[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:00

Je gaat mij nog inhalen verdorie :+

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:54

Dat hele jumpcross concept zegt mij ook niets. Helemaal omdat er nog bij staat "beperkter crossparcours". Lekker makkelijk om daar dan 35 euro voor te vragen, geen hindernisrechters, geen klassement, geen dressuurjury, minder/eenvoudigere hindernissen en meer betalen :+ dan ga ik nog liever gewoon ergens een crosstraining rijden. Hier heb ik het rijden terug iets meer opgepakt na een semi-winterstop. Gisteren ook eens mijn twee hobbies gecombineerd. Had niet echt tijd om én te lopen én te rijden, dus pony met halstertouw rond zijn hals meegenomen om te gaan lopen. Op een verleidelijk plukje gras na bleef hij braaf bij mij. Multitasken to the max }> Ik probeer intussen ook de DA te pakken te krijgen voor zijn "jaarlijks onderhoud" maar redelijk onmogelijk precies :P wil nogtans graag naar de indooreventing in Zeeland en had hem liefst daarvoor nog eens laten nakijken. Zal nog wat afwachten worden.

Klinkt goed Hanne! Altijd leuk als de puzzelstukjes op hun plaats vallen. Verder zag ik de foto's van Ny ( <3) en de vos passeren, die ziet er ook al een stuk flexibeler/sneller uit!

Welkom Laurie trouwens. Mooie paarden heb je!

En dat fb bericht ging mijn haar ook een beetje van recht staan. Omdat het niet voor iedereen in zijn schema past (voor mij te vroeg op het jaar en het jaar dat ik wel meegedaan heb vond ik de lijnen om te rijden niet fijn voor mijn harkje) dan maar nog net niet zeggen dat ze harteloos zijn. Zoowww :Y)

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:16

lene schreef:
Gisteren ook eens mijn twee hobbies gecombineerd. Had niet echt tijd om én te lopen én te rijden, dus pony met halstertouw rond zijn hals meegenomen om te gaan lopen. Op een verleidelijk plukje gras na bleef hij braaf bij mij. Multitasken to the max }>

Dat staat dus ook op mijn planning, maar ik durf precies niet met mijn bulldozer. Lijkt mij superleuk. :D

Laurievc

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:24

Vanaf gisterenavond officieel buurvrouw van Karin Donckers (nouja, als we binnen 5 maand de bouwvergunning in handen hebben iig :') ) *\o/*

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:39

Proficiat! :D Voorlopige foto's van je nieuwe stekje? Ben wel benieuwd! :D

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:44

Even google streetview gevraagd :+
Afbeelding

Staat nu nog een varkensstal op, die gaan we afbreken en paardenstal op zetten :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:51

Heb op die fb pagina gelezen van iemand die schrijft: wij zijn ingeschreven waarop de reactie kwam 'toch nog ruiters met het hart op de goede plaats'. Sorry ze, schiet bij mij toch ook beetje verkeerde keelgat in. Ook nog ergens iets van 'toch nog ruiters die ons steunen'.
Ik herinner mij dus nog heel goed dat B.art vorig jaar zelf niet mee reed op de indoor van zijn pa, omdat hij naar zee ging gaan wandelen met de paarden. Dat wil dan zeggen dat hij zijn pa zelf niet steunt ofzo???
Heb al veel goesting gehad om erop te reageren, maar zal mij maar weer inhouden :')
Feit is wel dat ik hierdoor al helemaal geen zin meer zou hebben om te gaan.
Er gebeuren alle dagen ongevallen, moeten we iedereen geld gaan geven??

Van harte proficiat Laurie!!!
Heb eigenlijk geen idee hoe oud je bent, is het voor jezelf gekocht of met je ouders?

Lene: goed dat je terug in gang bent!
Gisteren ook weer grappig... Mijn moeder loopt in de gang waar Ny staat: 'hoe, wie is da, ge ge hebt toch nie weeral ene gekocht??' Euh nee, ma, is Ny die al 5 jaar geleden bij onszelf geboren is...
Ze herkende haar niet meer, ze was zo breed geworden vond ze <3

Hanne: supertof dat je leuk gesprongen hebt! evt tip om recht achteruitgaan te oefenen: tussen 2 hindernissen die je op een goeie meter van elkaar zet, achteruit gaan. Hebben ze beide kanten 'steun'.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:52

Waauw leuk Laurie! ik ben ook nieuwsgierig :P Ga je samenwonen met je vriend?

lene: hoe is het ondertussen met je vriend zijn knie? Wel chapeau dat dat lukt samen gaan lopen! Bij mij zouden mijn paarden 10x op mijn voeten staan en de 'wandel'wegen zijn hier ook niet ideaal, vol putten en stenen.

