[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 14:12

Ja hij loopt goed, voel met flink verruimen ook niks.. hij zet veel afdruk achter dus ja, wacht eerst de rekening af van de da en garage ;)

Ja kan gemaakt worden.. tis alleen me bumper gzd!!
Maar dan ga ik echt flink sparen voor een ander :j

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 14:30

GOeiemiddag!
Vorstin is gisteren geënt, dus die was vandaag heel zielig :(:) Gelukkig niet stijf, zoals de vorige keren. Nu is ze ook in haar hals geprikt in plaats van in haar borst, dus dat zal ook wel schelen.

Hopelijk gaat het lukken met je oude autotje Corien! En fijn dat Jack toch goed is :D
Veel plezier nog op vakantie Lielle
Netjes gereden Kim! Gaaf dat je al naar de M wil :D
Balen van je ijzer Noor :(:) Wel een hele goede training zo te horen!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 14:44

Zo, ik ben ook weer terug van een weekje vakantie. Veluwe met man en hond, was erg lekker.
Ik heb alleen de laatste pagina's gelezen.

Nieuwkomer JS had commentaar op EB. Gek om zo binnen te komen vallen. Eerlijk gezegd vind ik de bespiering dus wat tegenvallen :o

Noor en Roos hebben lekker gereden in Spaarnwoude. Daar wil ik ook wel eens heen, dan wil ik wel eerst even een plattegrond hebben. Iemand een idee hoe ik daaraan kan komen? Op de manege daar hebben ze het niet in ieder geval.

Vervelend dat Vorstin zich niet lekker voelt na de enting, Snoekiej. Olivier reageert tegenwoordig ook altijd een paar dagen. Bij onze vorige dierenarts niet, die gebruikte een andere entstof, daar zit dus ook nog wel verschil in.

Snoekiej

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 14:49

@ Heleen, Vorstin heeft dat altijd. Ik trek ook altijd een week uit zonder wedstrijden o.i.d zodat ze kan bijkomen. Een paar jaar geleden was ze echt ontzettend stijf na de Rhino-enting en had ze een hele dikke borst. Vorig jaar was ze alleen stijf. Sommige paarden bij ons op stal krijgen ook echt koorts van de Rhino-enting. Nu maakt het gelukkig niet echt uit dat ze zich niet top voelt, ze mag toch niets.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 14:51

Noor, Leuk dat de waterbakken zo goed gingen! Balen van je ijzer, zeg. Weer dezelfde of een ander?
Corien, Fijn dat ze je auto kunnen repareren :j
Kim heeft binnenkort haar M-debuut :D
Snoekiej, Fijn dat Vorstin niet stijf is van de enting!
Heleen, Leuk dat je vakantie zo geslaagd was! Misschien Noor/Roos lief aankijken zodat ze iets voor je kunnen klussen met Google earth en Paint :D

Vanochtend naar de regiokamp. wezen kijken. In het M werd er of gewoon goed gereden of een beetje bedroevend!
Daarna naar Zwartewaal, waar een vriendinnetje haar eerste western-les had. Zometeen mijn vader helpen rijden (ik hou mijn hart vast) en daarna naar de Afrikaan in Rotterdam om lekker te eten :D

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 14:58

Mootje schreef:
Heleen, Misschien Noor/Roos lief aankijken zodat ze iets voor je kunnen klussen met Google earth en Paint :D

:)* O:) O:) O:)

Klinkt goed, afrikaans eten.
Ik ga zo even op Olivier rijden, ik wil hem nu weer serieus gaan oppakken. Volgende week zondag hoop ik de oefencross in WW mee te rijden met hem.

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 16:05

Mijn paardje heeft vanochtend in de sloor gezeten :S
Ze heeft achter een hele plek waar ze zichzelf aangetrapt heeft en een bult onder haar buik. Ze belden me vanochtend toen ik op stal kwam hadden ze haar al helemaal gewassen en stond ze lekker onder een dekentje.
Ze was er helemaal sneu van, ze is achter nogal krampig dus stond elke keer op drie benen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 16:56

Ik denk dat ik dan de klos ben :7 , Noor was hier vandaag voor het eerst en we hebben niet eens alles gehad aan ruiterpaden. Ik sta nu 3 maanden op deze stal en het meertje waar je niet in mag met paarden en honden weet ik maar van 1 kant te vinden :o

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 16:58

@ snoekiej daarom laat ik mijn paarden niet meer in de borst enten. Dat hebben ze vorig jaar gehad. Mijn merrie liep 3 dagen erg kreupel. Kwam amper de stal uit. Normaal doen ze het in de hals dan merk ik niks. Dit was een assistent
@ skippy hopelijk valt het mee.
@ Kim fijn dat Sofie en Bobo goed gingen.

