[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 17:28

:wave:

@ Sim: Wat fijn dat je eerste rondje zo fijn ging. Jammer van het B parcoursje. Maar aangezien je niet zo veel gesprongen had mag je best tevreden wezen :).

@ BVW: succes met je wedstrijd :).

@ Vief: Wat heb je er weer leuke jasjes bij zitten :D!

@ Caro: Veel plezier met trainen. Hopelijk gedraagt de ruin zich wat.

Ik ben vanmorgen met Bobo op concours geweest. Eerst mooi een rondje BB gedaan en dit ging goed, hij kwam af en toe iets terug, maar kon wel lekker rijden :). Hier waren we nog 2e :D.
Toen nog een rondje B gedaan. Er stond geen dik B parcours dus dat vond ik wel even fijn. Ook hier ging het goed en had ik alweer een beter ritme. Ook hier waren we foutloos :).
Bobo was ook lekker relaxed. Een keer niet de hele tijd andere paarden op zijn kont gehad met losrijden. Dat was vorige week wel anders. Sommigen die geen rem hebben parkeren hun paard zo op de kont van jou paard. Bobo werd er helemaal gek van en gaat dan in de verdediging. Gelukkig slaat hij niet, maar hij draait z'n kont wel en knijpt helemaal in elkaar.

Ik zal nog even wat voor school doen en dan vanavond naar de bios en dan nog even naar de kroeg :).

Sim

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 17:46

Fijn Kim! Goeie ervaring voor Bobo. Welke film ga je?

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 17:50

Ja ik was erg blij. Hij heeft weer veel geleerd. En ik ook := Ik moet blijven ademen in het parcours.
Wat een ramp zeg. Met Sofie spring ik alles alweer zonder moeite en met Bobo was ik zelf zenuwachtig voor het B parcours en vergat ik de ademen :+.
We gaan naar Unstoppable. Ben woendag met Hilde al naar de Eetclub geweest. Vanavond met vriendlief :).

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 18:07

Dat is fijn Kim, komt je vertrouwen weer terug! :)
Succes EB met buitenrijden, het is nu heerlijk weer!
Ging echt goed bij jullie Sim, die 1e weigering kwam idd uit het niets. Jammer, maar je hebt al zo lang geen les gehad dat het hartstikke netjes is dat je zo rondkomt! Waren er niet heel veel foutloos, tenminste van hetgeen wat ik gezien heb. :)

Net even naar Telstar (Harderwijk) geweest even wat dingen kopen voor wintersport. :)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 18:26

Paardje net naar de club gebracht en even gereden. Ze had nog een beetje spierpijn van donderdag, arm dier. Dus ze was een beetje sloompjes. Ze had een week stilgestaan en ik denk dat ik donderdag iets teveel heb gedaan :Y) Maar toen merkte ik niets aan haar. Heb nu maar even heel rustig gereden en een heel laag parcoursje gesprongen. Zelfs het groene bord (waar ze vorig jaar iedere keer doodsbang voor was) deed ze nu zonder op of om te kijken :D Alleen toen ik ervoor langs reed naar een kruisje was die wel heel erg eng haha.

San: Netjes hoor! Fijn dat jullie nu zo goed door het parcours gaan.
Sim: Fijn dat Sim zo lekker aantrok! Jammer van de laatste in het B, maar gelukkig ging het uiteindelijk wel goed.
Kim: Dat is weer een mooie opsteker voor je vertrouwen!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 19:14

Middag!
@ Sim: jammer van je weigeringen, maar wel een goed gevoel aan over gehouden dus!
@ Kim: goed voor het zelfvertrouwen weer!
@ Vief: dat kon ook haast niet anders met zo'n gaaf jasje! :)
@ Mootje: de lucht is dus nog niet geklaard tussen jou en je leidinggevende? :(

De bak was ontdooid, maar zeiknat. Zo nat dat hij begon te zuigen.. helaas ik vond het te slecht om in te rijden. Heb Jer dus weer gelongeerd, want de longeerpaddock is om een of andere reden veel beter! Heb hem even laag bijgezet en ik vond het jammer dat ik er niet op kon want hij liep toch lekker te sjouwen!:) Helemaal niet slecht voor het springpaard ;)
Morgen ga ik met mijn vaders auto naar stal, als de bodem nog te slecht is gaan we even naar de binnenbak. Had ook wel zin in een rondje bos, maar de bodem in WW is ongetwijfeld om van te huilen!

