[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 19:50

Gelukkige Kerstmis. Al is het voor mij niet zo een fijne dag. Vanmorgen opgestaan mrt buikgriep waarschijnlijk. Heel de dag op het toilet doorgebracht. Enige voordeel is dat er geen kerstkilo s zullrn bijkomen.

Wauw tof daaph! Hoe oud is die nu? 3 worden ? Leuk kerst kadootje :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 20:45

Ho fijn Daaphh! Spontaan moment of bewust?

Veel beterschap mila.

Hier is het beetje bwuh. Fijne avond gehad maar 5u eer we in bed lagen. Heel slecht en kort geslapen dus niks gedaan. Enkel de hoefslag gesleept op stal met shetje en uitgemest.
Nu nog een kerstquiz overleven.

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-17 21:21

Ohh wat jammer dat je ziek bent! Maar inderdaad goed voor de kerstkilos.

Nee op Jomo zitten was wel gepland. Had hem nu en dan eens gelongeerd. En hij was zo braaf denk ga er op. Et Voila . Eerste x dat ik erop lag wel ervan maar daarna ging het super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 22:20

Altijd een opsteker als het zo makkelijk gaat :)

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 09:39

Ooh fijn Daaphh! Wanneer ga je hem echt in het werk zetten?

Jessol: kan je hem niet wat vaker rijden/wandelen maar telkens licht werk? Misschien dat hij dan minder overdreven happy is :P

Ik had me ingeschreven om zaterdag op dressuurwedstrijd te gaan met Colorado. Vrijdagavond wou ik er met rijden en hij trok weer met zijn been :( Het zijn dezelfde symptomen maar wel een ander been als waar hij begin dit jaar last van had. Dat heeft toen 4 maanden geduurd tegen dat hij terug op oud niveau zat. (Was een spierverrekking of scheurtje). Ik hoop dat het niet zo is deze keer. Hij heeft terug zot gedaan op de wei en er staat niets warm of dik, dus ik vermoed dat het terug uit de spieren komt. Echt manken doet hij niet, hij trekt met zijn been als we stilstaan na enkele toertjes draven.

MAAR, aangezien we al inschrijfgeld hadden betaald dacht ik, waarom neem ik Ferro niet? :P Dus Ferro mocht last minute mee op dressuurwedstrijd. Hij toonde mooie stukken maar in de galop ook 3 mooie bokken. :Y) De kop is er terug af, nu stilletjes aan voorbereiden op jumping binnen een dikke 3 weken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 10:19

Ai, Colo is toch beetje pechvogel zo. Duim dat het snel beter gaat zonder ernstige problemen.
Wel fijn als je 2 paarden hebt dat je dan alsnog een andere kan meepakken. Balen dat hij iets te jolig was, maar als je proef verder fijn voelde...

Hoe zijn de kerstdagen verlopen? Veel te veel gegeten en veel te weinig geslapen hierzo :))

Vriend is vanmorgen vertrokken voor midweekje skiën. Ga ervan profiteren om paar dagen mijn eigen batterijtje op te laden (moet wel werken helaas) en om een planning op te maken voor Icaro voor 2018.
Ik wil in ieder geval na de zomertornooien de overgangspunten naar L2 op zak hebben. Voor de rest zal het er vanaf hangen hoe snel ik mijn springzadel bijeen gespaard krijg. Het kriebelt in elk geval en ik mis het eerlijk gezegd ook.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 12:48

Voor iedereen een geweldige jaarwisseling gewenst zonder al te veel stress voor alle beesten.
En een super sportief en gezond 2018 :)F :)F +:)+ +:)+ *\o/* *\o/*

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-17 14:47

Ook van mij een fijn eindejaar gewenst!!
Dat al onze doelen bereikt mogen worden, maar nog belangrijker dat al onze paarden gezond blijven! +:)+

Mijn laatste dag van 2017 is alvast goed gestart

(Moet wel nog een ander kopstuk voor hem kopen, nu heeft hij blits zijn springkopstuk aan)
Afbeelding

Iemand vroeg me nog wat mijn plannen met hem zijn. Eerst in de piste tot ik stuur en rem heb en dan vooral het bos in, veel wandelen, heel rustig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 15:07

Iedereen alvast een prachtig 2018 gewenst **\O/**

Dat alle doelen behaald mogen worden, dat we dromen mogen waarmaken en nieuwe inspiratie krijgen. Met allemaal gezonde en fitte paarden én ruiters. En vooral heel veel lol, met en zonder knol!

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 15:44

Van mij ook de beste wensen voor 2018! Goede gezondheid voor paard en ruiter en dan volgt al de rest vanzelf wel

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 23:03

Alvast gelukkig nieuwjaar!!

En ik heb mijn cadeautje mogen uitpakken... bummer :+
Samshield tok, zo een hele blinkende, glimmende (nazi) helm :') vind hem spuuglelijk!! Echt vreemd dat mijn man dit mooi vindt, want hij heeft voor zulke dingen normaal gezien betere smaak...
Enfin, inwisselen hopelijk voor een bon en dan maar eens sparen voor een dressuurzadel :j

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-17 23:13

:(:) :') :') :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 00:30

Oh God dat meen je niet :') :(:)
Ik heb nu zo een kakigroene paddestoel voor ogen, is het zo erg?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 10:03

Afbeelding

Dit dus! Gelukkig niet gepersonaliseerd dus zal hem normaal gezien wel kunnen ruilen, hopelijk voor een bon want heb echt geen tok nodig...
Man man man, van alle tokken op de wereld kiest hij dit {:)-:(

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 11:02

Antonius :x :x _O- _O- :') :')

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 11:33

Gelukkige nieuwjaar iedereen. Hopelijk een sportief en gezond jaar voor zowel ruiters als paarden.

