[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:26

Middag.
Noor: Zusje en ik kunnen het best goed met elkaar vinden, dus in het algemeen is het erg gezellig en hebben we wel eens een klein ruzietje, maar een kwartier later is alles vergeten en vergeven. Maar ik ben wel blij dat mijn oudere broer nu in Rotterdam studeert, wij konden elkaar wel een behoorlijk in de haren vliegen. Veel plezier met uitpluizen ;) .
TG: Beterschap.
Kim: Heerlijk zo'n weekje alleen thuis met de dieren, en lekker fanatiek met de dressuur zo te lezen.

Iedereen wordt ineens fanatiek met de hoedjes :D, ik heb er geen omdat Bam mijn "eerste pony" is :+, en m1 dus het hoogste is wat ik gestart heb, maar we hebben er nog een van mijn moeder, ik heb de droom om ooit nog eens met dat hoedje te starten :o .
Maar nu jullie het zo over maten hebben ben ik benieuwd of hij uberhaupt zou passen, ik kan namelijk verzuipen in de cap van mijn moeder, maar aangezien het waarschijnlijk nog wel een tijd duurt voordat ik ermee mag starten, heeft mijn hoofd nog tijd zat om te groeien :Y) .

_lautje_

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:36

Je hoofd groeit niet zoveel meer Evie :P

Ik heb mijn eerste hoedje gekregen toen ik 12 was (maat 53 :+ ) en nu heb ik 55.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:42

Wow bijna iedereen heeft hier een hoedje! Mijn hoogste is ook M1, dan vond ik toen wel prima :+ .

Ik wordt knettergek van al die regen. Ik wil rijden maar wil niet nat worden _O- .

Ik heb Cola gister weer voor het eerst gereden, dat ging heel goed. Vanochtend weer gedaan, en dat ging ook top. Hij kan zelfs wat voltes rechtsom lopen (hij zit links nogal vast, daar zijn we mee aan het werk met oefeningen, eerst ging ik rechtsom en dan ging hij ervandoor (op de kletter) en was de rem nergens meer te vinden).

Ah het is droog :evaw:

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:44

Haha, broertje en ik realiseren ons net dat wij vallen onder de definitie van 2 generatie niet-westerse allochtoon :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:46

Naar aanleiding van het topic "wanneer ben je alloctoon?". Volgens mij kun je niet autochtoner zijn dan ik ;)

Regen? Hier schijnt de zon al de hele dag hoor :)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:50

Die groeit inderdaad vrij weinig PB, was ook niet helemaal serieus bedoeld, ik moet eerst nog maar eens zien om op dat niveau te komen, voordat ik over hoedjes ga denken := .
En dat zal nog wel even duren, niet alleen Bam moet alles nog leren, maar ik ook. Bepaalde oefeningen moeten we nog echt ontdekken "hoe het voelt" als de oefening helemaal goed gaat.

Mistid: Vind je het niet een uitdaging om ook ooit met een hoedje te rijden?
Fijn dat Cola nu beter wil buigen, alleen maar aan de kletter is ook niet fijn.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:51

Tegen die tijd dat ik weer in het Z rijd koop ik wel een goedpassend hoedje ;).
Eerst maar richting de M2 :).

Fijn dat Cola goed ging Mirthe.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:57

Goeiemiddag!
Gisteren vergadering gehad van JeuneVWF, de jeugdafdeling van de fokvereniging. We hebben eindelijk goede ideeën om het op poten te gaan zetten :D
Vorstin was vandaag heel rustig met wandelen, zal wel door de warmte zijn. Ik heb ook weer twee grote kruiwagens gras gesneden met de zeis. Ze stond echt heerlijk te smullen :D

Een hoedje, dat wil ik ook :D Vorstin is mijn eerste pony/paard, dus ik ben nog niet hoger dan de M1 gekomen. Ben benieuwd of ergens een goede te vinden is, ik heb maat 54 van cap!

