[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 18:51

Ohh wat een goede resultaten.

Ik heb ook nog geen occ kalender gezien.

Nee Jomo wordt niet stilgezet in de zin van 4 maanden terug de wei op.
Wel max 1x per week erop of zo een langere periode niet, maar vooral gaan wandelen. Tegen mei ofso beetje harder werken. Ga nog zien wat hij aangeeft, al is het wel een verleiding omdat hij zo braaf is om meer te doen.

madelene

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:16

allemaal veel succes komende weken, ik ben 3 weken op vakantie naar Vietnam!
*\o/* *\o/*

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:41

Wow Vietnam! Heel veel plezier en geniet ervan

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 13:25

Wow Madelene Vietnam :oo Zou niets voor mij zijn (heimwee na enkele dagen) maar wens je heel veel plezier!!

Ik ook nog geen occ kalender gezien, ik vermoed dat die er niet in zijn geheel zal opkomen, maar gewoon mee op equibel enkele maanden op voorhand?
Voor Maarkedal lees ik dat ze OCC aangevraagd hebben voor zaterdag 24/3. Hun LRV eventing staat wel op de kalender voor 8 april. Vreemd dat het niet in hetzelfde weekend is...

Mila: ik lees ook niets van die korting. Denk dat je sowieso bij vlp op niet veel kortingen meer moet rekenen :roll:
Maarreuh, wel goed hé dat je toch weer 2x foutloos hebt kunnen rondbollen!!!

Daaphh: goed dat Jomo zo braaf is, vind hem wel nog beetje jong om echt al te rijden, niet? Moet nog 3 worden toch?
Ik heb mijn 3 jaar voor nieuwjaar enkele keren gelongeerd, heeft eventjes stil gelegen wegens tijdsgebrek en zou hem graag in de loop van de komende weken terug beetje beginnen oppakken. Erop zitten plan ik maar voor april/mei.

En mijn doelen voor 2018:
- Ny verder opleiden met hopelijk mooi resultaat op BK in Genk (hoewel ik al stress krijg gewoon dat het in Genk doorgaat := )
- voor Fi wordt het wellicht haar laatste (volledige) jaar in de sport, ze wordt dit jaar 13 en zal normaal gezien in 2019 gedekt worden en vanaf dan hopelijk nog een paar mooie veulentjes geven. Dus voor dit jaar wil ik toch gericht voor de beker van belgië rijden. Heb vorig jaar niet alle wedstrijden mee gereden omdat sommige mij te ver waren, maar dit jaar wil ik dus graag proberen elke M te rijden die er is. Heb besloten dat het mij niet waard is om internationaal te starten, uiteindelijk valt daar voor mij niets te 'verdienen' behalve dat het leuk klinkt :') maar het is zo duur...
- Play zadelmak maken en hopen dat hij niet teveel op zijn moeder lijkt, want dan zal ik mij nog aan wat mogen verwachten }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 18:36

Als je hulp nodig hebt Antonius, je weet me te vinden. Best wel mooie doelen zo te zien! Al een hengst voor Fi in gedachten voor hierna of moet je nog beginnen oriënteren?

Veel plezier op reis Madelene! Geniet ervan!

Ik heb vandaag een lidmaatschap bij de VLP aangevraagd via een club in de buurt en ik ga een competitieve dressuurlicentie erbij pakken. Lidmaatschap is nodig om de opleiding tot jury niv. 1 te mogen starten (als ze mijn kandidatuur aanvaatden) en ach, waarom dan niet direct tussendoor eens starten. Dan rij ik in het voorjaar VLP en in de zomer LRV. Verandering van spijs doet eten.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:02

Leuke doelen Antonius!! Als ik terug op M niveau ben wil ik ook graag eens voor de beker van België rijden!! En wat je zegt over internationaal vind ik ook waar. Kost zoveel geld... is wel leuk om eens op een andere locatie te rijden en zijn ook vaak mooie crossen.
Mijn doel is herbeginnen in de B (ik hoop klaar te geraken voor Waregem) en dan vooral op vertrouwen rondrijden en vooral plezier maken en mezelf niet te veel druk opleggen! Hoop ook terug L te kunnen rijden voor Nokere! En dan zien we verder wel hoe het loopt. Ik vroeg me nog iets af eigenlijk. Ik ben 2x na elkaar uitgesloten geweest op M/1* niveau. Ben ik dan terug gezakt naar L-ruiter? Of blijf ik M-ruiter hebben als handicap? Op equibel staat M maar kweet niet of dat echt zo goed bijgehouden wordt?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:57