Sinterkerst was gister erg gezellig. Veel wijn en lekker eten, leuk spel en leuke cadeautjes.
Straks even op verjaardag en dan weer terug naar huis. Vriendjelief gaat met een groep jongens naar Texel naar Ouwe Sunder (of zoiets, toch Texelse??), doen ze elk jaar. Morgen kokerellen en film kijken (waarschijnlijk) :).

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 20:19

Mootje: Jeetje wat een gedoe op je werk toch de hele tijd.. :(:) Kan me voorstellen dat je er wel helemaal klaar mee bent inmiddels.
Bvw: Fijn dat je stage zo goed bevalt :D
Margriet: Balen dat de bak nog niet begaanbaar is, hoop dat vandaag alles weggedooid is..
Sann: Fijn dat je zo lekker gesprongen had en natuurlijk een mooi compliment :)!
Simm: Leuk dat het gevoel zo fijn was dat je een B-rondje bent gaan springen. Komt straks met wat meer ritme/les vast helemaal goed :)!
Kim: Super dat het weer fijn ging! Wat vonden jullie van de Eetclub? Ik ben toen naar de premiere geweest, maar had er iets meer van verwacht.. :o Unstoppable zegt me zo niks, maar heel veel plezier :D
Anthea: Leuk dat ze het nu gewoon normaal vond :)
Noor: Klinkt als een gezellig weekend! Jammer dat de bak nog te nat was, maar iig lekker dat de longeercirkel wel goed was.

Woll was een beetje stout, die had totaal geen zin om zich in te spannen.. Wordt nog wat, we zijn vandaag precies over de helft en ze gedraagd zich echt als een hoogzwangere }:0
Toen ik met Oscar de bak instapte bleek er groepsspringles te zijn. En toen maar besloten om mee te doen (was toch een beginnersles) arme, arme Oscar.... Met allemaal springende paarden in de bak en balken die je opeten.. :(:) Hij vindt het echt zó spannend. Het is niet dat hij niet wil, maar hij weet gewoon echt niet wat hij ermee aan moet en vindt het nog heel spannend. Heb uiteindelijk 3x het kruisje gesprongen en voor de rest balkjes gedaan waar hij al helemaal mee aan was. Stond er ook nog een keer achter :o wel een mooie landing op mijn voeten en een gave foto van Sjoert die op precies het juiste moment een foto wist te maken :+ Maar goed, weer veel geleerd deze les. De balkjes gingen op het eind al een stuk beter namelijk. Morgen er maar weer op en wat relaxt rijden want hij zal wel spierpijn hebben, maar wel met een balkje in de bak, hij moet er toch maar gewoon aan wennen en leren dat ze ze toch echt niet opeten :P

Nu maar eens mijn quiche opeten en in de tussentijd stiekem de sneeuwmannen opeten. Die had vriendje heel lief met de post opgestuurd! Helaas zijn ze wel helemaal verkruimeld en iets taai na 3 dagen stakende postbodes, maar wel heel lief <3 en gelukkig nog steeds lekker.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 20:47

"Noor: officieel is het Ouwe Sunderklaas. Het zal dit jaar vreselijk druk zijn omdat het in het weekend valt en er dan nog meer "overkanters" komen. Zo druk dat er heel wat texelaars vanavond niet gaan, maar morgen liever gaan "naklazen". Maar vriendlief zal zich ongetwijfeld amuseren. Morgenochten op de eerste boot zal het wel weer een komisch gezicht zijn. Gewone reizigers en dan de feestvierders die zo uit de kroeg vandaan door naar de eerste boot gaan, en halfzat, verkleed, achter een biertje bij zitten te komen.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:00

Mooie bijlees acties, sluit me daarbij aan ( sorry heb geen tijd gehad om te lezen) :o
Heb een druk dagje gehad kast in belgie gehaald met vrienden :)

Paard is gedaan door een vriendin...

