[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:45

Leuke pony Marit!!

Ik betaal €210,- en dan wordt alles voor me gedaan. 's Winters ook naar buiten, zomers zo mogelijk 24/7 weidegang.

Ik zal mijn vriendin ff mailen TeeGee!!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:47

Goeiemiddag!
Ik heb best wel een beetje spierpijn :o Ga trouwens ook naar JA, zaterdagavond :D

Jeetje Karen, wat een prijzen! En ik dacht dat ik veel moest betalen!
Meevaller Vief :D
Leuke pony Marit
Lekker Lotte! Voetje, wat is dat? Hier is dat gewoon voeten optillen voor het uitkrabben ;)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:52

Ik betaal dus 255 euro, 25 euro duurder geworden vanwege het 'slechte strojaar'. Zelf mesten. Er wordt 3 x per dag gevoerd.. 3 keer kuil/hooi en twee keer krachtvoer. Ik heb dan een 20 x 60 buitenbak en een 20 x 40 buitenbak en buitenlongeerring.. paar paddockjes.. die swinters eigenlijk niet te gebruiken zijn.. en nu dus ook een binnenbak, waar ik niet elke dag mijn paard in laat lopen... tenzij ik een peesblessure wil :) . 'Gelukkig' komt daar in maart een andere bodem in, al had ik liever de binnenpaddocks en longeerring gehouden, want daar mochten ze gewoon los en konden ze hun ei kwijt.. ze mogen nu niet meer los in de binnenbak... :\ Zomers weidegang, mogelijkheid tot 24/7 (Wolin gaat van 8.00 tot 21.00 en als het mooi weer is, blijft ze 's nachts buiten) tegen betaling zetten ze van ma tm vrijdag je paard op het land, zelf binnenhalen. Weekenden zelf doen en zondags zelf voeren tussen de middag.. Daarbij komt... Wolin krijgt ook nog eens haar eigen voer van Marstall.. omdat ik niet wil dat ze veel biks krijgt, want daar krijg ik een vet paard van ;) .

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:55

Snoekiej: Dat ze dus als kunstje 'voetje' geeft :P .. Nu volgen 'kus' en 'Zit' :)) .. :D
Ze geeft gelukkig geen 'voetjes' uit zichzelf, je moet haar wel even vertellen dat dat moet gebeuren voor ze wat krijgt ;) .. Onze Tinker hebben we het maar gauw weer afgeleerd, anders waren je knieschijven niet veilig :o .

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:58

Hoi,

TG leuk dat je gaat samenwonen :D . Wat een prijzen zeg :o . Ik betaal als ik ze niet thuis had staan. 50 euro lege box. 10 euro mestafdracht. Baal hooi stro 30 euro per pak en er wordt gevoerd. Er is geen weidegang wel 3 binnenbakken, 2 buitenbakken en bos aan de overkant. Paddocks komen nog maar kan wel losgooien.

Mooie pony Marit. Al bereden? Wat is het er voor 1? Mooi koppie :D

Ik heb spierpijn van de mitella. Net 2 sollicitaties gedaan want ik ben van mening dat ik per 1-2 wel weer kan werken. 1 bij mijn vorige baas op een andere afdeling. Hoop dat het lukt.
Coupon Markelo is opgestuurd en Westerbork ligt klaar.
Heb net de duitse kalender uitgespit. Ik woon vlakbij Weser Ems en heb uitgezocht dat ik in mei, juni, juli en augustus 2/3 sgw's per maand zou kunnen rijden. Net de KNHS gemaild om te vragen hoe het werk en hoe duur het is. Misschien is het wel goedkoper om in Duitsland lid te worden. Dat schijnt ook te kunnen. Ze hebben daar ook mooie concoursen.
Iemand ervaring mee? Gaat om springwedstrijden en SGW..

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 14:03

Hij is al bereden ja :))

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 14:04

Ik wil graag van je weten of het lukt Caroline! Ben daar ook wel in geïnteresseerd.

Marit mooie pony. New Forrest?

Ik ga nu rijden. Bak is weer enigsinds begaanbaar.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 14:07

@caroline, is een sling niets voor jou? Ik heb die gebruikt toen ik mijn arm gebroken had en dat werkte prima. Waar je vooral op moet letten is dat je niet die sling of mitella om je nek knoopt, maar het gewicht over je rug laten gaan. Dat scheelt een heel stuk.

Ik kan geen goede foto vinden, maar het is een brede band van zachte stof met klitteband aan beide uiteinden. Je maakt met dat klitteband een lus om je onderarm, die je tot net voor elleboog schuift. Het lange eind haal je tussen je arm en je lichaam door naar achteren en dit gaat over je andere schouder (dus linkerschouder als je last hebt van je rechter sleutelbeen) weer naar voren. Daar maak je weer een lus om je onderarm, nu ter hoogte van de pols en met het klittenband pas je de hoogte aan.

Ze zijn te krijgen bij de apotheek, kosten niet veel en zijn heel veel fijner dan een gewone mitella.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 14:22

@Caroline, dat is een hele goede tip van Lielle :j , een sling is een aanrader!!! :)
@Marit: Oké ;) .. (Ik en paardenhoeven...... :o )
@PB: Rijze :wave: .

Ik ga ook naar stal, met Wo weer verder oefenen op 'Voet' 8-) .

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 14:25

WolinLotte schreef:
@Caroline, dat is een hele goede tip van Lielle :j , een sling is een aanrader!!! :)

ervaringsdeskundige ;)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 14:31

Hier nog één :P . Maar dan vanuit mijn werk ;) .

