[SGW] [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:16

Mootje: Het is een kamp voor gehandicapte kinderen. Dit varieert van kinderen met het syndroom van down tot kinderen met ppd-nos, autisme, adhd e.d. We doen de hele dag spelletjes met ze en hebben themadagen, bonte avond en gaan nog een dagje naar het strand. De kinderen hebben 1 op 1 begeleiding, dus zo'n week is wel heel zwaar, maar ook enorm dankbaar werk. Balen van die documenten!
Weule: iets in dit trant heeft hij ook laten vallen tijdens dat interview, vanwege dat bestemmingsplan kijken ze wel in die richting. Alsnog vind ik dat een burgemeester niet zo kan praten over burgers. Het is erg generaliserend om al die bewoners af te schilderen als 'niet normale burgers'.
Teegee: Lekker een nieuw bed! :z

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:22

Ik heb 5 jaar in W'bork meegeholpen tijden de kampen :) Dit is dus alleen voor kinderen met een verstandelijke beperking?
Heerlijk Ka! Mijn bed is ook deels Auping..

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:26

Leuk werk he? Dit is nu het vierde jaar dat ik meega. Het merendeel heeft inderdaad enkel een verstandelijke beperking, maar er zijn ook een paar die lichamelijk zijn blijven hangen rond hun 8ste levensjaar en nu 20 zijn.

Mootje

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:29

Als 7 en 8-jarige ben ik zelf naar dat kamp meegeweest als deelnemer, dus dat maakt het extra leuk :D Ik red het alleen niet meer qua vakantiedagen en ik red het eerlijk gezegd ook niet om meteen die maandag weer aan 't werk te gaan.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:36

Goedemorgen!

Mootje Balen van je documenten
Jeroen gefeliciteerd
Nog ruim een week dan heb ik ook 2 weken vrij!

Misschien hebben jullie er overheen gelezen of kennen jullie de stal ook niet, stel toch even mijn vraag nog een keer:

Kennen jullie Stal 7 Hills in Goesbeek?
Hoe staan de paarden er daarbij? Goede verzorging? komen ze buiten?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:43

Beli, Dat is een jachtstal toch?
Op google maps kan ik geen weiland zien waar paarden van hen in kunnen staan behalve het weiland waar de hindernissen staan... Als het om een jachtruiter gaat, zou ik mij eerder zorgen maken over de ruiter en niet om de huisvesting :o

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:47

Morgen!!

@ Weule gefeliciteerd!!
@ Mootje heh bah vervelend!
@ Rosa mooi hoor dat je dat doet! Heel dankbaar denk ik!

Ermelo aankomende week krijgen zowel Loek als ik geen vrij.
Heb nu bedacht 3x te gaan lessen voor Dijkgatsbos en dan maar mijn L debuut een cross eerder te maken!
Beetje trainen op de puntjes en smalletjes en dan heb ik er alle vertrouwen in!
(als ik nog kan wisselen naar de L, is Noor aan het vragen voor me! HOOP het! :D)

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:02

Mootje: Dank je, hij is voor een oudere heer die er springlessen mee wil rijden en gewoone buitenritten....
Pff het leed dat paard vekopen heet....(misschien niet zo heel lastig als je niet ook nog eens wil zorgen dat hij goed terrecht komt..)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:06

En kan die oudere meneer wel een beetje fatsoenlijk paardrijden, want daar schort het bij heel veel jachtruiters aan. Ik was ook heel huiverig toen er een jachtamazone belde, maar zij kon echt heel goed rijden!
Ik heb liever een fijne ruiter dan veel op de wei ofzo... Dat stonden ze bij mij toch ook niet O:)
Nu denk ik dat je tegenwoordig toch weinig eisen aan een verkoop kunt stellen met deze markt, als je hem snel kwijt wilt... Ik heb iig mega mazzel gehad!