Leuke doelen! :)

Mijn doelen is trainen richting N1 in de dressuur. En jumpings zien we wel hoe het loopt. ;)
Maar eerst en vooral is het Luxor weer wat mooier in bespiering krijgen. Hij is er veel kwijt door een maandje niets te mogen doen. Ook staat hij moeilijk mooi in het vet. Morgen zal ik voeding wegen en DA zou bekijken waar ik aanpassingen kan maken. Mss nog een extra bloed/mestonderzoek ofzo. Laatst was zijn bloed wel perfect.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 22:49

Super MF :D! Hele dag met smile gelopen :P?
Proficiat ook Florence!

Mooie doelen Antonius! Wordt alleszins een druk Jaar. Ze gaat best wel vroeg op pensioen dan? Canch is nu ongewild op haar 14 op pensioen, niet echt wat ik in m'n hoofd had :') ... Je hebt natuurlijk wel al opvolging klaar staan waar je tijd wil in steken.

Hij is super braaf he Jomo, knap dat je het zelf doet!

Ik heb geen doelen eigenlijk, mij beetje amuseren met winston. Zou wat meer moeten springen en regelmatig... Mss keer een crossje meepakken en jumping wss.

Varekaj, ik heb de jury cursus vorig jaar gevolgd. Ik weet nog altijd niet of ik geslaagd ben. Eind januari uitslag... Heb je al je kandidatuur gesteld? Het is wel nog vrij intensief de cursus, je moet er wel tijd voor kunnen maken, ook eens je jury bent.
Laatst bijgewerkt door PrietPraat op 09-01-18 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 23:19

Ik moet het nog indienen maar alles ligt wel klaar. Tijd maken zou normaal wel moeten lukken. De planning van mijn vriend zijn werk is nogal... vol en pittig :+ hij gaat meer weg zijn dan thuis dit jaar. Dus vul ik de tijd met zo'n dingen. Af en toe starten en verder thuis keihard aan de slag. Ik wil de punten voor L2 halen, met een paar goeie wedstrijden in de zomer en serieus werken moet dat lukken.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 23:22

Waaw Vietnam! Veel plezier!

Mooie doelen Anthonius. Maar 14 is inderdaad nog vroeg voor pensioen vind ik.

Wat Jomo betreft, hij is inderdaad nog jong. Maar ik rij hem dan ook nog niet echt. We zijn er hooguit een half uur mee bezig. Nu is hij nog zwak in zijn bespiering. Als in zie wat hij kan na 3x wat te longeren, wil ik niet weten hoe sterk hij is over een half jaar. We doen dat met al onze paarden zo. (Behalve junior, toen hadden we geen tijd) Het is ook niet dat hij de komende maanden zwaar gereden wordt. Wat gaan wandelen kan geen kwaad denk ik. Doet hij ook op de weide; alleen zit er nu 55kg op.

Hij staat ook als eerste klaar aan de wei. Icarus en blits lopen naar het verste punt, maar hij komt graag mee. Zullen zien hoe het uit draait.

Er zijn ook 3jzrige die pas in de zomer zadelmak gemaakt worden maar tegen september al een parcours van ne 90 lopen. Daar gaat alles 10x zo snel op hele korte tijd, naar mijn aanvoelen is dat slechter want dan moeten ze veel meer verwerken.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 23:39

We willen nog 2, 3 veulens uit Fi halen als alles goed gaat, dus op eventingpensioen op 14 en dekken, betekent veulen op 15 jaar, veel later wil ik daar niet meer aan beginnen, heb nu niet de intentie om ze letterlijk uit te melken als fokmerrie tot haar 25 ofzo. Plus, ze heeft een slecht gebit, ik hoor al jaren in Merelbeke dat ze hier niet oud-oud mee zal worden, dus dat zit ook al in mijn achterhoofd.
Eens ze drachtig is, wil ik niet meer crossen, vind dat een te zware belasting en hoger risico ook.
En tegen dan zitten zowel ny als play volop in het werk en 2 wedstrijdpaarden is wel genoeg voor mij. Dat rijden op wedstrijd is niets, maar t moet in de week ook allemaal gereden worden...