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 14:34

WolinLotte schreef:
@Marit: Oké ;) .. (Ik en paardenhoeven...... :o )
@PB: Rijze :wave: .

Ik ga ook naar stal, met Wo weer verder oefenen op 'Voet' 8-) .

Zij was toen nog niet gedaan hoor

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 14:34

peanutbutter schreef:
Ik wil graag van je weten of het lukt Caroline! Ben daar ook wel in geïnteresseerd.

Marit mooie pony. New Forrest?

Ik ga nu rijden. Bak is weer enigsinds begaanbaar.

:n Welsh

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 14:36

Dat zag ik :) . Chique vertoning hoor!!

verschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 14:45

als je in duitsland lid word met je examens doen om hogere klasse te rijden ik weet niet welk nivo je rijd .
en de e en de a B en L nivo .
is vaak op stijl en de cross heeft mestal 10 hindernissen het is heel anders als in nederland

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 14:58

Jep,het is heel anders,ik zelf vind het helemaal niks :nHeb in Duitsland gewoond en soms een wedstrijdje mee gepikt in Mofrika :=

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 15:08

Ik heb een sling van voor de operatie maar die mocht ik nu eigenlijk niet gebruiken maar doe het toch.
Daar heb ik ook wel last van maar minder.
Ik heb van het ziekenhuis een duur ding gehad. Korte uitleg: je onderarm gaat in een zak. 1 band schuin over je rug en 1 band om je middel. Die sleuven waar de band door gaat verschuiven steeds. Mijn arm mag volgens ziekenhuis niet van mijn lijf los maar dat houdt geen mens vol!!!
Die van het ziekenhuis trekt enorm. Ik denk dat WL wel weet wat voor 1 het erg is..
Op blz 2 staat hoe hij er ongeveer uitziet. die van mij heeft geen ringen en de zak is kleiner http://www.chirurgenarnhem.nl/media/Fil ... 5B1%5D.pdf

Over het crossen: Nu rijdt ik begin april 2 wedstrijden in de buurt en dan komt voor mij in september Gorssel weer. Trainingsmogelijkheden heb ik hier amper of zeg maar niet. Ik wil haar vooral aan de gang houden. Ik ben een keer in Neu versen geweest om te kijken en dat was erg leuk. Ook een mooi springparcours.
Ik rij nu nog B sgw maar ga in Gorssel over. Springen L/M. Dressuur M1

verschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 15:47

van van de L kan je ook winspunten halen in duitsland .
maar als je voor een duitse vereneging gaat starten kan je alleen maar het laagste nivo rijden .
maar je wil niet te ver reizen voor de wedstrijden want i moet soms ook 2 en half uur rijden dat hoort er bi toch ?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:01

Ja maar er de eigenaren van het paard wil dat niet. Paard is van mijn ouders en de auto en trailer ook. Ik mag alles in drenthe, Friesland en overijssel + neede. Dat is vaak al bijna 2 uur rijden.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:05

verschuur schreef:
Misschien is het wel goedkoper om in Duitsland lid te worden. Dat schijnt ook te kunnen. Ze hebben daar ook mooie concoursen.
Iemand ervaring mee? Gaat om springwedstrijden en SGW..

als je in duitsland lid word met je examens doen om hogere klasse te rijden ik weet niet welk nivo je rijd .
en de e en de a B en L nivo .
is vaak op stijl en de cross heeft mestal 10 hindernissen het is heel anders als in nederland

Het niveau ligt heel anders in Duitsland. Heb in Duitsland gegroomd op SGW en wat daar L is, zou je hier onder M-niveau kunnen scharen.. maar voor zover ik weet heeft de cross in Duitsland geen 10 hindernissen, zijn er net zo veel als hier.

verschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:33

niet heel veel alleen vanaf M nivo .
vaak op 1 en 2 sterren wedstrijd hebben ze er lange crossen bij de gewone landelijke zijn vaak gelande prufungen .
en dat is op steil .
heb in 2008 veel van die wedstrijden gereden als mijn moeder met de jonge paarden ging .
maar het nivo is inderdaad veel hoger .
de A licht vaak tegen de M aan dat klopt

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:27

Ik heb info opgevraagd bij de KNHS en een vriendin van mij woont in Duitsland die gaat ook eea uitzoeken

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:48

Ik ben ook in Duitsland lid, ik rij alleen cross in Duitsland, springen is niet echt bepaald fijn. Je moet namelijk rjiden wat het paard kan, heb je een Z-paard moet je Z springen... De cross zijn gewoon een stuk of 17 sprongen met waterbak en al, je start ook in een starthok. Als je op B-niveau dressuur rijdt moet je met z'n drieën tegelijk de proef rijden, op hoger niveau gewoon alleen. Het springen gaat met een ideale tijd en onder of boven de tijd zijn strafpunten. De cross is ook met een ideale tijd, de cross is meestal wel een aardig pittige cross met al allerlei smalletjes en een hindernis - 1 galop sprong - water combinatie. Ze springen ook gewoon met pony's en paarden doorelkaar. Je kan trouwens met 1 cross vier prijzen halen; 1 voor de dressuur, 1 voor het springen, 1 voor de cross en 1 voor het gemiddelde resultaat. Als je valt of drie stops hebt ben je ook gewoon uitgesloten. :D

Marit: wat is het voor een welsh, en heeft hij/zij al wat gelopen?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:50

Goedenavond!
Ik heb er net 3 kwartier over gedaan om thuis te komen ipv 15 minuten :n Ga zo lekker een filmpje kijken :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 20:58

Had je last van file of van een sneeuwbui Snoek?