[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 23:28

Ik ben Tears of the Sun aan het kijken. Goede film!

Klinkt heel mooi Kim!
Nou zeg Epona :P Het is echt een eng weggetje, alleen maar fietpad, geen auto's, en dan door het weiland, nergens verlichting. Brrr. Er is in het voorjaar ook nog wat gebeurd: http://www.westonline.nl/nieuwsitem/32442 Deze man is wel opgepakt nu.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 23:38

Snoekiej, vervelende weggetjes.. Wij hebben ze hier ook. Mooi niet dat ik in het donker daar wil en ga fietsen.
Kim, sjiek hoor. Ik ben erg benieuwd!
Epona, Geen slimme actie, wel goed opgelost.
Rowo, En En En? Hoe ging het?

Wat heb ik toch een leuk paard *\o/* ;)
Hij was vandaag al 100keer fijner in de aanleuning. Hij ging wel hoog steigeren met aandraven, springen over de zweep die ik had weggegooid, schrikken van elk geluidje, maar hij is zo leuk.

Ik heb gegallopeerd (op mijn commando), ik heb balkjes gestapt en gedraafd (met de bokriem stevig vast :o ). Van mijn instructeur moet ik al wat oefenparcoursjes gaan springen na een paar springlesjes :D Gelukkig wordt hij over anderhalve week weer geschoren, want het is echt een enorme teddybeer.

Vanaf morgen gaat hij elke dag in de stapmolen.

Enne, Zaterdag doen we mee met vrijspringen bij ons op stal!

rowo

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 00:02

Niet bij gelezen... Ben terug van de Expo en op dit moment vooral zwaar teleurgesteld. Ik kreeg op 4a een fout, eigen schuld. Toen reed ik naar 7, waar ik 100% een passende afstand had. Waarsch dacht ik teveel; ze gaat wel. Nou ze stopte dus op het laatste moment :( echt niks voor Zoe, die stopt nooit. Daarna sprong ze wel, maar nam ook de balk mee.

Nog nooit zo'n slecht resultaat met haar gehad :n Toch was ze wel erg rustig en sprong ze verder wel fijn. Maar dat goeie gevoel is nu wel weg, ook na sommige reacties van anderen. Snel vergeten dus! Helemaal als er 17 vd 30 foutloos zijn.

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 00:11

Ooh rowo, wat spijtig! Was ze onder de indruk van iets ofzo ? (hoe hoog was het ?)

Snoekiej, Ik lachtte omdat jij schrijft dat er een 'paaRdje' zonder verlichting is :D
En ieuw, wat een eng artikel seg! Wat een ziekelijke mensen. Een verkrachter hebben wij hier ook een tijdje in de buurt gehad en echt verschillende mensen zijn er door lastig gevallen. Maar zo'n verminkt dier, zou ik niet mogen zeggen maar toch :D vind ik eigenlijk erger als een verkrachter. Stel je voor dat ze het met je paard doen!

Kim, Ik ben ontzettend benieuwd naar je foto! Je uitleg klinkt al in iig heel mooi ;)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 00:47

Wat jammer Rowo! Vooral omdat het niets voor Zoe is. Misschien toch onder de indruk van de hal en alles er om heen?

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 01:02

Goeieavond :)

Bedankt voor jullie lieve reacties :+: , zat er echt goed doorheen.. Hoef alleen morgen nog een avonddienst en heb dan 3 dagen vrij en schoolweek... En gelukkig staan er weer leuke dingen gepland met vriendinnen :) , ben er ernstig aan toe.. Heb geprobeerd met mijn moeder te praten, maar al vanaf de zomer af aan staan we al niet meer op hele beste voet.. 't gaat wel goed, maar als ik wat wil bespreken geeft zij niet thuis, mond het uit op ruzie of is er vaak 'geen tijd'.. Tijd om het huis uit te gaan?

