[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 17:12

zit daar zo weinig verschil tussen bianca? want ik zit er ook aan te denken om 1 aan te schaffen en vind het verschil in prijs ook erg groot!

point two opblaas tijd: 0,1 sec
hit air: 0,5 seconde

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 17:15

Evony: ze is nog best gespannen zo te lezen, verstandig om dan eerst aan de ontspanning te werken.
Bianca: fijn dat Bull zo fijn aanpakte met de crosstraining!

Over de airjackets: Ik vind het hele veilige dingen maar persoonlijk vind ik de kosten voor iemand die maar 1 paard rijd niet opwegen tegen het risico. Als je meerdere paarden rijd loop je een stuk groter risico en dan vind ik het zeker een nuttige investering.
(Natuurlijk weet ik dat je met 1 paard net zo goed heel naar kunt vallen ;) , maar iemand die maar is paard uitbrengt heeft statisch gezien natuurlijk 3x minder kans om te vallen dan iemand die 3 paarden uitbrengt).

Uiteraard hoop ik ooit zelf ook een airjacket te hebben en ben ik stiekem een beetje jaloers op iedereen die er al een heeft :P , maar vooralsnog vind ik hem gewoon te duur.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 17:21

Fijn dat je paard zo goed aanpakte Caro!
Jammer dat je paard zo gespannen raakte Evony.
Mooi dat Bull ook zo goed aanpakte met crossen Bianca!

Had ik hier eigenlijk al een fotootje van mij e nBorex laten zien? Volgens mij niet, bij deze :) (de meeste kennen hem al, maargoed ziet er wel weer anders uit met mij erop :+ )

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jetske op 05-03-11 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 17:23

:wave:

Vief is aan het verkopen geslagen
Noor heeft een pakketje gehad :D
EB jaloers op de AJ mensen, hier nog een :j
Bianca fijn getraind in Ede!
Caro aan het bankhangen...
Noor, Succes morgen!

Ik ben nu al weer aan het werk aan boord. Vanochtend paard weggebracht naar mijn instructeur en ander paard van vriendinnetje opgehaald. Pakketje van Esprit ligt achterin de auto, nog geen tijd gehad om hem open te maken :=

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 17:26

Hallo !!!!

Zo net terug van concour in Nijkerk.
Eerste keer L gestart en al 1 winstpunt is binnen. Want ik had helaas een balkje. Gingen ze zagen of boren :( En dat was precies in de bocht naar de laatste hindernis 10 een dubbel. Dus hij kwam helemaal binnen door en stopte dus bijna op de eerste maar gelukkig ging hij nog wel door alleen dus balkje op de achterste van de oxer. Maar toch nog 6 plek, waren 3 prijzen. Het 2e parcour ging ook goed, foutloos. En heb een aantal korte lijnen kunnen rijden, niet allemaal anders was de tijd sneller geweest. Maar 4e geworden, net buiten de prijzen (3). Maar ik mag finale rijden *\o/* Super blij, eerste keer L en ging toppie !

Ga zo wat bijlezen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 17:27

@ Mootje nee geen bankhangen maar aan het poetsen met op de achtergrond de tv aan.
@ Jetske Borex is leuk! Had het ook wel wat voor mijzelf gevonden als ik wat zocht..

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 17:31

Jetske: borex is zo leuk, bijna even leuk als mijn Beat :+ Vind jullie een mooie combinatie! Wanneer gaat hij verhuizen?
Eef: Ruby wordt gespannen zodra ze het idee dressuur wedstrijd krijgt, ze is wat geforceerd in haar oefeningen overgangen en van zich zelf al wat nerveus en zenuwachtig. We werken aan de ontspanning, ze kent al genoeg maar het belangrijkste nog niet; ontspanning in de aanspanning dus daar gaan we lekker mee bezig :)
Mootje: hoe doe je dat :oo ? ik kan pakketjes niet dicht houden :+
Sanuarie: goed resultaat hoor voor de eerste keer!

Ik ben een pleidooi aan het schrijven over de juryrechtspraak jottem -:)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 17:42

EVONY @ die opblaastijd schijnt dus niet dat verschil te zijn in werkelijkheid.
EEF B @ juist om die reden dat ik er 1 rijd vind ik het ook wel te duur, maar anderzijds 1 keer verkeerd vallen is voor mij een waar probleem, juist om het feit dat ik wel een fysieke baan heb !!!! Nu die uitvinding is er is, wil ik dat risico wel naar beneden halen.

