[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 19:22

Mooi voor elkaar dus Ilse ;).

Mandy: :(:) Het kan niet altijd goed gaan. Maar als het vaak goed gaat en dan ineens niet dan is dat frustrerend. AIk heb het zelfde met Sofie. Aangezien die het gewoon super kan, en als het fout gaat weet ik direct wat IK fout deed. En dan denk ik: Waarom bedenk je dat niet van te voren, dan had het niet hoeven gebeuren. Maar helaas ;). Zo werkt het niet altijd.

Ik heb net heerlijk visje gegeten. Zometeen Sofietje even rijden en dan lekker bankhangen. Morgen vrij dus ik kan lekker uitslapen :D. Ben ook best wel beetje kapot :=. En heb niet eens echt veel gedaan ofzo..

_lautje_

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 19:25

Balen Rowo!

Caroline: gefeliciteerd met de ster!!
Shanouk succes.

Vief veel plezier.

Ik moest gisteren mijn her maken en zag net dat ik een 8 had gehaald!

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 19:26

Epona_ schreef:
@Rosalie, wat is snert ? :D Ik kan mij er niks bij voorstellen haha.

Snert = erwtensoep (zei mo volgens mij ook al), kennen jullie dat niet in België?

Het smaakte trouwens wel goed op school, heb 3 bakjes gehad :Y)

Shanouk, ik heb nog steeds niks gehoord wanneer het zadel er is! Baal er zelf ook wel van. Had er al een keer achteraan gebeld, als ik volgende week nog niks hoor bel ik nog wel een keer! Ik rijd nu nog steeds op mijn springzadel en dat gaat redelijk. Maar wil nou toch wel erg graag die nieuwe..

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 20:53

Ha, erwtensoep kennen we hoor. Maar het woord snert totaal niet :D Wel lekker op een koude dag!

Caroline, gefeliciteerd!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 21:45

Goedenavond!
Hier ook een baalberichtje: Vorstin loopt echt de hele week al bagger. Ik zie het echt niet meer zitten, en weet niet wat ik kan doen. 2 Maanden geleden liep ze veel beter dan ze nu doet.

Wow wat een cijfer PB!
Dat is wel balen Rosalie!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 22:28

Snert is zooooo lekker :+:

PB: super van je her :D

Snoekiej: Jeetje :(:) het zit ook niet echt mee..

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 22:31

Wij hebben de beste snert van Nederland :D haha

Snoekiej: balen zeg.... :(:)

Wie gaat eigenlijk het nieuwe topic openen? En hoe gaat het heten?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 22:36

Is Snert geen nederlands woord dan? Net als stampot Moos? Of kennen jullie dat ook niet :+

@ kim: Je hebt helemaal gelijk hoor, maar baal er wel van dat het juist dan niet goed gaat.

@ ilse: lekker druk op je werk dus! Wel mooi geld verdienen en de dagen gaan dan vast veel sneller!

@ snoekiej: Loopt ze ook kreupel dan? Of lichamelijk gewoon niet lekker. Wel mega balen, dikke knuffel voor jou :(:)

@ pb: toe maar, weer zo'n goed cijfer! Volgens mij haal jij meer 8en dan 6en of niet? :))

Vanmiddag Zoé ff gelongeerd, maar ze was alweer veel te tam voor haar doen. Ze ziet er super uit en eet goed, maar wat het dan is?

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 22:39

Je denkt dat ze niet helemaal 100% in d'r vel zit ofzo Rowo? Misschien heeft ze een winterdipje, niet als mij :+.

Jaa slim om het over het topic te hebben. Is er een vrijwilliger die het wil openen? En een naam.. Daar moet ik nog even over nadenken :P. Even inspiratieloos.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 22:41

Mandy: wel raar.... Zou het niet weten.

Kim: tja weet niet hoeveel we kletsen, want vanaf dinsdag heb ik het erg druk. En ben morgen en zaterdag ook gewoon aan het werk.
Anders wil ik het nieuwe topic wel openen. Ben alleen niet zo goed in een titel bedenken haha

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 22:46

Tja dat weet ik ook niet ;). Ik ben ook erg druk dus ik heb eigenlijk ook geen tijd O:).
Ik vind het prima als jij het wilt doen. Weet niet wat de rest er van vind ;).
Naam moeten we maar even met z'n allen bedenken :).