Daaphh: ik snap u wel hoor, en ik zeg zeker nie dat het nie goed is hé, de hengsten die moeten gekeurd worden, zijn ook al zadelmak en ze leven ook nog :+ maar ikzelf geef ze liever nog enkele maanden langer om wat sterker te worden. Zeker omdat de winter toch al beetje meer 'aanslag' pleegt op het lichaam qua koude/nattigheid. Maar das mss ook mijn eigen blik omdat ik vind dat alles wat ik tot hiertoe al gefokt heb, er altijd nog puppy uitzien op die leeftijd. Vind mijn 3 jaarse echt nog 'veulen' uiterlijk hebben. Zal vrijdag eens fotootje maken.

PP: wil je geen gans seizoen nationaal crossen met winston?

Hanne: niet elk paard heeft dezelfde constitutie hé, goed mogelijk dat den uwe gewoon aanleg heeft om snel 'dun' te zijn. Als zijn bloed goed is, geen wormen en hij wordt netjes getraind, zou ik niet te snel panikeren. Voeding met hoger eiwitgehalte kan op zich wel helpen, maar dat is ook een zwaardere belasting voor de lever en met zijn gevoeligheid voor dikke benen zou ik daar dan ook wel voorzichtig mee zijn.

Winnie: volgens het reglement moet je nu verplicht 1 niveau zakken tot je een MCR behaald hebt. Dus je mag nu L rijden (moet geen Lo) zijn tot je 1 MCR haalt.
Ik denk wel dat je M ruiter blijft, want je mag met 1 MCR meteen terug M rijden, moest je terug L ruiter worden, zou je 3 MCR nodig hebben.
Maar op equibel wordt dat echt niet correct bijgehouden. Ik heb vorig jaar zelf 2 fouten gemeld van ruiters die onder hun niveau reden en zo prijzen pakten in reeksen waar ze in open reeks hadden moeten rijden. En er gebeuren heel veel van die fouten, heb via pb toen nog mensen gehoord hierover...

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 23:51

Wat een fijne resultaten op de jumping!

Madelene: wat leuk,naar Vietnam! Geniet er van! Soms baal ik wel dat ik zon heimwee heb en gehecht ben aan mijn dieren, zo zal ik nooit de wereld zien.

Ik zie mooie doelen passeren! Hopelijk kunnen jullie die allemaal met veel plezier verwezenlijken.
Hier is het van eventing dromen naar genieten gegaan. Ik wil dit jaar nog alles op zetten om dikkie kreupelvrij te houden en vooral mooie herinneringen te maken. Ik wil naar zee met hem, ik wil nog eens met hem zwemmen, gewoon ervaringen die niemand mij kan afnemen, want wie weet is hij volgend jaar klaar om als grasmaaier te fungeren.
Hij is al minder vet, jammer genoeg nog die buik, maar ik mag ook geen wonderen verwachten op zo'n korte tijd. Op buitenrit is hij nog steeds druk en heb ik mijn handen vol maar het oncontroleerbare is hopelijk voorbij. Vandaag in de buitenpiste wat geprobeerd, hij loopt natuurlijk heel stuif, buiging wasda? En slaat soms met zijn hoofd, maar ik twijfel of dit geen verzet is want meneer zijn standje stond enkel op galopperen. Dus ik vind het moeilijk in te schatten. Mijn zorgenkinneke.
Afbeelding

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 00:13

Dat kan zo zot verschillen hé hoe oud die paarden worden... Shuddy is nog 17 kunnen worden. Vind ik best wel een knappe leeftijd voor een paard die zóveel miserie kende. Wel heb ik er zelf een einde aan gemaakt.

