[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 09:57

Etten Leur zit al vol.. en valt tevens in mijn werkweekend

Melisje_92

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 10:01

Oh daar had ik nog niet naar gekeken

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 10:50

Is er iemand die om 1400 mij kan voorlezen vanmiddag toevallig?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 15:35

Ik stond vanmorgen er voor niks.
Had om 0900 nog gekeken op mijnknhs en ben toen vertrokken.
Het was echt heel erg wit daar.
Maar ben er wel echt zuur van. Paard ruim 3uur op de vrachtwagen gestaan voor niks. Groen beestje.
€80 diesel weg.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 16:04

Dat is echt zuur lautje, heb ik ook eens gehad bij een springwedstrijd op 1.5 uur rijden die pas half uur na geplande starttijd online zetten dat het afgeblazen werd :=

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 16:35

_lautje_ schreef:
Maar ben er wel echt zuur van. Paard ruim 3uur op de vrachtwagen gestaan voor niks. Groen beestje.
€80 diesel weg.

Oh jeetje wat zuuuur.. dat is écht rot

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 17:30

Jeetje wat balen lautje

Ik heb mij vanmorgen om laten zetten naar met dressuur, waren nog enkele plekken dus dat kon gelukkig :D
Ze waren hard aan het schuiven, blazen en harken maar het ziet er nu goed uit. Sommige stukjes wat natter maar over algemeen goede bodem.

Dressuur was ook goed te doen. Sneeuwvrij. Zelf een paar slordige dingen, geen grote fouten. Dus heel tevreden. En zie net 196,5ptn en ongeveer middenmoot. Hopen dat er geen sneeuw bij valt voor morgen.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 17:56

DenieesB schreef:
Hayhay,

Een bodyprotector is inderdaad verplicht bij de cross, voor zowel lessen, trainingen, oefenwedstrijden en wedstrijden (altijd dus :o)

Qua bescherming is er behoorlijk wat te vinden in het topic. Voor de eerste lesjes is gewone bescherming met harde schaal op zich prima, maar het liefst iets dat niet veel water opneemt (vriendin van mij lest met de Compositi van Harry's Horse). Ik vind zelf de beschermers van PE (Premier Equine) fijn. Als je zeker weet dat je regelmatig gaat crossen zou ik wel investeren in cross beschermers (tweedehands of nieuw)

Ieder springzadel is geschikt voor de cross dus daar heb je geen speciaal zadel voor nodig :j

Bedankt voor je antwoord, ik ben inderdaad even in het topic gaan zoeken over beschermers :) De PE staan mij ook wel aan inderdaad alleen vind ik het lastig om in te schatten welke maat ik voor Rudi moet hebben.
Ik heb ook gelijk even gezocht op veiligheidsbeugels want dat lijkt me in deze taak van sport geen overbodige luxe. Ik had zelf een paar Freejumps (tweedehands) op het oog. Het brede voetbed, het design en dat je de spikes kunt vervangen spreekt mij wel aan. Dat ze in een leuk kleurtje komen is ook leuk maar van ondergeschikt belang.

Hebben jullie nog tips qua bodyprotectors? Ik heb bij Kramer een paar verschillende aan gehad om te passen maar er zijn behoorlijk wat verschillende soorten. Sommige zijn blokjes of panelen en andere zijn van een soort traagschuim? Hebben jullie een voorkeur voor een bepaald soort of merk?

Melisje_92 je hebt een nieuwe volger O:)

Leuk om jullie verslagen te lezen, het geeft mij alvast een beetje inzicht in hoe het op zo'n dag een beetje gaat.

Gaat een crosswedstijd eigenlijk altijd wel door? Zoals nu met de sneeuw, wordt het dan niet te gevaarlijk glad? Ik snap dat een beetje regen niet uitmaakt maar als het ineens zó nat is lijkt me het risico op glijpartijen aanzienlijk?

Heeft iemand hier weleens meegedaan aan een training van Rob van Merrebach? Ik zag dat hij op 26 Mei een crosstraining organiseert ook geschikt voor jonge paarden. Het is maar een half uurtje van mij vandaan dus ik zat te denken om daar misschien op in te schrijven.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 18:20

Er wordt regelmatig een cross af gelast. Nu is maarsbergen door sneeuw af gelast. Soms is de bodem te nat. Het is te warm. Er is storm.
Altijd goed in de gaten houden p social media, mijn knhs/startlijsten

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 18:26

Cookie2222 schreef:
Jeetje wat balen lautje

Ik heb mij vanmorgen om laten zetten naar met dressuur, waren nog enkele plekken dus dat kon gelukkig :D
Ze waren hard aan het schuiven, blazen en harken maar het ziet er nu goed uit. Sommige stukjes wat natter maar over algemeen goede bodem.

Dressuur was ook goed te doen. Sneeuwvrij. Zelf een paar slordige dingen, geen grote fouten. Dus heel tevreden. En zie net 196,5ptn en ongeveer middenmoot. Hopen dat er geen sneeuw bij valt voor morgen.

