[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 17:43

Zoë is normaal niet zo snel onder de indruk van rare dingen, maar ja laat ik dat maar niet te hard zeggen :D

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 17:51

Caroline; op zich niet echt maar wou er wel graag 1 kwijt ivm tijdgebrek. Zondag waren er belangstellenden, gister geprobeerd en vandaag gekeurd :)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 18:00

Hoi hoi...

Wat een dag :\ .. Ik had dagdienst, maar had me ernstig verslapen, gewoon door TWEE wekkers heen.. werd dus om 8 uur wakker gebeld, schrok me kapot en je hebt gelijk een rotbegin van je dag.. Maarja..
Bleek ik ook nog eens een halve dagdienst te hebben, dan werk je dus tot half 12 en hier kwam ik om 14 uur achter :+ , terwijl ik die halve dienst wel kon gebruiken.. Toch maar door gewerkt tot 16 uur en die halve dienst ergens na de kerst in gevuld :o ...

@Malloesje: Stond Zappa te koop? :oo
@Vief: Ik weet ook niet of ik zo'n baantje leuk zal vinden :o
@Rowo: Wow, ik betaal hier 255 voor een stal waar 3 x per dag gevoerd wordt en de rest moet je echt zelf doen (en de faciliteiten is ook niet helemaal jevanhet op het moment >;) )... Ik sta op deze stal eigenlijk alleen omdat de zomers voor de paarden zo fijn zijn, op het moment baal ik enorm dat Wo niet meer op die kleine stal staat ;( , waar ze lekker veel buiten kan lopen, veel rust is en ik mijn eigen voer kan regelen..... Ik hoop voor Wo dat het maar weer gauw lente is :(:) .. De winters op de kleine stal en dan zomers naar deze stal, wellicht ook een optie :P .

Ik hoop niet dat we weer een pechperiode tegemoet gaan :\ , maar Wo had ik eergister gelongeerd en liep gister op links niet goed... en Wo is niet de enige die op het moment niet goed loopt bij ons op stal, echt bizar!!

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 18:13

Lotte, das idd wel veel vind ik. Maar die bedragen hangen blijkbaar ontzettend hard af van de streek en de mentaliteit die er hangt. Ik ken hier plekken ( de vlaamse kempen) waar alle stallen super goedkoop zijn, en hier in antwerpen betaal je soms €100 meer voor het zelfde.

Idd raar dat er meerdere paarden niet goed lopen ;)

edit: Voor degenen die er geen mail van krijgen, de paardendrogist heeft weer een 24uurs actie, nu de Amigo travelset voor €29.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 18:26

@ lotte: hele tijd verhuizen is voor een paard ook niet fijn? Ik ben wel blij met mijn paarden aan huis. Kan lekker alles zelf bepalen, maar moet ook alles zelf doen en dat kost een hele hoop tijd.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 18:57

Nee, dat snap ik Rowo ;) , was ook meer cynisch bedoelt.
Ik heb altijd alles zelf gedaan op de stal waar ik ben 'opgegroeid' en ik merk dat dat toch wel erg prettig was.. Op de kleine stal moet je ook alles zelf doen, tot aan hooi en stro bestellen.. Maar je hebt het wel in de hand, hoeveel je paard naar buiten gaat, wat hij te eten krijgt en wat voor kwaliteit dit dan is.. Ideaal. Wij willen ze ook doooooooooooooooooooooooolgraag aan huis, kunnen ons huis ook steengoed verkopen, maarja.. het heeft nog niet veel voeten in de aarde.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 19:17

Eehhh trouwens... nog 20 pagina's te gaan :P

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 19:40

Ja daar heb je gelijk in. Ik wou dat ik soms wat beter wist wat er met Unesco in de dag gebeurde en daar meer controle over had. Dat is echt het grote minpunt van een pension stalling.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 19:49

Ik denk niet zozeer van pensionstalling, wel hetgeen wat de stalhouder aanbied.. en hier zijn stalhuur naar vraagt.. Het is wat de stalhouder doet met de 'klachten' of vragen. Het is namelijk het paard die hiervan afhankelijk is..

