[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:28

Noor en Margreet, uiteraard ook van mij mega veel sterkte gewenst!!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:33

Goede morgen!!

Snoek je hebt pb en ik ga nu snel naar me paard!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:49

Goedemorgen!
Gisteren weer gereden, ging best lekker :D Ga zo maar even de paardjes naar buiten gooien.

Snoek: Ik stuur je zo een pb!
Noor en Margreet: Veel sterkte vandaag!
Mootje: Dat topic is hopelijk een grap...

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:21

Even een vraagje..

Weet iemand wat een beetje de prijs is voor een grote maat E pony. 156,9. 6 jaar. springgefokt. Denk er aan om een projectje te kopen voor een heel leuk bedragje. Snel M1 te starten bij de paarden en BB/B springen en weer te verkopen voor een vp tussen de 4500-5000. Zal dit reeel zijn. Ik ken hem heel goed. Fijn beestje met papieren.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:23

Ik heb er minder verstand van dan een aantal anderen hier, maar ik vind die prijs die je wilt vragen op zich wel reeel, behalve in deze tijd. M1 dressuur en B springen stelt op zich niet meer zoveel voor (vind men dan he). Men wil voor een dubbeltje op de eerste rij! Aanbod is zo groot tegenwoordig en voor zo weinig geld....
Denk dat het wel een risico is Caro.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:27

-O-
Tumor in de darm is kleiner geworden, in de lever niet (maar ook niet gegroeid). Wel zijn er 'vlekjes' bijgekomen in de lever. ;(
Vanaf maandag aan een ander soort kuur.

K*TZOOI!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:29

_Noor schreef:
-O-
Tumor in de darm is kleiner geworden, in de lever niet (maar ook niet gegroeid). Wel zijn er 'vlekjes' bijgekomen in de lever. ;(

K*TZOOI!

Wat een k lote nieuws Noor! Ik ga heel hard duimen dat alles aan gaat slaan met de nieuwe kuur.

Sterkte voor jou en je familie :(:)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:31

:(:) Noor en Margreet. Domper zeg.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:31

Wat een K*T nieuws Noor!!!! Hopelijk gaat de nieuwe kuur wel doen waar hij voor bedoeld is en krijgen jullie de volgende keer een positieve uitslag! Nogmaals heel veel sterkte voor jullie allemaal!!!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:32

Jeetje wat een rotnieuws! Heel veel sterkte :(:)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:33

Wat een ontzettend k*t nieuws.
Hopelijk slaat de nieuwe kuur heel goed aan, heel veel sterkte voor jullie nogmaals de komende tijd! :(:)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:40

_Noor schreef:
-O-

K*TZOOI!

Wat een K*T nieuws. Hopelijk slaat de kuur zsm aan. Veel sterkte voor jullie :(:)

@ Sim. Ik wil hem 1x m1 starten en hoop dat hij al iets verder is in de africhting want start dan snel M2. Verlies draaien zal ik er niet snel op doen want ik kan behoorlijk zakken in de prijs zonder verlies te maken. Als paard levert hij niks op want hij is officieel 1.57,5 maar laat hem inmeten.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:42

@ CARO dat is hoog gegrepen hoor dat bedrag, mensen kopen nl tien keer liever een grote D en die zijn er voor datzelfde geld, dat is voor de indeling van de klassen veel gunstiger, wanneer die kids niet meer op een D kunnen zijn ze al aardig in leeftijd dat ze ook tussen de paarden een paard mogen rijden.
Mijn Epony was Z dressuur, L SGW en ook B-L springen tussen de paarden, en daar had ik uiteindelijk maar 1 kijker voor. Die hem dan ook wel kocht, maar die mazzel moet je net hebben.
@ NOOR wat een dubbel gevoel, hier word je niet veel wijzer van dus.... :(:)

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:49

BV lekker geshopt dus! Foto!
Heleen super dat de waterleiding weer is gemaakt!
Sannn jeetje snap dat je het hebt gehad met de laarzen.
Mirthe leuke serie foto's! :D
Noor en Margreet sterkte! Wat een poedersuiker zeg! Zal ook duimen dat de nieuwe kuur goed aanslaat!
Rowo balen zeg! Snap helemaal wat je bedoelt!

Nou wij zijn ook op wedstrijd gegaan gister! Stonden mooi bij de ingang geparkeerd, dus ideaal! :D
1e parcours ging wel lekker. W deed het met 2 hoeven in zijn neus en ik heb heerlijk gereden. Resultaat foutloos en 52 op stijl. Hoorden we later dat ik 1e was! :D Echt niet verwacht, maar toen moest ik ineen W heeeel snel uit de trailer halen enzo. Dus had mijn bontje niet onder de neusriem gedaan ivm tijd, dus die zat helemaal scheef. :+ Maar goed ik kreeg ook nog een deken en complimenten van de jury. Mocht dus voorop in de ereronde! W deed alsof hij dat elke week doet. Nou ja toen kwam er direct iemand op mij af wat voor 1 het was etc. En er was ook al iemand bij mijn zus geweest of hij te koop was. Nou goed toen het 2e parcours. Ging eigenlijk ook wel fijn. Net de 1 na laatst hindernis een balk, maar verder foutloos en 51 punten op stijl. Dus weer een mooi avondje gehad! Hoe dichter we bij huis kwamen hoe slechter het weer. Heb dus voor het eerst in mijn leven een deken gewonnen! :D

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:57

-O- ah nee Noor en Margeet! Wat poedersuiker zeg!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:00

bianca1980 schreef:

Hoezo zit er een dubbel gevoel aan alleen maar slecht nieuws?!