Heerlijk voor je Corien dat het zo goed ging
Lekker dat Nudine zo braaf is Noor. En hopelijk komt de smid bijtijds!
Leuk dat je alleen thuis bent Evie!
Veel plezier vast met je dressuurwedstrijd TG
Leuk kapsel Mirthe :D Lekker dat Cola zo fijn ging!
Lekker dat de paardjes zo fijn gingen Kim

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:10

Had net mijn opa aan de telefoon: hoefsmid is druk bezig. Jer is al klaar. Hopelijk heeft hij ook meteen geen last weer, kunnen we vanavond weer aan de slag!
Fijn dat het Vorstin rustig was Shanoek, wanneer wordt ze weer gecontroleerd?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:19

Mooi dat de hoefsmid er al is Noor! Volgende week dinsdag gaan we weer terug naar de dierenarts voor controle. Nog een weekje dus!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:28

Ik heb mijn hoedje ook nog eentje van premiere, maar dat zal nog wel twee jaar duren minimaal voordat Bull misschien uberhaupt Z loopt.. :P Ik bewaar hem wel, maar denk wel dat ik tegen die tijd dat het zover zou zijn ik een ECHT MOOI hoedje wil kopen, zo'n mooi satijnen of zijde hoe noem je dat.... :D dan zet ik er een randje steentjes op, dat heb ik al eens gezien bij Houte Couture.....jaja ik weet het ik ben natuurlijk weer van de bling. *D *D *D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 19:00

Ik lees wat over hoedjes en capmaten. Ik heb mt.54 en ben niet van plan om een hoedje aan te schaffen. Z ambities heb ik (nog) niet, maar ook al ben ik Z, ga ik niet met hoedje rijden. Ik heb wel caroussel gereden met hoedje ong. 10 jaar geleden (bewijs :D): http://i1013.photobucket.com/albums/af2 ... edited.jpg

Noor, Fijn dat Jer weer 4 ijzers eronder heeft!
Shanouk, Fijn dat Vorstin zo relaxed is.
Mirthe, Mooi kapsel.

Vandaag met een paar vriendinnetjes van 'ponykamp' bij Rob wezen trainen. Rob vond Corion echt verbeterd :D Ik heb alleen wel een bodeminspectie gehad!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 19:52

Zo'n zijde hoedje heb ik Bianca. Je moet er alleen niet mee in de regen rijden. Dan kan je een nieuwe kopen... En dat doet zeer.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:54

:wave: Avond!
@Snoekiej: Fijn dat Vorstin zo rustig was met stappen! En hopelijk volgende week dinsdag positief nieuws voor jullie!
@Noor: Hopelijk is Jer niet meer gevoelig nu!
@Mootje: Fijn dat Rob Corion zo verbeterd vond en hij zo fijn aanpakte! Wel balen van je bodemonderzoek :P

Ik heb vandaag weer de hele dag gewerkt, ga zo nog even de paarden voeren en duik dan mijn bedje in.
Wat betreft hoedjes; ik ga binnenkort mijn Z debuut met Jipje maken, maar ga niet met hoedje starten. Vind het erg veel geld voor zo'n ding en dat heb ik er niet voor over, daarnaast vind ik mijn capje fijn zitten en voel ik me daar veilig mee ;) Mijn vader is van een andere mening en wil graag dat ik met hoedje start, hij vindt dat het erbij hoort, heb hem maar gezegd dat als hij dat nodig vind hij er maar een voor mij koopt :P Ik wacht dus wel af ;)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:29

Ik heb die van mij een keer in de uitverkoop gekocht voor €50,--. Net mooi.

Lekker met Jer gereden, hij had nergens meer last van. Eerst losgereden in de bak en toen ging er een stalgenootje een rondje naar buiten en ben ik aangehaakt. Jer vond het halverwege wel tijd om terug te gaan (hij gaat dan ook rustig zonder het andere paard terug), maar kon hem goed doorzetten. Wel even een tik op zijn bil gegeven, geen grappen! ;)
Zou eigenlijk met Nudine gaan fietsen, maar dat kwam er niet meer van. Morgen maar weer.

Niet hard gevallen, Mootje?
@ J_N: moet je veel extra werken i.v.m. vakantie? Welterusten.

Ik ga ook, morgen weer drukke dag voor de boeg. Werken, broer&schoonzus&liefkleinneefje komen eten en dan nog naar de paarden. En vriendlief komt ook nog langs, dus dag en avond zijn gevuld!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:08

peanutbutter schreef:
Zo'n zijde hoedje heb ik Bianca. Je moet er alleen niet mee in de regen rijden. Dan kan je een nieuwe kopen... En dat doet zeer.

wat gebeurt er dan mee in de regen, ze krimpen toch niet... :P of gaat de stof dan gewoon heel erg pijn doen rondom je hoofd ??

