[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 14:44

Sim, de da heeft net gekeken, en een beetje bijgevijld. Ze doet het pas sinds kort, dus ik zal het ff in de gaten houden.

Ze liep toch wel kreupel, en nu op rechtsvoor. DA weet niet zeker of het een hoefzweer, ontsteking of lichte bevangenheid is. We zijn nu met spoed op zoek naar een smid, aangezien die van ons met vakantie is.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 16:12

Scum en Chantal, welkom terug!

@ Scum: buikje groeit gestaag, maar het valt me nog alles mee. Volgende week zit ik op 5 maanden en ik pas vrijwel al mijn broeken nog! Ik ben heel benieuwd wat Ienie heeft, klinkt wel vreemd.

@ Chantal: ik zal voor je duimen dat het meevalt! Leuk dat L'Amour is aangekomen, kan je zusje mooi aan de slag.

@ Simmie, toch lekker weer een puntje erbij!

@ Britjlover: 186 Eigenlijk wel een beetje asociaal, vindt je niet?!

Ik heb vanmorgen nog even fijn een vakantie geboekt, ik vertrek volgende week heerlijk voor een weekje naar Turkije! Ik heb er erg veel zin in, ben het weer hier in Nederland behoorlijk zat aan het worden...

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 16:21

Dan zal ik je alvast prettige vakantie wensen Canter en neem een beetje mooi weer mee terug voor Dijkgatsbos Ik ben al 3 jaar in het oerhollandse weer een cross aan het bouwen / aankleden

Eigenlijk scheur ik meer rondjes met mijn jeep door het bos, ze vinden dat ze mij niet het zware werk kunnen laten doen

Mijn tijden voor Vlietlanden zijn toch iets minder gunstig als de tijden die ik van jullie gelezen heb.

8.40 dressuur
10.32 springen
10.47 cross

Ben wel op tijd klaar. Het is maar goed dat ik zaterdag vrij ben, ga ik dan de cross wel lopen.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 16:26

Ik zal mijn best doen GvdT!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 16:37

Veel plezier in Turkeye Canter. Kan ik me helemaal voorstellen. Ik hoor dat hier ook steeds meer mensen zeggen van dat weer.

We hebben nog steeds geen hoefsmid kunnen vinden.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 16:50

Heeft iemand misschien nog een antwoord voor mij.

En dan nog meteen 1 dingetje. Moet je een startkaart hebben voor de oefencross in Nijberkoop.

alvast bedankt,

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 16:54

Simongek, ik heb geen ervaring met de oefencross in Nijeberkoop, ik weet eigenlijk niet eens of ze wel een oefencross houden? Het staat nl. niet aangegeven op de kalender. Voor een oefencross heb je in ieder geval geen startkaart nodig.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 16:59

Balen Scum, volgens mij is het gewoon al lastig om een hoefsmid te vinden. Bij ons in de omgeving wel.

Het lijkt wel of die knollen altijd ziek worden als je niemand kan bereiken.
Succes met zoeken en sterkte met Ienie

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 17:05

oke, bedankt Canter.

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 17:24

simongek volgens mij hebben ze geen oefencross in nijeberkoop, weet het niet 100 % zeker..

mijn allereerste cross heb ik daar gereden in de B en dat was iig makkelijk te doen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 19:18

Nijeberkoop heeft wel altijd een oefencross, inclusief springen en dressuur Meestal is het wel te doen, maar als Sigrid ook B moet rijden kan het wel krap worden met de tijden...

Of je een startkaart moet hebben zou ik niet weten

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 19:21

wel??? hm... dan kunnen ze dat beter ook even op de kalender zetten..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 19:23

Of het moet dit jaar niet meer zijn, maar de afgelopen drie jaar was er altijd oefencross bij.

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 19:24

gomir schreef:
Of het moet dit jaar niet meer zijn, maar de afgelopen drie jaar was er altijd oefencross bij.

hm.. toen ik daar wou starten ( had nog nooit gecrosst) hadden ze me daar wijs gemaakt dat ze geen oefencross hadden, dus heb ik maar direct B gestart..

is 3 jaar terug

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 19:26

Ik heb laatst iemand gesproken van de organisatie in Nijeberkoop. Die mevrouw zei dat ze een oefencross hebben. Ze zei ook dat ze een website hadden en ze heeft me het adres genoemd, maar dat adres werkt niet. Google had ook niks voor me.

Maar wat ik zo hoor is het een cross die heel goed te rijden is.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 19:49

Oefencross kun je starten zonder startkaart.
Vorig jaar was er wel een oefencross in Nijerberkoop.

