[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:17

Seeeeeeeeeaaaaaaaaaaabird, ookal is ie klein.. kijk maar eens hoe fijn een zeehondje kan zijjjjjjjjjjjhijjjjjjjjjn!!
En bedankt Corien! :P
Oh meiden, zo lekker dat jullie de bossen in kunnen of uberhaupt ergens galoptraining kunnen doen!! Heerlijk!

Jer krijgt ook Havensbrok en muesli van Pavo (sportsfit). Op de muesli van havens vind ik hem het niet zo goed doen om een of andere reden. Had laatst een zak subli gewonnen (brok) en dat vind ik bende. :o KJ krijgt Pavo Podo Lac.

Had KJ vanavond nadat ik Jer had gereden even uit de box gehaald om te poetsen. Stap 1 in het grote leerproces van netjes stil en vast staan is gezet. :') Ik had het zweet op mijn rug staan. Hij was best braaf hoor, maar stil staan is er nog niet erg bij ;) Hoefjes uitkrabben maar even in de box gedaan. Toen kon hij plots wel stil en vast staan. Maar lekker oefenen!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:23

En voer je dan enkel dit of voer je er nog wat bij? Klinkt iig goed! Zal eens even kijken hoe of wat. :)

Haha, Scoob is blijkbaar heel blij dat ze uit d'r benchje is. Is nu al poosje elke keer rondjes aan het rennen door het huis hier. :')

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:26

Haha Noor, heb er ook al last van! Goed voor je conditie zijn jong beest :P

Marijke, op voer bijna niets omdat daar zo goed als geen marge op zit.

Ik ga douchen en naar bed. Morgen gaan we weer eens bij Flippie kijken, dat is alweer 2 maanden geleden. Eens kijken of hij nog wat schoppen nodig heeft ;)

muts_marijke

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:29

dat weet ik dan weer niet ;) wij hebben geen voer :)
Maar dan snap ik het :)

@ Sannn ik gaf Zeus alleen die staypower Muesli en daarbij gelatinaat en oil mega. en hooi natuurlijk :) Maar je hoeft er dan geen brok bij te geven.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:34

Zo de tandjes zijn weer vlak. Laten we het er maar op houden dat mevrouw terecht niet wilde inbuigen en strak in de mond was. Zij werkte heel goed mee. Lang leve de Sedalin :D

@ Noor Gio is ook een drentel. Kan keurig stilstaan en vaststaan totdat je gaat poetsen. Dan is hij het spontaan vergeten :+ .

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 22:00

Sedalin is inderdaad ideaal! :D
Ik vind jullie veulens al heel braaf en makkelijk, die naarling van ons kan nog niet eens aan een touwtje lopen. :o Meerdere pogingen gedaan maar hij flipte en nadat hij 10 keer ondersteboven had gelegen heb ik het maar opgegeven. Zien we wel weer als hij uit de opfok komt.

Sann, ik geef ongeveer 3 kilo Build up mix met een beetje Ultimate Balancer (aanvullend mineralensupplement voor als je minder dan de aanbevolen hoeveelheid voert).
Verder nog glucosamine en magnesium, een hele apotheek...

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 22:30

kris ja verhaaltje + foto
mooi dat je paardje is verkocht naar iemand waar het goed mee klikt
danielle nee van diegene die ik het al heb is het goed
sann mooi dat scoob weer mag lopen
margreet wat een opmerking _/-\o_
marijke mooi duur voer
danielle mooi oornetje
verder veel over voer gelezen. mijne krijgen gewoon basisbrok van de molen. en ol krijgt er nog wat pavo sportfit brok&muslie bij.. mijn pony wat natures best

Ga morgen met de OP aan de slag dus graag allemaal zsm pb sturen en dus vanavond/morgen niet te hard praten.
ook graag even helpen bedenken voor titel

net met bay naar de les geweest en hij liep super. 1x kwam hij omhoog keer flink benen erin geknalt en het was over.. begint hij het nu eindelijk te leren?

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 22:55

jullie voeren alemaal jullie paard wel uitgebreid :Y)
beetje van dit en een beetje van dat :P

die van mij krijgt aleen muesli en natuurlijk hooi
die van mij loopt Z2 dres en L springen, en kan het hier prima op doen :o

denk wel dat als je meerdere SGW gereden hebt dat je er dan achter komt waar je paard niet genoeg energie etc. overheeft (hb er zelf pas 1 gereden ;))

maar waarom voeren jullie wat? zag ook glucosamine en magnesium en gelatinaat en oil mega voorbij komen waar geven jullie dat voor? B-)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 23:09

http://www.stalapotheek.nl/cavalor-oilmega.html
Hier staan een aantal punten maar ik gebruik het voornamelijk omdat ik het idee heb als ik met hem aan het trainen ben dat hij losser is, als ik klaar ben hem naverzorgt heb en de volgende dag ga rijden kan ik hem losser oppakken. Leuke bijkomstigheid is dat hij onwijs gaat glanzen en goed kan mesten door de olie.

Gelatinaat ; http://www.medpets.be/primeval+gelatinaat+paard/
Aangezien Zeus spat heeft ben ik het gaan gebruiken, om de smering in het gewricht zo goed mogelijk te houden.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 23:29

:O weltrusten

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 06:58

Goedemorgen :z

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 07:38

Goedemorgen, en weeeer een lekker weertje. Maar waarom komen al die rotmuggen opeens vandaan???? Het zal wel met de temperatuur te maken hebben; de hele zomer bijna geen mug gezien, en nu opeens echt wolken muggen, en een behoorlijk aantal muggenbulten, ondanks de horren overal.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 08:08

Goedemorgen

Ik zit te wachten tot mijn tuinbestrating wordt geleverd. Kon vanaf 8u.

