Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Antonius

Berichten: 2321
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 15:28

Het ambetante met (pees)blessures is sowieso dat het vaak niet ''eerlijk" of logisch ineen zit.
De ene draagt superveel zorg voor zijn paard en krijgt toch een blessure, een ander kijkt er niet naar, rijdt 1x per week een zware rit/jumping... en die krijgen niets.
Ik heb zelf ook dik anderhalf jaar niet gesprongen met Fi na haar peesblessure (gelukkig toen Ny eruit kunnen fokken) maar 2 veeartsen zeiden mij toen ook heel duidelijk dat er geen garanties bestaan. Ze was zo goed als mogelijk gerevalideerd, maar als het fout moet gaan, gaat het toch fout helaas.
Dus hopelijk mogen al onze paarden gezond blijven/worden in 2018, meer dan ons best doen, kunnen we niet.

Oei Hanne, toch wel een dik beentje ja. Hij staat toch niet veel in het nat/modder dacht ik? Moet toch van ergens komen? Of toch intern zoals ik al schreef? Al eens bloed getrokken?

Jessol: geen makkelijke situatie idd...
Als zelf ouder zijnde (weliswaar nog klein kind) snap ik het wel dat je graag wil dat je kinderen hun geld zo 'verstandig' mogelijk spenderen en als ze hun geld dan uitgeven aan iets waar je als ouder geen klik mee hebt, dan is dat in hun ogen weggesmeten geld wellicht.
Moet zeggen, ik ben daar zelf op een ander vlak ook schuldig aan hoor. Ik geef ook (veel) geld uit aan de paarden, maar ik geef geregeld commentaar op mijn man die voor €200 sigaretten rookt in de maand.
Als mijn dochter later een goed paard zal kopen, zal ik staan *\o/* wellicht, maar pak dat ze het uitgeeft aan een dure auto, zal ik ook {:)-:( doen denk ik :')
Beetje eigen aan het hebben van je eigen referentiekader denk ik dan maar.
Probeer maar voor ogen te houden dat ze het wellicht allemaal goed bedoelen en graag zien dat je een zo goed mogelijk rugzakje hebt voor later...
Maar ik snap dat je op een moeilijk moment hier totaal geen boodschap aan hebt en idd gewoon beetje steun wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 18:57

Herkenbaar die kritiek op de tijd en kosten Jessol. Mijn vriend is al flink verbeterd daarin maar het blijft wel "pikken" dat ik hem soms ijskoud naar de 2e plek verwijs Als het op de paarden aankomt. Hij wist waar hij aan begon. Ik wist dat ook met zijn job. Deal with it bedenk ik dan maar, ik wil compromissen sluiten maar niet tot het oneindige.

Antonius, zal de prijs via PB geven. Het is een hele kleinschalige privéstal. Ik voer 's ochtends, zet Icaro buiten als het gaat en leg voer klaar voor de avond. Zij zetten binnen en geven het voer. Ik mag de piste altijd gebruiken en er zijn kleine paddocks.
Ik ben de enige op stal die "intensief" rijdt :+ met bewuste doelen. Dus ook de enige die hinder heeft van de nogal sobere verlichting/panne. En de zwemvijver als er echt veel regen valt, maar goed. 't Is vooral het gebrek aan licht.
Voor de rest kan ik doen en laten wat ik wil, proberen ze mee te denken, geen sluitingsuur, iedereen leert bij van iedereen. En volledig vrij in keuze DA/TA/smid/noem maar op...

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 19:39

@Antonius: Hij staat op paddock met verharde stukken. Het zand is wel nat idd. Maar hij staat amper in het natte, vooral op het verharde deel. Bloedonderzoek is al gedaan en was quasi perfect. Waarden zoals Vit E en selenium die nogal snel tekorten kunnen oplopen, zijn zelfs hoog bij Luxor.
Vandaag zag het wel ok uit, nog niet hoe het moet maar het is niet verergerd. :j
Nu krijgt hij een kuur voor zijn nieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 19:45

