[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:28

Jaa ze wil eigenlijk het hout niet aanraken van wat ik kan zien van de filmpjes. Dat ze zo heet is maakt het inderdaad nog lastiger. Sofie sprong eerst ook geregeld een sprong met strakke rug omdat ze zo voorzichtig was/is. Die heeft dat nu wel afgeleerd. Maar die is niet zo heet.. lastig ;).

rowo

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:51

Sofie is in de manieren ook wat beter, dat mist Zoe. Maar ze gaat (normaal) altijd af, hoe je haar er ook voor zet en das ook wel fijn. Normaal wil ze altijd foutloos rondkomen.

Ach ieder zijn ding.. nog 1x L1 starten en nog 1x L springen en dan zitten mijn concoursen met haar erop...

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:58

Dat is natuurlijk wel jammer, dat je gaat stoppen met d'r. Het gaat juist zo goed :). Maar je hebt natuurlijk weer een jonge nieuwe topper. Ook erg leuk. En dat is je eigen, dus misschien nog wel leuker ;)

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:01

Ja idd rowo, ik kan ook niet direct een reden zien waarom ze stopte. Maar wij zien het dan ook langs de voorkant he ;) Hoe komt het dat je met haar gaat stoppen ?

Ik heb normaal straks les van drie tot zes maar ik denk dat ik niet ga gaan. Dan kan ik verder samenvatten voor de examens om wat voor te staan op mijn planning :D Kan ik wat vaker naar unes of met de hond weg..

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:36

Ik heb vanmorgen even met Voodoo gefietst :+ Kon hij mooi even wat draven in de berm. Heb zelf niet genoeg conditie om er een heel stuk naast te gaan rennen, erg he.. :o Les ging gisteravond niet zo geweldig. Hij had ook 2 dagen stil gestaan, dus misschien dat hij wat stijf was. Kan thuis ook niks beginnen in onze bak, moet nu maar wat meer gaan lopen/fietsen op straat.. hij moet wel genoeg beweging krijgen. Zal ook even aan de buren vragen of ik in hun bak mag rijden/longeren, die is toch vaak beter dan die van ons.

Zal vanmiddag ook even kijken naar een nieuwe printer, waarbij we thuis ook vanaf de laptop kunnen printen. Nu werkt bijna iedereen op laptops en als we iets moeten printen zijn we een kwartier bezig om de vaste computer (die heeeeel traag is) op te starten en iets te kunnen printen. Begin daar nu wel goed zat van te worden!

Vanmiddag, vanavond en morgenochtend werken, dan morgenmiddag helpen parcours opbouwen voor ponyspringwedstrijd van zondag, daarna uit eten met de familie van mijn vriend (oma jarig) en zondag hele dag helpen op wedstrijd. Druk weekendje dus..

Ik heb mijn OV-chipkaart ook eindelijk binnen! Was ook lekker stom, ik had deze week gebeld omdat ik nog steeds geen bericht had. Zij gingen in het systeem kijken en ze hadden niks binnen van mij :? Zeiden ze: ja vraag maar opnieuw aan. Dus ik nieuwe aanvraagformulieren besteld, lagen vandaag mijn chipkaart én nieuwe aanvraagformulieren in de bus :+ Nouja, ik heb 'm iig!

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 13:59

Rosalie, werkt je printer niet met een usb poort? Of is het een hele oude ? Wij hebben ook een printer die aan de vaste computer hangt, maar als ik iets wil printen steek ik gewoon het usbstekkertje :D in mijn laptop en kan in afdrukken ;)

Zon chipkaart, heb ik hier al wat vaker horen voorbijkomen, is dat een kaart om op de bus en tram te komen ? Raar dat het zolang duurt in Nederland! Bij ons kan je die gewoon 'kopen' en heb je hem direct ;) ( gewoon dom papiertje hoor :P )

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 14:20

@ rowo. Was er een bepaalde lichtval op die hindernis? Misschien is dat het want het lijkt best last minute de stop alsof ze opeens wat ziet of iemand flitste met een fototoestel???

Ik laat de merrie niet prokken. Ik heb haar vorig jaar laten keuren. alles 0-1. Helaas bij een dierenarts die toen geen Prokarts was. Nu wel. Vindt het zonde van het geld omdat het nu opnieuw te doen.. De merrie komt uit een preferente merrie en is nu zelf Ster. Is meer dan zat. Een papier/predikaat zegt in mijn ogen niks over de sportprestaties en we hebben haar voor de sport...

Ga even mijn wenkbrauwen mooi laten maken dan gaan we enigzins fatsoenlijk naar Londen :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 14:23

Ik wil Zetje wel laten prokken, daarvoor laat ik wel de foto's van 2007 eerst zien of het zin heeft. Ze is toen 100% goedgekeurd als sportpaard, maar daar kijken ze weer naar andere dingen dan prok. Mij zeggen die predicaten wel wat! Net zoals dat ik haar graag keur wil hebben.