Hanne: Die goede ritjes kunnen je dag echt maken he! :)

Hier een filmpje van Ferro afgelopen weekend (voor degene die ik niet op instagram heb). https://youtu.be/Bo1SSLjMW8Y
We waren 9de van de 45 :) Voor Ferro was dat parcours echt peanuts, hopelijk snel terug op ons oude niveau want die 90cm is geen uitdaging voor hem.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:58

Ouders treden op voor hypotheek en zullen ook financieel steunen aangezien ik nog studeer (20 jaar). Maar daarna vallen uiteraard de kosten op mij :) Ga er alleen wonen, maar het plan is dat er binnen een jaartje een vriendin bij mij komt wonen :) We hopen de paarden er begin november te hebben als alles goedgaat :)

Parcourtje ziet er goed uit!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 13:09

Leuk project Laurievc! Komt er daar dan piste bij ofzo of ga je dan op verplaatsing trainen? Veel succes in ieder geval! :)

@Antonius: 'k Vond da ook zo die opmerking. :? 'k Stond zelf bijna aan het punt om gewoon een kleine bijdrage te geven omdat ik weet wat revalideren is na een ongeval en zelf kan en mag ik toch niet deelnemen. Maarja als er zo wordt gepraat over anderen, laat dan maar. :roll:
Bedankt voor de tip! Dacht er ook al aan, maar achteruit gaan nooit geoefend eigenlijk, zou niet weten hoe ik dat allemaal correct moet aanleren qua recht achteruit gaan enzo. :P Ben niet zover gekomen om dat te kunnen finetunen met Shuddy met dat rond die periode was dat hij achteruit begon te gaan.
Ook grappig van Ny hehe. :D Dat is toch mijn favorietje van al jouw paarden. :D

@Florence: Idd peace of cake! :D Fijn dat jullie weer vertrokken zijn! Proficiat met het resultaat!

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 13:09

Laurie: Wat heb je geluk! het is niet altijd evident om iets te kunnen kopen waar je je paarden aan huis kan houden.

Overigens lijkt het me handig als ik ook mijn paarden even voorstel, dan weet je over wie ik praat.

1) Colorado (Colandro x Lector)
Springen 1.10, dressuur Z1
Afbeelding

Ferro (Nonstop x Tracy X)
Springen 1.20 (nu terug aan het opbouwen na blessure)
Dressuur M1
Eventing L, maar gestopt door de blessure
Afbeelding

Iskander (Phin Phin x Mr. Blue)
5 jaar
Enkel springen jonge paarden, 1m05
Afbeelding

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 13:12

We gaan een piste aanleggen. Nu zonder drainage ed, maar we zitten op goede grond en de gehele weide is gedraineerd :D

Dankje voor de voorstelling Florence. Knapperds heb je :D LRV ruiter als ik het goed zie? Is jouw schimmel ook een vetzakje zoals de mijne? :+

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 13:16

Laurievc schreef:
We gaan een piste aanleggen. Nu zonder drainage ed, maar we zitten op goede grond en de gehele weide is gedraineerd :D

Dankje voor de voorstelling Florence. Knapperds heb je :D LRV ruiter als ik het goed zie? Is jouw schimmel ook een vetzakje zoals de mijne? :+

Verschrikkelijk :+ rond en gezond! Is het gelukt de foto's? Ik zie zelf niets

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 13:17

Heb de linkjes even gekopieerd haha :') Middelste foto op Mechelen?

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 13:20

Laurievc schreef:
Heb de linkjes even gekopieerd haha :') Middelste foto op Mechelen?

Ja, ik ben lrv ruiter, studentenruiter en dit jaar ga ik ook hrov rijden met Ferro omdat de bodems binnen lrv niet altijd ideaal zijn voor hem.

