[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:39

oh ja, de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik helaas een onrustige hand heb en er moeite mee heb om dit te verbeteren, daarom hoopte ik ook met een kneveltrens wat meer rust te brengen....

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:43

Heb je nu een enkel of dubbelgebroken bitje?

Zou eerder een dubbelgebroken proberen of een recht bitje.
Misschien is Os wat gevoeliger op de lagen in de mond. Een enkel gebroken bitje heeft dan een minder prettige werking.

Zou denk ik aan het uitproberen gaan met bit en neusriem als ik je probleem zo lees, en idd een niet te dik bit.
Myler bitten kun je ook uitproberen dacht ik voordat je ze koopt.
Misschien zit daar wat geschikts tussen?

En misschien als os wat meer kan ontspannen dat jij ook je hand stiller kan houden? Werkt vaak naar twee kanten....

Hopelijk kom je de juiste combi van bit en neusriem tegen...

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:43

Misschien past Os mijn springbit, dat is een dub gebroken bustrens maar dan roteert de ene kant onafhankelijk van de andere. is een 13,5, heb al een paar paarden gehoord die er fijn oplopen maar is verder niet zo'n bekend bitje

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:48

Ik rij nu dubbelgebroken watertrens, die volgens mij best dik is.

Tal, maar dat bit gebruik jij gewoon zelf neem ik aan?

Crosskip, ik denk ook dat het wel een beetje twee kanten op werkt want op Miron kan ik mij niet herinneren dat ik er zo'n moeite mee had.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:50

jawel, maar voor een goed doel wil ik hem best tijdelijk even afstaan hoor, en ik heb hem alleen omdat ik te lui ben om mn gewone hoofdstel om te bouwen als ik ga springen

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:51

GvdT schreef:
Ik heb een paar weken geleden ook heel fijn bij Alice getraind. Haar manier van lesgeven sprak mij ook erg aan. Hoorde wel weer dezelfde dingen die ik fout doe, dus dat geeft mij ook wel een goed gevoel. Nog een aantal zeer nuttige tips gekregen voor in de cross zelf.

Heb bij haar ook een aantal keren zeer fijn gelest! Ook een fijn terrein waar je verschillende dingen kunt trainen.

(was toen ook de eerste die de bodem van de nieuwe waterbak geinspecteerd heeft (lang geleden) met name Gert vond dat heul grappig!!!) Bloos Haha! Tong uitsteken Maar ik kreeg toen ook direct een droge broek mee van Alice en mocht daar even douchen.

@MJ... Misschien een dunnere uitvoering gebruiken? Ken ook nog een bitje waar veel paarden ook lekker op lopen. Niet overal te verkrijgen. Een vriendin van mij heeft er zo een. Zal eens een foto maken als ik er kom.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:56

ik zou ook bij een dubbelgebroken blijven! maar je weet het niet, ik dacht dat de animo zou flippen met een enkel, maar die flipt juist op een dubbel Bloos

ik rijd de flemmingh nu met een dubbel gebroken knevel, ze loopt er wel fijn op, en iets makkelijker de bochten door omdat ze daar veel moeite mee heeft Bloos alleen bij het zien van een hindernis dan worden al die springpaard zo heet Tong uitsteken raar is dat Knipoog
maar flemmingh deed ook altijd haar mond open(reed met mexicaan en paar keer met beugelneusriem(soort lage)) nu moest ik van mijn instructeur een hoge proberen, omdat ze redelijk snel blokkeert in de mond

je kunt ook eens proberen een sperriempje aan het bit te doen en dan bovenlangs(over de neus) bij druk van de teugel of opening van de mond, krijgt ze druk op de neus, misschien eens op te zien of het haar eventueel pijn doet of gevoelig is voor het bit?!

edit: dat sperriempje is verder meer voor de wat hete paarden die met druk op de neus beter reageren, nou mag dit niet op conocurs, maar even een beugelneusriem(waarbij het bit los ligt) en dan eventueel een 2e teugel aan de neusriem

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:00

Biertabje schreef:
je kunt ook eens proberen een sperriempje aan het bit te doen en dan bovenlangs(over de neus) bij druk van de teugel of opening van de mond, krijgt ze druk op de neus, misschien eens op te zien of het haar eventueel pijn doet of gevoelig is voor het bit?!

Verdrietig
au dat doet zeer bij mijn stoere ruin...

Grapje maar dit zou ik dan dus kunnen doen om te testen waar Os op reageert, bit of neusriem??

Dus sperriem aan ene bitring en dan bovenlangs naar andere bitring?