Kben nu een totale nitwit op dat vlak maar kan hij ddat vocht niet hebben door net te hoge waardes? Bijvoorbeeld teveel eiwitten of suikers ofzo? Als hij werkt en buiten loopt zal hij denk ik toch wel wat meer energie gebruiken dan nu in de winter en de ene is al gevoeliger aan zoiets als de andere.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 09:40

Antonius: dat was ook mijn mening, ik denk dat wij echt goed zorg dragen voor onze paarden en ze goed soigneren en wij hebben echt veel miserie al gehad in 2016-2017.
Furrie heeft ook 1.5 jaar niet gesprongen vanaf de periode haar blessure is vastgesteld.

teveel eiwit kan inderdaad vocht doen ophouden, bv door voordroog of te nat voordroog.

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 10:17

Hanne: Je bent zeker geen overdrijver hoor, ik heb dat soms ook, maar liever inderdaad te vroeg dan te laat. :(:) Ik hoop ook dat het snel beter wordt, Shadow moest in januari bij die droes ook dagelijks spuiten hebben, hij liep op de duur gewoon weg. -O-

De oneerlijkheid snap ik zo hard, dat gevoel heb ik ook, ik micromanage Shadow echt maar het mocht toch niet zijn, en ik voel mij dan soms zo lastig dat ik echt niet het plezier mag beleven met hem die anderen wel konden hebben. Maar daar is nu jammer genoeg niets meer aan te doen, daar moet ik mee leren leven.

Antonius; ik snap het inderdaad ook hoor, ik moet ook altijd even slikken als ik zie hoeveel van mijn loon er elke maand naar Shadow gaat, en nu verbeterd het er niet op, met extra supplementen, speciaal beslag. Er zijn stallen in aanbouw met een uitloop, daar wil ik hem graag hebben, maar wat zal dat extra kosten..
Ik ben altijd wel een beetje jaloers op de mensen die hun ouders soms mee hebben op stal en die er echt zo achter staan maar bon, het zijn de slechtste echt nog niet. Ze hebben mij ook gebracht naar de cross, en raar maar waar, als ik aankwam met een glimlach tot achter mijn oren , mijn mama is zo'n emotionele, die had zo natte ogen, en mijn papa, "de stoere", die was ook emotioneel. :') Gisteren is hij ook kerstfoto's komen nemen, hij heeft Shadow geaaid en vastgehouden, moest hij niet zoveel geld kosten dan zou hij hem misschien nog graag zien. :') Misschien moet je mij adopteren Antonius? :')

Varekaj: dat snap ik, ik zou niet weten waar ik begot nog een vriend in zou moeten passen. :')

Een klein voorproefje van mijn kerstengel <3
Afbeelding

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 10:56

Ooh woow mooie foto!! Heb je dat zelf genomen? Wel een goed fototoestel dan?

Mijn moeder is ook into paarden, dus dat is voor mij gemakkelijk. Mijn vader is daar vrij onverschillig in, het kost veel geld en tijd, dat weet hij, maar erover zagen brengt toch niets op :+ Mijn vriend begrijpt het wel allemaal, hij is daarin de laatste jaren wel veranderd. Vroeger van de ene internationale jumping naar de andere, elke week. Dat kost bakken vol geld en tijd. Dat wil hij niet meer. Zijn moeder heeft hem toen eigenlijk wat teveel gepusht, dat is ook weer iets :') Op zich heb ik het ook liever zo, een 'normaal' leven met daarnaast de paarden. Want ik weet niet of ik dat zou zien zitten dat hij nu nog elke week 4 dagen weg is naar die wedstrijden (waar er ook een speciaal volkje rondloopt)

Antonius: daar heb je helemaal gelijk in over die blessures. Het leven is gewoon soms echt niet eerlijk.

Hanne: nu niet te snel panikeren, het is niet omdat Luxor nu een dik been heeft, dat je daarvoor terug in de Shuddy miserie terecht komt. :(:)

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 11:20

Nee zeker niet, Shuddy was een extreem geval daarvoor. 't Zou al moeten lukken dezelfde miserie. := Maar het rakelt wel die herinningen op. 'k Mis hem nog wel. :o

Leuke kerstfoto!