De foto is vorig jaar op het BK studentriders, dit jaar ook geselecteerd maar Ferro was dus nog enkel dressuurmatig aan het revalideren. En Colorado mocht hem vervangen maar die viel de week ervoor ook out door een spierverrekking :+ hoezo pech in 2017??

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 13:23

Dan wordt 2018 een geluksjaar :D Wellicht kom ik je wel eens tegen op HROV dan! Zal m'n jonkie en de vos daar veel starten. :) Schimmel waarschijnlijk iets selectiever.

Ben aan het bekijken om dit jaar ook studentriders te doen, maar al zoveel verhalen gehoord hoe zot er gereden wordt dat ik denk van laat maar, daar WIL ik niet tussenzitten :s Werk freelance op Sentower en daar hoorde ik ze er vorige keer echt over klagen, dat het echt onverantwoord was... Wat is jouw ervaring daarmee?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 13:44

Waw Laurie Dikke proficiat! Dat wordt u droomplekje! Met eigen piste en al! Op hoeveel grond ligt het?

Wat grappig Antonius :')!

Ik heb het niet mee gelezen de commentaren maar hun doel is wel geslaagd, er zijn nog verschillende die bij ingeschreven hebben! Bij mij heeft dat net ook wel een averrechts effect...

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 13:46

PrietPraat schreef:
Waw Laurie Dikke proficiat! Dat wordt u droomplekje! Met eigen piste en al! Op hoeveel grond ligt het?

Wat grappig Antonius :')!

Ik heb het niet mee gelezen de commentaren maar hun doel is wel geslaagd, er zijn nog verschillende die bij ingeschreven hebben! Bij mij heeft dat net ook wel een averrechts effect...

Iets meer dan 2 hectare :) Mooi, recht stuk dus heel blij mee! Kwam op onze weg en was gewoon te mooi om te laten liggen :)

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 14:23

laurievc: wow ziet er wel leuk uit! Tof zo die toekomst plannen :) en wel lief van uw ouders dat ze willen investeren in uw toekomst :)
Mocht je nu eventing rijden was het wel handig dicht bij karin :D

zal ook even onze paarden voorstellen:

Furrie ( geen stamboek)
- B eventing
- 1 m springen ( voor haar blessure)
- niveau 2 dressuur
Zij heeft haar peesgescheurd in 2016 en hebben we ze laten veulenen. In 2018 wordt haar comeback in de cross.

Elegant : Carthier vd Heffinck x pachat II ( grote vos van 1m75)
- M eventing
- 1m15 springen

Royal Flush: Filmstar x Furrie
Veulen van furrie van 2017

ivm met de indoorcross: Bij mij werkt dat ook averrechts . Ik probeer mij ook voor veel dingen in te zetten of aan deel te nemen maar het moet wel steeds op een vriendelijke manier gebeuren. Nu heb ik meer een verplicht gevoel. Terwijl je eigenlijk een gevoel moet hebben dat je er zeker zou willen bij zijn.

hanne: Super eh als je zo een gevoel hebt :) Ik moet zeggen dat ik dat nu meer heb in het springen dan bij de dressuur. Ze kan mij zo een fijn gevoel geven tijdens het springen.

lene: lopen met je paard naast je zijde zou voor mij echt niet lukken. Furrie is van alles bang, springt van alles weg en vozzie is beetje lomp, die gaat zeker op mijn tenen staan. en Flush ja die ga ik eerst proberen mee te wandelen :D ben trouwens begonnen aan mijn training voor de halve marathon :D met een schema :D

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 14:24

Mila: Met wie heb je haar laten dekken? Ja, ben m'n ouders heel erg dankbaar. Het is echt een droom die uitkomt haha :D Nooit te laat voor een carriereswitch toch :Y)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 14:41

De mijne is een ruin van augustus 2011. Meer dressuurpaard als springpaard eigenlijk nu. :P Hopelijk vanaf volgende zomer zit er daar verandering in haha. ;)
Luxor Van 't Stre*yehof v. VDL Atlantic x Happy Wind D'hof ten bos
Afbeelding
Afbeelding

Helaas ziet hij er nu wat schraler uit dan deze foto van vorige zomer, maar daarom is het operatie vetmest voor Luxor! ;)
Maar ah, hij heeft een topkarakter en toevallig voor een mooi prijsje kunnen kopen. :D