Op de stal waar ik ben opgegroeid, regelde we álles zelf, buitenzetten, voeren, de merries stonden bij de merries, ruinen idem.. de oudjes hadden een eigen weitje, mensen hadden de nodige kennis en paarden hadden het goed.. Toen er een andere eigenaar kwam die al het klootjesvolk aannam en hij zelf ook geen ruk verstand van paarden heeft ook al denkt hij van wel, is de stal met grote sprongen achteruit gegaan.. er zijn mensen die daar genoegen mee nemen, wij niet.. immers.. het paard is er van afhankelijk..
Laatst bijgewerkt door WolinLotte op 08-12-09 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 19:52

Inderdaad, ik vind het ook zo moeilijk om een stalling te kiezen (alle geluk dat ik dat nu niet hoef te doen) want de manier van omgaan met paarden en de routine van de staleigenaars is vind ik persoonlijk moeilijk te beoordelen als je een keertje gaat kijken. Ik ken mensen die mij een hele lieve man op pension stonden maar blijkbaar was hij echt ontzettend ruw met de paarden om ze bv. op de wei te zetten. Maarja, als je komt kijken gebeuren er natuurlijk geen slechte dingen ;)

Ik ga nu even proef doen met mijn puppy (zeg maar 'pup' :D ) op de hondenschool om dan een klasje omhoog te mogen.Tot straks :wave:

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 19:57

Succes Epona, altijd leuk een pup :P
En dat ben ik met je eens, is lastig beoordelen :) .

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 20:18

Jeetje Malloesje, dat is wel snel gegaan dus :P.

Mijn dagje school was lang en saaaaai :P. Lig nu lekker op de bank en ik kom er ook niet meer af :+.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 21:00

Goedenavond!
Ik wilde de eerste poster bestellen, was hij gewoon 40 euro :wow: Dus ik ben gisteren maar ff de stad in geweest, en heb 3 mooie posters gescoord voor (in totaal) 10 euro! Gisteren heb ik Vorstin in de buitenbak gereden. Ze was lekker fris, en liep errug fijn! Vandaag had ik les, maar was ze wat minder. Misschien gisteren wat te hard gewerkt. Zaterdag ga ik misschien lekker ff met haar naar het strand :)

Over de stapmolen, ik ben wel blij dat we er een hebben. Bij ons gaan alle paarden er iedere ochtend een half uurtje in, en dan zijn ze er toch ff uit. Maar als ze gewoon de hele dag los zou kunnen lopen hoeft het voor mij ook niet zo.
Over stalling, ik betaal iets meer dan Lotte en iets minder dan Mo, en er wordt veel voor me gedaan. 2x ruwvoer, 2x krachtvoer, mesten en in de stapmolen zetten. In de zomer wordt Vorstin ook buitengezet.

En idd Lotte, nog 20 pagina's! Al vrijwilligers die het nieuwe topic willen openen, en iemand een leuke titel?

Sterkte met je spierpijn Mo :(:)
Balen dat je busreis zo lang duurde Benthe!
Lastig met die baantjes Vief!
Wow, dat je Zappa verkocht hebt Marloes! Wel lekker snel gegaan
Wat een rotdag Lotte :(:)
Veel plezier met je pup Epona :D
Haha, bank-hang-ze Kim :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:54

Voor het geld wat ik betaal heb ik:
- Een stal van 3 bij 4m
- Elke 3dagen een baal stro
- 3x daags hooi/kuil en 2x krachtvoer (max 3kg per dag)
- Een 18x38m binnenbaan
- Een 20x60m buitenbaan met agterberg bodem
- Stapmolen en 6 paddocks
- Trailerstalling

Vanavond heeft Replay losgestaan. Geen succes, want hij ging gelukkig net niet over de omheining (1.60m). In de stapmolen ging het wel goed. Ik ga nu maar vragen of ze hem dan elke dag in de stapmolen willen zetten!

Vief, zo'n baan lijkt mij helemaal niets!
Snoekiej, Dure poster :+ Fijn dat je alsnog geslaagd bent.
Malloesje, Dat is snel gegaan :oo
Epona, Hoe groot is je 'puppy'?
Rowo, Succes morgen! Ik zal aan jullie denken.

