[SGW] [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 14:12

_Sim_ schreef:
Noor, af en toe moet je ook even je boeken weg leggen en heel iets anders doen.

Dat is ook zo hoor, maar de tijd begint ook een beetje te dringen. Dus moet nu wel een beetje doorpakken :o Maar goed, ik presteer het best onder druk, dus zondag en maandagochtend ga ik helemaal los!
Straks even bij oma op verjaardag en dan ga ik vanavond eens goed studie maken van Robert Pattinson in Twilight.. :D

billy1

Re: [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:23

Ik zit net de hoefslag van vorige week te lezen en daar staat een heel stuk over www.paardenhaarsieraad.nl in. Zit ik net op die site te kijken, en zie echt wel leuke dingen. Ik vind het nog steeds heel erg jammer dat ik toen mijn topper Phil dood ging niet een stuk van zijn staart heb afgeknipt. Want dan had ik het wel zeker geweten. Ik wil eigenlijk wel een keer zoiets hebben maar zit heel erg te twijfelen wat en van welk(e) paard(en)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:42

Ik vind het ook heel mooi om op die manier iets van je paard te hebben, maar ik heb begrepen dat ze minimaal strengen van 20 cm nodig hebben. Beetje zonde om dat van de staart te knippen. Als ze dood zijn natuurlijk een ander verhaal.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:43

Ligt eraan Sim, hoeveel staart je paard heeft. Uk zou het met gemak kunnen missen zonder dat je er wat van ziet.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:44

Sims staart komt tot aan de onderkant van haar kogels, maar ik vind het zonde om er zo'n stuk van af te knippen. Ik knip er maximaal 10 cm per keer van af.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:47

Ze hebben ook niet de hele onderkant nodig toch? Alleen maar een stukje van 20 cm? Vind het overigens wel prijzig!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:48

Dat is waar Tien, weet niet hoeveel strengen ze nodig hebben (ligt denk ik aan het soort sierraad) en ook niet precies hoe dik die strengen moeten zijn. Sim heeft geen dikke staart aan de onderkant, dus bij haar zou het denk ik wel opvallen.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:49

Uk heeft zo'n giga staart, die kan wel wat missen. Het is wel een mooie gedachte!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:51

Ik heb ook spijt dat ik van mijn volbloed geen haren heb genomen. Had daar achteraf graag een sierraad van willen laten maken, maar toendertijd was het nog niet zo bekend.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 15:01

In de hoefslag staat 13 cm dus dat valt dan al weer mee. ;) Ik denlk wel dat die van mij het kunnen missen, de staart is vaak korter veel mooier dan tot op de kogels, alleen komen we daar vaak niet achter omdat we het niet zo kort durven te knippen. Ik vind die ringen echt wel heel erg mooi en redelijk betaalbaar (met steentje ongeveer 140 euro)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 15:05

billy1 schreef:
In de hoefslag staat 13 cm dus dat valt dan al weer mee. ;) Ik denlk wel dat die van mij het kunnen missen, Ik vind die ringen echt wel heel erg mooi en redelijk betaalbaar (met steentje ongeveer 140 euro)

Maar die 13 cm is dan voor een ring neem ik aan? Ik zou voor een armband gaan en daar heb je natuurlijk meer voor nodig dan voor een ring.

Citaat:
de staart is vaak korter veel mooier dan tot op de kogels, alleen komen we daar vaak niet achter omdat we het niet zo kort durven te knippen.

Ik heb Sims staart één keer korter geknipt (iets hoger dan halverwege het pijpbeen) en dat stond wel sportief en de staart was ook wat dikker aan de onderkant. Maar persoonlijk vind ik langer wat mooier (en functioneler in de zomer met het verjagen van insecten :D ).

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 15:07

nee Sim dat ging niet over een ring ;) Er staat hier 'voor een vlecht heb ik ongeveer 12 centimeter lengte nodig'

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 15:11

Ik vind het ook super gaaf, nu zou ik het niet doen nu me paardje er is. Ookal kan hij het makkelijk missen van zijn staart, die van mij hangt namelijk onder de kogel. Ik vind lelijk een korte staart en hij blijft super mooi dik. Maar als het zo ver is dat hij dood gaat of ik hem moet in laten slapen ga ik het zeker doen!!

