[SGW] Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 10:12

Ze geven zaterdag wel 'maar' 25 graden, dus zaterdag wordt de beste dag eigenlijk.

winston kan er eigenlijk wel goed tegen, hij is dan ook wel wit. Met zo een dagen loopt hij het best :P. Ik vind dit weer ook wel ok, kheb het graag warm ;)

Jammer ook Antonius, idd geen te beste wedstrijd voor velen. In Nok.ere gaat iedereen dit goed maken ;).

Ze wordt niet opnieuw gedekt dit jaar, anders weer een laat veulen. Het veulentje blijft er 5-6 maand bij dus pas tegen januari/februari gaat het veulentje er van af. Daarna zou ik graag terug een poging doen om wat te rijden met haar :). Ze gaat dan 1.5 jaar vakantie gehad hebben. Moets ik gewoon af en toe ritje kunnen maken zou ik al heel blij zijn. Ze is nu gedekt door Diam.ant de Sem.illy.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 17:48

Ik ga morgen extra vroeg uit bed om de paarden weer naar de pony weide te verhuizen. Daar staat een gigantische notenboom en een schuilhok voor schaduw. Op hun grote weiland is de schaduw nogal beperkt en met 34/36 graden is dat teveel van het goeie.

Op zich kan het geen kwaad voor zaterdag om eens over te slaan, was geen officiële wedstrijd.

Daaphh

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 18:59

Ik ga zaterdag springles volgen bij G.iel. Normaal eerst morgen, was om1u.. heb toch maar even verplaatst.

Zaterdag vind ik het qua temperatuur nog wel te doen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:53

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:13

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:33

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 18:23

Oef inderdaad een rotte hindernis! De zon zit er pal op wat best wel weerkaatsing geeft en dan dat water. Denk dat het voor de 5-jarige genoeg was geweest om daar gewoon een lager hekje te zetten of laten inlopen. Dit is voor ons als ruiter al moeilijk zichtbaar, laat staan als paard.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 18:37

Wel, er zat een alternatief op, langs de zijkant, ook inspringen over gelijkaardige sprong, iets lager wel en net landen op het droge. Ik wou hier niet voor kiezen, omdat je dan al zo vroeg in het parcours je lijn breekt en niet meer echt voorwaarts kunt rijden. Achteraf gezien mss toch beter alternatief gereden, maar ja, das altijd achteraf natuurlijk.
Bij de 5 jarigen nog relatief weinig fouten, maar heb 1 L reeks eens bekeken, zij moesten dus zelfde parcours rijden en 19 ruiters hadden hier minstens 1 stop tov 23 correct. Als 45% van de combi's een fout hebben op dezelfde sprong, zegt dat toch wel iets denk ik.
En die 'correcte' zijn dan nog zonder het breken van de slagpin gerekend, want die werden niet als stop aangerekend, dus staan niet in het hindernissenoverzicht. Dus kunnen we rustig zeggen dat slechts de helft van de ruiters dit foutloos gesprongen heeft...
Als ik dan vergelijk hoe vlot en uit de galop ze dat 2e water sprong...
Volgende week nieuwe kansen. Ga mij wel grotere sporen kopen, water in Nokere is ook allesbehalve simpel

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 18:48

Vond het ook niet zo een mooie hindernis. Beetje te zwaar voor een L..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 19:19

Dat alternatief is inderdaad wel lastig omdat je dan je lijn kwijt bent. Dus beter deze hindernis, maar met lager hekje en wellicht in beter zichtbare kleur.

Normaal heb ik tornooi in Zwijndrecht volgende week. Als de temperaturen echter zo blijven meld ik me daarvoor af. Ook weer dik uur rijden, dan waarschijnlijk 2 proeven tussen 11u en 13u dus op het heetste van de dag... Dat doe ik mezelf en paard niet aan. Net zoals dat ik morgen geen oefendressuur ga rijden. Dan zet ik hem liever tijdens een late avondrit in het bos aan het werk. Beetje dressuur rijden op de stoppels kan evengoed.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 19:59

Ik vond de alternatieve lijn opzich wel nog een goede. Oké wat bocht werk, maar heb een paar paarden die zien springen die waren er wel mooi over.

Opzich bij de 5y niet veel fouten maar als je kijkt naar de ruiters die er op zitten, op enkele na allemaal internationale. Dus die paardjes hebben ook wel hun opleiding.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-18 16:31

Ik zal jullie dan zien springen in Waregem volgende week! ;) Ben normaal hele dag secretaris bij de jumping.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-18 16:32

@Antonius: ik weet eigenlijk niet precies waarom maar aangenaam voelde het niet. Heb tijdens het rijden gewoon weer wat lager tempo en Luxor liep weer superontspannen en licht in de hand...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 21:45

Wat leuk Hanne! Wij zijn ook in Waregem.