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 22:15

De pup is 5 maanden, over anderhalve week 6.
Mijn proef ging best wel goed. Enkel zo het binnencirkeltje (hond aan de binnenkant), ging niet zo geweldig, het gras was te interessant :D Dus die moet ik volgende week doen.

EUUMMM ik zit hier dus nu zonder electriciteit enkel in het licht van mijn laptop :7 Ik zal maar eens naar beneden hollen om te zien wat er is haha

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 23:20

@Malloesje: Zo dat is snel gegaan met Zappa! Kan me wel voorstellen dat je wat tijdgebrek had met alle paarden, werk, enz.
@Snoekiej: Dat was inderdaad een dure poster dan! Gelukkig uiteindelijk wel geslaagd. Fijn dat Vorstin lekker ging!
@Mo: Fijn dat paardje wel in de bak is gebleven :P Wij hebben ook een molen thuis en vind het eigenlijk ook wel ideaal. Meestal lopen ze er 20 minuten per dag in bij ons.
@Rowo: Alvast veel succes voor morgen! Komt vast goed met jullie!
@Vief: Zo'n baantje zou ook niet helemaal wat voor mij zijn, maar een ieder zijn ding ;)
@WL: Balen dat je je zo had verslapen vanmorgen! En dat Wo niet helemaal goed is, hopelijk valt het mee.
@Epona: Pup was dus wel aardig braaf :P

Vandaag een saaie dag op stage gehad. Er moet een mailing naar alle revalidanten uit, maar alle brieven moeten worden gevouwen en in enveloppen gedaan worden, daarnaast moeten ook alle enveloppen gestickerd worden met het adres van degene. Erg veel werk wat ik dan maar 'even' moet doen :( Is een mailing van 3000 stuks, ben dus niet helemaal zo blij hiermee. Maar ff flink doorbijten. Vanavond ook nog gewerkt, was gelukkig wel gezellig en nu lig ik lekker in mijn bedje :Z

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 23:28

:wave:

Tis idd erg snel gegaan met Zappa, snel is goed maar dit was té. Omdat ik moest werken heb ik helemaal geen afscheidsknuffel kunnen geven en dat steekt wel. Je hebt toch wel wat opgebouwd in ruim 2 jaar tijd.

Ik heb gelukkig ook de paarden aan huis en gaan ze lekker elke dag naar buiten, weer of geen weer. Niks geen gedoe met voeren of andere pensionklanten. Ik ben wel bevoorrecht wat dat betreft. Hoewel ik met deze natte tijd een binnenmanege wel mis :+

Jipje; das idd niet echt een fijn klusje :n
Epona; mag ze wel over dan?
Mo; dus springen kan ze wel :P

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 23:32

Nou... ik zit er wel even helemaal doorheen ;( ... Heb net even een flink potje staan janken, alles wat opgekropt zat..
Alles bij elkaar ben ik er gewoon echt helemaal klaar mee. Studie loopt niet lekker, die opdrachten komen mijn neus uit, ben je klaar met de ene, staat de volgende megaopdracht weer op je te wachten, 4 jaar lang, 365 dagen door... Ik ben er klaar mee.. Die studiedip heeft nu echt een diep dal bereikt. Thuis schiet het ook niet op, een mega-irritant broertje, die heel de dag de nietsnut uithangt, ouders die alleeeeeeeeeeeeen maar aan het werk zijn en waar ik alleen zowat goeiemorgen en slaap lekker tegen zeg, en alles daar tussenin heb we 't over dingen die afwijken van leuk of gezellig.. Vervolgens kom je op stal, waar je geen kant op kan met je paard, en als klap op de vuurpijl blijkt ze ook nog eens niet lekker te lopen ;( ..
Ik ben echt zo onwijs moe, als ik vrij ben en mijn wekker niet afgaat, waar ik overigens blijkbaar niet veel aan heb aangezien ik er gewoon doorheen slaap, slaap ik gewoon 14 of 15 uur..
Ik merk dat als iemand anders met klachten komt of met een verhaal wat ie even kwijt wil, dat ik dat er echt niet meer bij kan hebben.. Ik sluit me op werk dus ook behoorlijk af, ben aan het werk zonder emotie. Op de kinderafdeling was dit wel even anders. Bah.. zit er echt even doorheen, ben er klaar mee.. Ik wil vakantie, een stal waarbij je niet hoeft af te vragen hoe t nu verder gaat en een enorme bak motivatie... :\ Wat een dip ;( .