Zo braaf Jomo! Zalig! :)

Luxor was vrij 'laat' qua doorrijden. Hij was 4,5 en was gewoon zadel/ruitermak met de vooruit, rem en stuur erop. Super uit balans nog wel toen. Nu is hij ruim de 6 voorbij en kan paar dingetjes van N1. 't Moet niet zo'n vaart lopen bij mij, hij zal zijn kwaliteiten toch nooit ten volle kunnen tonen met mij. :) Zolang we ons maar amuseren. ;) Hij heeft talent, zeker in het springen. Ik een heel stuk minder. :+ Dusja daar zal ik zelf niet alles kunnen uithalen hoor. :P

@Jessol: vetjes mag je zeker doorsturen naar Luxor ;)

@Antonius: Das zeker waar! Bij Shuddy, je kon daar eten in proppen maar niet dik te krijgen in de winter. Luxor zou ik graag wat dikker zien. Hij staat echt scherp. Ribbetjes toch wel te zien.. :/ en zeker omdat hij veel spieren kwijt is, versterkt dat beeld. Vorige winter had hij dat ook maar toen had hij wel tekorten in het bloed en paar maand supplementen en het was opgelost. Maar zijn laatste bloedonderzoek was wel goed dusja niets bij supplementeren. Dus nu maar uitzoeken of we toch iets kunnen doen of niet. Maar idd als alles in orde is, is het maar zo. Mss met dat hij nog gegroeid is voorbije zomer, dat het nu wat bijbenen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 07:36

Als het bloed goed is, ze glanzen, zitten goed in hun vel en geven geen problemen met het werk wat ze moeten doen, dan zou ik niet teveel lopen puzzelen aan het eten. Het laatste wat bij Icaro verdwijnt zijn de ribben. Gespierd of niet, je ziet ze er ook altijd lichtjes doorkomen. En daar gaat een fameus pak eten in. Vooral hooi, maar dan nog. Ik heb daar vrede mee genomen, hij is gewoon zo.

Antonius en Daaphh: ik snap beide visies van inrijden/doorrijden. Er is geen perfecte manier die voor elk paard ideaal gaat zijn. De ene heeft die verwerkingstijd nodig tussendoor, een andere heeft juist nood aan regelmaat tot alles echt goed bevestigd is. Icaro was 3,5 jaar. Ging heel snel en vlot, maar mijn doelen lagen toen nog ergens compleet anders. Hij is nu 9,5 jaar en ik probeer nu pas "serieuzer" te rijden. Gaan ze niet kapot van. Net zo min als de vele andere die met uitgekiend beleid en ondersteuning wel al op 3 in de ring verschijnen.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 08:08

Oh dus als ik jouw uitleg volgt mocht ik dan in Nokere vorig jaar (eerste wedstrijd na 2x uitgesloten in M) gewoon L rijden en niet Lo? En kheb daar Lo gereden en 'gewonnen' in de L reeks. Dus eigenlijk kon ik daar echt gewonnen hebben. Ja kdacht ook wel dat ik nog M-ruiter ging zijn! Achja tgaat niet om de prijzen he!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 09:30

Nee, pas als je 2 wedstrijden na elkaar uitgesloten bent, of 3x in 1 seizoen, dan moet je verplicht zakken. Tot dan is het vrijwillig zakken en dus wel in open reeks.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 09:30

En proficiat met je verjaardag *\o/* *\o/*

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 11:26

proficiat winnie :D
Mijn vriend mag ook nog steeds in de gewone L rijden ondanks dat hij toch een 4 tal wedstrijden in M gereden heeft. Doordat hij geen 3 crossen foutloos uitgelopen heeft mag hij nog in de L rijden.

Hier maken we ze ook rond hun 3 zadelmak ( 1 keer per week wandelen ) en dan vanaf hun 3.5 worden ze meer doorgereden in de piste. vanaf hun 4 worden ze dan vaker en meer gereden word er ook een sprongetjes mee genomen. maar denk dat inderdaad erg persoonlijk is. Als ze bv al de 4 jaarse moeten meelopen ja dan moeten ze inderdaad vroeger ingereden worden.