Morgen een clinc van Herman Wientjes ben erg benieuwd :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 21:05

Noor & Vief, Ik wist wel dat mijn leidinggevende een spelletje speelt en een toneelstukje opvoert, maar dat het zo erg is wist ik niet :oo
Sim, Fijn dat je zo lekker gesprongen hebt met Sim vandaag!
Kim, Dat moet weer een fijn gevoel geven om zo mooi rond te komen :D
Noor, Jammer dat de buitenbak nog niet goed genoeg was om in te rijden!
Vief, Sommige merries hebben er meer moeite mee dan anderen... Wij hebben nu 3 zwangere dames op stal!
Corien, Druk dagje dus.

Net even groot inkopen gedaan bij de supermarkt. Ik kon alleen een stuk minder meenemen dan normaal, aangezien mijn hele auto vol zit met een beurs-stand.. Ik had alleen de passagiersstoel om vol te proppen. Groot deel van de voorraadkast is weer aangevuld!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:19

Goedenavond!
Vandaag 3 paarden gereden. Ze vonden alle mensen boven in de kantine wel erg spannend, maar ze gingen allemaal wel braaf. De Flexchair was heel leuk, maar ook retemoeilijk! Ik vond het wel lastig om in de praktijk te brengen op het paard (heb daarna Vorstin nog even gereden).
Ben nu bij mijn moeder, had gigantische ruzie thuis met mijn broertje. Niet te hard kletsen dus, want de openingspost staat op mijn computer thuis.

Leuk dat je het naar je zin hebt gehad op de beurs Mootje
Haha, handig van Meno Mirthe :=
Lekker dat je parcours goed ging Sann!
Jammer dat het even mis ging Sim, maar je hebt het goed op kunnen lossen zo te lezen!
Netjes Kim!
Balen dat je bak nog te nat was Noor. Wel fijn dat Jer zo goed liep!
Haha, leuk verhaal van Oscar Vief :D Balken bijten hoor, arm paard dat jij hem daar overheen stuurt :(:)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:21

viefdepief schreef:
en in de tussentijd stiekem de sneeuwmannen opeten. Die had vriendje heel lief met de post opgestuurd! Helaas zijn ze wel helemaal verkruimeld en iets taai na 3 dagen stakende postbodes, maar wel heel lief <3 en gelukkig nog steeds lekker.

Die zijn zooooo lekker! Gelukkig word je (ik tenminste) misselijk na 3 van die dingen. Anders zou er zo een heel pak doorheen gaan bij mij. :o

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:26

Goedenavond :)

Nou lekker dan van je leidinggevende Mo! Wel tof van je collega dat hij je goed 'beschermd' heeft zodat je je baan nog hebt :)
Netjes Sann! Complimenten zijn ook altijd leuk :D
Jammer van de 2 stops op de laatste, maar de rest van het parcours ging dus super Sim!
Evie, klopt, normaal loopt Ul M maar heb hem een poosje niet gereden&meegehad op concours door mijn rug, vond het dan wel zo fair om L te springen.
Super van Bobo Kim! Ook goed voor je eigen vertrouwen. Hoe gaat het met je buik? Nog veel last van?
Jammer dat de bak zo nat was Noor! Hopen dat het er morgen wat beter bij ligt.
Ben benieuwd naar de foto Vief :+
Veel plezier morgen bij de clinic Corien!
Fijn dat de voorraadkast weer voor een groot deel is aangevuld Mo :)