@PB: Dankje!! Heerlijk nummer is dat ;) , dit nummer gaat altijd hard aan als die op de radio!! Gister zat ik in de sferen van Veldhuis en Kemper http://www.youtube.com/watch?v=E56MQ4ODH1A :+ ... Door het deuntje moest ik wel lachen en ook wel om de tekst... en vervolgens moest ik weer janken :\ ... echt zo stom!!
@Rowo: Wat balen joh... Snel vergeten!! :(:) Op naar het volgende rondje :) .
@Snoekiej: Over dat fietspad moest ik altijd naar die ouwe en de Tinker toen ze nog op de oude stal stonden in Zoeterwoude :j , echt een vreselijk pad := , altijd enorme tegenwind en in het donker wil je daar niet fietsen.. Toen mijn zus en ik nog heel jong waren moesten we altijd voor het donker weer terugfietsen. Op die hangplek in het midden zitten wel eens van die rare lui!! Ik rij daar overigens ook wel eens buiten met Wo, wellicht ben ik wel eens langs je huis gereden in het dorp :) .
Die film is inderdaad erg goed :j .
@Epona: Dat mensen dat bij dieren kunnen doen is ziek, maar een verkrachter staat op een gedeelde eerste plaats.. kan niet zeggen wat erger is.. :n

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 09:20

Goeiemorgen :wave:

@ lotte: misschien is het daar wel tijd voor? Ik zou het allemaal eens goed over denken.

En over gisteren. Het stond niet moeilijk en niet hoog... Zoë was afgelopen dagen al veel te tam voor haar doen, gisteravond ook. Het was ook echt bloedheet in de hal (graadje of 20/25 gok ik). Ze was eigenlijk niet echt onder de indruk van de hal, dus geen idee waar het aan ligt. Vandaag maar eens zien hoe het met haar gaat.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 09:34

Goeiemorgen!
@Mandy: Jammer dat het niet zo ging als je gehoopt had! Misschien heeft ze een virusje?? Omdat ze de algehele tijd zo tam is??
@WL: Gelukkig dat je de komende dagen even vrij bent dan :(:) En wie weet maar eens over denken om uit huis te gaan.
@Snoekiej: Ik hou ook niet zo van dat soort paadjes om over te fietsen!
@Mo: Fijn dat je nieuwe aanwinst zo goed zijn best heeft gedaan!
@Anthea: Fijn dat je springles goed ging, hopelijk pakt ze morgen ook fijn aan.
@Kim: Ben benieuwd naar foto's van je jasje (met cap :P )
@Epona: Strakke actie gisteren :P

Gisteravond nog thuis dressuurles gehad met Jipje en hij ging erg fijn :D Vanavond nog even naar de club kijken of hij weer zo fijn wil aanpakken. Nu op stage en geloof dat ze gisteravond een heel eind zijn gekomen met de mailing. Hopelijk vandaag het laatste kleine beetje, zodat ook dat weer achter de rug is ;)

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 10:20

Goedemorgen :)
Ik heb ook al een paar dagen niks gepost, maar wel meegelezen.
JN, mooi dat je les zo fijn ging!
Rowo, jammer van je rondje op Expo. Misschien dat de warmte ook wel effect heeft gehad!
Lotte, wat vervelend voor je dat je er zo doorheen zat/zit... Iig veel plezier met je vriendinnen en vul je vrije dagen lekker in met leuke dingen ;)

Ik zal zo nog even wat huiswerk doen en vanmiddag laatste keer naar school in dit gebouw. Daarna vakantie! School gaat verhuizen, het gebouw waar ik in zat gaat dan tegen de vlakte. We krijgen vanmiddag ook gratis snert op school :9

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:58

Goedemorgen!

Wat leuk Rosalie :D Enne eetse alvast!!
Rowo: Wat jammer dat het niet zo goed ging :(:)
JN: Fijn dat je les goed ging

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 12:02

Goeiemorgen :)
Misschien ook wel interessant om hier te vermelden:
Ik heb de KNHS een mailtje gestuurd over de crosshindernissen die ze hebben staan in de KNHS-Instructieweken tijdens de SGW weken. Ik had gehoord dat er eigenlijk niet echt iets boeiends stond voor hoger niveau, en dat is best wel jammer als je goed wilt trainen. Je betaalt er tenslotte een hoop geld voor. Dus ik heb de KNHS gemaild of er een mogelijkheid was om ook hindernissen te regelen op wat hoger niveau. Had nog als suggestie gegeven dat ze misschien eens bij SGW Vlietlanden konden proberen. Daar hebben ze toen met het kampioenschap Jonge Eventingpaarden ook hindernissen van geleend. Vandaag had ik een mailtje terug:
Ze vinden mijn opmerking/tip erg handig, omdat er op Ermelo niet echt moeilijke hindernissen zijn. Ze kunnen nog niet zeggen of deze zomer al moeilijkere hindernissen aanwezig zijn. Maarr: Ze willen zelf een aantal nieuwe hindernissen gaan maken, en ze nemen mijn suggesties dus graag mee.
Best positief dus :)

Klinkt allemaal heel leuk Mo :D Fijn dat je blij bent met je paardje!
Balen Rowo :(:) Gauw vergeten dan maar idd
Haha Epona, dat had ik helemaal niet gezien :D Met onverlichte paarden is het idd ook niets op zo'n weggetje :n:D
Lotte, fijn dat het weer iets beter gaat :) Daar bij de BBQplaats zitten ook vaak rare types idd, vooral in de zomer. Om er buiten te rijden vind ik het altijd wel een fijn paardje, tenminste geen auto's :)
Fijn dat het zo goed ging Benthe!
Eetse Rosalie :D Hoe is het met je zadel trouwens?