Leuke doelen Antonius.

pp: Ik was inderdaad erg tevreden. Ik moet zeggen sinds ze haar veulentjes heeft gehad is ze voor het springen wel veel aangenamer geworden. Minder kijkerig en minder stoppen. kga wel hout vast houden. Maar voorlopig kan ik niet klagen. Ik ga nu nog een paar keer 90 cm springen en dan zou ik wel de meter nog eens willen proberen voor het cross seizoen start.

hanne: heeft hij niet gewoon wat last van een winterdip nu hij nog aan het groeien is? Onze vos heeft dat tot hij een jaar of 8 was altijd gehad. Hij vermagerde veel in de winter. Nu hij volgroeid is heeft hij daar geen last meer van. Wat wij deden om hem op gewicht te houden was maisvlokken bij geven maar nadien heb ik dan wel gehoord dat mais niet zo goed is voor paarden maar dat wist ik toen nog niet. Met die mais bleef hij wel mooi op gewicht.

Mijn doel is om dit seizoen wel een volledig seizoen mee te rijden. Zou zo graag eens tongeren en arville mee rijden :) ook heb ik nog nooit in waregem gereden dus daar kijk ik ook naar uit. En vooral maken dat ze gezond blijft.
Mijn veulen zou ik graag eens laten vrij springen om eens te zien of hij een sprong in hem heeft.
verder wil ik zelf graag een halve marathon lopen dit jaar. En graag nog wat gewicht verliezen :D
als dit allemaal lukt ben ik een gelukkig mens :)

Ondertussen wandelen ik regelmatig met flush in onze straat. Hij is eigenlijk van niks onder de indruk. Hij heeft al over plastiek van hooi gelopen zonder probleem, zelf als het wapperd maakt hij er niks van. ook loopt hij over fel blauwe dekens en laat hij dat allemaal over halen. Hij is wel filou. Als je niet oplet bijt hij echt. Hopelijk mindert dit als hij gecastreerd word.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 11:33

Ja ik was 2 maal na elkaar uitgesloten in M toen ik daarna direct Nokere reed. Ging sws wel L in Nokere rijden, maar dan mocht ik dus eigenlijk in gewone L?

Bedankt! Niet zo'n speciale dag vandaag, net mn eerste examen afgelegd! Hopelijk goeie puntjes cadeau.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:21

maar je hebt wel 3 crossen al uitgelopen? en uw mcr's behaald? Dan mag het niet denk ik. Stijn heeft 2 crossen M uitgelopen en daar de mCR's voor behaald maar je moet er 3 hebben denk ik om M ruiter/paard te moeten zijn. Doordat hij geen 3 MCR's behaald heeft mag hij nog in L rijden.
Heb net eens gekeken hij staat nog altijd als L ruiter met een L paard. Dus hij mag L rijden en mag ook M rijden. Als hij nog 1 keer de MCR behaald word hij M ruiter met een M paard. Als ik het goed begepen heb.

Jij staat als nog als M ruiter met een M paard.
mss vraag je dat best eens bij vlp of equibel? Er staat een email adres bij op de start pagina van de eventing op de equibel.

veel succes ook met de examens :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:34

blz 37 uit het reglement

Afbeelding

Ik zou dan toch durven denken dat je L mag rijden ipv Lo, of niet?

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:36

staat er niet specifiek in he :s je moet zakken van klasse maar staat echt bij of het in de open reeks is of niet :s

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 13:10

Jaa kvind het niet zo duidelijk! Maarja doet er niet meer toe! In de B ga ik sws Bo moeten rijden!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 16:02

@MF: Zag op fb foto passeren van Furrie en de vos. Luxor is zoals de vos op de foto, ribbetjes zichtbaar. Maar Luxor heeft minder spieren, daarmee dat 'erger' lijkt. Nuja we trainen voort om de spieren hopelijk snel weer bij te krijgen. :)

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 16:17

ik vond hem daar wel scherp staan ( was het seizoen dat hij M crosste). Nu staat hij weer zwaarder. Mss iets te zwaar voor de cross maar vond hem iets minder mooi als hij zo scherp stond.