[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 19:15

madelein schreef:
Ooooo ik ben zo trots!! Springen ging echt super goed! Rondje BB 1 weigering, maar bij opnieuw aanrijden gelijk weer gesprongen. Verder foutloos.
Rondje B dus toch gedaan, en gelukkig maar! 1 balk en 58 stijlpunten ( zo laag omdat ik een aantal keer niet goed mee kwam boven de sprong) dus als het goed is 1 winst toch?!
Hij was wel enorm heet, wat ik in de B wel spannend vond. Maar wel gelijk over mijn oxer 'angst' heen want stonden er 4 in :). Ik bleef een aantal keer te lang wachten met de verlichte zit, vandaar een 5,5 voor houding en rijstijl. Maar alsnog voldoende ;).
En Ed had het niet beter kunnen. Echt super trots op ons dat we dit gedaan hebben!
Heb een aantal mooie foto's, maar moet nu gelijk naar een verjaardag, dus die houden jullie tegoed.

Hey, je hebt inderdaad 1 winstpunt. Is vanaf 55 stijlpunten (met een balk, foutloos vanaf 55 stijlpunten was 2) +:)+

https://www.knhs.nl/kenniscentrum/sprin ... rubrieken/

madelein

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 19:19

Thanks thia! Had het inderdaad gevonden net, blij!

@mette: weet ik nog niet precies, moet even goed naar de planning kijken. Vlietlanden sowieso als oefen, en daarna komt volgens mij ede/putten?

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 19:24

Oh oke hahah! Wil je B doen? Kom dan naar Markelo 1 juni :D

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 19:27

en in september Lisse

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:44

Komen hier mooie beelden voor bij :D @Mette gefeliciteerd met Sjaak, symphatique uitstraling! @ Madelein, wauw ziet er goed uit!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 22:24

@mette: 1 juni ga ik niet rijden, heb dan regiotraining ;)
@thia: Lisse ga ik zeker de B starten! Is heel dichtbij ons :)
@neesa: dank je wel! Voelde nog wat ongemakkelijk maar nu lekker ervaring opdoen allebei!

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 22:40

@Rianne Succes morgen!! En uiteraard ook veel plezier!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 22:54

Super Madelein. Misschien niet al te hoge stijlpunten maar ik vind het er eigenlijk best goed uit zien. Dat paard van jou heeft natuurlijk ook wel een hele leuke uitstraling :) Je ligt misschien iets te veel op de hals maar dat hebben heel veel ruiters.
Maar zo zie je maar weer. Het is nog zo kort geleden dat je een dipje had en nu presteer je dit maar even. Echt knap!

Wij gaan misschien ook naar Lisse maar dan L. Weet het nog niet zeker na de slechte ervaring vorig jaar met de organisatie.

Veel plezier morgen Rianne!

Wij hadden vandaag een rustig dagje. [naam] zou mijn paard weer eens rijden en daarna zou ik er eindelijk weer eens op stappen. Niet dus. Kwam er met geen mogelijkheid op en toen dat wel lukte verschoot er van alles in mijn lijf zodat ik blij was dat ik er weer af kon. Baalde er wel van maar we hebben ook wel vreselijk gelachen om het geklungel.
Daarna met de hengst een kleine wandeling en ik op de fiets mee. Kwamen we erachter dat hij nog nooit een schaap gezien had. Het is een dappere vent maar die schapen............. Uiteindelijk is hij er langs gegaan maar echt vertrouwen deed hij het niet.

Morgen weer een menrit en dan gaat [naam] onder het zadel mee. Zin in! Op de kar kan ik tenminste wel zitten.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 06:40

Have fun vandaag Rianne!!

@percy: ja m'n houding was echt bagger in de B.. Was zo bang dat ik weer niet mee kwam en hem in z'n mond zou trekken. Daarbij kantel ik altijd te ver naar voren, hoor ik van m'n instructeur ook altijd. Ik hoop dat het met ervaring van ons allebei beter wordt.
Maar ik had met het losrijden ook een akkefietje met de jury, dat heeft ook niet geholpen. Begon ineens iemand over mijn zweep, dat die te lang zou zijn. Op een hele onvriendelijke toon. Dus ik dacht wat is dit voor bemoeial, nou dat bleek achteraf de jury ;). Ben heel onaardig geweest, heb namelijk een bloedhekel aan mensen die zich zo gedragen.
Aanrijden op de hindernissen is wel netjes gegaan, steeds mooie lijnen en in het midden, maar denk dat dat laag gewaardeerd is. Protocol krijg ik gemaild dus ben benieuwd wat er op staat.
Had wel een 8.5 voor verzorging, en voor de andere 2 punten allebei 5.5. Is voldoende zullen we maar denken ;).

Wat balen dat het op je paard klimmen zo tegenviel! :(

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 07:05

Nog een fotootje, vind deze zo gaaf! :D
( Ook hier te veel naar voren, maar Eddy is zo mooi hihi)
Afbeelding

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 07:09

Die foto is superleuk!!

Ik heb zo les met sjaak haha, ben benieuwd hoe dat gaat.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 07:14

O spannend! Succes!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 07:31

Rianne succes!!! +:)+ Gaat helemaal goed komen
Stoere foto's Sanne, vooral die laatste op de muur <3
Mette, lekker lessen :) Je bent nog wel erg klein op zo'n grot paard :D
Percy en Caressa, lekker ritje maken. Geniet ervan

Ik dagje aan huiswerk :( , heb tentamens. Gelukkig ook lekker paar dagen vrij van de week. Hoop dat de {:} schijnt dan

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 08:09

hihi ik werd ook heel blij van die foto!

O bah, nou ja is toch slecht weer buiten. Succes vast met je tentamens!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 08:17

Mooie foto Madelein!