Van het jureren werd ik vanmorgen niet vrolijk. Had B pony's. Sommige bixiekids reden beter..
Daarna ruin gereden en een vriendin mijn merrie. Ruin ging weer fijn. Daarna de oude merrie een zadel opgeknoopt en ben daar maar niet opgegaan. Zij ging te keer. Met zadelmak maken geen bok gegeven maar nu leek het wel het wilde westen. Nog nooit zo tekeer zien ga met bokken en rondracen. Pony had wel een hele vrolijke blik. Denk dat ik de vriend van een vriendin maar even vraag om er een paar keer op te rijden want ik moet wel even oppassen met mijn schouders.. Die rijdt western en maakt zadelmak. Die zit echt stevig. Nadeel is wel dat hij alleen met westernzadel rijdt. Daarna bij het knappe welsh veulentje wezen kijken ben nog steeds <3 . Paar leuke foto's gemaakt,...

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 17:08

Shanouk: wat grappig zeg dat jij haar juist in de hals laat enten! Woll heeft 2 keer een heftige reactie gehad op een prik (kreeg een grote pijnlijke bult) en ik laat haar hierdoor juist in haar borst enten wat voor haar minder pijnlijk is dan in haar hals :)

Caro: apart dat ze nu zo tekeer ging. Slim om er dan zelf niet op te gaan..

Kim: wat goed :D gefeliciteerd!

Skippy: schrikken zeg! Wel fijn dat ze er op stal op tijd bij waren :)

Ik ben gister naar Shrek4 geweest in 3D. Was erg leuk :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 17:25

Wat een afschuwelijk bericht: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?sid=&f=11&t=1331909
@ Skippy: schrikken zeg. Gelukkig is het (redelijk) goed afgelopen!
@ Caro: je oude merrie was het er dus niet helemaal mee eens :=

Ik ben vanmorgen blind achter Roos aangereden, dus sorry Heleen, aan mij heb je niks :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 17:26

Vief, Hoe is het verhuizen gegaan? Ben je al helemaal gesetteld?
Skippy, Dat is schrikken!

Paard was voorbeeldig met mijn vader. Met de twee aanwijzigingen: Teugels los en been van hem af, kon hij hem aardig rondsturen!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 17:43

De merrie keek wel heel blij. Staart op de rug en racen maar. Denk dat zij even weer moest wennen aan het zadel.. Springzadel lag er ook niet super op want mevrouw is best breed geworden. Morgen maar eens oude dressuurzadel erop.
Daarna in de wei ook even showen terwijl ze normaal de wei insloft en gelijk gaat eten..

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 17:44

Wat leuk dat het zo goed ging Mootje :D

Ik heb nog niet al mijn spulletjes hier en moet mijn vader nog een keer lief aankijken of hij wat planken aan de muur wil hangen. Morgen komt vriendje hier en die mag ook gelijk weer een hoop dozen die al bij mijn ouders stonden meenemen. Eén muur is ook erg lelijk, maar moet nog een beetje moed verzamelen om hem te gaan schilderen, dus dat komt nog wel :) Verder morgen mijn oude huis helemaal leeg halen en dan is het als het goed is klaar!

Idd een naar bericht :\

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 18:00

Ik zit nu even EK young riders eventing te kijken via internet. Wat lopen er toch een aantal te klungelen...

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 18:08

Haaaaii :D ..

Zo, ik meld me ook weer 's.. na dinsdag afgestudeerd te zijn, ben ik aardig gaar :o .. Ik merk dat er een hele last van m'n schouders is :) .
Beetje k*t dat Wolin vlak voor m'n presentatie een ijzer kwijt bleek te zijn.. Beetje a relaxed, zeker omdat ze dus géén springschoenen om had, terwijl ze die áltijd om moet hebben op het land.. Haar hoef is nu dus erg kort, weinig nagelruimte. Echt kl0te.. hopen dat ze 'm er onder laat zitten en dat haar hoef snel weer bijgroeit!!

Verder zag ik een strakke binnenkomer van JS :+ ... ik vermoed dat JS niet helemaal wist in wat voor soort topic ze zat.. JS is niet meer teruggekomen geloof ik.
Mooi dat Vorstin weer geënt is Snoekiej, hopelijk krijgt ze geen last van de plek van de enting :) . Wo moet eind september weer.
Heleen, heerlijk zeg zo'n weekje weg!! :D Komt er dan iemand in jullie huis om voor de paarden te zorgen?

Over gewicht en paarden; ik ben van mening dat elk paard slank moet zijn. Overgewicht is ballast en zeer slecht voor de gezondheid. Daarnaast vind ik het persoonlijk oerlelijk :o . Wel heb je rond en 'rond'. Mijn Tinker zal dus nooit een strak afgetraind buikje krijgen, maar zolang ze niet te zwaar wordt is het prima :) . Wolin komt veel beter tot haar recht als ze slank is, ze heeft namelijk een mooie ribbenkast en een flinke kont. Maarja.. zoals elke vrouw, kampt ook zij met wat probleemgebieden :D .. :)) .
Ik vind het paard op de foto wel slank, maar qua bespiering vind ik het 3 keer niks :o .