Ul was wel wat heet vandaag := . Losspringen heb ik maar niet al te veel gedaan omdat hij er dan al bokkend vandoor spurtte na de sprong (hij keek het vast af van de andere paarden, was niet de enige die er last van had :+ ). In het parcours was hij wel te sturen maar moeilijk te rijden, hij had een beetje sterke eigen wil. Kon gelukkig wel goede afstanden rijden dus we waren foutloos. Barrage sloot ik hem iets te veel zodat ik na hindernis 1 kort kon draaien wat een balk opleverde. Verder wel mooi barrage afgereden. Tweede parcours had ik een balk op 5, kwam hij iets te dicht onder, weer omdat ik hem net te veel sloot.
Kreeg nog een aantal complimenten in de kantine dat ik wel karakter had om met een gekneusde rug alweer op wedstrijd te gaan en dat ik hem goed had gereden zover dat kon.
Het tweede parcours stond net zo hoog als de M, had dus netzogoed L&M kunnen starten ipv 2x L.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:26

Hihi! Heerlijk he :D Ik kende ze helemaal niet tot vriendje er vorig jaar mee aankwam.
Wij zitten nu al te grappen dat we ze maar met pallets moeten in gaan slaan voor Kerst. Gaan bij Joost thuis wel erg hard.. :o
Zelf koop ik ze maar niet. Net als room schilfer truffels. Zo'n bakje eet ik in 2 dagen op kwam ik proefondervindelijk achter. Voor de rest kan ik me inmiddels prima beheersen, maar sommige dingen.. :o

Snoek: Balen van de ruzie. In ieder geval lekker dat je dan even naar je moeder kunt :)
Mootje: Fijn dat alles weer aangevuld is :D
Mistid: Fijn dat je lekker gereden hebt!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:35

Geweldig hoe jij het vertelt Vief… Arme Oscar. :(:)
Jammer van de natte bak Noor.
Leuk die clinic Corien, succes. Gaat het met je keel weer helemaal goed?
Lijkt mij ook echt interessant zo’n cursus flexchair Snoekiej, wij hebben het wel eens gehad maar dan i.c.m onze studie. Dus weer een andere variant. ;)
Netjes Mirthe! Fijn dat je lekker rond gekomen ben. :) Heb je geen last van je rug dan met rijden? Lijkt mij ook goed pijnlijk met een gekneusde rug springen. Heb 2 keer zwaar gekneusde ribben gehad, weet niet of je dat kan vergelijken. Maar dat deed goed zeer.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 22:02

Vief arme Oscar!!! Hahah die woll krijgt het nog zwaar :)
San nou heb nu weer last dus even rustig aan met eten en nu weer alleen water (drink sowieso niks warm)
Mirthe das wel jammer maar ja je hebt nu wel 2 fijne rondjes gesprogen toch :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 22:06

Niet bijgelezen. Las alleen dat Vief nog een keer naast haar paard stond en het op camera is vastgelegd. :D (die willen we zien!!)

We zijn hier nu druk voor de voorbereidingen voor morgen; de jaargedachtenis voor mijn broertje. Er komen hier ook erg veel mensen thuis. Zal een verdrietige, maar waarsch toch ook een gezellig, dag worden.