Wat fijn dat dat nog kon! Had er ook wel over gedacht maar moet morgen gewoon werken dus dat kon niet helaas.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 15:32

Heerlijk rondje Etten-Leur met het jonkie.
Foutloos gesprongen, Foutloos in de cross, dressuur redelijk, nog veel ruimte voor verbetering
Erg blij met de vorderingen die ze samen maken.
Voor ons is de volgende Kronenberg
Even weer een paar weken lekker trainen

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 15:55

Wat fijn esje!

Hier ook fijn gereden. Foutloos met springen en 1 foutje in de cross binnen de tijd.
Volgende wordt hoogenweg. Nog nooit geweest maar ben benieuwd

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 18:36

Fijn Esje, lekker de kilometers maken!

En fijn Cookie!

Hier ook Hoogenweg, twijfel of ik hier mijn L debut wil maken.. Ben er ook nog nooit geweest. Daarna Markelo denk ik.

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 19:52

Ik ga ook weer voor het eerst dit jaar L in hoogenweg. Vond het er op de video’s goed te doen uitzien. Mijn paard wil graag een afsprong voor het water of een sprong in het water of minimaal 1 galopsprongen tussen sprong en water :P over een boom bijna gelijk in het water is altijd kijkerig. Dus vgm moeten we daar goed zitten in hoogenweg. Daarna gaan we gewoon naar wat uitkomt :+

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 10:17

_lautje_ schreef:
€80 diesel weg.

Ohh ik las dit van het weekend, wat moet dit zuur zijn geweest zeg := Echt heel erg balen. Je bent toch flink wat uur in de weer, onnodige belasting voor je paard & qua kosten ook niet lollig.. Hopelijk blijft het bij deze ene keer!

Ik zag dat veel bokkers dezelfde wedstrijd hebben gereden, zijn jullie elkaar nog tegen gekomen? :D

Wij hebben gisteren het terrein van Eventing Xperience Twente weer voor een uurtje afgehuurd (bij manege Snorrewind in Markelo), echt een aanrader als je een beetje in de buurt woont. Vond het niet duur ook, wij waren €33 kwijt voor 2 personen (één uur, maar we zijn perongeluk bijna 25 minuten langer gebleven :') en hadden het hele terrein voor onszelf)
Ik wilde vooral de op- en afsprongen en heuvels even oefenen, daar was ik nog wat onbekend mee. Ik blijf naar beneden galloperen een beetje vreemd gevoel vinden :')

Afbeelding

Afbeelding

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 12:45

Even een vraag hier. Op 23 oktober was er een cross in Barchem. Deze is door de organisatie afgelast, volgens mij was het terrein te nat. Is er iemand van jullie die daar ook voor was ingeschreven? Heeft daar iemand zijn inschrijfgeld van teruggekregen?

vosje2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 19:30

Ik was vandaag in Etten-Leur, mooie cross! Weet iemand waar de stijljury's zaten?

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 21:23

vosje2010 schreef:
Ik was vandaag in Etten-Leur, mooie cross! Weet iemand waar de stijljury's zaten?

Als ik het goed heb begrepen zat er 1 bij hindernis 6 en de ander bij 8 en 9AB (dat stond op protocol, die van hindernis 6 wist een andere deelnemer te vertellen).

Hier goed gegaan, 3e na dressuur, foutloos springen, cross pakte hij goed aan en foutloos binnen de tijd. Daarmee 1e in ring 7. Dus weer dik tevreden naar huis .

vosje2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 22:21

Gefeliciteerd!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 07:50

Gefeliciteerd!

Ons seizoen begint volgende week weer met de oefencross in harich.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 12:43

Scum schreef:
Even een vraag hier. Op 23 oktober was er een cross in Barchem. Deze is door de organisatie afgelast, volgens mij was het terrein te nat. Is er iemand van jullie die daar ook voor was ingeschreven? Heeft daar iemand zijn inschrijfgeld van teruggekregen?

Wij hebben de 24ste nog kunnen starten dus wij hoefden het inschrijfgeld niet terug te krijgen. Even bellen met de organisatie als je het nog niet gehad hebt?

Gaan er nog mensen naar SGW Hoogenweg 23 april?
Ik ken deze wedstrijd niet, maar het wordt voor gup zijn eerste officiële cross weer dit jaar.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 13:01

Iemand die even mee wilt kijken naar resultaten en winstpunt wel of niet goed gegaan is?

Ik sta ingeschreven voor Hoogenweg, nog nooit geweest maar volgens mij goed voor guppies zover ik heb gehoord.

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:58

Ik wil wel even meekijken Aatrox :)

Ik ga ook naar hoogenweg in het L waarschijnlijk. :D

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:47

Kreeg net reactie van de KNHS, wij starten L in Hoogenweg :-D

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 14:36

Wij zijn als een van de eerste van het L. 10:07 dressuur en rond 14:30 springen en cross