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:07

Dat is zeker leuk Mootje! Ik ben na zo'n week ook altijd helemaal kapot en heb het nu zelfs zo gepland dat ik vrijdagavond terug kom en zaterdag op SGW moet :+
Beli ik ken die stal niet. Lastig he, om een paard te verkopen en het gevoel dat meespeelt.
Spannend Henny je L debuut in WW! :D

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:13

Weule: iets in dit trant heeft hij ook laten vallen tijdens dat interview, vanwege dat bestemmingsplan kijken ze wel in die richting. Alsnog vind ik dat een burgemeester niet zo kan praten over burgers. Het is erg generaliserend om al die bewoners af te schilderen als 'niet normale burgers'.
:z[/quote]

Als ze op een normale manier met de burgemeester zouden communiseren dan had de burgemeester geen reden om te generaliseren. :o

Mooi werk Rosa. Zal voor veel kinderen met autisme/adhd wel het laatste jaar zijn, aangezien pgb voor deze doelgroep vanaf 2013 tot het minimum wordt beperkt. Zonde, ze genieten zo enorm van zo een week.

Beli, weer een koper in beeld?

Net heerlijk gesprongen met Edge. Even een paar sprongetjes in de bak gezet en eentje in de paddock. Kon ik zo vanuit de bak de paddock in, daar volte draaien en over het sprongetje en er weer uit. Alleen Edge vond het een raar sprongetje dus die komt met zijn kop omhoog over de dubbel richting de paddock, gooit zijn lijf in 1x de andere kant op, springt omhoog en nog een keer opzij, raced weg en zwiept mij er bijna af. -O- Hij is zoooo kijkerig. Vervolgens paar rondjes galop net voor de paddock en toen de paddock in en over het sprongetje (speciekuipen), dat deed hij dus zonder morren! Ben blij dat ik eindelijk een beetje met zijn streken leer omgaan. Dubbel sprong hij super omdat ik eindelijk eens niet zat te prutsen, maar gewoon op eigen benen liet lopen. Hij werd wel erg jolig, maar hij bleef te regelen. Fijn paard is het toch!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:15

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:17

Hoe laat moet jij, Roos?

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:19

Geen idee hoe deze heer rijdt?
Ook deze willen weer op proef maar daar begin ik niet aan...
Erg lastig, zie het wel.
Gelukkig heb ik geen haast, alleen als je de beslissing hebt gemaakt is het wel fijn als hij snel weg is.

Mel, Die Edge :( Monster is het soms! T is maar goed dat hij het soms ook dubbel en dwars goed maakt

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:19

Staat op de startlijst Mo :=

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:30

Mootje schreef:
Hoe laat moet jij, Roos?

Hazel mag om 10.35. Ik moet er een uur van te voor zijn, daarvoor nog 2 beesten wassen en vlechten, dus ik ben om 05.45 op stal. Wil vooral met die kleine echt even de tijd nemen om te vlechten. Vanavaond wassen en vlechten is nutteloos aangezien ze allebei de mesthopen van mijn merrie als kussen gebruiken -O-
Het lijken wel bijna sgw tijden :D

Grootste probleem wordt de voorpluk, die is denk ik 1 cm lang, dus hoe ik daar een knotje in krijg :+

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:31

Karen, staart ziet er een stuk rustiger uit. Heb het net met water afgespoeld en ze kneep al niet meer samen, dus zal ook minder pijn doen nu! Heb je al een mail terug van Paulien? Ben echt wel benieuwd wat ze kan doen voor de vos!
Beli, ken de stal niet. Krijg je geen resultaten als je de naam als zoekopdracht invult op bokt?
Henny zou gaaf zijn als je L kan starten!
FE jammer van die actie maar alsnog fijn kunnen springen dus. :) Beetje karakter mag er ook wel in zitten toch!

