[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 13:53

Ben net terug van het strand, nu even de foto's opladen.

Dan vanmiddag met vriend, mijn zus +man naar onze ouders in leusden. Eten doen we op zijn amerikaans, iedereen neemt wat mee. Ik heb een hele grote braziliaanse runderhaas

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 14:00

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
die golven zijn zo eng...

Afbeelding

Het was erg lekker op het strand

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 14:07

leuke foto's MJ! gaaf dat je zo even op het strand kan gaan rijden!
andrea:
Canter: fijn te horen dat het zo goed gaat met Mas!

voel me gelukkig al weer een stuk beter dan gisteren
nu ga ik maar eens naar beneden, mn opa en oma zijn net hier, om verjaardag van mn zusje te vieren..

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 14:10

Gelukkig maar!
Fijne verjaardag, niet echt een leuke dag om jarig te zijn voor je zusje....

Leuke kerstdagen allemaal, ik ga ervandoor.

Ik heb trouwens 2 koortlippen!!! Woensdag een op mijn bovenlip, niet zo'n hele grote. Gister begon er ook een op mijn onderlip, is helemaal dik, ik heb nu een hanglip. Het is echt heel charmant!!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 14:12

Fijn dat het alweer een stukje beter gaat Jitske
Gefeliciteerd met je zusje

@ Miss_jumpy, leuke foto's lekker strandweertje gehad zo te zien
Veel sterkte met je koortslippen
Eetse vanavond

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 14:15

arme MJ !!

gave foto's trouwens!!

ik heb vanmorgen super lekker gereden!!
gister vreselijke ruzie dus vandaag een dubbelgebroken (smal) bitje met een middenstukje waar een boog in zit... en op het boogje zat een klein laagje van dat koperspul
nou de opeens de sterren van de hemel oh wat voelde dat zalig zeg
mare mag je hier mee wedstrijd rijden? want het middenstuk is van het zelfde materiaal als de rest volgens mij, alleen op een klein stukje van die boog zit van dat koperachtig iets (BLONDTTT)

pietpiraat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 14:17

hee vief, ik heb gehoord dat in Heeten alles was ingestort waar heb jij die selecties gereden?

Biem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 15:03

*Merry Christmas*

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 15:26

Marieke: mooie jurk!! Is dat jouw vriendje?

En ik ga mijn kerst niet laten verpesten door een jongen!!! Als ik dat maar vaak genoeg blijf zeggen gaat het lukken

We gaan zo thuis gourmetten en vanavond moet ik werken. Morgen brunchen met de familie en weer werken. Lekker geld verdienen!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 15:51

mooi Marieke, snap best dat de mannen het een succes vinden en de vrouwen wat minder

Hoewel ik daar persoonlijk geen last van heb.

MJ, leuke foto's

BT, klinkt goed. Dat bit mag gewoon.

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 15:59

Nog helemaal vergeten te zeggen Marieke; geweldige jurk!

Hier is het heel gezellig thuis

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 16:22

Mooie foto´s MJ, ik wou wel dat we het strand ook zo dichtbij hadden...

Marieke , wat zie je er deftig uit zeg! geen worden dat alle andere vrouwen jaloers worden.

BT, fijn dat je paard op dit bitje zo lekker ging. soms is het gewoon een beetje uitvogelen en experimenteren wat het beste gaat.

Heb net m´n volbloed even lekker buiten in de bak gehad. Ik geloof dat ie bijna wel 50 x heeft gerold. en natuurlijk in de dikste smurrie. Hij is gewoon gek op rollen. Vandaag maar even eens een keertje niet rijden...