@ caroline: voor de L paarden was de DL en DM pony's. Daar stopten er ook al een aantal op die hindernis. Maar ik kan niet zeggen dat ik hem erg bijzonder vind, behalve dat ie wit is.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 14:42

Goeiemiddag!! :)

Lekker lang uitgeslapen :z En heb net brownies staan maken :9 !!

@Rowo: Heb het filmpje twee keer bekeken en ik ga inderdaad mee met Kim, maar dat is ook het enige wat ik eruit kan halen.. Waarom ze stopt, zie ik geen aanleiding voor.. Ze reageert heftig op de stop, paardje is streng voor zichzelf!! ;)
@Snoekiej: Balen dat ze al de hele week niet lekker loopt :(:) , Wo heeft hetzelfde.. Ik denk dat ze ergens een misstap heeft gemaakt tijdens een van haar gigantische capriolen, ik ga vandaag er maar even goed naar kijken...

En de Rambo Newmarket fleece Golden stripe is binnen 8-) , nu maar hopen dat ze de 215 (eigenlijk 213 cm) past en niet te groot is!! Ik had van de uitrijdeken een XL genomen en toen die binnenkwam, dacht ik dat ie echt véél te groot is, maar die paste perfect :+ .. Wo blijkt elke keer toch langer te zijn dat je haar zou inschatten ;) .. Ben benieuwd.

Edit: En die Rhino Wug gaat bij Wo een beetje.. achterover hangen? :? Nu krijgt ze alsnog schuurplekken := , lekker is dat.... Vandaag maar de Bucas opgooien.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 15:03

Goeiemorgen
Ik begrijp echt helemaal niets van dat paard. Vandaag in de buitenbak gereden, en liep ze weer heel fijn! Als ze wat drukker is, loopt ze veel fijner. Morgen ga ik een beetje met haar over het strand kachelen, zondag kijk ik het even aan, en maandag komt de zadelpasser voor een WoW. Ik ga het toch proberen. Daarna kijken we wel weer verder. In de buitenbak loopt ze dan wel fijner, toch hoort het niet zo. Ik denk ook aan een second opinion.

@ Rowo, wat een aankleding daar zeg! Kan me voorstellen dat je zenuwachtig was van tevoren!
En Vorstin is niet helemaal op de foto geweest idd.
@ Mo, daar kan ik ook nog naar kijken. Wat meten ze dan ook al weer, warmte?
@ Benthe, dat weten we niet zeker, maar lijkt me niet echt logisch (al is dat ook gokken)
Succes met je dressuurles Kim!
Balen dat je les niet lekker ging Rosalie
Heeft Wolin geen afgeschuurde manen bij haar hals Lotte? Dat heeft Vorstin wel een klein beetje. Precies waar de deken ligt.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 15:17

Shanouk, Het precieze weet ik er niet van. Het heeft met radio-actief verval te maken geloof ik. MyWishMax (peesblessure in de rug-topic) heeft het vorige week toch bij haar paard laten doen? Anders moet je het even aan haar vragen!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 15:20

Nee, ze heeft geen afgeschuurde manen, wel al een beetje kapotte haren op de schouders en op haar croupe. Terwijl ik expres een deken neem met nylon voering... Maar de bovenkant van de deken gaat wat 'achterover' hangen lijkt wel.. Als ik de deken opgooi, past ie uitstekend, goed van lengte en als ik dan de volgende dag kom, dan lijktie wel 20 cm te lang en zit ie aan de voorkant omhoog getrokken, waardoor de deken dus weer strak trekt om de schouders en zit die halve hals opgeruld >;) ... best irritant.. En Wo haar vacht schuurt echt snel stuk, een katoenen voering is bij Wo helemaal funest.

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 15:56

Lotte, al eens aan een borstbeschermer gedacht ? Dat heeft de mijne wel, ik heb ook een deken met een halve hals, en zo bescherm ik de manen toch wat. Je moet wel zien dat je een goed neemt, goede lyrcra enz. anders schuren je manen nog af ;) En idd kapotte haren op schouders en croupe kan je zo vermijden.

Snoekiej, waaauw een wow :D Zou ik graag ook willen maar heb ik helaas nu het geld totaal niet voor. Ga je enkel laten passen of wil je ook echt bestellen ?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:52

Wow heb ik geprobeerd en ook vaak mee gereden. Zal van mn leven zo'n ding niet aanschaffen.

Rowo: Is idd een rare stop. Stond idd nietheel hoog. Je zou hoger verwachten op zo'n concours.
Heb trouwens niet zo heel veel 8ten hoor :P

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 16:53

Ik ga het passen, en als het fijn is ga ik er een bestellen.
@ PB, heb jij er ook een gehad of dat niet? En wat vind je vervelend aan een WoW?