Ik had les vandaag bij G.iel. Was leerrijk. Proberen in de vakantie nog een paar x te gaan.
Vandaag met Jomo de waterbak “gesprongen”
Afbeelding
Hij springt het makkelijker als blits.
Morgen gaan we met Icarus naar de lrv, ZZ dressuur en Z springen

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 08:10

leuk daaph! Hoe oud is die nu? 4? is hij nog veel bij gegroeid?

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 09:58

Zo, even een beetje bijgelezen. met de drukte op de camping en de voorbereidingen voor mijn eigen wedstrijd in vrouwenpolder even weinig tijd gehad.

daaph, gelukkig niks overgehouden na je val in genk, diukke knuffel van mij en op naar de volgende! (wat is je volgende?)
en die jomo, wat een heerlijk paard!

mila_furrie, hoe is het met je paardje? wel balen zeg dat hij zo beschadigd heeft :(

prietpraat, aftellen voor je veulentje

Antonius, ook voor jou van mij een dikke knuffel na genk! tis toch een moeilijke wedstrijd min het L zoals ik heb begrepen. en voor nokere veel succes!!

Hier de cross van vrouwenpolder dus gereden, op zich allemaal goed, maar in de cross heel schrikkerig door ??? was het door de enorme sterke wind? golvend riet? mijn zenuwen omdat het weer de 1ste was na 10 maanden? omdat hij moeite heeft met schaduw? vanaf de zijkant zie je niks, maar hij gaf me bijna bij iedere hindernis in de aanloop niet echt het vertrouwen zoals voorheen.
Hij trok niet echt op de hindernis aan, pas in de laatste 2/3 galopsprongen had hij zoiets van...oke...deze dus!
en dan sprong hij fantastisch, maar continue moest ik hem bij de les brengen, overal zag hij wat bewegen.
Dus tikjes op de hals met de zweep, stem...niet bevorderlijk voor mijn eigen vertrouwen.
en bij H13 de but op en af heeft hij dus smerig weggedraaid zodat ik er bijna af lag. dus ik verschiet nogal...heb toen vanuit een vlotte draf de but gesprongen, en H14 ging weer fantastisch 2 grote riethagen.
Maar toen....H15 grote trakhener...en ik rij erop af...en er flitste vanalles door mijn hoofd..maar vooral dat ik er niet overheen wilde, ik zag het niet zitten. :oo
Heb daar toen het alternatief genomen en toen ben ik gestopt -O- |(
Ik haat mezelf daarom...vreselijk..zo ben ik niet. Maar mijn gevoel werkte niet meer mee...vond het niet leuk meer.
Maar goed, achteraf heb ik weer spijt van...maar dat is inderdaad achteraf.
Dus grote schop onder mijn kont, en op naar Marchin. Normaal gesproken ligt die wedstrijd me goed. dus ik hoop daar mijn vertrouwen terug te vinden.
En een klasse lager starten kan dan altijd nog daarna, als het daar ook niet goed gaat.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:23

Kop op Madelene. Volgende keer beter!
Ziet er goed uit Daphne!

Julie net drachtig gescand! Wel 2 eutjes dus eentje afgepitst. Nu hopen dat zaterdag de andere er nog zit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:46

Kan iedereen overkomen Madelene, niet mee inzitten! Beter afgroeten en misschien voor jezelf stapje terug dan doorrijden en jezelf schrik aanjagen. Is Vrouwepolder die cross waar je bovenop een dijk moet of is dat Westdorpe? Ben bij beide al eens geweest maar kan ze niet uiteen houden.

Jomo pakt het heel fijn op Daaphh! Intussen nog gesprongen met Blits? Al vooruitzichten wanneer je met Jomo eens een crossje gaat proberen?

Proficiat Laurie! Duimen voor zaterdag dat alles goed ingezet is.

Ik heb gisteren nog eens een buitenrit gemaakt. Was van plan om mijn 2 aparte rondjes tot 1 grote te breien. Na kwartiertje stappen met een andere ruiter aan de praat geraakt en besloten om samen verder te rijden. Heel wat nieuwe paden leren kennen (jeej!) en stoppplaatsen, ideaal om dus langere ritten te kunnen plannen in de toekomst!
Maar het beste van al... de laatste stopplek was de "manège" waar ik als kind heb leren rijden, op 1km van mijn weiland. Dat is nu een privéstal geworden en daar mag de piste door mensen van buitenaf gebruikt worden. Ze hebben een hele grote buitenpiste met hindernissen en een binnenpiste 20x40. Geen luxebodem of wat dan ook, mag meebrengen wie ik wil als lesgever, hoef niet te reserveren.
Heel erg blij mee, nu kan ik dus ook in de winter blijven rijden zolang Icaro op dat winterstukje kan blijven *\o/*