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 16:28

handig zo'n modder paardje, ik had die van mij gister naar het rijden nog even in de bak, maar echt tijd voor rollen neemt ze niet

ik zit net even in de P&S te lezen over die hoefsmid met een stuk over hoornscheuren ... dat heeft Twinkel ook
in haar rechterachterbeen ik heb die hoefsmid er van de week niet over gehoord... maar hij zei wel dat hij weinig aan de voorbenen kon doen, aangezien het vanuit de knieen kwam, en dat hij het verder heel simpel hield, niet te veel aan de hoef willen veranderen!
ik heb zo maar het idee dat het komt doordat ze zo'n sterk achterbeen heeft... ze tilt haar achterbenen zo hoog op en landt dan ook weer redelijk hard

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 16:36

Ik vond dat ook best wel een interessant artikel BT. Vooral om dat het bij mijn volbloed ook vrij precies komt. Wil soms wel eens in zn achterknie blijven hangen. Al ie goed is beslagen van achter dan is ie super, maar als de teen achter te lang wordt, dan voel ik dat ook in het rijden. Net alsof hij dat minder goed zn achterbeen naar voren kan rollen en haakt ie dus soms.
Ik had een hele goeie smid, die was ook heel goed met dit probleem bezig en Kaprys ging dus ook steeds beter lopen. Maar hij is naar Canada verhuisd...
Dus moest weer op zoek naar een nieuwe. Deze is ook best goed, maar moet ook het paard goed leren kennen, en daar gaat wel even tijd overheen. BTW, wie heb je hier nu als hoefsmid?

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 16:37

Ik heb stuk uit Dressuur gelezen, was gister binnengekomen

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 17:03

reeskees schreef:
Ik vond dat ook best wel een interessant artikel BT. Vooral om dat het bij mijn volbloed ook vrij precies komt. Wil soms wel eens in zn achterknie blijven hangen. Al ie goed is beslagen van achter dan is ie super, maar als de teen achter te lang wordt, dan voel ik dat ook in het rijden. Net alsof hij dat minder goed zn achterbeen naar voren kan rollen en haakt ie dus soms.
Ik had een hele goeie smid, die was ook heel goed met dit probleem bezig en Kaprys ging dus ook steeds beter lopen. Maar hij is naar Canada verhuisd...
Dus moest weer op zoek naar een nieuwe. Deze is ook best goed, maar moet ook het paard goed leren kennen, en daar gaat wel even tijd overheen. BTW, wie heb je hier nu als hoefsmid?

het is fijn als je er zelf ook wat verstand van hebt en dat heb ik dus echt niet
mijn pony liep in het Z nog op blote voeten
die indoctro moest voor altijd op ijzers met zooltjes, maja daar was ik nooit bij, en die vos heb ik net voor het buitenseizoen op ijzers gezet, dat was helaas maar eenmalig want daarna hoefde het niet meer

degene die twinkel heeft gekeurd in Lienden zei dat ik op die scheur moest letten en omdat ze voor wat troontredend staat het beslag dus goed moest bijhouden! dus ik liep 3 weken geleden al 'te zeuren' om een hoefsmid de hoefsmid heet Auke?!?! hij zit veel in Duitsland geloof ik, dus weinig bereikbaar
hij zei wel dat het niet eens zo nodig was(terwijl ik Twinkel op dat moment al bijna 7 weken had dus dat viel gelukkig mee

mijn hoefsmid in NH is overigens Marcel Buchter, die is echt heel goed, dus anders kan ik altijd daar nog terecht

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 17:21

BT ik denk dat ik nu wel weet wie jou nieuwe smid is. Volgens mij doet hij ook heel veel draversstallen. Hij bekapte vroegen mijn pony ook altijd. Dan ging ik altijd naar zn zwager, die bij mij in de buurt woont, wanneer hij daar dan was voor de Friezen en deed ie mijn pony ook ff.
Mijn pony heeft ook gewoon in de M gesprongen en gedressuuurd op bloten voeten, zelfs als het regende en spekglad was... wisten wij veel...