Canter --> Leuk! Veel plezier in Turkije!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 19:49

Ik ben zelf nog nooit in Nijerberkoop geweest, dus daar kan ik geen nuttige dingen over melden. Mijn stalgenootje is daar al wel 2 keer wezen rijden en het schijnt dat er veel greppeltjes en slootjes in de cross zitten. Of dat ook in de oefencross (als die er is) zit, weet ik niet.

(lekker nuttige info, maar niet heus)

Ik weet het zeker: er is dit jaar een oefencross in Nijeberkoop (dwz een terreinrit). Heb het net gelezen in het vraagprogramma. Zie onderstaande link:

http://www.startlijsten.nl/website/lijs ... db9736e819

De website (is nog in opbouw) van nijeberkoop is; www.sgwfriesland.nl
ook daar staat vermeld dat er een terreinrit is dit jaar.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 20:05

Volgens mij valt het wel mee met die greppeltjes en slootjes hoor Je moet over een bruggetje vlak na de start, in het eerste bosje kom je een greppeltje tegen, maar daar mag je voor het B omheen en verder kan ik zo vlug niets aan greppels en sloten voor me halen voor het B.

Vind het wel irritant in die bosjes met een paard. Bij de pony's nooit erg in gehad, maar nu moet ik best bukken

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 20:56

gomir schreef:
Volgens mij valt het wel mee met die greppeltjes en slootjes hoor Je moet over een bruggetje vlak na de start, in het eerste bosje kom je een greppeltje tegen, maar daar mag je voor het B omheen en verder kan ik zo vlug niets aan greppels en sloten voor me halen voor het B.

Vind het wel irritant in die bosjes met een paard. Bij de pony's nooit erg in gehad, maar nu moet ik best bukken

Tja, zoals ik al zei heb ik het van horen zeggen. Mijn stalgenootje ging daar juist heen om de greppels te oefenen. Ik nu ook

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 21:27

We zijn er misschien achter wat er gebeurt is met Ienie. In de wei is ook een stuk muur en daar gaat madam zich altijd rollen. Nu is de muur beschadigd op een plaats en waarschijnlijk heeft ze zich daar gisteren vastgerold.
Dat zou verklaren waarom ze gisteren op 4 benen kreupel liep, gewoon van de spierpijn. En waarom ze nu alleen nog op rechtsvoor kreupel is, omdat daar ws een kneuzing in de hoef zit.

Ik hoop dat het dat is. Iemand ervaringen met kneuzingen in een hoef, en hoe lang zoiets duurt?
Ze heeft over het hele lichaam trouwens veel spierpijn zei de DA al.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 22:02

De hoefsmid vertelde mij laatst dat hij kon zien dat Lucky een lichte hoefkneuzing had. Heb ik nooit erg in gehad, Lucky liep er prima op. Was wss in de cross gebeurd zei hij.

Geen idee hoelang een hoefkneuzing duurt...

Iig goed dat jullie nu weten wat er aan de hand is, en gelukkig is het niks ernstigs. Die ienie! Ze haalt zichzelf wel wat op de hals! Als ze nou even lekker in de modder ofzo gaat rollen maar bij een muurtje... slim paard! haha (Mijn wisecrack net zo hoor, die zoekt ook altijd van die rare plekken op om te rollen en te gaan liggen)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 22:03

Een endurancekennis van mij heeft een Arabier die ooit een hoefkneuzing heeft gehad en die is daar toch wel een tijdje mee zoet geweest (denk aan een aantal weken). Maar dat was ook best een flinke. Ik zou het haar wel ff kunnen vragen. En spierpijn klinkt heel aannemelijk als ik jouw verhaal zo lees. Arme Ienie, dat zal haar leren...

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 22:32

Canter, dat klinkt goed! Veel plezier.

Ik heb geen ervaring met hoefkneuzing, Scum. Ik hoop dat het snel beter gaat.

Hoop dat de peesscan er goed uit ziet, Chantal!

Ik heb Gorssel gevraagd mij naar de L te zetten ipv B. Daar wilde ik het cross-seizoen dan misschien bij laten. De andere crosses lijken me erg pittig, maar die zou ik evt. nog B HC kunnen doen....hmm....ik ben er dus nog niet helemaal uit. Als Nijerberkoop goed te doen is, dan zou ik die ook nog L kunnen proberen...*mijmert verder*

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 22:33

@ Chantal, balen dat je knollie een hoefkneuzing heeft..
Weet ook niet echt of dit ernstig is, hoop dat het snel weer beter gaat

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 22:41

Canter; ja ik vond het ook wel een beetje asociale punten eigenlijk maarja, toch wel leuk om een x te halen
veel plezier in turkije! (daar is het weer een stuk beter! toen ik er was elke dag tussen 30 en 40 graden, was echt heerlijk!)
Chantal; ik zal voor je duimen dat er niks is met de pees van Lucky!
Scum; geen idee hoe lang je met een hoefkneuzing zit..