Wauw ik heb echt heeeerlijk getraind!! *\o/* Met Perfect op de crossbaan, de weg er naar toe was spannend maar ze heeft zich voor haar doen netjes gedragen.
Maar daar op de baan zelf ging het echt top!! Eerst gebruik gemaakt van de bochten om zo haar wissels wat te oefenen, toen een paar rondjes over de heuvels genomen om dikke billen te kweken. En tot slot nog stukjes voluit, weer verzamelen, voluit. Ze luisterde echt op mijn pinken, fijn controle gevoel geeft dat.
Heel wat anders dan zo'n doordrammende Tessa. :')
Kan niet wachten tot we weer echte sgw's op kunnen geven! Heb in ieder geval al wat oefencrossen gepland.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:33

Dat is vroeg dag Roos. In de voorpluk gewoon een beetje vet smeren zodat het niet pluist, en dan een knotje erin prutsen.
Bij ons veulen was het meer elastiek dan knotjes, die schuurt zijn manen.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:45

@ roos: ik las het inderdaad, een uur van te voren!!?? gekkenhuis :P wij waren er 15/20 minuten van te voren, vroeg zat..., je hoeft alleen maar nummer op te halen en dan paard klaarmaken. Hoe langer ze op de kar staan, hoe 'slomer' ze vaak worden...

@ roos/danielle: voorpluk bij veulen is altijd lastig, ik pruts wat, draai wat, veel elastiek en dan lijkt het wel aardig :P (dienke kan ze zo invlechten net als je de staart zou kunnen invlechten...)

@ roos/TG: bedankt voor de startlijst, het is onze bedoeling rond 1 uur/half 2 daar te zijn... wel aantal bekende paarden/eigenaren zo te zien. Altijd leuk.

Vanmorgen 2,5 uur met de bosmaaier rond geweest, nu met de trekker maaien..., mooi middagje werk aan.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:51

FE: Is inderdaad heel jammer voor een deel van de kinderen (en ouders) dat het PGB zo gekort wordt. Ik vind dat een hele slechte zaak, want het is voor die kinderen een super vakantie. Sommige willen 2 maanden van te voren al koffer inpakken en ze willen nooooit meer naar huis ;) Daarnaast kan het voor de ouders ook heel goed zijn.
Danielle: Fijn dat het trainen zo goed ging!!

Ik heb papa vanochtend naar het ziekenhuis gebracht voor een kleine operatie aan zijn hand, hij zou om half elf geholpen worden en hij heeft me nog niet gebeld dat ik hem moet komen halen. Nu zit ik helemaal te stressen.. :=

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:53

Bedankt voor de tip, ik denk dat ik maar even wat mouse of zo meeneem.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 12:53

Wij waren er inderdaad ook 15 minuten van te voren, uiteindelijk nog te vroeg want de jury was er niet, en op het laatste moment werd alles toch maar naar binnen verplaatst.
Voor die veulen manen heb je echt kinderhandjes nodig en veel geduld!!

Zondag neem ik een vriendin uit noordwijk mee naar de zwarte cross. :) Vief opent het nieuwe topic dan, want je zal net zien dat jullie zondag bij de 500 aan komen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 13:05

Ik kijk wel even hoe laat ik er ben. Ik ga op tijd beginnen met laden en ik neem liever de tijd, dan dat het haasten wordt ;) .

Rosa, ziekenhuizen lopen wel vaker enorm uit.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 13:07

Wij gaan ook wel op tijd, moeten deze keer met de trailer ipv de vrachtwagen. Ze is wel een keer eerder in de trailer geweest en we nemen Goldy mee als gezelschap.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 13:12

Zeker Danielle, zijn karkater is echt lollig, alleen soms alleen lol voor hem en niet voor mij. :+ 'T is in de omgang een onwijs lief paard, onder het zadel pittig maar erg leuk hoor!
TG, ben heel benieuwd of ze wat voor je paard kunnen betekenen. Ik hoop het echt voor je. Mijn goede vriendin, tevens mijn paardenarts, heeft Freggle tot zijn einde medisch begeleid. Op een gegeven moment zei ze tegen mij: ik ben uitgedokterd, kan niets meer voor hem doen. Maar hij wil nog zo graag. Als je hem reservetijd wilt geven, moet je het in het alternatieve zoeken. Dat heb ik gedaan en met de combi alternatief en dierenarts die me daar volledig in steunde, hebben we hem nog een hele mooie winter kunnen bezorgen.

Knotjes maken mij een veulen, lijkt mij lastig zat!