Ook nog op concours geweest met Zetje. Dat ging waardeloos. Heb haar 2x stil gezet en had een balk. Helemaal mijn fout, k moet gewoon eens leren doorrijden. Mocht nog een rondje HC rijden en die ging echt super fijn. Alles klopt en dan ook foutloos. Beetje tegenstrijdig: eerste rondje totaal 24 strafpunten (8 tijdfouten :o ) en 2e rondje 0. L debuut dus maar uitgesteld :))

Ik zal na het weekend bijlezen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 22:08

Rowo, Balen van je springen met Zetje vandaag! Sterkte aan jou en de rest van de familie morgen :(:)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 22:08

Jammer Rowo, maar je voorbereiding is ook niet optimaal geweest toch? Wel super dat je een 2e rondje mocht!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 23:12

Goedenavond.
Noor: Balen dat je vandaag nog niet kon rijden.
Vief: Arme Oscar :(:) , ze hebben soms even tijd nodig om eraan te wennen. Scheelt vaak ook wel als je in een groepsles zit, als de andere paarden gaan springen kan ook erg eng voor ze zijn.
Corien: Leuk die clinic, ben benieuwd hoe het bevalt.
Mootje: Fijn dat de voorraadkast weer is bijgevuld.
Snoekiej: Klinkt interessant die flexchair.
Mirthe: Super gesprongen dus, even een keer L is inderdaad wel mooi om er weer in te komen.
vief: bij sommige dingen is het inderdaad moeilijk om je in te houden :9 , wel heel lief van je vriendje :D .
Vind van die jasjes die je te koop heb die Isabell Werth erg mooi, ben normaal zelf van klassiek zwart, maar deze vind ik erg chique!
rowo: jammer van je eerste rondje, gelukkig heb je het tweede rondje wel fijn kunnen rijden. Sterkte morgen :(:) .

Nou ben 3 kwartier bezig geweest om de hartslagmeter goed te krijgen, maar uiteindelijk deed hij het!
Heb voor het eerst weer buiten gereden, Bam was lekker frips tussen de bips, was aan de hartslag ook wel te zien in het begin :+ . Uiteindelijk wel fijn aan het lopen gekregen, ben benieuwd naar de grafieken van zijn hartslag, maar kan ze nu niet op de computer zetten omdat de software bij mijn groepsgenootje op de laptop staat. Weet nu ook Bam zijn rusthartslag, die ligt zo rond de 35, dus dat is best netjes :) (gemiddeld ligt de rusthartslag tussen de 28 en 45)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 23:15

_Sim_ schreef:
Jammer Rowo, maar je voorbereiding is ook niet optimaal geweest toch? Wel super dat je een 2e rondje mocht!

Ik heb gewoon kunnen trainen, alleen donderdag en vrijdag niet gereden. Dus dat mag geen reden zijn. Lag echt puur aan mezelf.

De boel staat hier klaar. K ga zo voeren, voetbal afkijken en slapen :wave:

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 23:22

Nou, ik vind wel dat als je 2 dagen voor een wedstrijd niet kan rijden dat je voorbereiding niet optimaal is.
Sterkte morgen, zal wel een rare dag zijn.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 23:28

Veel sterkte morgen Rowo!

Verder wel bijgelezen, maar ben zo stuk dat ik weinig heb onthouden. Zit met een casus in mijn maag voor een essay en 1 groepsgenoot heeft ook nog eens besloten niet te reageren op mail of dergelijke. Ga morgen met mijn andere groepsgenoot even in conclaaf met de docent. }>

Vandaag wel weer eindelijk kunnen rijden. Paarden vonden dat ook wel zo fijn :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 23:32

Ik vergeet zomaar supernieuws te melden :):)
Mijn springzadel komt waarschijnlijk over twee weken binnen!!!!!! De zadelmaker had nog even met Italië gebeld, en volgens hun lijst zou er nog eentje moeten liggen ipv dat ie speciaal gemaakt moet worden!!

Knap hoor dat je met je rug zo kon rijden Mirthe!
Vief, ik ken het :Y) Bij mij aan de Kaneelsterren inmiddels heel hard :+
Jammer dat het niet zo fijn ging Rowo. Veel sterkte morgen :(:)
Leuk dat je even kon proberen met de hartslagmeter Evie!
Lekker dat je weer hebt kunnen rijden Lautje!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 23:45

Dat zou wel een heel fijn Kerstcadeau zijn Snoek!