Ik zou dat ook wel moe worden elke week op wedstrijd gaan. Idd vrije tijd naast de paarden vind ik ook belangrijk. :j

Bij mij op stal een paard die al maaaanden mank staat, eigenaresse gaat er wat te laks mee om...
En ook ander paard met megadikke koten, dikker of de hoef bijna. En hup er wordt er vlijtig mee gesprongen etc... Ik ga dat niet doen. :) Zou in geval van erge stalbenen toch gewoon losrijden en niet teveel druk op die benen zetten.
Ik bel wel redelijk snel DA ja maar heb zo wel erger kunnen voorkomen.
Zeker bij andere paarden ook toen ik toevallig op stal was.
Nuja soit, Luxor heeft alleszins geen zorgen tekort. :)
Van dat voordroog zou wel kunnen, maar zou hij dat al niet rapper gehad hebben? Hij krijgt het namelijk al een hele tijd, al van toen ze nog op de weide stonden.
Ondertussen proberen we variatie in het stapwerk te steken. Gisteren gaan wandelen aan de hand en Luxor heeft voor het eerst een trein van dichtbij gezien, was nog schattig hoe hij verschoot. :') Heb er een filmpje van. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 11:30

Sommige dingen zijn cumulatief dus pas als de grens is bereikt ga je symptomen zien. Bij contactgevoeligheid bouw je pas symptoom op met steeds heftigere reacties elke keer dat je ermee in aanraking komt. Vb pinda-allergie. Je eet jaren zonder problemen pinda's. Dan krijg je lichte reactie vb keelpijn of gezwollen keel. De keer erna krijg je spontaan ademnood en vanaf dan is een pinda ruiken of aanraken al gevaarlijk.

Het kan natuurlijk ook dat er nu 1 slechte baal bij zit. Niet rot, maar zuurder of hoogwaardiger ofzo. Kan genoeg zijn dat Luxor daar net niet tegen kan. Kan je proberen met hooi of het dan overgaat?

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 11:58

Ja het leven is idd op dat vlak niet eerlijk :'(. Ik heb nooit geen klagen gehad eigenlijk met canch tot dit jaar...

Super mooie foto Jessol! Troots je, je bent niet alleen hoor en je bent nog jong. Ik heb nooit een paard mogen hebben, het heeft zelf super lang geduurd tegen ik überhaupt mocht paardrijden. Toen ik uiteindelijk mocht zeiden ze na 1 jaar: 'Je kan het nu wel zeker, tijd voor een andere hobby.' Maar dat is niet door gegaan :P. Mijn ouders zijn nog nooit op stal geweest van canch. Ze hebben ze mss al 2 keer gezien :+. Een keer op wedstrijd (die ene keer dat ze zijn komen kijken :P ) en een keer dat ik op wandel thuis gepasseerd ben :'). Het zal beter zijn als je je eigen centjes verdient ;).

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 12:22

Hanne, We beginnen de 500 te naderen nu wel he :D! Heb je nog die opening dat je wat voorbereidt had?

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 12:52

Nee nog niet begonnen, met dat ik dacht van bwa 100 pagina's zal nog wel even duren. :') we gaan raaaap. Maar 'k zal er werk van maken. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 17:18

Je hebt nog 20 pagina's de tijd :))

Ik heb het virus gekregen toen ik 6 was. Mijn broer ging hippotherapie doen (we spreken over 1990) en als kleine pagodder wou ik ook. Mijn broer was het snel beu maar ik ben blijven hangen. Jarenlang wekelijks een lesje op manege, soms paar jaar niks. Nooit wedstrijden mogen rijden, af en toe eens op kamp. Vanaf mijn 16 moest ik het zelf betalen en zelf werken int weekend dusja... van mijn 18 tot 22 niet gereden, dan draad opgepakt en jaar later eerste eigen paard gekocht. Pas sedert 2014 ben ik echt meer wedstrijdgericht gaan denken en dan met aantal tegenslagen op materieel vlak nog niet verder dan waar ik nu sta, maar soit.