Ik ben net bij de opticien geweest. Kon de ondertiteling niet meer lezen, en op college ook alles slecht zien. Blijk ik -1,75 en -0.75 te hebben :wow: Moet nu dus aan een bril.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:55

Wow Snoekiej, dan heb je wel lang volgehouden zonder bril dan :+
En Wow zou ik ook niet snel aanschaffen... Moet zeggen dat ik er nog nooit op gezeten heb trouwens.

@ PB: meer 9'ens zeker ;)
En deze parcoursbouwer bouwt eigelijk nooit meer lomp hoog (behalve met de Overijsselse, de barrage etc), maar zoekt het in het technische. Hij houdt zoals in de expo rekening met groene paarden en de enthourage.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:56

Leuk joh een bril :P Heb zo'n hekel aan de mijne altijd :+

Niet zelf gehadmaar wel mn moeders college. Waren het heel snel zat. Je zit heel ver boven je paard, kan hem niet momaar even op een ander paard leggen en toch niet heel fijn rijden.

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:57

Hoooii

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 17:04

Snoekiej, dat had ik dus ook, dat ik de ondertiteling niet meer kon lezen!! Zit nu op -3 en -3.25, ben voor mijn gevoel aardig blind als ik mijn lenzen niet in heb :o .. :))

Epona, ik ga niet aan een borstbeschermer... deken met nylonvoering werkt prima :j .. maar de deken trekt blijkbaar strak.. niet helemaal de bedoeling dus. Met een borstbeschermer schuren de croup en heupbeenderen ook nog kapot.. best balen. Wo heeft een enorme stap (flink schuine schouder en een heel lang achterbeen) en een iets oplopende rug en wat hogere croupe (volbloedenbouw), en dit samen zorgt voor enorm beweeglijk lijf en dan ook nog de enorm gladde vacht erbij zorgt dat dekens gaan ook vrij vlot scheef hangen. Door de rechte bilriem bij Horseware dekens is dit niet het geval :) .

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 17:06

peanutbutter schreef:

Niet zelf gehadmaar wel mn moeders college. Waren het heel snel zat. Je zit heel ver boven je paard, [b]kan hem niet momaar even op een ander paard leggen en toch niet heel fijn rijden.[/b]

Maar alles behalve het vetgedrukte is dus iets persoonlijks, en het vetgedrukte is niet van toepassing bij mij. Ik ga het proberen, en vind ik het wat, dan bestel ik het. Anders niet.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 17:07

peanutbutter schreef:

Idem hier.. Vind het echt heel irritant, heb m nu wel op, omdat ik op Sinterklaasavond mijn lens eruit heb gewreven en met 1 lens zie je ook niet bijster veel :)) .. Toevallig had ik geen extra lenzen meer..
Deze week lenzen halen bij de opticien.. Mijn bril is ook niet meer op de sterkte die ik nu heb, dus ik tuur nog steeds.. terwijl ik een bril opheb 8)7 B-) .

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 17:08

Snoekiej schreef:
peanutbutter schreef:

Niet zelf gehadmaar wel mn moeders college. Waren het heel snel zat. Je zit heel ver boven je paard, [b]kan hem niet momaar even op een ander paard leggen en toch niet heel fijn rijden.[/b]

Maar alles behalve het vetgedrukte is dus iets persoonlijks, en het vetgedrukte is niet van toepassing bij mij. Ik ga het proberen, en vind ik het wat, dan bestel ik het. Anders niet.

Moet je zeker doen :j , proberen kan geen kwaad Shanouk, vind ik ook. Wellicht is het wel wat voor jou en Vorstin.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 17:37

Brillen zijn gewoon naar. Draag ook altijd lenzen. En zonder kan ik ook echt neit, heb -5 B-)

Rowo: 9ens zijn het helaas ook niet :Y) Heb nl een beetje last van leer luiheid. De avond voor een tentamen denk ik vaak van goh, morgen tentamen. Laat ik maar eens kijken wat voor aantekeningen ik heb. :P
Hou het over het algemeen bij 7 vens.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 17:42

Ik wil wel graag mijn ogen laten laseren. Lijkt me heerlijk om nooit meer lenzen in te hoeven doen :o . Zodra ik bij de opticien ben, lever ik mijn bril in voor nieuwe glazen, die zijn ernstig toe aan een nieuwe update ;) .

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 17:44

-5? WOW! Soms denk ik; laat ik eens mijn ogen testen, maar ik heb nergens last van dus zie anderzijds ook geen reden.

En 7ens, met eenavond er voor beginnen met leren? Ik zou dat ook wel willen :)