[SGW] [HK]Cross met ons mee, Holladiejee (DEEL7)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: [HK]Cross met ons mee, Holladiejee (DEEL7)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:22

Rowo, zie hierboven dus. Maar het lijkt behoorlijk op de ankypads qua feel.

Lamicell is ook mooi, maar die zie je volgens mij vooral in Belgie.

Het mooiste halster wat ik trouwens ooit heb gezien was deze:
Afbeelding
maar ik vond 150 euro Bloos! toch echt te veel.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:23

Ik ga Online trouwens in het bruin vlechten. Vind het mooier als je de elastiekjes niet zo ziet zitten. Ik had eerst zwart voor hem, maar ik was zo briljant om de vlechtelastiekjes op een wedstrijd achter te laten.
Dus gisteren nieuwe zwarte gehaald voor Banta en bruine voor Oro.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:24

rowo schreef:
Mijn paarden maakt het ook niet uit wat hun dragen Knipoog maar zoek uiteraard wel dekjes uit die ik zelf mooi vind.

K heb voor het rijden een kingsland jas en die draag ik echt het hele jaar. Dondersfijne jas, maar wel duur. Verder 1 van equitheme, maar die heb ik gekregen en is bedrukt met stal naam. Super warm en voor 60 euro een hele fijne jas.

Dat valt me nog alles mee. Ik zag die Kingsland ook voor 150 Euro. Dat vond ik het niet waard. Ik heb nu een Pikeurjas gehaald op Equitana. Maar die is voor het moment nog te warm. Ik hoop er in de winter een fijne jas aan te hebben. Mijn andere jas is compleet gescheurd overal.

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:25

Jitkse: Was dat die manege (het fjordenpaard) in Roden? Komt me namelijk erg bekend voor Clown

rowo

Chique halster lielle en idd 150 euro vind ik ook wel een beetje te veel van het goede.

Hebben jullie trouwens al die dekjes van Equest gezien? Met van die Swarovski? 130 TOT 150 EURO voor ÉÉN dekje Bloos! Wie koopt nu zoiets?

TeeGee

@Lielle: Bij www.hippocare.nl verkopen ze ook pads, ook van dat leatherfeel spul. Heb zelf de terra, erg fijn. Daar hebben ze ook verschillende soorten bruin. Kost de helft van de eurostar.

Scum

Da's wel een prachtig halster Lielle. 150 is idd erg duur. En die leren halster hebben wel iets meer onderhoud nodig. De halsters die ik nu heb kan ik gewoon in de wasmachine gooien.

Crosskip

BR had een aantal jaren geleden scherpe randen aan de beschermers. In de tijd dat ik bij Rob werkte had iedereen op stal BR's en heel veel paarden kregen op de voorkant van de voorbenen witte verticale strepen, waar de huid dus beschadigd was.
En ze passen vaak de paarden met de smallere pootjes niet (dan zijn ze te lang) en daar kun je ook nare plekken van krijgen.
En het zal misschien best meevallen met de scherpe randen nu en waarschijnlijk lag het ook wel aan het onderhoud of dat de beschermers te strak hebben gezeten, maar ik heb er nu iets tegen...

En polypad... is idd niet goedkoop, maar ik kan je vertellen dat ze heeeeeeeel lang meegaan. (Heb de mijne nu 10 jaar en ze doen het nog steeds goed!) en ik gebruik ze redelijk intensief, want ik heb er 1 voor de dressuur en 1 voor het springen (sinds Castenray heb ik er nog een voor de cross, bij canter in de aanbieding gekocht!).

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:26

Ik heb een donzen mountain horse jas voor de winter, gekocht in partij opruiming voor niet al te veel geld. En zo koop ik wel vaak dure merken, gewoon een beetje in de gaten houden.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:27

oh, halsters geef ik eigenlijk echt niks om, Os heeft er een waar heel groot divoza opstaat en die 5 euro heeft gekost Bloos de ringen beginnen zelfs al te roesten....

Een mooi hoofdstel kan ik wel waarderen maar ik heb gewoon niks met halsters. De beste halstertouwen zijn trouwens die mijn vader vlecht van strotouw, die gaan echt niet kapot. Maar die zijn niet echt charmant Haha!

rowo

Scum schreef:
rowo schreef:
Mijn paarden maakt het ook niet uit wat hun dragen Knipoog maar zoek uiteraard wel dekjes uit die ik zelf mooi vind.

K heb voor het rijden een kingsland jas en die draag ik echt het hele jaar. Dondersfijne jas, maar wel duur. Verder 1 van equitheme, maar die heb ik gekregen en is bedrukt met stal naam. Super warm en voor 60 euro een hele fijne jas.

Dat valt me nog alles mee. Ik zag die Kingsland ook voor 150 Euro. Dat vond ik het niet waard. Ik heb nu een Pikeurjas gehaald op Equitana. Maar die is voor het moment nog te warm. Ik hoop er in de winter een fijne jas aan te hebben. Mijn andere jas is compleet gescheurd overal.