Mijn mama vindt ze leuk om naar te kijken. Stiefpa helpt soms met klussen zoals nieuw schuilhok zetten, onderhoud auto/trailer, eens palen zetten. En dat ist. Al de rest doe ik helemaal alleen. Mijn vriend komt sporadisch eens kijken, maar kan niet zeggen dat ik dan veel hulp heb. Paard vasthouden of iets aangeven en dat ist. Hij wil geen proeven leren voorlezen ofzo.

Het went. Soms pikt het als je een heel gezin ziet of iemand wiens vriend wel probeert om vaak mee te gaan. Aan de andere kant kan ik wel prima mijn plan trekken en is het no stress op wedstrijd :)

WiPaLa
Berichten: 245
Geregistreerd: 20-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 19:29

Idd ik leef echt mee met jullie blessures :(. Ik heb er ook al een paar gehad de afgelopen jaren. Mijn eerste pony zien sterven aan een hartaderbreuk toen ik alleen thuis was, mijn 2e nog geen jaar kunnen rijden door erge headshaking, mijn vorig paard aantal keer mank..

Ik ben zelf begonnen met mijn papa met rijden toen ik 6 was, dat maar een jaartje gedaan en uiteindelijk op mijn 10e na een val op reis van een paard weer begonnen. :+
Altijd op de manege gereden tot 4 jaar geleden.
Mijn ouders zien wel graag paarden, maar mijn mama is er bang van en papa heeft gewoon graag de competitie. Meegaan op wedstrijd doen ze eigenlijk nooit, enkel als het in de buurt jumping of eventing is komen ze wel kijken. Nu pas op mijn 20e mijn eerste echte wedstrijdpaard gekregen. Ervoor hebben wij eigenlijk altijd pony's van andere mensen opgevangen die er niet meer voor konden zorgen en mijn vorig paard was niet echt van ons. Ben wel enooooorm blij en zo dankbaar dat ze mij nu die kans gunnen <3

Aldislamp2
Berichten: 179
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 09:12

Blessures zijn inderdaad nooit eerlijk en elk geval is anders, ook naar revalidatie toe. Hopelijk snel allemaal weer in orde.

Hier eigenlijk tegenovergestelde verhaal en echte paardenfamilie. Van zussen, neef en nichten, nonkels tot schoonzussen, dus wel leuk op wedstrijd. Kan mij wel voorstellen dat het niet makkelijk is bij zo'n intense hobby dat familie geen interesse toont. Mijn man en ik hebben al veel tegen elkaar gezegd dat we geluk hebben er beide zo gepassioneerd door te zijn, anders zou het niet werken.

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 10:29

Bedankt voor de complimenten over de foto! Mijn eigenlijke kerstkaartfoto is 1 met de honden en shadow samen, ge ziet echt aan mijn gezicht dat ik het zo strontbeu was dat ze allemaal niet luisterden, wat een drama. :')
Florence: het is inderdaad met een relatief goeie camera gemaakt, mijn papa heeft zich daar een aantal jaren in verdiept en heeft dus nog steeds degelijk materiaal. Ik heb hem wel fel bewerkt want het was zo miezerig en donker weer. -O-
Mijn papa zei vorige keer ook aan de telefoon: ik hoop dat je iemand tegenkomt die in de paarden zit want anders gaat het niet lukken. Da's dan wel leuk dat je dat samen kunt doen.
Vrije tijd naast de paarden is er voor mij niet echt, ik ga 2x per dag naar Shadow, dan nog de hondjes en 8 uur werken, en mijn dagen zitten propvol. In het weekend probeer ik dan wel niet te veel te plannen, dat ik gewoon ook eens op mijn gemak kan zitten, elke week een wedstrijd daarbij zou voor mij ook niet haalbaar zijn denk ik.

PrietPraat schreef:
Ja het leven is idd op dat vlak niet eerlijk :'(. Ik heb nooit geen klagen gehad eigenlijk met canch tot dit jaar...