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 15:12

Ik ga maar eens richting mijn paardjes, vanavond voor het eerst met de Roven naar de club les, ben benieuwd hoe dat zal gaan, voor het eerst tussen de andere paarden.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 15:55

billy1 schreef:
nee Sim dat ging niet over een ring ;) Er staat hier 'voor een vlecht heb ik ongeveer 12 centimeter lengte nodig'

Dat valt dan echt reuze mee! Kan ik het misschien toch doen, maar dan laat ik de staart nog even doorgroeien. :o

Succes op de club, ben benieuwd hoe ie het gaat doen tussen de anderen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 15:58

TG zn staart is echt kort geworden, er zijn steeds stukken weg van de linkerkant. Dikte van de staart blijft gelijk en hij staat niet bij andere paarden die eraan kunnen eten. Snap er niks van :(
Dus nu kort geknipt zodat het iig 1 lengte is.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:00

Ik zit er wel aan te denken om dat met Vero's staart te doen. Lijkt mij een mooie herinnering samen met alle foto's etc. Ben alleen schijtziek van die verzekering, die doen er zo langzaam over terwijl ik hier een paard met pijn in de wei heb staan.
Lees later even verder bij, net thuis van school en moet zo door naar dressuurles. Hoop dat het lekker gaat! :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:05

Welke verzekering heb je, sannn? Weet je zeker dat ze alle documentatie hebben. Bij hippo is er bijv. Alleen op donderdag een da die gaat over afkeuring. Ik had woensdagmiddag alle documentatie persoonlijk afgeleverd en do.derdag na de lunch kreeg ik telefoon dat hij was afgekeurd.
Billy, succes op de club met de Roven. Ik ben benieuwd!
Tg, blijft zijn staart nu wel heel?

Ik hou ook van korte staarten. Knipte hem af tot halverwege het pijpbeen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:08

He wat balen Sannnn, dacht dat inmiddels alles rond was met de verzekering. Verkeerd begrepen denk ik.
Karen, blijft T niet ergens hangen (bv aan het hek of omheining ofzo) met zijn staart als hij buiten staat, waardoor er steeds plukken uitgetrokken worden?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:09

We hebben het telefoontje al gehad, maar we moeten nog dingen ondertekenen en alles. Daar moet ik dus opwachten, dat we definitief een brief krijgen en die moet dan ondertekend worden en alles.

Las ook nog niets over MB en Vlietland tegelijk, vind ik ook heel jammer. Denk Vlietland ook, want daardoor hebben zij geen Z. Als ík 's ochtends had moeten rijden was ik denk ik na paard weg brengen door gegaan naar MB voor de cross, nu red ik dat niet meer helaas.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:10

Mijn oude merrie heeft echt een mega staart. Daar kan ook wel een stukje af zonder dat je het ziet. Zoals het er naar uit ziet krijgt haar zoon ook een dikke staart. Schimmelmerrie heeft echt zo'n dun arabierenstaartje maar haar halfbroer weer echt een dikke.

@ TG als je 1* een keer heb gereden in welke klasse mag je dan verder nog uitkomen? Neem aan dan niet meer in het M?

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:17

Wat balen zeg Sann, dat het zo lang duurt met de verzekering.
Yentil zat bij Hippo. Die hebben we vorige week uit de verzekering gehaald (ze is al bijna 3 jaar geleden afgekeurd :o ) en dat ging echt super snel! M'n moeder had erachteraan gebeld. Toen moest ze de dingen opsturen, dat gedaan en binnen een paar dagen een brief dat ze iets moest ondertekenen omdat we Yentil terug kochten van de verzekering. We moeten daar alleen 800 euro voor betalen, best veel aangezien je voor zo'n ponytje misschien een keer 250€ krijgt bij de slager. Maargoed Yentil heeft verder geen pijn en kan prima in het land staan en af en toe wat rijden dus die mag mooi blijven.

Het lijkt mij ook heel mooi om zo'n paarden sieraad te hebben! Kan ook makkelijk van Yentil haar staart, zij gaat toch niet meer op cc dus het maakt niet als er een hap uit de staart is. (alleen moet ik die dan wel eerst wassen, nu is haar staart bruin ipv wit :D)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:28

die paardensieraden zijn inderdaad erg mooi! Een bedel lijkt me erg mooi maar een (trouw)ring is ook gaaf!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:30

Mijn oude merrie zat bij Interpolis. Hebben we ook teruggekocht. Dat ging heel vlot. Hippo is wel vaker traag. Ik wil eigenlijk overstappen naar een andere maatschappij maar dan moeten beide schimmels opnieuw op de foto en dat vind ik even een te duur grapje.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:32

Ja, dat is inderdaad een nadeel. Ik ben onder de grens gaan zitten omdat je het wel heel bont moet maken met meer dan 4500 euro ziektekosten per jaar. Het gat tot nieuwe aaanschafwaarde boeide mij niet zo.