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 14:49

Hanne_SP schreef:
De mijne is een ruin van augustus 2011. Meer dressuurpaard als springpaard eigenlijk nu. :P Hopelijk vanaf volgende zomer zit er daar verandering in haha. ;)
Luxor Van 't Stre*yehof v. VDL Atlantic x Happy Wind D'hof ten bos
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Helaas ziet hij er nu wat schraler uit dan deze foto van vorige zomer, maar daarom is het operatie vetmest voor Luxor! ;)
Maar ah, hij heeft een topkarakter en toevallig voor een mooi prijsje kunnen kopen. :D

Ik vind hem wel heel knap seg. <3 Ik kwam net een centraal topic tegen voor paarden die moeilijk op gewicht blijven, misschien vind je daar wel nuttige tips?

LaurieVC: wauw zit er goed uit. Wat fijn dat je ouders je zo steunen in je hobby, ben benieuwd hoe het eruit gaat zien als alles rond is.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 14:49

Mooi stuk grond! Daar kan je al wat mee doen!

Ik heb vorig jaar met canch eens aan de hand proberen te wandelen thuis, canch is normaal braaf op wandeling behalve thuis, omdat ze niet graag weggaat van de anderen en bang is van alle koeien onderweg. Dus toen ik vorig jaar enkel mocht stappen maar eens aan de hand geprobeerd want wou geen accidenten. Was de hel, heb het nooit opnieuw gedaan haha, reed dan toch mr weer naar bloso om te kunnen stappen.

Zal eens mijn paard voorstellen:
Ca.nchan.chara de la Lun.a Z (Canch/Cancha/canchemietje) voor de vrienden :D. Vosse merrie van 153 cm hoog (of laag).
Wordt 15 jaar op 10 mei.
Is een Cori.ano x Furio.so II
Ze heeft vroeger L eventing gelopen maar ik enkel tot B en maar succesvol :P.
Is sinds vorig jaar op vervroegd pensioen door een probleem aan de aanhechting van de tussenpees.
Is nu gedekt en verwacht haar veulentje half augustus!

Ik heb nu een paard voor te rijden van iemand anders. Een ook 15 jarig paard, ruin, genaamd Wins.ton. Weet zijn papier niet maar het is nederlands. Hij heeft ook L eventing gelopen.
Laatst bijgewerkt door PrietPraat op 25-01-18 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 14:50

Mooie kans Laurie met je woning! Zoiets mag je inderdaad niet laten schieten.

Zal de mijne ook snel even voorstellen.

Icaro, ruin van augustus 2008. Mijn ex kocht hem op 8 maanden oud, op 2,5 jaar heb ik hem overgenomen. Bellen etc, alles zelf gedaan. We starten nu 3 jaar "serieus".
Schoft: ongeveer 1.65 hoog. Knuffelbeest met tikje eigenwijsheid.
U.S. x Quick Star

Dressuur: L1
Springen: thuis B-niveau
Cross: een paar oefencrossjes en wat crosslessen doorgehobbeld :+

Afbeelding

Springen ligt nu stil bij gebrek aan springzadel. Wil wel zo snel mogelijk die draad weer opnemen.

Amai, zo een reacties op dat benefiet? Zou dan ook denken "steek het waar de zon niet schijnt". Revalideren is niet simpel en een lang proces, het kost een pak geld maar ik vind het schaamtelijk als je er op die manier voor moet bedelen en mensen een verwijt maakt of schuldgevoel wil aanpraten. Iets wat ik zeker ook niet zal vergeten in de toekomst als daar nog eens iets op poten gezet zou worden.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 14:53

Willen jullie eens PB sturen wat jullie 'ultieme' maar geen onmogelijke droom is in de paardensport? ;) Voor de opening van het nieuwe topic! :D 2* eventing rijden, BK rijden, internationaal jumping op bepaald niveau, 'het' paard fokken die meedraait in de topsport, ... je kan het niet gek genoeg bedenken maar is in principe niet zo mega zot lijk bvb Olympische spelen meedoen. :P

Gewoon omdat ik het topic aan het uitspitten ben en dingen gelezen heb van pff da lukt nooit of tis een ver van mijn bed show! En het tóch flikken! :D
Laatst bijgewerkt door Hanne_SP op 25-01-18 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt