[SGW] [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:57

Taai is inderdaad heel erg veranderd, Margreet :j
Echt grappig om dat te zien!

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:57

Margreet, ik was dat niet hoor! Was Danielle. Ik heb met mijn vorige paard ook het hele alternatieve traject doorlopen en die is er uiteindelijk echt van opgeknapt.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:00

Ja Rosa daarom vraag ik het toch ook?

Ik ben toen bij het paard geweest dat voor de paardenkrant was, ze verteld leuke dingen maar zijn problemen waren na een week weer terug.
Ze kregen allemaal dingen zoals 'Hij wil ook een bal als zijn buurman heeft'... Daar betaal je dan zoveel voor!
Natuurlijk begrijp ik dat je met een situatie zoals die van de vos, zoiets wil proberen. Maar als je de verhalen van de eigenaren hoort, zijn de problemen gewoon weer terug gekomen. Terwijl het boek een 'hij leeft nog lang en gelukkig' idee geeft.

Maar ieder zijn mening :)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:00

Ik heb bij Ferrose ook een hele tijd bij een holistisch dierenarts gelopen en zowel het lichamelijke probleem is opgelost en ze is liever voor mij geworden (liever hè niet makkelijker)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:01

Danielle je moet niet oordelen als je niet in een gelijk soortige situatie bent geweest! Want het enige wat je dan nog denkt is iets in de geest van wat is 150 ten opzichte van de (emotionele) waarde van je paard.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:01

Rosa_ schreef:
Margreet, ik was dat niet hoor! Was Danielle. Ik heb met mijn vorige paard ook het hele alternatieve traject doorlopen en die is er uiteindelijk echt van opgeknapt.

Sorry, verkeerd gelezen :o , zit op de foon, geen excuus maar het vertekend wel. Y;(

Danielle, vaak is het zo dat de dingen in eerste instantie ook veranderd en aangepast worden en dat het de dieren ten goede komt. Maar het zijn heel vaak de eigenaren die na een tijdje weer in het oude patroon terugvallen en dan vallen de dieren ook weer terug.
Ik zie dat thuis met Tayla, ik hoef echt geen dag in mijn oude gedrag naar haar terug te vallen want dan ziet ze er weer uit alsof ze helemaal in elkaar geslagen is en is echt binnen 2 dagen alle plezier weer uit de hond.
Laatst bijgewerkt door MargreetW op 19-07-12 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:03

Wij zijn met onze pony destijds ook bij zo'n 'zweverig type' geweest. Pony had een ernstige hoefbevangenheid en was eigenlijk afgeschreven door de kliniek. Toen we 2x zijn wezen behandelen bij dat vrouwtje en ofnieuw foto's lieten maken op de kliniek, omdat wij het idee haddden dat de pony niets meer mankeerde, bleek dat dus ook zo te zijn. Hoefbotje stond weer in normale stand. Pony loopt nu nog.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:04

Ja Sarah dat ben ik helemaal met je eens.

Kap was altijd zo kopschuw, geen mens die 'm in kon vlechten zonder praam en zo nog wat dingen. Wij hebben zoveel geprobeerd, maar dit was echt een trauma. Uiteindelijk ook een 'zweverig' vrouwtje erbij gehaald en ik heb nooit meer problemen gehad met invlechten. Kon hem ineens tussen de touwen zetten, krukje erbij en de knotten erin zetten.
*Margreet, haha maakt niet uit. Op telefoon leest altijd lastig bij he.
Laatst bijgewerkt door Rosa_ op 19-07-12 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:04

Niet zo op je tenen getrapt, ik vraag het alleen. Vind het nogal een 'investering' terwijl je er zelf ook niets van weet, en gewoon geen vinger op kan leggen bij wijze van spreken.
Ik zeg niet dat zij niks kan want als iemand het kan, dan is het Paulien. Maar ik kan je zeker 10 personen aanwijzen waarbij de problemen even weg waren, en daarna weer terug..

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:05

Ik heb mijn berichtje hierboven even aangepast, het is ook geen aanval op jou hoor maar er staat wel in waarom de problemen vaak terugkomen.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:06

Ik geloof er niet zo in moet ik eerlijk zeggen. Genoeg zweverds gezien die ik echt kul vond. Maaaar.... mocht er geen ander alternatief meer zijn en ik het geld er voor hebben, dan zou ik ook zo iemand op zoeken om mij te helpen. Het valt altijd te proberen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:09

Wat kan mij in deze situatie nou die 150 euro schelen? Ook al vroeg ze 500. Ik had namelijk echt geen idee wat ze er voor vraagt.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:10

Danielle, ik denk dat je smile die erbij stond niet zo goed gevallen is ;) .

Ik heb ook een holistisch iemand bij mijn paard gehad, nadat ik helemaal leeg geschut was door Bodegraven. Zij vertelde hetzelfde als de foto's, maar kreeg haar wel Lyme vrij. Juist doordat ze hetzelde vertelde als de foto's had ik er vertrouwen in. En de foto's waren goed, alleen ergen 1 kleine afvlakking en die noemde ze ook.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:12

Karen, ik zou het ook doen hoor! Kon me ook niets schelen wat ze zou vragen. Zou wel alles geprobeerd willen hebben.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:14

daNiielle_ schreef:
Niet zo op je tenen getrapt, ik vraag het alleen. Vind het nogal een 'investering' terwijl je er zelf ook niets van weet, en gewoon geen vinger op kan leggen bij wijze van spreken.
Ik zeg niet dat zij niks kan want als iemand het kan, dan is het Paulien. Maar ik kan je zeker 10 personen aanwijzen waarbij de problemen even weg waren, en daarna weer terug..

ooit op het punt te staan een paard te verliezen aan de slacht omdat niemand er achter kan komen wat hij nou daad werkelijk heeft?
Een ontzettend goed paard, een paard dat elke cross keer op keer foutloos liep. Een paard dat zo braaf was dat je er een kanon naast kon afsteken. Het paard waavan je als 13 jarig meisje zei dat is mijn droompaard en vervolgens 3 jaar later in je bezit komt en je dromen waar lijken te worden tot dat een nachtmerrie begint waar geen einde aan lijkt te komen?

Ik wel, en het is vreselijk. Duizenden euro's heb ik voor dat beest uit gegeven, voor dat kleine sprankje hoop dat je nog had.

Nee? Oordeel dan als je blieft niet. Want een gelijksoortige situatie wens ik NIEMAND toe.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:16

Wie heb jij er bij gehad Roos?

Wat voor de een een berg geld is, is voor de ander juist niks in zo'n situatie.
En van Karen weet ik wel dat ze alles over heeft voor de paarden, bijvoorbeeld toen met TG dat hij mocht gaan zwemmen. Maar ik vroeg me af of je echt zoveel over kan hebben voor iets waar je gewoon niks van weet, waar je alleen in kan geloven.

Wij gaan zo naar de voorselecite voor de veulen veiling, heb er niet bepaald zin in...Buiten in de regen. :+

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:17

Iemand enig idee waar ik in godsnaam het juiste emailadres voor Norg kan vinden?
Alle mails die ik stuur krijg ik als onbestelbaar retour. Heb op wedstrijdplatform, knhs, site van norg zelf etc alle emailadressen geprobeerd, maar geen resultaat. -O-

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:17

Sarah wat een frustratie :n Je hoeft me niet aan te vallen omdat ik een vraag stel lijkt mij. Sorry als ik je met die vraag op de tenen heb getrapt, dat is echt niet mijn bedoeling geweest.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:18

Sim, ik zal even voor je zoeken naar welk adres ik heb gemaild!

* sgw@psvnorg.nl
Laatst bijgewerkt door Rosa_ op 19-07-12 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:19

Fijn Rosa. Dank je.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:19

_Sim_ schreef:
Iemand enig idee waar ik in godsnaam het juiste emailadres voor Norg kan vinden?
Alle mails die ik stuur krijg ik als onbestelbaar retour. Heb op wedstrijdplatform, knhs, site van norg zelf etc alle emailadressen geprobeerd, maar geen resultaat. -O-

sgw@psvnorg.nl

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:20

Haha, tegelijk!

Sim

Laatst bijgewerkt door Sim op 19-07-12 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Evony

Het is geen aanval danielle, en ja er zijn nog steeds frustraties om want wat heb ik me machteloos gevoeld in die tijd. Het is alleen erg moeilijk te oordelen als je niet in die situatie geweest bent. Ik helaas wel, met een paard wat erg speciaal voor mij was. Mijn once in a lifetime paard. En dan heb je er heel veel geld voor over om te kijken of hij weer goed kan worden.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 13:21