Vrees dat jouw punten inderdaad naar beneden zijn bijgesteld na je akkefietje met de jury.

Veel plezier in de les met Sjaak Mette. Krijgen we daar ook een foto van? ;)

Wij gaan straks met de trailer naar het vertrekpunt, anders wordt het wel een erg lange rit voor Daimler. Ben benieuwd hoe hij reageert op al die aanspanningen.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 09:18

Toch met epke gegaan, ging goed!
Sjaak kregen we niet op de trailer en ik vertrouwde het echt niet.. Hij moet zo nog de wei op dus komt buurjongen helpen..

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 11:02

Percy schreef:
Mooie foto Madelein!

Vrees dat jouw punten inderdaad naar beneden zijn bijgesteld na je akkefietje met de jury.

Veel plezier in de les met Sjaak Mette. Krijgen we daar ook een foto van? ;)

Wij gaan straks met de trailer naar het vertrekpunt, anders wordt het wel een erg lange rit voor Daimler. Ben benieuwd hoe hij reageert op al die aanspanningen.

Jep denk ik ook :+. Mijn houding snap ik helemaal dat ik daar een 5,5 voor krijg, maar ritme was goed, galop was goed, en Ed was ontspannen. Lijnen waren netjes, en de afzet en sprong techniek is naar mijn idee erg goed geweest. Nou ja, ben hier al heel blij mee dus prima hoor! Volgende keer beter! Ik had echt niks meer van Ed kunnen vragen, dus die punten zeggen me dan ook weinig eerlijk gezegd. Was ook wel een heel apart mens hoor, erg nors en kattig in haar manier van communiceren.

Ben er nu ook achter waarom ik te ver naar voren lig. Net alle foto's doorgenomen samen met mijn instructeur. Heb een structureel probleem met mijn benen. Onderbeen ligt bij altijd te ver naar achter, waardoor mijn balanspunt te ver naar voren ligt. Daardoor kom ik dus te ver op zijn hals. Op een aantal foto's is dit wel goed, en dan lig ik ook niet zo ver naar voren. Ik moet meer proberen te scharnieren vanuit mijn heup in plaats van mijn knie. Weer genoeg materiaal om te trainen dus :j
Wel fijn om dat even door te nemen zo! Hij vond Ed wel heel goed springen, mooie techniek. Hij is erg vooruit gegaan de afgelopen maanden!

Spannend zo percy, succes! Rustig aan doen, neem alle tijd.

@mette: hahaha toch maar met je vertrouwde paardje. Misschien een idee om wat trailer laad lesjes te pakken met Sjaak? Dan ben je problemen voor.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 12:42

Even gekopieerd:
Ik ben ook weer thuis en helemaal blij!!
Was ons debuut, en had buiten nog niet echt met hem gesprongen en gedressuurd dus extra spannend. Dressuur veel te braaf en niet zo fijn, maar had nog 175. Springen was die gigantisch aan het kl*ten. Wilde de hoek niet in richting hindernis 9 en richting hindernis 4. Gelukkig een hele lieve man die mij geholpen heeft. Daardoor wel rond gekomen met mega veel tijdfouten, maar ik mocht crossen!
Hij wilde niet weg bij de start dus ben toen maar weer achter die meneer aangegaan. Hij was alleen een stuk sneller dus na hindernis twee was ik hem al kwijt en heb ik de cross zelf foutloos uitgereden, twijfelde nergens en ging als een speer. Water ging ook heel braaf in een keer door!
Had nog wel dom commentaar van de stijljury 'paard lijkt er geen plezier in te hebben'. Heeft op elk filmpje en foto de oren zo ver naar voren als maar kan, dus dat deleten we maar even.. alsof je dat in een paar seconde kunt zien. Desondanks kan mijn dag niet meer stuk.

http://nl.tinypic.com/r/se6p2e/8]View My Video filmpje van de waterbak!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 12:43

Raar commentaar zeg! Verder super goed!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 12:48

O wat een vreemd commentaar Rianne! Veel jonge paarden twijfelen en zijn kijkerig, is een kwestie van wennen. Heeft toch niks te maken met dat hij het niet leuk zou vinden.... Jammer.. Zijn van die opmerkingen waar je niks mee kunt.
Fijn dat je zelf wel fijn gereden hebt! Super!
Edit: kan je filmpje niet openen

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 12:51

Ja het slaat alleen nergens op want hij twijfelde eigenlijk nergens echt zodanig dat ik hem heel erg moest aanmoedigen ofzo meeste ging hij gewoon top rechuit.. maarja deleten en genieten van dit gevoel!! :D

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:14

Vind hem er wel blij uit zien *\%/* *\%/*

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:34

Wat denken jullie dat handig is om te beginnen met springen? Balken draven en dan een laag kruisje ofzo?
En dan een laag steiltje en zo verder oefenen? Weet niet hoe die het gaat doen en wil wel goed beginnen.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:16

Ik zou de tijd nemen Mette.
Dus eerst wat balken neerleggen en kijken hoe hij daar op reageerd.
Voor de eerste keer misschien een heel laag kruisje neerzetten, maar zeker niet meer. Je moet eerst vertrouwen op hem, en hij op jou.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:47

Heb al met hem gesprongen toen ik ging proefrijden, toen ging dat meisje eerst en weigerde hij in het begin maar toen ik er op ging sprong hij wel braaf. Ga tijdens het dressuur rijden ook balken draven, doe ik met epke ook en dan volgende week wel een laag kruisje, zullen 't wel zien..

Toen ik hem naar de wei reed vanochtend zag ik de buren bezig met de stal, hij is zo goed als leeg dus hij mag er dinsdag lekker in.. Dan geen gedoe meer dat ik hem niet alleen in de wei kan zetten enzo, kan niet wachten :)