[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 11:28

Ik heb me net afgemeld voor morgen. Kwam vanochtend aan op stal voor les, heeft hij een ijzer afgetrapt vooraan. Hij loopt niet mank maar ook niet geheel zuiver. Tot nu toe de smid ook niet kunnen bereiken, moet om 15u30 naar werk vertrekken tot middernacht. Balen maar niets aan te doen.

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:31

Jammer :(, doe je de volgende nog?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:33

lene schreef:
Jammer van Cas Daphne, maar er zit inderdaad niet veel anders op dan nog eventjes afwachten of het nog uitbreekt. Hoe meer foto's in trouwens van Blits zie, hoe cooler ik die vind. Helemaal mijn ding :o

Genk wil ik heel graag nog eens naartoe, maar is inderdaad een beetje ver voor een training. Minderhout was ooooiiittt mijn allereerste crosservaring. Les van Karin Donckers, gewonnen via CAP. Vergeet ik nooit meer :D en daar ook besmet geraakt haha.

Klinkt inderdaad ideaal PrietPraat, zullen het maar niet te luid zeggen... ;) Is het nu Eline die geweest is, content van?

Pony loopt momenteel thuis op goeie bodem gewoon goed, maar wil liever geen risico's nemen. Dus donderdag toch maar op controle. Dan ben ik ook weer gerust :) Ik houd hem dressuurmatig en met wandelingetjes in het werk, als het die spat is die sluimert is beweging toch beter dan stilstaan (op advies van mijn vriend). Springen doe ik thuis sowieso zelden dus maakt weinig verschil.

Ja heb haar laten komen. Ken er niet veel van maar mn paard reageerde er goed op. Ze begon na tijdje echt te geeuwen en te smekken en beetje te zweten an de rechterkant, da waren allemala goeie tekens :). Vrijdag of zaterdag beetje gaan stappen met haar, zal dan wel zien hoe ze voelt :)

Hopelijk valt donderdag alles mee voor jouw!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 14:37

@PP: ik sta nog ingeschreven maar kan het niet zeker zeggen. Kans zit er in dat ik voor een internationaal project van school die dag moet opdraven. Vandaag is ijzer er weer opgezet als het goed is.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:06

Jammer van je training Varekaj maar niets aan te doen, hopelijk kan je de volgende meedoen!

Had je klachten PP bij cancha of was het louter controle?

Wij hebben besloten Koko nog een jaartje minstens te houden. We gaan wel proberen de 2 jaarse te verkopen, lage prijs, zodat ik hem volgend jaar niet zadelmak hoef te maken. We zullen zien of we die kwijt geraken. Deze winter eens vrijspringen gaan doen met hem.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:38

Hoh ze liep wel goed in dressuur en ze voelde op zich goed aan. Maar links buigen ze veel moeilijker. En de laatste dressuurles zei juf dat ze met haar linkerachterbeen niet goed onderbrak. Wat wel na goed losstappen over was. Aan de rechterkant van de wervelkolom zat teveel spanning, waardoor buigen naar links moeilijk was. Moeilijk 'open te rekken' zeg maar. en aan de linkerkant zat ze beetje vast aan haar kruis.

Staan er voor jouw nog crossen nu op het programma?

Ik ben nu al ongeduldig naar kalender 2015 :+!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:46

Koko loopt al een week op de wei en nu ik definitief beslist heb, krijgt hij nog een week of 2 verlof erbij. Fiona nu zondag op jumping, 1m en 1m10, dan week erop Anzegem Laatste keer L en week daarop Merksplas M. Nadien zal zij ook een week of 2 rust krijgen en pak ik Koko terug op.
Heb ook al zin in volgend jaar! Zeker vooruitzicht voor Fi M en dan hopelijk ook paar keer 1* en Koko die dan ook in het seizoen naar J over kan, en alweer aan BK 5 jarigen aan het denken... Jaja plannen genoeg :)
Moet er dan ook nog eens tandarts en osteo bijhalen, probeer ik altijd voor de winter te doen, wedstrijden gedaan, als ze dan wat moeten rusten komt dat goed uit.