Super mooie foto Jessol! Troots je, je bent niet alleen hoor en je bent nog jong. Ik heb nooit een paard mogen hebben, het heeft zelf super lang geduurd tegen ik überhaupt mocht paardrijden. Toen ik uiteindelijk mocht zeiden ze na 1 jaar: 'Je kan het nu wel zeker, tijd voor een andere hobby.' Maar dat is niet door gegaan :P. Mijn ouders zijn nog nooit op stal geweest van canch. Ze hebben ze mss al 2 keer gezien :+. Een keer op wedstrijd (die ene keer dat ze zijn komen kijken :P ) en een keer dat ik op wandel thuis gepasseerd ben :'). Het zal beter zijn als je je eigen centjes verdient ;).

Alé, dat is inderdaad een beetje iets gelijkaardig! Mijn eigen centjes verdien ik gelukkig al, en ik sta zelf helemaal in voor Shadow, ze vinden het vooral jammer dat ik dat geld niet kan "sparen" voor mijn toekomst. Maarja, Shadow is ook mijn toekomst, ik hoop dat hij nog een jaar of 10 meegaat. <3

Hanne: Dat vind ik echt vreselijk seg. Ik ben iemand die redelijk snel panikeert, en sommige mensen willen mij dan geruststellen van, "het is niets", maar het was niet niets, dat enerveert mij soms ook, mensen die u afdoen als dramaqueen en het altijd proberen te minimaliseren.
Wat leuk dat je bent gaan wandelen aan de hand, ik vind dat je soms tijdens een blessure wel wat meer aan je band kunt werken. Nog tips voor variatie? Ik ben ook nog steeds op zoek. Gisteren onder het zadel wat gestapt, ponylief is gaan lopen, dan heeft hij wel geen pijn, VARKEN. }:)

Wipala: Bah, je hebt ook niet veel geluk gehad. Vooral je pony zo zien sterven lijkt mij vreselijk, ik moet er niet aan denken.

Vanmorgen, door mij vreselijk op te jagen, zowel mijn huis en autosleutels vergeten, en daar stond ik dan, net de deur dichtgetrokken en toen kwam het besef. Gelukkig heb ik een lieve collega die mij heeft opgepikt, maar wel geen dikkie vanmorgen, hopelijk vind ik een stalgenootje die hem wilt buitenzetten. Op een dag vergeet ik nog eens mijn hoofd, verlengd weekend zal mij deugd doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 15:25

Ik ben heer en meester in chaos en dingen vergeten ~~}> Gisteren was ik ook op pad zonder huissleutels (gelukkig was vriend thuis), ik heb al diverse keren moeten omdraaien naar huis omdat ik op weg naar werk was met mijn prachtig gifgroene crocks nog aan mijn voeten, om de halverklap mijn gsm kwijt, vergeet mijn agenda of om afspraken erin te zetten, ga naar de bank zonder bankkaart, ik stop eten in de oven en vergeet die dan aan te zetten, ga boodschappen doen en breng alles mee behalve datgene wat ik het meest dringend nodig heb. Ik moet 20x mijn uren voor werk checken (werk tijdelijk met variabele uren), mijn bureau op werk is 1 massa papiertjes en post-it's, ik gebruik een hangslot op de weid en vergeet de code, vertrek zonder stalkleren naar stal (dag nette kledij...), ik sluit mezelf bijna dagelijks nog op binnen de beschermde woongemeenschappen op het werk en ga maar door.

Voor op wedstrijd heb ik dan ook een wedstrijdbak gemaakt met een checklist. Elke keer als ik vertrek kijk ik die volledig na en als ik thuiskom gaat alles wat nodig is gelijk de was in en weer in de bak. Ik bewaar veelgebruikt spul ofwel op stal, ofwel in de auto. Anders sta ik gegarandeerd zonder singel of hoofdstel klaar voor les.

Moest mijn hoofd niet vast zitten aan mijn lijf, ik was dat al 1000x kwijt geraakt.


