Speurt inmiddels Ebay weer af... Ik moet straks voor beide paarden nieuwe crossbeschermers, die van Beau raken af, die gaan ook al heel wat jaren mee, en voor Chall is er eigenlijk niets voor z'n voorbenen. Voor achter heb ik al wel mooie bruinen.
ik wil kentucky's... heb ze gekocht, gepast en vond dat ze niet pasten maar volgens mij is er nu ook grotere maat???
mistid
Geplaatst: 09-07-13 20:37
Volgens mij zijn ze alleen maar kleiner Marijke... http://www.canter-equipment.nl/kentucky ... light.html Ik wil de Kentucky's in Oenkerk eigenlijk passen en kopen. 2 complete sets hakt er aardig in, en dan wil ik ook nog Veredus hoefbalbeschermers voor Beau omdat die onder de springschoenen door zijn hoefballen stuk trapt...
@ Mistid NIET kopen!!! Mega duur en waardeloos! Was al gewaarschuwd door 2 andere springruiters (M en hoger) dat ze niet bleven zitten. Dat was helaas waar.... Je kan beter van die proffesionals choice springschoenen nemen die geheel om de val vallen en echt niet draaien. Ik baalde er zo van!! €119,95 weggegooid!
Henny, dankjewel! Ik heb nog nergens echt ervaringen gevonden, dus ben heel blij dat je dit zegt! Wij dachten juist beter af te zijn met die Veredus beschermers dan met springschoenen. Gister toevallig nog erover gehad met m'n moeder, maar dan bestel ik Professionals Choice springschoenen!
Wbt crossbescherming, na enig speurwerk kwam ik uit op Tekna crossbeschermers (http://br.nl/page/info.php?id=273751). Ik kan nergens vinden of daar een plaat of carbonstroken oid inzit, dus ik heb BR een mail gestuurd omdat zij Tekna verspreiden in Nederland. Ze zagen er wel goed uit en rijd ook met normale beenbescherming van Tekna van hetzelfde materiaal, na 2,5 jaar zeer intensief gebruik (bijna dagelijks bij beide paarden) is er nu net een naadje losgelaten, verder zie je amper dat ze gebruikt zijn.
Sue, dat is nog niet noemenswaardig he, bijna een week . Maar, al wel weer 19,50 bespaard
En hier een zeer tevreden *ruiter en ik ken tevens vele internationale springruiters die erbij zweren en daar zitten ook olympiërs bij.
Heb ze op aanraden van verschillende mensen toch maar gekocht. Je moet ze wel echt heel goed aandoen (zoals met alles) Dan blijven ze keurig op de plaats. Echt opletten dat ze niet te los zitten zeker de onderste band moet goed strak zitten. Dan goede ruime springschoenen eroverheen die glad zijn vanbinnen ( niet anti draai bedoel ik)
Ze zijn niet geschikt voor paarden met lage verzenen dan blijven ze ook niet zitten.
En wat betreft die kentucky beschermers, die zitten de eerste keer niet! Ze moeten op temperatuur komen en dan vormen ze aan het been. Is dat eenmaal gebeurd zijn ze echt super, ben er erg blij mee. Heb ze nu 3 jaar en zien er nog heel goed uit.
Die heb ik ook, maar dan met 'luchtgaten' aan de voorkant van de voorbeschermers en aan de zijkant van de achterbeschermers. Zelfde principe als Dalmar heeft. De PE's bevallen mij erg goed. Gebruik ze sinds juni vorig jaar in het seizoen wekelijks met crosstraining (wel op BB niveau) en tijdens SGW's. Ze blijven erg netjes. Ik heb ze toen bij Eventingshop gekocht, die heeft ze ook.
Max ik moest ook direct aan jou denken toen ik dat dekje zag
mistid
Geplaatst: 10-07-13 20:36
Roxx, nee niet naar de prijs, maar wel naar verkooppunten. Als ze een volledige correcte mail terug sturen, staat de prijs er vast wel bij, en anders vraag ik daar nog wel naar .
Vera, oh dat maakt het weer anders. Heb een aanbod via PB gekregen waar ik even overna denk
De Tekna crossbeschermers zijn dubbel verstevigd voor de cross, maar degene met wie ik contact heb kon mij niet het exacte materiaal vertellen. Prijs weet ik niet, maar ik ga straks even informeren bij EJ.
Ik ben op zoek naar rood wit blauw duct tape. Iemand een idee. Ik kan niks vinden.
Damelza
Geplaatst: 20-07-13 10:46
Ik heb nu voor Dalmars. Maar achter heeft hij een maat S en dat heeft dalmar zeker niet? Kan het igg nergens vinden. Dus denk dat ik voor achter die premiere equine ga bestellen, die passen er wel mooi bij.
hebben jullie ook nog aanraders qua springschoenen? die je zowel fijn in de dagelijkse training kan gebruiken als voor het crossen