Later toen ik een paard kreeg en die ijzers nodig had, was het niet meer zo praktisch om steeds naar de zwager te gaan en werd dat paard gedaan door iemand van de boerenhulp (tegenwoordig AB Fryslan), die ook wel regelmatig op ons bedrijf kwam

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 17:24

Nou ik ga weer, mn vader zn verjaardag vieren

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 17:25

Haha, reeskees veel plezier en gefeliciteerd!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 17:27

haha... geweldig he!! ik hield altijd stug vol dat Tobias geen ijzers nodig had!! M1 dressuur, M sgw en Z springen

ja dat is die hoefsmid ja!! hij doet dravers idd!

Mosh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 17:51

Work-a-holic... zo voel ik me ook echt!!
De hele week hard gewerkt,vandaag ook 'even' naar de paardjes (lees: de hele dag )
Ahh wat was ik blij dat ik vanmorgen even een rustig buitenritje kon maken met een merrietje 's Middags even met Lancelotje en Mike naar de binnenbak geweest,heeerlijk rustig op 1e kerstdag natuurlijk Terwijl ik weg was hadden we Jackson even buiten in het modderige paddock laten staan (ze zakken nu écht tot hun knieen weg in de blubber) Hij wilde er al niet in (voelde zich er te goed voor ) en toen ik terugkwam stond hij nog op precies dezelfde plek
Nog wat paardjes in de bak gezet,echt heel leuk om daar naar te kijken Afgevoerd en naar huis.. ben evengoed nog van 9 tot 5 weggeweest Nu moet ik nog onze paarden uitmesten en King even longeren.. pfwoe

Ik heb trouwens gister een heeel leuk kadootje gekregen van Jolanda (oude en nieuwe eigenaar van Prinses ) Een blauw shabrakje met een babyblauw biesje en babyblauwe beschermers Ineke stond te kwijlen toen ik het omdeed bij een zwart paard en Gerrit zat mij mooi uit te lachen

Nouja ik ga nu even longeren,straks weer ff wat bijlezen Sorry voor dit onnuttige berichtje trouwens

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 17:56

wat leuk van Jolanda!!!
blauw vind ik mooi, maar babyblauw dus niet

kan me wel voorstellen dat Gerrit je ging uitlachen

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 18:03

BT : Jij ook al met een ander bitje gereden Ik heb er een rubber stangetje in gehad. Was wel superfijn met de dressuur, maar toen ging ik even een sprongetje maken en dat was iets mindere. Ze werd de laatste galopsprong steeds iets te hectisch.

MJ: Echt leuke foto's! ik ben nog nooit op het stran geweest met de paarden, lijkt me wel supervet!
Een een koortslip had ik laatst ook. Heb jij dat ook omdat je wat minder lekker in je vel zit? dan krijg ik dat, maar het was wel snel weer over gelukkig.

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 18:51

MJ leuke foto's!! hij heeft een lekker koppie zo in de wind

Vandaag samos ff aan de longeerlijn gegooid omdat hij de vorige keer zo gigantisch vervelend was..Linksom ging super..hij vind het heel moeilijk op een kleine volte te lopen op eigen benen dus was heel goed voor hem..
Rechtsom begon hij weer met klieren..stil staan en dan niet meer bewegen en zich naar mij toedraaien..Heb gewoon heel rustig volgehouden naar hem toe te lopen en dan naast m te gaan staan en hij liep dan weer een rondje en stond ie weer..Kben niet kwaad geworden maar heb het gewoon volgehouden..En dat werkte want naar 4x liep hij super!!
Begon opeens heel ontspannen te lopen en de galop bleef hij opeens heel beheerst en vloog niet uit de bocht of iets..dus ik was super trots
Hij leert zo lekker snel was echt zwaar trots en stond helemaal te glunderen dat ik het had gewonnen en dat ie nu zo lekker liep..

[b]Fijne kerst allemaal!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 19:03

pietpiraat schreef:
hee vief, ik heb gehoord dat in Heeten alles was ingestort waar heb jij die selecties gereden?

Hahaha jah de hele losrijbak was ingestort
Twee weken daar voor had ik er nog wedstrijd

Maar de selectie was toen bij ons in de manege, wel zo fijn, onze bak is namelijk veel groter