San D van Rob heeft mij uitgelegd hoe alles zat: Karin Donkers heeft dus beiden getest, beiden wilden haar sponsoren, dus voor haar is de jacket gratis, dus geld speelt geen rol!!! Zij heeft dus gekozen voor de Hit air, omdat deze haar beter zat en dit vest naar buiten uitvouwt tijdens het vallen en niet naar binnen zoals de Point Two. Hierdoor kun je dit vest strakker omdoen. Een persoon als karin donkers heeft toch wel echt de nodige ervaring als "prof", dus richt me vooral op datgene zij geconcludeerd heeft na het dragen en testen van beiden. De meningen van de fabrikanten zullen altijd haaks op elkaar staan, want die willen juist dat jij niet van de concurrent koopt, dus die info vind ik niet relevant.
Ik vond zelf persoonlijk de Point Two zo met passen lekkerder zitten, maar ik heb natuurlijk met beiden niet gereden !!!! en mogelijk was de Hit air van San mij iets te groot. ( Laura heeft meer mijn lengte.. :P ) Maar ja....het verschil is ook ff dik 200 euries.....een emmer geld dus.
Ik mag karin er zelf over gaan bellen als ik dat nog wil na de uitleg van San, misschien doe ik dat ook nog wel.

JETSKE @ leuk paardje is Borex he..
SANURIE @ goed gedaan je gaat vooruit zo te horen na je trainingen die ik met je had vorig jaar.

Ik hang nog ff in bad... :evaw:

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 17:55

Eef_Bam schreef:
Over de airjackets: Ik vind het hele veilige dingen maar persoonlijk vind ik de kosten voor iemand die maar 1 paard rijd niet opwegen tegen het risico. Als je meerdere paarden rijd loop je een stuk groter risico en dan vind ik het zeker een nuttige investering.
(Natuurlijk weet ik dat je met 1 paard net zo goed heel naar kunt vallen ;) , maar iemand die maar is paard uitbrengt heeft statisch gezien natuurlijk 3x minder kans om te vallen dan iemand die 3 paarden uitbrengt).

Sorry Evie, dit vind ik echt de grootste onzin! Aan statistieken/kansen heb je helemaal niks als je je nek breekt! Ik ben erg blij dat ik hem van mijn ouders heb gekregen, zelf heb ik het geld er nu ook niet voor, maar was er zeker voor gaan sparen!

@ Jetske: leuke combi!
@ Mootje: werkse dit weekend!
@ Sanurie: gefeliciteerd met je wp!

Ik heb echt héérlijk met Jer gereden. Dat paard heeft gewoon veel arbeid nodig! Lekker door het lijf, fijn in de aanleuning.. <3 Voor de wissel naar rechts heel even het aanwijsstokje erbij gepakt. Dat hielp en kon het zweepje al na twee keer wisselen weer wegleggen :) Snelle leerling ;)
Met Nudine lekker gewandeld en foto's gemaakt. Zal zo even wat uploaden!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 17:56

Biance: dank je wel voor je uitleg! Mocht je er nog meer informatie over verkrijgen hou ik me graag aanbevolen hahaha :D genietse van je bad ;)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 18:02

Nudine tijdens het wandelen:
Afbeelding

En haar mooie buik:
Afbeelding Afbeelding

Begint al wat te lijken toch? :D

Edit: voor degenen die zich afvragen wat er met haar staart is gebeurd.... Ze had zo ontzettend geschuurd, dat ik rigoreuze maatregelen moest nemen ;)

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 18:04

Bijleesactie :Y)

Ik las een paar carnaval vierders, veel plezier nog. Ik had vrijdag ook kunnen gaan maar leek me niet zo slim.
Evlien: Balen van Caap zeg. Hopelijk is niks ernstig en kan je Chaam wel starten.
TG: Gefeliciteerd met je theorie !!
Annetje: Succes en veel plezier in ede !!
Sannn: Leuke foto's en leuk beest Whatever !!
Vief: Die cap :')
Noor: Orgaanvlees is goed hoor !!
Margriet: Welkom
BV: Balen zeg !! :(:)
Caro29: Fijn dat je parcour goed ging :)
Jetske: Leuke foto van jou en borex !!
Bianca: Fijn dat bull zo goed ging in de training. Ik ben inderdaad heel veel vooruit gegaan. ga je dit jaar de trainingen ook weer volgen?? Ik wel. Als het doorgaat dan, hoop van wel :D

Oja, iemand vond Urban wel erg interessant. Ging helemaal vragen wat voor afstamming hij geeft en hij zei ook van dat hij goed kon springen, dus mijn pappa zo: ja, dat kan hij zeker en ze neemt hem dus ook mee naar de paarden. Ohh jammer zei meneer die hem wel interessant vond... Haha Urban is van Mij }>
Bedankt voor de felicitaties !!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 18:28

Vief, die cap is echt te leuk! <3
Lees goede verhalen over Ede, fijn dat het zo leuk was!
Jetske: leuk foto van de knappe man.
Noor: Nudine is echt dik! Je kijkt het veulen er zeker al uit? :P

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 18:30

Zo ook weer thuis...