Ga jij volg jaar nationaal starten? Denk dat ze er wel klaar voor is, niet?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:31

Wie is jouw osteo?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:37

J.eroen v.ermeire uit Aalter. Komt o.a. ook bij claud.ia f.assaert en heb er veel vertrouwen in. Rustige mens die zijn tijd neemt en je niet nodeloos op kosten jaagt. Als behandeling niet nodig is, zegt hij het ook. Tandarts ben ik sinds de laatste keer verandert, Fiona heeft een trauma aan de vorige overgehouden, dus die moet met de DA verdoofd worden, vorige keer met 15cc verdoofd en ze verzette zich nog %) de jongen die nu komt, neemt ook zijn tijd en jaagt zich niet op.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:40

Onze laatste dressuurwedstrijd zit er op voor dit zomerseizoen!

Afbeelding

De basis voor de crossen volgend jaar is vastgelegd hehe. :D

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:44

Morgenochtend voor mijn paard osteo. :) Ik ben benieuwd!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:49

Naam zegt me vagelijk iets! Een tandarts heb ik eigenlijk nog niet voor mijn paard, kan mij lijk ook niet herinneren dat er al ooit enen is geweest :+. Woeps, mss best eens navragen wanneer dat het laatst gebeurt is bij Canch :=.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:58

Mijn tandarts is Sa.m Moer.ma.n heel tevreden van die kerel! Veel beter dan mijn vorige. :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:24

Mooie foto Hanne!

Hier ook alvast wat reclame maken voor de indoor cross in Nederland, Zeeland, in februari. Heel leuk en ideale starter voor het nieuwe seizoen! Buiten is er jumping en dan nadien binnen in de 2 binnenpistes indoor cross. Begint voor paarden al op 80 tot 1m, heel verzorgd!!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:39

De mooie foto dankzij https://www.facebook.com/JolienVandenbusscheFotografie?fref=ts :)

Heb eens opgezocht en Zeeland is 1u20 rijden ongeveer. Pak een uur en half met trailer of camionette.
'k Heb ook al fijne ervaringen gehoord van die cross! Maar die hindernissen volgen elkaar snel op zeker? Shuddy is daar geen fan van. :P En al zeker niet in een "drukke" binnenpiste met vanalles te zien. :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 22:47

Iedereen aan de osteo, hier eigenlijk nog nooit ene aan een van mijn paarden laten komen... Tandarts is ook onze DA.
Leuke foto Hanne!!
Fijn dat Koko nog mag blijven Evelien!!
"Goed" dat je gevoel wat bevestig is rond canch, Kan ze weer lekker los door de winter en het volgende seizoen gaan!

Hier nog steeds geen goed nieuws over Casje -O- Blijft manken... Morgen voormiddag komt de DA nog eens

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:51

Heb ik je op mij FB Hanne? Want daar staat een filmpje van de 80 op met mijne jonge. Is eigenlijk een jumpingparcours, maar veel langer en dan met crosshindernissen. Ja, wel veel te zien :)

Zag daar vroeger ook geen nut van in daphne, maar merkte toch ook wel verschil met Fiona.
Succes morgen bij DA!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 11:37

Het verdikt coor casje is gevallen. Na zijn 2bleinzn, gekneusde hoefzool en zijn ijzer in zen hoef heeft hij te weinig steun om op te steunen en loopt hij nu op zijn teen.. Komt door al dat kappe. Van de voorgaande problemen. Loopt nu nog 2Weken in de gips, dan ijzer teug en hopelijk zijn dan alle problemen van de kaart! Mag wel na bijna 2maanden

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 13:24

Hopelijk snel weer de oude!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:52

Heb foto's gezien van Cas op FB, hij ziet er beetje zielig uit :+ Maar we duimen dat hij binnen 2 weken terug de oude is!

Foto's van Theux van Simon staan online en helaas, geen foto's van mij |(

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 15:04

Je filmpjes gezien van de indoor cross, 'k denk dat mijn paard al op de stop gaat op de eerste hindernis. :+
Moor.sele vind hij al zo eng in de binnenpiste in een gewoon springparcours. :P

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 15:04

En ik duim mee dat hij snel weer de oude wordt!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 16:18

Haha ja hij ziet erg heel erg zielig uit! Het zit zo hoog omdat er anders vuil achterin komt en dan krijgt hij weer ontstekingen op andere plekken...

Nee had het ook gezien, denk dat je net de pech hebt gehad dat je achter mij moest rijden waardoor ze veel voor mij liepen en minder naar die wat net achter me reden keken

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 21:25

Alsof het nog niet goed genoeg is om links mank te staan, heeft hij nu ook in zijn ander ijzer getrapt! Argh

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 07:46

:(:)