik nu ook! Nooit bij nagedacht, maar nu weet ik wat het een leven van een familie op de kop kan zetten. Krijg elke keer kippenvel als ik lees dat er weer gewonden en doden zijn gevallen :\

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:36

Nou Wolin ging uit haar dak toen ik de longeerlijn er aan klikte ... echt een mega luchtsprong en ze kwam een beetje onhandig neer :(:) , schrok me rot, maar het kwam er op neer, dat ze echt op de grond 'plofte' met voorafgaand een soort Tai Kwondo kick :wow: .. Het zand is niet stabiel, dus ze schoof een soort van weg met de achterbenen.. Wolin valt, ondanks haar vele gekke sprongen, eigenlijk nooit :n . Ze kan nergens haar ei kwijt en dus toch maar aan de longeerlijn, maar zo'n lijn aan je hoofd is ook niet alles als je even gek wil doen.
Morgen maar kijken of ze er niks van over heeft gehouden.. Vond 't maar niks.. :n

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:39

Leuke pony Marit :).

Haha wat een topic :+.

Ik heb een tijdje geregeld ongelukken zien gebeuren voor ons huis :=. Ze rijden hier vaak te hard, daardoor vliegen ze vaak uit de bocht. Niet fijn :=.
1 keer rende ik naar buiten. Alles wat in de auto had gezeten/gelegen lag nu op straat :=. Behalve de 3 jongens. de jongste jongen zat te schreeuwen van de pijn := .. de buurman had de ambu al gebeld en er waren meerdere mensen bij de auto.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:41

Snap ik Rowo.. Groots impact.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:42

Lotte vervelend zeg!!
Me vriendin der pony is vandaag gevallen ook met longeren!! flinke scheur in de spier in der achter been bij der uiers!!

Vind dit weer ook niks hoor geef de zomer maar kunnen ze weer lekker gek doen!

Idd ongelukkig vreselijk!!! maar somige mensen zijn de dupe van een andermans fout! echt vreselijk..
Laatst bijgewerkt door CoriienRN op 12-01-10 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:42

WolinLotte schreef:
Snap ik Rowo.. Groots impact.

En dat is dan nog zacht uit gedrukt :+ T is maar goed dat niemand er normaal over na denkt, deden wij ook niet. Maar 1 ding weet ik wel; leef echt elke dag die je hebt en ga nooit met ruzie uit mekaar.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:43

Rowo mooi gezegt!!!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:48

Heb langs de A4 wel eens een naar ongeluk gezien.. we stonden nog aan het begin van de file.. en we zagen.. ondanks dat het afgeschermd was voor zo ver het kon..een heel slap lichaam uit een auto gehaald worden door de brandweer.. Echt een vreselijk gezicht ;( .

Heb helaas in het ziekenhuis ook nare dingen meegemaakt die een heel gezin op hun kop kan zetten.. Bepaalde gebeurtenissen blijven me echt bij.. Het vormt je wel.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:57

Ja dat geloof ik wel lotte!
Mijn vriendin der vader en oom zijn bij een ongeval om het leven gekomen maar hun oom (moeders kant) zat nog levend in de auto echt vreselijk!!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:03

Vreselijk... :\

Heb in mijn eerste jaar een vrouw begeleidt die haar keuze had gemaakt.. ze wilde geëuthanaseerd worden (i.v.m. slechte prognose kanker).. Knap en heavy als je zo'n beslissing over je leven kan nemen, zeker als je een dochtertje van 5 jaar oud hebt.. Heb samen met kinderpsycholoog en de moeder het dochtertje verteld dat mama er binnenkort niet meer zal zijn. Dat raakt je wel, ook al ben je professioneel bezig...

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:08

Ja dat zijn echt nare dingen....

Inderdaad wat Mandy zegt, geniet van elke dag want het kan maar zo over zijn...

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:09

Lotte dat is idd erg "onmenselijk" vind ik als mensen een keus maken wat je eigenlijk niet hoort te doen! Maar goed tis niet te beschrijven hoe veel pijn het doet om een dierbare te verliezen, door een ongeluk, lang ziekte bed, of wat dan ook!

Idd me vriendin zij dat ook altijd ga nooit met ruzie weg!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 00:23

Ongelukken zijn altijd naar. Vooral omdat je het niet voorziet. En het is altijd zo onnodig.
Het zelfde als iemand door een ander om het leven wordt gebracht. Dat zijn dingen die er echt inhakken en wat een ongelooflijke impact heeft op een familie.
Wij hebben het meegemaakt met een neef en na flink wat jaar blijft dat spelen. Het krijgt uiteindelijk wel een plaats, maar het ontwricht.

Overigens vind ik euthanasie niet onmenselijk. Ik denk dat op die manier afscheid nemen en het lijden niet hoeven mee te maken juist menselijk is. Ik vind het eerder onmenselijk om iemand niet die keuze te geven en te laten lijden.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 02:07

Dat topic over die kleding is echt ranzig, maar wel hilarisch om te lezen := .

Ik heb ook altijd heel goed ingepeperd gekregen om nooit zonder te groten of met ruzie uit elkaar gegaan. Lang geleden ging een familielid van mijn oma ging met pijn in zijn arm naar de dokter, werd door de dokter gezond weggestuurd, en overlijd op weg naar huis op de fiets aan een hartstilstand...
Ze heeft zelfs een tegeltje op de muur:

Ga nooit heen zonder te groeten
ga nooit heen zonder een zoen
wie het noodlot zal ontmoeten
kan het morgen niet meer doen.

Ga nooit weg zonder te praten
dat doet soms een hart zo’n pijn
wat je ‘s morgens hebt verlaten
kan er ‘s avonds niet meer zijn.

Het is een simpel gedichtje, maar op de een of andere manier raakt het me wel erg...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 08:43

@ pb: ik vind euthanasie ook niet onmenselijk :n ik weet nog dat in 2000 mijn opa op het laatst zo benauwd was doordat ie longkanker had, maar toen was er nog iets dat hij dat niet kon. Terwijl hij dat zo graag wou.... Hij is (voor hem) gelukkig snel daarna gestorven.

@ lotte: ik kan me voorstellen dat jij ook minder leuke dingen mee maakt in het ziekenhuis. Wij hebben ook wel gehoord, dat het ongeluk van mijn broertje grote impact heeft gehad op de mensen die daar toen aan het werk waren.

@ corien: zelfde is ook bij mijn broertje. 2 hebben er lichamelijk helemaal niks, 1 met een zeer gecompliceerde enkelbreuk en 1 met een gebroken nek. Allen komen er gelukkig bovenop, maar mijn broertje heeft het niet overleefd. Echt bizar hoe zoiets kan.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 08:50

Goede morgen!

Bedoelde met onmenselijk dat we die keus kunnen maken, maar dat het heel moeilijk is zo'n keus te moeten acepteren van een ander :) omdat hun met pijn leven en wij niet.

Rowo dat hadden de vader en oom ( goede vriend van me vader overgens) van me vriendin ook echt gewoon niet te geloven!

Evie mooi gedichtje :j