Warm bad en warm bed...

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 23:35

Lotte; :(:) Misschien toch even een paar dagen ziek melden. Wel hard misschien maar dan voor jezelf iig beter. Even lekker uitrusten en helemaal niksen.. Soms sta je teveel stil bij een ander dat je eigen er bij in schiet, dan geef je teveel en soms moet je ook even nemen...

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 23:37

:(:) Lotte. Jeetje dat klinkt allemaal niet leuk. Zoals Malloesje zegt, ik zou als ik jou was even paar dagen rust nemen. Even alles op een rijtje zetten..

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 23:52

:(:) Lotte. Heel herkenbaar. Doe even een paar dagen rustig aan, spendeer lekker veel tijd bij Wolin en probeer het op een rijtje te zetten wat je wil. Het komt weer goed, echt waar :(:)

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 23:57

Lotte toch! Neem idd een paar dagjes vakantie en eens rustig overlopen wat je wil en kan doen. Over dat irritante broertje, zo zit er hier nog een :D Hij moet nooooit leren en zit de hele dag te gamen. En over dat je zo moe bent, heb je er ooit al aan gedacht om een vitamine preparaatje te nemen ? Ik heb een tijdje geleden exact herzelfde gehad als jij (moe, lusteloos en ik voelde mij wat drepressievig :D ) en toen heeft de HA mij Dynatonic voorgeschreven. Echt een super middel, en dit zijn gewoon vitaminen ( niets sterks of zo). Ik had de hele dag energie, en was ook veel minder moe ( er zit veel ijzer in geloof ik) Zou je misschien kunnen helpen ;)

De puppy mag nog niet over, ik moet eerst dinsdag dat binnencirkeltje goed doen en dan is ie pas geslaagd :D

Slaapwel iedereen :*

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 08:49

Goeiemorgen :wave:

Lotte :(:) Kan me voorstellen dat je er ff doorheen zit. Misschien is het idd niet onverstandig om ff 'ziek te zijn'?

@ benthe: dat zijn wel een hoop enveloppen. Heb je het afgekregen? :+

@ mo: op zich niet gek dat je paardje zo fris is als ie al een aantal dagen niet los is geweest. Dat gekke gaat er wel af als ze dagelijks los komt. Ik zou persoonlijk niet alleen voor de stapmolen gaan :n

Ik mag vandaag de hele dag naar school, ga wel eerder weg ivm expo :+ Gister al ff wezen kijken en de M en Z/ZZ stond iig niet hoog.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 09:43

Goeiemorgen!
@Lotte: :(:) Kan me voorstellen dat het allemaal wat teveel is op het moment. Wat dat betreft ga ik met de rest mee en zou ik me een paar dagen 'ziek' melden om zelf wat bij te komen en alles is even te overdenken.
@Mandy: Veel succes en plezier in ieder geval vandaag! En die brieven zijn helaas nog niet klaar, vanmiddag ga ik daar weer mee verder :(

Ik ga nu eerst even een verslag afmaken voor school en dan zal ik me weer storten op de brieven ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 10:03

Lotte :(:) Ga met de andere meiden mee! Je moet denk ik gewoon even je zinnen op totaal andere dingen zetten!
JN, Succes met het resterende brievendrama :D
Rowo, Ik wil hem eerst nog een paar keer zelf losgooien met zijn buurman. Hij werd zo benauwd gisteren in de paddock dat ik hem eerst rustig wil hebben. Overdag is er namelijk veel bedrijvigheid op stal en wil zeker weten dat hij binnen de omheining blijft. Mijn vorige paard kwam eigelijk nooit los (en ook niet op de wei). PAs toen hij zijn blessure kreeg moest ik wel!
Epona, Dat wordt de binnencirkel oefenen dit weekend! Succes dinsdag.
Rowo, Veel plezier vanavond.