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 11:00

wauw varekaj, dat is nog eens een meevaller!! zo zie je maar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 11:06

Vanaf oktober ga ik normaal terug naar 19u/week, met de ene week voormiddag werken en week erna namiddag. Het is maar een kleine omweg om vanaf huis of werk daarheen te rijden. Ideaal om dan bijvoorbeeld direct na werk door te gaan en in de namiddag te rijden, of 's ochtends vroeg voor werk te gaan :D

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 11:16

Wat jammmer Madelene dat de cross niet mee is gevallen. Wat is je volgende? Je kan vandaag nog inschrijven voor orp le grand!

Fijn dat je nieuwe plekken hebt leren kennen! Ook handig van de binnenpiste.

Fingers crossed dat het eitje blijft zitten!

Jomo is nog maar 3. Eerste cross zal nog even duren Haha. Ik denk in het najaar met de lrv de A ofso ofwel in het voorjaar.
Ik heb nog met blits gesprongen in de les van Giel, maar daarbuiten niet meer...

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 08:43

madelene: Inderdaad beter stoppen dan als je zelf niet met voldoende vertrouwen kunt rijden. Je bent er ook een een hele tijd uitgeweest. en persoonlijk heb ik het wel moeilijk om na een lange periode weer te starten, je bent weeral wat ouder je denkt al wat meer na... maar het komt wel goed. Mocht ik jou zijn probeer ik dit seizoen aftewerken met veel vertrouwen om er dan volgend jaar weer dik in te vliegen :)

varekaj: oh leuk nieuwe routes! altijd leuk :) ik doe meestal mijn standaard toertje hier in de buurt :) En fijn dat je een leuke piste in jou buurt ontdekt hebt. Geen gesukkel meer met die winterstalling ...

daaph: jomo is al goed onder de man voor zijn leeftijd :)

laurie: proficiat! hopelijk blijft ze drachtig :) altijd spannend he :)

pp: nog geen baby canch?

Wij zijn zondag naar zee geweest. Was wel fijn :) mijn merrie blijkt toch stoerder dan ik dacht :D We hadden natuurlijk het geluk van een 3 tal van die windkarretjes op het strand te hebben. Ze was daar echt bang van. We zijn dan maar dichter naar de zee getrokken ( daar rijden ze meestal niet). Met een beetje overtuiging ging ze eigenlijk vrij vlot in de zee. Toen vozzie zag dat het oke was ging hij er ook in. Maar vozzie ging je toch niet kunnen overtuigen om eerste in zee te gaan hoor :p Gezien ik niet mag galopperen hebben we veel gestapt en gedraaft in het water. Was wel leuk ze waren flink :)
Deze week moet ik op controle voor haar been. Dus nu even de uren afwachten voor nokere en dan bellen :) meestal moet ik op zaterdag gaan vandaar dat ik wacht op de uren :)
Heel stiekem ben ik al een dressuur wedstrijdje aan het plannen. Maar ik roep nog niet te snel. Eerst echo afwachten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 12:16

Eventjes een praktische vraag.

Zondag op tornooi rij ik mee in het achttal Licht en L1 individueel. Gezien de starturen starten we om 10u45 met inrijden voor achttal en da's meestal direct in fiks tempo draven en stukken galop. De proef is om 11u15. Om 11u48 heb ik mijn eigen proef. Ik voorzie kwartiertje rust en om 11u30 weer draad oppakken voor eigen proef. Die tijd heb ik wel nodig om hem weer goed wakker en alert te zetten.

Ze geven 28 graden en Icaro is nogal een zweter. Zou ik hem in dat rustkwartier wat laten drinken of gewoon wachten tot na de proeven? Op zich is een uur rijden niet bijzonder maar het tempo van ons achttal ligt meestal (fors) boven het zijne wat op zich al een fikse inspanning vraagt. Daarnaast is het geen paard wat graag werkt in die temperatuur, ik moet dan echt opletten met energie doseren. (Fris voorjaar/najaar en winter zijn wel op zijn lijf geschreven).

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 12:45

Ik zou wat laten drinken. Mss geen hele emmer om geen waterbuik te krijgen

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 12:49

ik zou mss wel wat koelen(met een spons hals koelen en het overbodig water aftrekken) maar niet laten drinken. Ze hebben me altijd wijs gemaakt dat ze best niet te veel drinken na een zware inspanning. Combinatie van boven zijn tempo en die temperatuur zal voor hem wss al een zware inspanning zijn.