En jessol, zelfs een vriend die niet into paarden is kan er wel mee leven. Het is niet evident en vergt goed plannen en afspraken maken, maar het kan wel zeker. Het zal wel handiger zijn als je maar 1x/dag heen moet, zo doe ik het ook. Ik ga voor ik naar mijn werk vertrek. Nadeel is wel dat ik dan beperkt zit in uitmesten, voeren en buiten zetten. Voor volgende winter zou een volpensionstal toch wel voorkeur hebben, tenzij ik een (binnen)piste in de buurt vindt die ik kan en mag afhuren. Dan blijven ze 24/7 en jaarrond op de weide met een grote kuip water en een grote bol hooi. Dan kan je ook al eens een dagje overslaan.

WiPaLa
Berichten: 245
Geregistreerd: 20-07-12

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 11:40

Inderdaad een super mooie foto Jessol! Is nog altijd een trauma.. Ik was 15 toen en ben 3 dagen thuis gebleven van school omdat ik daar echt niet goed van was.
Ik ben ook zo een vergeetachtige, vorige keer op eventing 2 keer naar huis moeten rijden, eerst om mijn hooinet en dan mijn bodyprotector :+ gelukkig was het niet ver.
Kan mij inbeelden dat de combinatie werk en paarden die niet in volpension staan op andere locatie soms lastig is, zeker in de winter omdat het zo vroeg donker is en modderig..

Gaat iemand van jullie gaan kijken naar JM? Ik werk daar 5 dagen in de bistro boven de B piste, dus wie weet kom ik jullie tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 18:31

Het is puzzelen en plannen maar ach, het went. Vandaag nog eens gereden, was geen onverdeeld succes. Vooral de natte stukken met water op waren flink plakkerige boel. Deed hij best ambetant op maar ook hele fijne stukken gehad.

Iedereen een hele fijne kerst gewenst!

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 22:06

*kruipt eens achter haar bureau/ uit de stal/voor de tv en veel tijd met vrienden doorgebracht vandaan* :D :o

Hallo allemaal, lange tijd niet gereageerd, heel veel tijd besteed aan vrienden, paarden, tv, administratie, maar ik heb afgelopen 2 dagen eens goed bijgelezen.
Dus ik ga weer eventjes van de partij zijn. (poging tot met de drukke kerstdagen)

Jessol, dikke knuffel voor jullie allebei :(:)

hanne, wat naar van die benen...ben eens benieuwd hoe dit verder afloopt.

Winnie, blij dat het met een sisser is afgelopen.

Antonius, prachtige foto's van je verkleedpartij!!

varekaj, volgens mij zijn wij een beetje gelijk qua vergeten...als ik niet alles in mijn telefoon zet, en met heel veel herrie iedere keer een reminder laat afgaan dan vergeet ik ook alles.
ook doe ik antwoordapparaten inspreken, en bedenk me dan later dat ik mijn naam niet heb gezegd.
en nog veel meer van dat soort dingen. :=

verder ben ik alweer vergeten wat iedereen nog heeft uitgespookt met zijn lieve 4-voeters. dus vergeef me :)F :)F Y;( Y;(

hier gaat het rustig aan zijn gangetje.
Boxser gaat erg goed, ik heb hem ook weer geschoren en er begint langzaam aan weer een beetje sportmodel in te komen.
Ik mag nog steeds niet springen, pas weer vanaf 1 februari, dan zijn er 4 maanden voorbij.
Dus voorlopig gewoon blijven opbouwen, maar zoals het er nu naar uitziet...
alleen afwachten of hij de klappen in zijn lijf kan verwerken met de cross...

Maar goed, ik wens jullie allemaal hele fijne kerstdagen <|- <|- <|- {:) {:) {:)
en een geweldig gezond en sportief 2018. *\o/* *\o/* +:)+ +:)+

Ik ga de kerstdagen werkend doorbrengen, we zitten gelukkig 1ste en 2de kerstdag helemaal vol.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 01:53

Mijn DA moest vandaag toevallig op stal zijn voor een ander paard en ze heeft vrijwillig naar Luxor gaan kijken en nu is alles voorlopig vrij ok! :) Nu voorzichtig opbouwen met het werk want Luxor heeft al een maand niet deftig in het werk gezeten en staat nu echt wel lelijk qua spieren. :n Maar dat valt op te lossen. Al moeten we ook voorzichtig blijven met het optimisme want Luxor heeft al een terugval gehad, DA zei dat het wel hardnekkig was bij hem
Morgen lees ik bij! ;)