Bedankt voor jullie steun.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:08

_Noor schreef:
bianca1980 schreef:

Hoezo zit er een dubbel gevoel aan alleen maar slecht nieuws?!

Bedankt voor jullie steun.

Omdat ik meende te begrijpen dat er op 1 stukje wel wat wat verbetering was, maar een ander deel weer plekjes bijgekomen was ?? maar mijn excuus als dat ik verkeerd heb doorgelezen. Vandaar dat ik schreef dubbel gevoel.....sorry als het verkeerd overkomt, want dat is met dit soort zaken echt niet de bedoeling.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:47

Noor en moeder en vader :(:) kl ote zeg!!
Caro vind zelf dat bedrag iets te veel aangezien wat sim zegt nu idd niet veel meer voorstelt. Bedoel je kan het proberen het baasje is al geboren moet je maar denken ;)

Nou sta op de parkeerplaats wachten op snoek ben benieuwd hoe mijn Peerd zich gedraagt hahah

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:13

@ corienn ik heb hem zelf gefokt en als 4 jarige als ingereden verkocht voor meer dan 4000 euro. Dat was de 1e koper. Ik zit nu meer in twijfel ivm het weer. Hij was mij in oktober ook aangeboden maar toen hoorde ik niks meer. Ik wilde toen een startkaart voor 3 maanden erbij doen en per januari weer verkopen. Nu heb ik er even wat meer kosten aan.. het voordeel is wel dat hij nog jong is en all round is want hij heeft ook croos ervaring.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:46

Noor en Margreet, wat een rot nieuws. Kan jullie alleen maar heel veel sterkte wensen.

Bianca, ik dacht dat ik Rebecca laats ook op MP zag staan. Ga wel met je uitleg mee en denk dat het in deze tijd wel een hoop geld is. Je moet net de mazzel hebben dat iemand het er voor over heeft, maar een ingemeten E zitten denk ik niet veel mensen op te wachten.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:22

Ik denk dat er zeker meer dan een kwart van wat er bij de pony's loopt in een catagorie is ingemeten waar hij niet in hoort. Ik heb liever een ingemeten E pony die staat op 156,9m dan een paard van 1.58m/1.59m.
Ik ga eerst thuis maar eens in beraad want heb ook nog mijn ruin staan..

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:36

gr_roos schreef:
Bianca, ik dacht dat ik Rebecca laats ook op MP zag staan. Ga wel met je uitleg mee en denk dat het in deze tijd wel een hoop geld is. Je moet net de mazzel hebben dat iemand het er voor over heeft, maar een ingemeten E zitten denk ik niet veel mensen op te wachten.

Dat klopt. Maar dat is nu al wel weer een tijdje terug. Dat meisje kon er toch te weinig mee. Ze staat nu sinds eind van de zomer in Brabant en dat nieuwe meisje gaat er hartstikke goed mee, is er nu ook kring kampioen klasse B dressuur mee geworden, heeft alle dressuur wedstrijden 1 of 2 gestaan. Ze gaat volgend jaar ook met rebec crossen dus daar ben ik wel heel blij om. Die pony hoort in de sport.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:39

caro29 schreef:
Ik denk dat er zeker meer dan een kwart van wat er bij de pony's loopt in een catagorie is ingemeten waar hij niet in hoort. Ik heb liever een ingemeten E pony die staat op 156,9m dan een paard van 1.58m/1.59m.
Ik ga eerst thuis maar eens in beraad want heb ook nog mijn ruin staan..

Daar heb je gelijk in, dat dat inmeten niet klopt genoeg kleine E's die doorgaan voor D etc. Maar een paard kopen van 1.58 zou ik ook nooit doen. Bull is met zijn 1.61 al aan de erg kleine kant, maar dan scheelt dat ik zelf niet zo groot ben, maar voor de handel zou zo'n paard als Bull het misschien ook niet goed doen, puur om het feit dat niet iedereen er op kan rijden vanwege lengte, Bull is toch meer een dames paardje kwa combi dan dat een grote groffe kerel er op zit... :D

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:59

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:05

Noor en Margreet: Wat een teleurstelling zeg.. Hopelijk slaat de nieuwe kuur wel goed aan :(:)
Caro: Ik denk dat je met zo'n projectje in de huidige tijd wel echt geluk moet hebben..
Bianca: Leuk dat Rebecca uiteindelijk toch zo goed op haar plek gekomen is :)

Het appartement van gister was leuk! Waren helaas nog 5 andere geinteresseerden, waaronder nog een koper (huis staat 1,5 jaar in de verkoop en de huidige eigenaren willen het nu graag eerst een poos verhuren mocht deze koper niet geinteresseerd zijn).. Dus dat is nog even afwachten. Best spannend, horen het na het weekend :)

Ik ga BV haar jasje eens naar het postkantoor brengen :Y)