Mijn equitheme was 60 euro, mijn kingsland 125 geloof ik.

TeeGee

Staat Canter toevallig ook in Gorssel??

Ik heb trouwens nog nooit problemen gehad met de BR peesbeschermers.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:28

miss_jumpy schreef:
oh, halsters geef ik eigenlijk echt niks om, Os heeft er een waar heel groot divoza opstaat en die 5 euro heeft gekost Bloos de ringen beginnen zelfs al te roesten....

Een mooi hoofdstel kan ik wel waarderen maar ik heb gewoon niks met halsters. De beste halstertouwen zijn trouwens die mijn vader vlecht van strotouw, die gaan echt niet kapot. Maar die zijn niet echt charmant Haha!

Ik koop ze nooit. Die dingen krijg je vaak als prijs op wedstrijden. We hebben dus een hele kist vol liggen. Meestal krijg je er dan ook nog een halstertouw bij Haha!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:29

Ik heb ook helemal niks met halsters. Koop ze voor 6 euro...

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:29

Waarschijnlijk zullen heel veel mensen geen problemen hebben met de BR, maar ik heb er geen lekker gevoel bij...

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:30

MJ: Daar komt het bij mij ook vandaan, dat het vroeger zo moest van mijn moeder. Haha! Dat houdt een keer op trouwens, ik zie me zelf nog niet rijden met de kleren die ik nu naar mijn werk draag....
Maar inderdaad, de truine van toen ik 14 was blijven erg mooi.... Nagelbijten / Gniffelen

Rowo en Lielle: We zitten hier natuurlijk heel dicht bij de belgische grens dus is Lamicell niet zo vreemd.... En het is juist helemaal niet duur, tenminste niet via mijn "sponsor" Haha! Nee serieus, een hele goede prijs/kwaliteit verhouding. Al mijn dekens zijn Lamicell, een aantal dekjes, witte peesbeschermers....

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:31

Afbeelding
Een dekje van 150 euro Bloos!

@ wollie: dat scheelt idd. Helaas heb ik nog geen sponsor Knipoog

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:32

Scum schreef:
miss_jumpy schreef:

Ik koop ze nooit. Die dingen krijg je vaak als prijs op wedstrijden. We hebben dus een hele kist vol liggen. Meestal krijg je er dan ook nog een halstertouw bij Haha!

ik win niet zo vaak wat Verdrietig en Os verslijt erg veel halstertouwen omdat hij nogal graag gaat hangen, dat zijn er echt een flink aantal per jaar....

andrea16

Ik vind em nog lelijk ook Misselijk

Miriam

Crosskip: Dat van die witte strepen gebeurde destijds ook met de eskadrons... Dat was nog in de tijd dat ze inderdaad heel vaak te strak gedaan werden. Volgens mij geldt dat voor alle peesbeschermers met dat vergelijkbare model.

MJ_

SGWOllie schreef:
Dat houdt een keer op trouwens, ik zie me zelf nog niet rijden met de kleren die ik nu naar mijn werk draag....

Het jasje van je mantelpakje kan misschien dienst doen als wedstrijdjasje Haha!

rowo

andrea16 schreef:
Ik vind em nog lelijk ook Misselijk

Ik ook hoor... en voor die 150 euro kan ik bijna mijn nieuwe jasje halen of 6 dekjes van BR!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:33

Dat dekje vind ik niet eens mooi Mandy.

MJ: koeienband om!! Onze 3 jarige is nu zo mak als een schaap.

andrea16

Haha inderdaad, of een mooi hoofdstel!

_Jitske_

Ik heb ook één Ankypad en ben er erg over te spreken Ja
Ben nu nog op zoek naar een goede pad/goed dekje voor onder m'n dressuurzadel..
Mijn zweetbladen zijn vrij lang, dus is best lastig te vinden, nog tips hier? Nu we het toch over dekjes ed hebben Haha!

Halsters geef ik ook niet zo heel veel om, hoofdstellen vind ik daarentegen een stuk "leuker" Clown
Heb voor Velvet trouwens een heel normaal Pagony-hoofdstel, eenvoudigweg omdat die niet zo asociaal duur was en gewoon van goede kwaliteit én met de brede neusriem. Ik hoef bij Velvet toch geen hoofdstel met allemaal dingen eraan, ze heeft zelf al een heel sprekend hoofdje.

Mijn zomer-paardenjas is erg fijn, die is van Equitheme geloof ik.
Verder loop ik nu veel in mijn Outdoor Gelderland jasjes, dat zijn regenjassen (al zijn ze niet geheel waterdicht) die heel licht zijn en je heel klein kunt opvouwen, heel handig!
Ik ben van plan om voor de winter nog een Kingslandjas te gaan kopen, de (normale) jas die ik nu heb is niet echt fijn met rijden .