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 13:42

Ja, echt vreselijk de laatste tijd dat vergeten bij mij, ik kwam op stal, volle overtuiging dat ik mijn sleuteltje op de kast had laten zitten, en het zat er niet. Grote paniek, en uiteindelijk lag het gewoon thuis. :roll:

Het grappige is, ik sta volpension. :') Maar de paarden op stal gaan normaal in de paddocks, maar die zijn nu echt gewoon modderig, daar staan ze ook meestal alleen of met 2. Shadow deed het zo goed in de kudde dat ik hem op de grote wei wou laten, maar dat houdt dus wel in dat ik hem s'morgens en s'avonds moet binnen en buiten zetten. Maar dat vind ik niet zo erg, ik haal daar heel veel voldoening uit, en ik voel me heel raar als ik eens een ochtend niet ben kunnen gaan. Maar soms vreet het wel aan mijn energie, 'smorgens opstaan, met de hondjes fietsen, pony buitenzetten, de kakjes een beetje uitmesten want dat wordt er niet elke ochtend uitgehaald, dan 8 uur werken, snel naar huis en hondje inladen en dan terug bij Shadow. Ik voel het vooral in het weekend, ik heb bijna elk weekend hoofdpijn omdat dan de adrenaline een beetje wegvalt. Maar bon, niet neuten niet pleujen zoals ze hier zeggen.
Ik voel nu wel uw 'pijn' Varekaj, ze gaan hier ook werken uitvoeren aan de N60 en alle toeganswegen naar dikkie worden bijna niet toegankelijk, nu was het in het passeren dat ik bij Shadow kon gaan s'morgens, nu ga ik moeten rondrijden, en daar baal ik ook wel ontzettend van.

Madelene: Fijn dat het goed gaat met Boxser, hopelijk verloopt 2018 nu ook zonder blessures voor jullie!

Hanne: Wat goed van Luxor, hopelijk blijft het zo!

Hier kon ik vandaag Shadow echt weer in de saucissen draaien. Vroeger konden we zo relaxt wandelen, nu is het enkel crossen dat in zijn woordenboek staat. Vandaag heeft hij een maximale snelheid gehaald van 36km/u, en dat met zijn korte beentjes. Als hij het doet als ik het vraag, geen probleem, maar hij gebruikt gewoon al zijn 500 kg om zich sterk te maken. Hij probeerde het ook op de oprit van stal, in galop de oprit op, en tegenhouden was niet simpel, ik heb hem dan blokgezet aan de buitenpiste en hem daar toch wel een aantal safletten verkocht, wat was ik kwaad. Heb hem terug meegenomen, er op gekropen en nog een toer rond de blok gedaan, ik beslis wel wanneer we naar huis gaan. Op deze manier is het echt niet fijn meer.

Desondanks wens ik iedereen gezellige feestdagen! Ik hoop dat 2018 een jaar mag zijn vol successen voor de wedstrijdruiters en voor de geblesseerden het een mooie nieuwe start mag zijn!

Afbeelding

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 13:59

jessol super leuke foto's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 16:02

Leuke foto's!

Ik voel mijn buik-en rugspieren van het rijden van gisteren :') vandaag uitgemest en dikkertje dap op de paddock gegooid. Afhankelijk hoe laat het wordt vanavond rij ik morgen weer. Ze hebben geprobeerd om de piste te slepen maar ze ligt te nat, machientje dat de sleep trekt rijdt zich vast.

Heb me alvast bezig gehouden met het dessert voor vanavond. Schoonzus deed voorgerechtje, schoonma de redt maar ze wou graag dat ik dessert deed. Ben curieus hoe ze het gaan vinden.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-17 18:21

Fijne feesten allemaal!

Hoe gaat het nu met Luxor Hanne, beter?

Leuke foto’s van de verkleedpartij! Fijn zo met heel het gezin!

Hier niet zoveel nieuws, buiten het feit dat ik voor de eerste keer op Jomo heb gezeten!! Super braaf.
Afbeelding