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:11

|Het is zijde op zijde en verder een beetje papierachtig spul. Dus je hebt kans dat het zijde loslaat en je hoedje aan gort gaat. Nogal zonde voor een hoedje van meer dan duizend euro.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:15

peanutbutter schreef:
|Het is zijde op zijde en verder een beetje papierachtig spul. Dus je hebt kans dat het zijde loslaat en je hoedje aan gort gaat. Nogal zonde voor een hoedje van meer dan duizend euro.

1000 euries... := maar dat zal ik dan zeker als tip meenemen (als het ooit zover weer komt ;) ) tis dus niet waterbestendig.. :D maar vind ze wel heeeeeeeel erg poepie chique

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:17

duizend en de rest :P De mooiste van L'hiver is nieuw 1600,- euro. Gelukkig hebben ze ook goedkopere modellen.
Heb gelukkig de mijne over kunnen kopen van iemand die er nog nooit mee had gereden. Scheelde aanzienlijk in prijs.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 08:06

Oei hoedjes, zo ver zijn wij nog lang niet. Lijkt me wel gaaf om zover te komen.

Gisteren getraind bij Rob, was erg leuk en erg intensief. Heb nu ook flink spierpijn.
Rij nog te veel als een springruiter. Wil steeds tussen de sprongen gaan zitten en mjn paard bij elkaar rijde, haha.
Ach dat leren we nog wel af.

Midnight was super braaf, hij deed alles, ook als ik het wat spannend vond.
Heb de piano als afsprong gedaan wat ik best spannend vond en een picknicktafel gesprongen.
En hij liep zo het water in!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 08:08

Goede morgen!

Noor eet-ze vanavond :D
Kim lekker gereden dus!! :)

Ik wil ook een hoedje ooit :o jackson is me 2de paard en ben nu bijna M dus ja, volgend jaar hoop ik wel richting het Z te gaan :)
Wat ik dan moet uitgeven aan een hoedje weet ik dan nog niet, heb maat 58 volgens mij van cap :=
Het zal geen hoedje worden boven de 300 euro :n

Heb gister niet gereden, hij heeft lekker buiten gestaan, vanavond er weer op klimmen :)
Nu richting werk!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 08:37

Goedemorgen!

Noor, Drukke dag, dus! Veel plezier vanavond.
Marjan, Midnight deed het inderdaad superbraaf :j

Even over mijn val :D
Ik was gevallen op die driesprong van smalle boomstammetjes waar water tussen lag. In de landing van de tweede lag water en Corion zag dat toen hij boven de sprong zat en landde echt helemaal rechts van de hindernis. Dit had ik niet verwacht, dus hing ik er naast. Gelukkig niet in het water zelf gevallen, maar ik heb behoorlijke spierpijn!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 08:40

Goedemorgen!

En zijn er nog foto's gemaakt Mootje? :P
Corien, jullie rijden straks wel Z hoor! ;)
Marjan, fijn dat Midnight het goed oppakt! Ik rij nog teveel als dressuurmiep dus er is nog hoop voor je ;)

Werkse vandaag!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:37

Goeiemiddag!
Ik heb lekker uitgeslapen en ga zo naar Vorstin. Vanavond ga ik naar een vriendin in Utrecht, pizza maken :D Dat deden we op de middelbare school ook iedere week :9

Gaaf dat Rob Corion zo verbeterd vond Mootje :D Alleen balen van je bodeminspectie + spierpijn :(:)
Leuk die grappen van Jer Noor ;) Gelukkig heb je hem even duidelijk gemaakt dat dit niet leuk was!
Fijn dat het zo goed ging Marjan
Succes met werken Corien!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:10

Wat hebben veel hier een hoedje! Ik heb er geen. Heb bij de pony's bijna alleen maar gesprongen, ben nu met Vero L2. Straks eerst maar eens de M1 proberen. Begin wel aan een hoedje te denken als ik in het M2 zit met wp. Hoop wel het Z2 te halen met Vero. Maar elke keer toen ik zoiets zei kwam er blessure o.i.d. dus beetje linke uitspraak.

Gelukkig dat je niet hard gevallen bent Mootje. Succes met je spierpijn.
Fijn dat het bij jou ook zo goed ging Marjan!
Snoekiej lekker pizza eten vanavond! :D

Heb vanavond eindelijk weer eens dressuurles, ben benieuwd. Moet genoeg aan gesleuteld worden.