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:18

Seg, zo'n KNHS instructie week he, daar heb ik al vaak veel goeds over gelezen hier op bokt, ook leuke foto's enz.
Zou ik dat eigenlijk ook kunnen meedoen ? Of moet je echt lid zijn van de KNHS ? De enige kampen die wij zo wat hebben is echt beginners niveau, dan was ik de enige die ooit al gecross had. Om maar over de hindernissen te zwijgen :D

@Rosalie, wat is snert ? :D Ik kan mij er niks bij voorstellen haha.

Ik heb straks even les van 2 tot 6, dan ga ik proberen om werk te regelen ( bij de chinees van 5 tot 8 elke zondag :P ) en even rijden in de club met Unes :wave:

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:29

:wave: ik zit weer eens op school :P. Heb al een aantal tussen uren achter de rug en om 2 uur mag ik weer beginnen. Ben 4 uur klaar. Dan naar huis, lekker eten en dan met Sofietje naar de binnenbak te trainen :).

Rowo: Balen van je niet zo fijne rondje. Snel vergeten en de volgende keer gaat het vast weer goed. Misschien dat het niet zo goed ging omdat je van te voren al wat zenuwachtig was..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:30

Snoekiej, De SGW week vond ik alleen interessant toen ik nog niet gecrosst had. Daarna heb ik gekozen voor de regiotraining van Pleun (de helft van de prijs en een stuk interessanter)! Mijn advies aan jou is om niet te gaan. Het zal waarschijnlijk erg tegenvallen!
Epona: Ken je Erwtensoep wel?
Rowo, balen van je Expo-debuut!

Aan de zuid-hollanders onders ons: In Hazerswoude kan je 1x in de zoveel tijd oefenspringen. Heeft deze vereniging/stal een site, of staat het op startlijsten.nl?

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 13:51

Shanoek, ik ben met Bob in Ermelo geweest tijdens de Haflingerdagen en heb daar toen een crosstraining met allemaal Haflingers gevolgd. Was erg leuk maar ik denk dat zoals Mo al zegt het voor jou niet echt heel interessant is gezien de hindernissen die er staan.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:51

@ kim: ik was overdag idd erg zenuwachtig, toen ik daar was helemaal niet meer. Ook niet toen ik moest rijden :n Misschien had ik dat wel moeten zijn :+

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:58

rowo schreef:
@ kim: ik was overdag idd erg zenuwachtig, toen ik daar was helemaal niet meer. Ook niet toen ik moest rijden :n Misschien had ik dat wel moeten zijn :+

Misschien wel ;) , het houdt je wel scherp.. Maarja, ik vind altijd van alle filmpjes die ik van jullie zie dat jullie echt keurig rondkomen, dus lig er maar niet wakker van ;) . Volgende keer gaan jullie gewoon weer knallen!!

@Snoekiej: Dat is inderdaad positief!! Ik ben nog nooit op z'n KNHS kamp geweest, maar eerlijk gezegd lijkt mij het niveau een stuk lager als bij de regiotrainingen van Pleun!

Wo eet het hooi van de stal niet :\ .. ze staat er aan te ruiken en te snuiven en briest dan echt heel beledigd en draait zich dan zo om := ... Misschien toch maar vragen of ik niet mijn eigen hooi kan gaan geven..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 15:01

Ik kan er wel wakker van liggen en baal er met de minuut harder van. Normaal stopt ze nooit en in de B heb ik volgens mij 3x een balk gehad ofzo :+ Waarom dan nu in de L wel!
Ik zal het filmpje nog ff uploaden....