Ben nu vlug foto's aan het uploaden en zo nog even Hetje rijden.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:08

NOOR @ lekker buikie ;) maar wat een mooie witte benen heeft ze ook !!! strakke poten hoor, houd ik wel van.. ;)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:19

Noor: vind het echt een mooie merrie! Fijn ook dat jer goed liep :D Met ruby moet ik niet aan wissels denken, is ze heeel geforceerd in gereden.
Lau: ben benieuwd naar foto's :D
Sanurie: dat soort mensen krijg ik ook wel eens idd, meestal zeg ik gewoon; doe een leuk bod richting de ..... sommige denken er over en andere vinden het te veel ;) Nou prima want ik moet er minstends voor hebben wat ik voor een gelijk soortig paard zelf ook zou betalen.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:22

Die is al mooi dik Noor!

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:25

Evie, ik ben het helemaal met Noortje eens hoor wat betreft de airjacket.
Als je jouw redenering volgt kun je dus met 1 paard net zo goed in je blote billen erop gaan zitten (lees zonder cap en BP). Het gaat ook niet om het niet vallen het gaat om het wel vallen.

Het is inderdaad een heleboel geld en een AJ geeft niet 100% garantie dat je aan een val niets overhoudt maar als je wel een keertje goed komt te vallen dan geeft een AJ in elk geval een hele goede steun om het breken van ruggen/nekken te voorkomen. Mootje kwam vorige week ook half onder haar paard terecht, dat had ook veel en veel erger kunnen aflopen.
Nu Noortje een AJ heeft moet ze die ook dragen van ons, ook bij een training en het liefst bij de springwedstrijden ook.
Overdreven? Misschien wel. Overbezorgd? Ook wel.
Maar ik heb liever dat iedereen haar uitlacht als ze gaat trainen met een AJ om dan dat we straks zeggen, nou jammer 't is niet anders. Want als het wel tegenzit komt er geen volgende training of cross meer.
En alle crossers weten dat een ongelukje in een heel erg klein hoekje kan zitten, of je nu B start of Boekelo rijdt.

En het is ook een heleboel geld, maar als die ander AJ net zo goed is dan scheelt dat toch weer. Dat mevrouw Karin voor dit merk kiest is leuk voor haar, ik weet dat Tim Lips liever met de Two point rijdt.
Het gaat maar om 1 ding, veiligheid voor alles!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:35

Carnaval!!!
Afbeelding
Afbeelding

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:39

Afbeelding

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:40

Wahaha _O- Zag de hele groep er zo uit of was Lielle de enige carnaval-vierder :D ?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 19:42

Goedenavond,
Ben weer terug van het dagje strand. Het was echt heel leuk :D Iedereen was aardig en gezellig, en Vorstin was ook rustiger dan verwacht.
Nog lekker door het water gegaloppeerd, vond ze wel mooi :D

Airjacket zou ik ook wel heel graag willen, maar daar moet ik dan maar heel goed voor sparen. Ik ben het ook met Margreet en Noor eens. En met een Airjacket zal je zeker bij het crossen niet voor lu.l lopen, crossers weten over het algemeen juist beter dan andere ruiters wat de gevaren zijn.

Geweldige cap Vief _O- Hele mooie jas trouwens!
Drukke dagen gehad dus BV. Jammer van je parcoursen, maar wel heel fijn dat het losrijden goed ging
Wat gaaf dat je airjacket binnen is Noor! Fijn van Jer, en wat is Nudine dik zeg!
Welkom Margriet
Weer wat geleerd vandaag dus Evony :)
Have fun Corien!
Nu alvast heel veel plezier in Parijs Jetske! Ze hebben daar ook gewoon eten trouwens hoor :Y) En leuke foto!
Fijn dat de merrie het goed oppakte Caro!
Hoe ging je training Lau? En welk had je mee?

En Lielle, echt een ge-wel-di-ge actie _O-

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:42

Hahahaha! Super Lielle!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:44

Trouwens, een interesse vraagje aan de mensen met airjacket: Springen jullie met 'normale' hindernissen, springwedstrijden ed met bodyprotector?

Mooi dat het zo leuk was Shanouk!
Laatst bijgewerkt door Jetske op 05-03-11 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:44

Afbeelding
Wat nou Duitse paarden hebben geen achterbeen gebruik :Y)