Dit paard is alweer anders van bespiering en ook slank :) .. Een kleine bodybuilder 8-) . Boekelo 2009.
Afbeelding

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 18:16

Vandaag heb ik mijn ogen uitgekeken op een western-stal met allemaal quarters en paints. Dat zijn echt net dikbil-koeien qua bespiering. Ik vond het trouwens super interessant om te horen hoe een westernruiter zijn paard rijd :j

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:04

@WL: bovenstaand paard vind ik dus echt super eruit zien. Gezond, sterk... of bedoelde je die andere foto (die Evie plaatste)?
@ Mootje: fijn dat Corion braaf was! :)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 21:43

Goedenavond.
Snoekiej: Gelukkig komt de enting op een handig tijdstip, aan Bam heb ik nog nooit wat gemerkt na een enting, behalve een dikke bult op de borst waar hij geen last van leek te hebben, nu vraag ik meestal of ze het in de hals doen.
Caro: Waarschijnlijk wel verstandig om dat rijden even uit handen te geven, zal denk ik ook een hoop joligheid geweest zijn omdat ze weer mag lopen.
Noor: Jeetje wat een einde :oo . Fijn dat je gezellig met Roos op water hebt getraind.
Mootje: haha leuk dat je vader lmooi rond kon sturen op Corion :D.
WL: Ik kan me deze foto zelfs nog herinneren van toen ze vorig jaar gemaakt waren, jeetje wat een mooi afgetraind paard :~ .Het is ook eigenlijk wel ironisch dat ik wordt aangezien als een persoon die afgetrainde paarden mager vind, ik hou zelf absoluut niet van vette paarden, zodra ik zag dat Bam vadsig was geworden heb ik hem gelijk op dieet gezet en laten afslanken, ik weet dat hij gezond zoals hij nu is, dat werd ook nog even bevestigd door stalgenoten die hem mager vinden :+ (vaak zelf in het bezit van een wel erg "volslank" paard ;) )
Vief: Fijn dat het verhuizen goed gaat, begin je al een beetje te wennen aan je nieuwe huis?

Aan het begin van de middag lekker geshopt, geslaagd voor een paar shirtjes en schoolspullen.
Daarna door naar de regio in Maassluis, Bam sprong onwijs fijn, had een mooi gecontroleerd en vlot ritme en ik kon hem ook goed rondsturen, we hadden een l*llig balkje waardoor ik de snelste van de 4-fouters was, maar ik was zo tevreden over dit fijne rondje dat dat me gestolen kon worden :o. Bam was ook helemaal in zijn element, groot terrein met veel publiek, harde muziek, wapperende vlaggen en feesttenten betekenen voor Bam oortjes erop en even lekker knallen 8-) .
mijn instructeur had mijn rondje gezien en een berichtje ingesproken, dat hij het erg goed gereden vond met een stom pechbalkje, en ook de lastige lijn met dubbel ging netjes

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 21:48

EB, Fijn dat het zo goed ging in Maassluis. Er was inderdaad een hoop te kijken :j

Ben net terug van het eten bij de Afrikaan. Echt apart, met z'n allen van een grote schaal eten. Je had geen bestek, maar pannenkoekjes waar je je eten mee op schepte!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 21:55

Lijkt me idd apart!
Waar zit de Afrikaan? Sleep ik vriendje een keer mee :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 21:58

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 22:07

_Noor schreef:
@WL: bovenstaand paard vind ik dus echt super eruit zien. Gezond, sterk... of bedoelde je die andere foto (die Evie plaatste)?

Het paard op de foto van Evie vind ik ronduit slecht in de bespiering zitten. Het paard op de foto wat ik heb geplaatst vind ik er fantastisch uit zien ;) ..

@E_B: Heeeeeeel veel mensen weten niet eens het verschil tussen een goed bespierd paard en een dik paard :') , als het paard een dikke kont heeft van het vet noemen ze dat bespierd, terwijl de vetbulten bij de aanzet van de staart zo groot zijn als twee vuisten.. Het beeld van een gezond paard wordt steeds schaarser. Vroeger liepen de paarden veel meer buiten!! Daarnaast worden veel paarden bar slecht gevoerd :o ..
Tijdje terug zei iemand, die op hoog niveau dressuur rijdt: Wauw, wat is Wolin mooi uitgezwaard, mooi rond enzo.. Tja, mooi rond van het vet :roll: . Die hoorde niet eens dat ik Wolin bij haar bijnaam noemde :P 'Poffertje'..
Gelukkig is ze nu meer afgevallen en is ze weer meer in proportie!! :j

@Mootje: De Afrikaan :D . Ik ben daar helemaal niet mee bekend :P .. lekker eten?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 22:27

Mootje: De afrikaan ben ik ook niet mee bekend, wat kan je vinden in de Afrikaanse keuken?

WL: Ik weet precies wat je bedoelt van die paarden met van die "billen" boven de staartwortel := .
Ik ben benieuwd wat jullie dan hiervan vinden, Bam 3 maanden geleden:
Afbeelding

Daarna is hij onwijs vadsig geworden van o.a. de wei, nu ben ik hem langzaamaan weer terug aan het trainen naar deze conditie, met hopelijk nog wat extra spiermassa O:) .

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 22:39