Ai ai Antonius. Ik ben er ook zo geen fan van van die samshields :-p wel beetje bummer he. Is hij niet te teleurgesteld in uw reactie dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 14:52

Oh dat is zo een xc tok van samshield. Ik vind ze niet lelijk, maar wel duur.

Iedereen leuke avond gehad?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 14:57

Terug van weg geweest! ;) (ben ook ziek geweest beuhh, na een week nog niet 100% over maar ik voel mij niet rotslecht meer. ;) )

Luxor zit terug in het werk. Gisteren voor het eerst ietwat meer doorgereden. We zijn op verplaatsing geweest naar binnenpiste. :) Luxor is superveel bespiering kwijt door paar weken niet te werken. Heel jammer, maar goed we werken er nu aan. ;)

@Daaphh: Leuk van Jomo! :D wat is hij groot zeg!

@Antonius: Hahah oepsss... :+

Aan allen ook een gelukkig nieuwjaar!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 17:50

Hanne: hoe is het geweest? Sorry maar ik had/heb heel veel tand pijn en loop beetje grumpy daarom dat ik niet veel zei gisteren.

Zijn er hier die de indoor cross meedoen in Waregem?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 19:35

Gelukkig nieuwjaar allemaal!!

Aller beste wensen en een goede gezondheid voor jullie zelf, familie en paardjes ;)!

Oesje Antonius, dat was idd wel zeer teleurstellend :+. Hij was wel teleurgesteld in je reactie zeker?

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 10:01

Hahah Antonius! ik vind hem ook niet bepaald mooi :P Maar een tok als cadeau kopen is heel erg moeilijk vind ik.

Leuk Hanne dat je terug aan het werk bent met Luxor, dat komt wel allemaal snel terug.

Ook van mij een gelukkig nieuwjaar voor iedereen en hopelijk een jaar zonder blessures!

Hier terug Colorado opgepakt na kleine 2 weken rust. Ik vermoed dat januari vooral zal bestaan uit rustig losrijden. Ik had nochtans een Z1 wedstrijd op de planning staan maar met zijn rare spierverrekking zal dat nog te vroeg zijn.
Gisteren ook Ferro gereden en man, wat was hij stout! Echt bokken niet normaal! Zeker 10-15 keer beginnen ontploffen. Hij werkt 4x in de week en gaat 1x per week naar de aquatrainer. Maar hij staat zo in form. Ik moest natuurlijk ook tussen de springles van iemand anders rijden en daar wordt hij altijd pisnijdig van, maar goed, dat is een goede voorbereiding voor op jumping te gaan. Als het zondag normaal weer wordt dan neem ik Ferro terug voor de eerste keer mee op jumping. Ik bereid me alvast mentaal voor op een bokfestijn van dat varken _-:(

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 10:41

ik zou het niet meer aandurven florence zo'n paard dat bokt... :oo :n respect dat je dat allemaal doet.
boxser wordt altijd wel sterk en zo vol energie na een paar dagen rust dat je er niet mee kunt werken in de ontspanning, maar ik ben zo blij dat hij niet bokt en steigert :=

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:00

Hahaha ferro doet me aan Aruba denken! Reageert ook zo op alles! Ik probeer haar nu elke dag te werken dan blijft ze redelijk, maar is wel moeilijk te combineren met de examens nu... gisteren voor de eerste keer terug erop op wandel geweest na de gracht. En ze was wel flink. Werd enkel beetje nerveus van m'n mama die persee mee wou met de fiets en die rammelde soms en dat vond ze niet plezant hahaha

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:28

Ja het is echt een varken en het wordt niet beter met de jaren!
Vorige winter ging hij bijna elk weekend op jumping, dan is het te doen. Hier en daar wel een bok in het inrijden en soms veel spanning maar kon er wel met overweg. Maar nu is het springen terug vrij "nieuw" en is het niet te doen. Colorado heeft 2 weken op stal gestaan en ik kruip daar op en die danst wat en verkoopt wat show maar verder niets ergs, ik vind dat wel eens leuk wat schwung onder mij. Soms durft hij eens zijn achterbenen uitslaan maar dat is niet erg :P. Maar ferro werkt zoveel en dan nog zo bokken omdat er iemand springt in de piste. Hij bokt echt met zijn hele lijf, hoofd tussen zijn benen en gaat eerst omhoog met zijn voorbenen en smijt dan zijn achterbenen door de lucht (soort van zweefbok met heel zijn lijf in de lucht). Dat zijn echt smerige bokken om te blijven zitten! En als je hem dan aanpakt, en je benen er in zet dan wordt hij echt nukkig en kwaad en wordt het alleen maar erger. Ik moet gewoon even door de zure appel bijten tot de winter over is en hij weer wat jumpings heeft gelopen. _-:(

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:38

gelukkig heeft ze er niks van overgehouden winnie.

Hier net hetzelfde gevoel. Hopen dat de winter snel voorbij is. Mijn merrie bokt of slaat niet ofzo maar ze blijft echt lopen. het rijden is ook nog steeds niet beter :( dus nog altijd wat op sukkel. Met het slechte weer kan ze ook niet veel buiten om haar zottigheid eens kwijt te kunnen :s
Ik ga nu ook zondag op jumping naar M*oorsele in de hoop zo haar energie wat kwijt te kunnen.