@ Texelse bij jou ook al muggen? Ik hoor hier ook iedereen erover maar bij mij geen mug in de tuin of huis.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 08:11

Goedemorgen!
Noor W en Jer krijgen hetzelfde! :) W krijgt er alleen nog draversbrok bij. Hij moet wat feller worden, maar lukt niet echt.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 08:17

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 08:45

Jemig, wat bezielt die kinderen.... kan me alleen wel voorstellen dat het bij het eerste verhaal een ongeluk was en het jongetje dat meisje niet met opzet heeft gedood.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 08:48

Vreselijk Mootje!! Kun je je toch helemaal niets bij voorstellen. Hoeveel levens zijn er vernield nu? Niet alleenvan de slachtoffers, maar van zoveel betrokkenen er om heen. Afschuwelijk. Hoewel ik me in het eerste geval nog iets kan voorstellen van "stom ongeluk". Trappen hoort natuurlijk niet, maar dit is wel heel ongelukkig terecht gekomen.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 08:48

Ongelooflijk Mootje!

Goedemorgen trouwens! Kopje koffie nummer twee. Het wordt echt schitterend weer, maar ik zit hier weer tot 22 uur. Tussendoor even snel naar stal om bij Obalia de mok te behandelen. Zijn de weides eindelijk droog staat ze met een dik been van de mok.

itsme, zal je zo iets sturen;)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 08:49

Morning!!!!!

:O :O :O
Vanmorgen KJ en Jer al buiten gezet. Pakt KJ me heel geniepig in mijn arm... :( Deed niet echt zeer, maar kon wel naar huis voor een schoon vest. :roll: Dus nog maar net op het werk.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 08:52

Een vest Noor? Ik zit hier in een vissekom en had het liefst een van mijn nieuwe jurkjes aangedaan.... Het loopt hier tegenover de 30 graden binnen!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 08:56

Ik heb vanmorgen om 7 uur ook een dik vest aangetrokken buiten hoor. Tis nu al weer heel erg lekker aan het worden, maar in de ochtend is het echt koud (vind ik althans :brr: )

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 08:57

Nou ja, vestJE dan. Ik ben niet zo van de blote armen op het werk. Worden al die mannen bang van mijn spierballen :P
Gisteravond heb ik nog in mijn t-shirt paardgereden, lekker hoor!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 09:25

Goeiemoggel

@ Texelse tis echt niet normaal he met die muggen... wij hebben ook overal horren maar Geert heeft gisteravond 8 muggen in de slaapkamer doorgemaakt. Mijn hele hoofd zit vol met muggebulten, lijk wel een of andere gek met luizen op mn kop zo ben ik aan het krabben :roll:
@ Caro is straks je tuin helemaal klaar?
@ Mootje onvoorstelbaar he, maar tegenwoordig zijn die kleine koters ook zo anders als jaren geleden. Veel feller en sneller agressief.
@ Kris, jou paard ook al mok, snap er niks van tis zo droog in de wei. :\
@ Noor smerige KJ mag niet bijten. Apekop. Gelukkig niet heel hard gegaan. Gelukkig mogen jullie zelf bepalen wat je op het werk draagt, wij hebben van die vreselijk oncharmante shirt's waar geen model aan zit. (best wel sneu want Geert heeft ook werkkleding voor in de vrachtwagen en wij hebben hetzelfde shirt! echt hetzelfde merk ook en qua model exact hetzelfde.... en ik sta in een winkel) _-:(

Wat een weer, heb echt in mijn vakantie maar 1.5 dag een beetje grijs weer gehad voor de rest super mooi! Nog een paar daagjes en dan dinsdag al weer werken, waarom gaat vakantie zo snel voorbij |o

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 09:31

Morguh!

Hebben jullie ook dat bericht op nu.nl gelezen over een man van 93 die aangerand, beroofd en mishandeld werd toen hij zn vuilnis buiten zette?? Daar word je toch ook misselijk van :(

Gister dressuurles met Schimpie, tijdens mn les gingen ze de bak vol zetten met hindernissen. Was wel goed voor hem. En heb op Do in het donker in de buitenbak gereden, wel met lichten natuurlijk. Hij was echt super braaf. Vandaag ga ik een buitenritje met hem maken, achter een heel braaf paard aan :D

Noor, hier is het niet zo warm op werk, gisteravond was inderdaad warm!
Marijke, dat heb je goed voor elkaar met de korting! Wij kunnen dus bij jou bestellen?? :P
Mandy, ja zo begrijp ik het ook. Wel lekker om zo door te mogen starten.

Jullie veulens kunnen al veel! Giulli heeft nog nooit een halster omgehad :+

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 09:32

Goeiemorgen :wave:

@ Noor: stoute KJ! Als ze je ff pakken kan dat soms flink pijn doen.
En ik had ook een vest aan hoor vanmorgen ;) Het SGWay of life-vest!

@ Marijke: je boft maar met het weer! Hoe lang heb je vakantie gehad?

@ Caro: wat ga je allemaal (laten) doen in je tuin?

En wat betreft het voer heb ik geluk dat ik in Haaksbergen woon en RW daar ook zit :D