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 22:52

Wat is stampot Moos Rowo :+ ?

Vorstin is niet kreupel, maar met galopperen is ze echt heel erg slecht. Vanaf het moment dat je aanspringt doet ze haar hoofd omhoog, houdt in, en maakt ze hele korten passen. Ze verkrampt als het ware. Het enige wat een beetje helpt is verlicht zitten en haar flink naar voren rijden. Als ze zelf weer naar voren galoppeert, gaat het weer beter. Maar als ik haar wat meer sprong wil geven, doet ze het alsnog, en momenteel ook als ik wil verruimen. Het voelt echt heel rot, en ik wil zo ook niet rijden.

Misschien is het op dit filmpje een beetje te zien wat ik bedoel. Dit is vorige winter. Ze doet het dus altijd al, maar het is nu x10 verergert. http://www.youtube.com/watch?v=dLqoGeF8lv8 (tussen 3:55 en 4:10 is het het duidelijkst te zien).

@ nieuwe topic, wat mij betreft prima als jij hem opent LZ :) Namen weet ik écht niet. Er rijmt ook niets op twaalf :+
Moeten we al stukjes schrijven en opsturen?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 23:07

Stampot moos = boerenkool :D

Ik moet eerlijk zeggen dat ik Vorstin algeheel niet fijn vind lopen daar :n Niet lekker door het lijf, zonder impuls en achter doet ze weinig :o Weet je zeker dat alles qua botten en spieren okee is en het zadel past? Als ik jou zo hoor heeft ze toch echt ergens last van.

@ kim: wie weet heeft ze een winterdip :+ Ik weet niet of het wat is, maar Zoë is altijd knetter gek aan de longe en met rijden altijd wakker en fris. Nu is ze veel te braaf, gewoon niets voor haar.

En het nieuwe topic? Hoe die heet en wie hem opent maakt mij niets uit :) Ik heb er alleen zelf geen tijd voor.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 23:19

rowo schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik Vorstin algeheel niet fijn vind lopen daar :n Niet lekker door het lijf, zonder impuls en achter doet ze weinig :o Weet je zeker dat alles qua botten en spieren okee is en het zadel past? Als ik jou zo hoor heeft ze toch echt ergens last van.

Ben ik het mee eens hoor. Wat dat betreft is ze deze zomer echt een heel stuk beter gaan lopen. Volgens de DA past het zadel, botten in de rug en achterbenen zijn op de foto geweest, was goed, qua spieren is ze op haar rug niet goed ontwikkeld. Waar het zadel ligt heeft ze een soort klein kuiltje, en op haar lendenen is ze dan weer een beetje te bol. Ik doe nu sinds een week weer haar oefeningen voor haar rugspieren, rug opbollen en bekken kantelen. Ook doe ik met een wortel soepeler maken door te buigen. Verder weet ik het ook niet meer :n Het zit zeker niet goed, maar wat het is en hoe het kan dat ze 2 maanden geleden veel beter liep dan nu? Dat weet ik echt niet, en ik weet ook echt niet wat ik nu met haar aan moet.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 23:49

CAROLINE @ gefeliciteerd, kon je niet gelijk door voor keur elite ????

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 08:16

Goeiemorgen :wave:

@ snoekiej: algeheel is ze dus nog niet op de foto gweest? Je weet nooit wat er mis kan zijn, misschien een overweging?

@ bianca: ik kon ook niet direct door voor Keur toen... aangezien de Centrale keuringen altijd pas in Juli zijn. Voor Elite moet je ze laten prokken he, dan moet je dus eerst weer bij een kliniek terecht en de uitslag door laten sturen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 09:18

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 09:44

Caroline, Gefeliciteerd!!
Rowo, Stampot Moos had ik ook nog niet eerder van gehoord.
Snoekiej, Balen zeg. Is een scintigrafie bij de Lingehoeve geen optie?
LZ, Twaalf staat zelfs niet in het rijnwoordenboek ;( Moeten we zelf een stukje aanleveren?