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 15:03

WL, Balen dat Wo het hooi niet eet. Is het alleen deze baal, of al sinds je daar staat? Het niveau is naar mijn idee (ik ben 3 en 4 jaar geleden geweest) niets tot BB (qua cross), met een enkele B hindernis. Het tweede jaar dat ik ging had ik al wat B-crossen gereden en ik vond het eigelijk helemaal niet leuk. plus dat ik les van Alice niet leuk vind. Aangezien je bij de trainingen van Pleun de helft betaalt, het hele seizoen gevuld hebt en je op veel verschillende terreinen lest, heb ik het jaar erna voor Pleun zijn training gekozen!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 15:23

Even een kort berichtje vanaf de uni:
Het is bij mij geen of-of-situatie, ik doe zowiezo mee aan de regiotrainingen van Pleun (als Vorstin bijtijds weer opgelapt is). Ik vind het gewoon leuk om op kamp te gaan, maar wil wel graag wat leren. Volgens mij is het niveau vergelijkbaar met Moordrecht (alleen heeft Moordrecht ook nog wat hogere hindernissen), en daar heb ik geen zin meer in. Maar als de KNHS er wat mee gaat doen zou het toch leuk zijn. Naar de SGW week zullen toch wel meer mensen gaan van min. mijn niveau?

@ Epona, je moet wel lid zijn van de KNHS als je mee wilt doen :j
@ Mo, volgens mij kan je het beste bellen naar Hazerswoude. Het stond altijd wel op startlijsten, maar de laatste tijd volgens mij niet meer. Wel fijn rijden daar :j Wij zijn dr ook zo! Trouwens, hun site is http://www.rvdeprinsenhofruiters.nl/ De wedstrijden staan er wel op, oefenspringen niet.
@ Lotte, rot dat ze het hooi niet eet. Idd vragen of ze dat van jou willen geven!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:46

Goedemiddag,

Jammer Rowo.

Even een Ego berichtje. Mijn merrie is geslaagd voor de IBOP en STER verklaard *\o/* *\o/* . Vond de punten mager maar ze is geslaagd en ster en daar ging het om.
Paard was niet te meten :( . Doodsbenauwd voor die stok maar dat wist ik al. Daarna moest ik zelf de chip af lezen en Dna doen want men durfde niet in de buurt te komen :( . Beetje sensibel.Maf paard.....

Ga zo even bijlezen ga even wat eten..

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 17:25

Gefeliciteerd Caroline *\o/* *\o/* *\o/*

Ik ben mijn opdracht af aan het maken op de uni. Hij moet morgen om 12 uur pas ingeleverd, maar anders moet ik morgen speciaal weer naar de uni fietsen om het in te leveren. Moet nu nog 1 deel maken, hopelijk gaat het een beetje snel. Moet ook nog naar Vorstinnetje toe :)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:34

Wat leuk Caroline!
Wel een typetje zeg := Gelukkig kon je het zelf doen :)

Shanouk: Succes nog even :)
Benthe: Fijn dat je zo lekker gereden hebt :)!

Zit nu even bij mijn ouders en zo door naar R'dam :)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:44

Gefeliciteerd Caroline!
Snoekiej: Succes nog met je opdracht. Is idd fijner om morgen niet nog een keer heen te hoeven
Vief: Veel plezier in Rotterdam
Lotte: Vervelend dat ze het hooi niet eet.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:51

Lotte: :(:) Maar even idd rustig aan doen, tot jezelf komen. Heb het poosje terug ook gehad, paard weg, verkering uit na 6,5 jaar Zoe niet fijn ging!
Mandy: Mmm jammer dat Zoe niet fijn ging... Misschien toch dat het te warm was, overgang te groot ofzo.
Jn: Mooi dat Jipje goed ging :D
Rosalie Heerlijk zeg vakantie!
Caroline GEfeliciteerd! :D (:)
Shanouk succes!

Over stalling: Ik ben erg tevreden met de stal waar ik sta, het is een kleine 10 min van mijn huis.
Maar paarden komen elke dag buiten, moet zelf uitmesten, maar hun voeren ( 3 x per dag kuil en 2 x krachtvoer) Heb binnenwasplaats, sollarium hangt er al en moet nog verder afgemaakt worden, kantine, longeerpaddock en een goeie buitenbak 20 x 60. Heb bos in de buurt :D Het is bij een boer ( bij mistid op stal)
En betaal niet veel, betaal excl biks, dat moet je zelf kopen.

Heb het erg druk op dit moment, werk bij de slager en kerst komt er weer aan.
Vandaag lekker vrij gekregen dus net even heerlijk gereden, ging erg goed :D
Nog 2 dagen werken en dan 3 dagen vrij :D Daarna begint het werken volop er tegenaan! Druk druk, ach het is zo voorbij, het is ook wel gezellig!