Ik kom uit Brecht. Provincie Antwerpen
Jij Oost-Vlaanderen? Ik ga eens denken wie daar allemaal zit
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik kom uit Brecht. Provincie Antwerpen
Jij Oost-Vlaanderen? Ik ga eens denken wie daar allemaal zit
De Antares was de enige waar mijn merrie niet mee in protest ging.
). Mijn knie ligt hier precies tegen de wrong aan, die op zich klein is, maar ik ga er nooit over.
Heb toen Ny gereden omdat ik dacht dat het wel goed was om een jong paard al de crosshindernissen eens te laten zien, maar was eigenlijk echt niet leuk. Moest ze heel de tijd omtrekken omdat het zo kort op elkaar kwam, ik kreeg ze nauwelijks in galop (3,5 jaar) omdat je gewoon geen tijd had om even wat vooruit te rijden. In waregem is het wel iets groter, maar mijn zin is nu wel beetje over
.
Cavallino heeft verschillende merken, nieuw en tweedehands.
Als ik puur naar papier moet kijken en zijn halfbroer/halfzus dan haalt hij met mij zeker dat niveau niet. Ik ben absoluut benieuwd wat erin zit met een andere ruiter, maarja om daar dan in te investeren.. Allemaal niet nodig, Luxor wordt toch nooit verkocht dus hij moet zich niet persé bewijzen.
Voor mij is hij al een topper.
Wel bewijst hij zich als kinderpony haha, doet hij heel goed.
Ik heb al de tip gehad van Antonius om ernaar te rijden alsof het 1m20 staat. 
Zot zadel ook! Die foto van Ny vind ik ook niet zo speciaal. Die van in Gesves vind ik wel veeeeel mooier.
Heel stoer ook gewoon! Ik verlang zelf al naar een coole springfoto van Luxor, mijne zijn nog maar stills uit filmpjes, dus erg korrelig haha.
Maar zou zelf niet meer zo goed durven. Dus per definitie ook 'maar' een dressuur- en springruiter (aka springgroentje
paard heeft meer talent
) hier. Maar ik vind het wel fijn om alle verslagen en ervaringen van de crossen te volgen!
Klinkt als een hele leuke bende! Antwerpen is ver, maar moest je lesgevers regio Kortrijk weten...
Ik heb eigenlijk een vaste lesgever, maar past vaak niet doordat hij vaak weg is op jumping, vrijspringen, ... heeft een fokkerij/sportstal met zijn vriend dusja werk genoeg. Heb Luxor ook via hem gekocht dus wil aan andere kant daar niet stoppen met les volgen.
(zo'n tekst amai haha
)
springen/cross modder ik wat aan. Vooral lol met de knol is mijn moto.Hanne_SP schreef:@Laurievc: Welkom! Ik ben zelf geen eventer meer door een ongeval op een cross en een verbod van mijn ouders.Maar zou zelf niet meer zo goed durven. Dus per definitie ook 'maar' een dressuur- en springruiter (aka springgroentje
paard heeft meer talent
) hier. Maar ik vind het wel fijn om alle verslagen en ervaringen van de crossen te volgen!
![]()
Beeldmateriaal van je paarden?Klinkt als een hele leuke bende! Antwerpen is ver, maar moest je lesgevers regio Kortrijk weten...
Ik heb eigenlijk een vaste lesgever, maar past vaak niet doordat hij vaak weg is op jumping, vrijspringen, ... heeft een fokkerij/sportstal met zijn vriend dusja werk genoeg. Heb Luxor ook via hem gekocht dus wil aan andere kant daar niet stoppen met les volgen.

7-jarige merrie van Mylord Carthago x Cash. Verwacht ik heel veel van
Heeft enkele keren 1m25 gelopen maar we doen het rustig aan met haar
Heel gevoelig paard maar lijkt heel hard op mijn overleden ruintje. Dit seizoen hopelijk wat toewerken naar 1m30 Gouden Laars proeven maar we zien wel waar we uitkomen

Kortrijk weet ik volgens mij niemand zitten
zij rijdt meestal 1m30-1m40 proeven, haar man rijd meestal cyclus mee.
Maargoed, als je ze aan je kant hebt dan springt ze geweldig en loopt ze de pannen van het dak
Ben stilaan wat aan het rondkijken naar hengsten. Voor mij de eerste keer fokken dus nog allemaal voorzichtig. Voor nu heb ik zeker Comme Il Faut op het lijstje staan om de merrie wat uit te balanceren. Als het goed is sluiten we vanavond de koop van de boerderij
Of nouja, dan is het nog 5 maand wachten op de bouwvergunning. Geen bouwvergunning = afblazen van de koop. Dat risico willen we niet nemen.
Techniek is ook niet top, maar vermogen heeft ze
.
Des te fijner als je ze aan jouw kant kan krijgen en ze echt willen werken natuurlijk.Varekaj schreef:Het zadel was al verkocht jammer genoeg. Voor zoiets moet je er rap bij zijn. Ben nu nog aan het afwachten of dat andere zadel doorgaat. Is wel een springzadel maar exact de boommaat die Icaro nodig heeft, 17 inch en een freejump dus met extra schoudervrijheid in de kleur cognac. Zou het wel eerst door mijn zadelmaker willen laten nakijken, voor de zekerheid. Zit op hete kolen![]()
Laurie, dat heb je toch sneller met merries heb ik de indruk, zo compromissen sluiten. Dames met karakterDes te fijner als je ze aan jouw kant kan krijgen en ze echt willen werken natuurlijk.
€35 voor een jumpcross en dan minimaal licentie L01... Ik laat dat denk ik aan mij voorbij gaan. Voor €15 kan ik een aspiranten proberen via de LRV en misschien wat vrije crossen. Is evengoed ervaring die van pas komt en een stuk goedkoper mocht het tegenvallen.
Heb er al heeeel hard mee afgezien hahaha
Rijstpap met zilveren lepeltjes is niet goed genoeg voor mevrouw hoor. Zo kieskeurig als wat. Hele bieten? Niet in kubussen gesneden en niet geschild. Niet lekker. Dude
Jammer van de sensibele 9jarieg merrie. Leuk zo een boederij naar Karin
.