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 09:44

Goeiemorgen!
@Caroline: Gefeliciteerd met de merrie!!
@Mandy: Kan zo ook niet echt een aanleiding vinden op het filmpje waarom ze stopt op 7. Snel vergeten en de volgende keer weer beter!
@Snoekiej: Balen dat Vorstin nog niet beter lijkt te worden. Snap goed wat je bedoeld aan de hand van het filmpje. Weet je zeker dat het niet uit de voorbenen komt?
@Ilse: Ik vind die kerstdrukte ook altijd wel weer gezellig op het werk hoor.
@PB: Gefeliciteerd met je cijfer!!

Wat betreft het nieuwe topic, ik vind het goed als Ilse hem opent. Ik heb er geen tijd voor eigenlijk en ben er ook niet bepaald handig in. Een titel zal ik nog even over gaan nadenken. ;)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 10:26

Goedemorgen.

@ snoek: jammer dat Vorstin niet lekker gaat.
@rowo jammer van je resultaat maar de ervaring om daar te rijden neemt niemand je meer af. Je leert van ieder CC wat. Rustig naar de video kijken en misschien zie je de fout. Je weet het wat dat betreft nooit met paarden...

Wij gaan met de merrie niet naar de centrale keuring. Wij gingen voor het halen van de test en hoopten op ster. De merrie waardeert zich op onder het zadel. Ze is mooi maar exterieurmatig is zij net Ster verklaard. De deskundigen hebben ons ook verteld dat keur er wrs niet in zit en teleurstellend af kan lopen. Als het een beoordeling onder het zadel was dan gingen wij misschien wel..
De enige keuringen die deze merrie nog gaat lopen zijn veterinaire keuringen bij de cross :D . Haar merriekeuring carrierre is ten einde. Wij hebben het gedaan om het een keer mee te maken en omdat er verschillende mensen an de kant zeiden ga ermee naar de keuring. Merrie is al 6 jaar dus dit was de einige optie :o . Mocht zij ooit niet meer de sport in kunnen dan is zij in elk geval Ster.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:02

rowo schreef:
@ bianca: ik kon ook niet direct door voor Keur toen... aangezien de Centrale keuringen altijd pas in Juli zijn. Voor Elite moet je ze laten prokken he, dan moet je dus eerst weer bij een kliniek terecht en de uitslag door laten sturen.

Ooh ja idd je moet die CK afwachten ja, maar ik dacht dan weet je in ieder geval al of ze misschien voorlopig keur kan zijn en je in ieder geval een kans kon maken voor keur. Dat prokken kost in ieder geval wel nog een zakcentje... :P

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 11:33

Prokken kost iets van 450euro (als je het ook laat opsturen naar het KWPN), althans hier in de buurt. Duur grapje!

En ik wil Zetje nog voorlopig keur krijgen, maar daar zijn ze toch wel erg streng helaas :\

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:03

Of soms niet strebng genog als de juiste persoon eigenaar is of het paard voorbrengt.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:17

Is inderdaad niet echt te zien waarom ze stopt op 7 Mandy.
Vind over het algemeen wel dat ze de sprongen niet helemaal afmaakt. Zonde, tis een leuk paardje :)).
Het ziet er daaro wel mooi uit trouwens ;).

De paarden lopen hier al weer even buiten :). Zal zo de stallen even doen en daarna een broodje eten. Ben vrij van school vandaag :D heerlijk. Vanmiddag de paarden even omruilen. Het andere groepje moet ook maar even buiten :P.

Eind van de middag dressuurles met Sofie :). En vanavond misschien nog even naar vriendinnen toe.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 12:24

Klopt Kim... Ze is super snel voor en bloedje voorzichtig, maar ze springt vaak niet door het lichaam en is in de techniek niet super. Heeft ook voor een groot gedeelte met haar moeilijke en hete karakter te maken. Neemt niet weg dat dat waarsch nooit zal veranderen.

Veel plezier vandaag!