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:02

jep! en niet strak ofzo,eigenlijk meer wat los, want bij druk of opening van de mond zal vanzelf wel wat drukkekn op de neus, moet niet zo zijn dat als je een ophoudingkje maakt of gewoon mond dicht is dat ie dan al druk geeft!

niet zielig hoor Knipoog sommige paard reageren juist heel goed op druk op de neus ipv een ijzerwerk in de mond Haha!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 13:43

Ik kan je niet helpen met de bitten MJ, ik rij alles op een dubbelgebroken watertrens en dat gaat bij allemaal goed.

Altos, ik heb ook de 1e fase gedaan en vond het ook niet heel bijzonder. Het is wel lekker om te hebben als je les wilt (gaan) geven, dan sta je tenminste niet helemaal zonder diploma.

Ik heb net gehoord dat we morgenmiddag het voormalige jachtpaard laten inslapen... Verdrietig

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 13:45

sterkte canter... Ach gut

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 13:53

Sterkte, Canter.

Dat truukje ken ik ook niet, BT.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:25

Speciaal voor Canter dan:

Ik heb hem zelfs door midden geknipt, zo lang was hij, de rest voor volgende week maandag

Citaat:
You Know You're A Horseperson When...

You find yourself analyzing leg and foot conformation on your friends, and thinking how corrective shoeing could improve their way of going.

You jump out of bed at 5:00 a.m. on Sunday to feed before an early ride, but barely hear the 5:00 a.m. alarm on Monday morning.

You have more pictures of your horses in your office than you have of your family.

You leave work feeling stiff, tense, with a stomach- or headache, and all those feelings disappear the minute you go through the first gate to the ranch.

You think the barn smells better than the latest Calvin Klein fragrance.

You drive up in the yard, get out of the car and inhale the perfume of the manure pile.

You talk to the horses like they were kids.

All your stock has 4 legs.

You hate posing for pictures unless you're on your horse.

You spend a lot of $ on a trip to Europe and end up spending most of your time watching horses.

Most of your social life is with other horse folk.

Cooky McClung's stories in The Chronicle of the Horse, however humorously told they might be, sound like a "normal" life.

You get so mad that you can't get cable TV out at your farm that you put in a satellite dish just so you can get more horse sports coverage.

You have a _terrible_ fall off your horse, and your only concern is if the horse is okay.

You buy watermelon when you don't even like watermelon so that you can give it to your horses.

The concept of sleeping in on the weekends has long since faded from your memory.

You find a human hair in your food and it makes you gag, but horsehair goes down fine.....

You live with electric fencing tape around the lawn, so the horses can mow it for you.

You've got a perpetually skinned place on your knuckles or the heel of your hand, from when the hoof rasp/pick slips....

Folks ask incredulously how many horses you have, because your bulletin board at work is covered with 10 pictures of each horse and only a couple of your spouse or your kids (human, canine, or feline).

You've forgotten what a vacation is, because you spend all your paid time off (re)building fence, meeting the vet, going to shows, etc.

You're about to petition the Town Board and the County Commissioners to grant you a variance to build a larger building than the zoning laws allow. ... Where else is one supposed to ride in bad weather? ... ($20,000 just to have a place to ride????)

You don't try to figure out your to-date-expenses for the critters, because you don't want to know, and it doesn't matter.

You get out of your warm bed at 3:00 AM, and go outside to let the horses in because it's snowing (that wet, heavy stuff). If that's not enough, you scrape off the snow, and even dry them off a little before going back to bed, only to leave for work at 6, and see them back outside, with 2 inches of snow piled on their backs. No, *that* won't happen again.

Your breezeway/mud room has hay & crud all over the floor, a saddle on a rack along the wall, misc. tack hanging from the chairs, muddy boots & gloves, etc. lying about. Someone's coming to visit. You don't care.

After it snows, the pathway to the manure pile is the first thing that gets cleared, then the front porch and sidewalk.

You aren't interested in watching the news, but have to, in order to catch the weather, so you know if the barn needs to be left open for the horses.

Supper time is generally at 8PM, and everyone has been home since before 5.

You RUSH to the front window to watch the horses run & buck in the pasture, even if you're in the middle of a meal. Good, clean fun!

You'd rather stay up with a friend's sick horse than baby-sit her kids. BUT - you will baby-sit a friend's kids while she stays up with a sick horse, even though you HATE baby-sitting.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:27

Haha!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:30

miss_jumpy schreef:

Haha!

waaom denk je dat Tal op mn trouwfotos staat, ik wilde verder geen serie Haha!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:32

ghe ghe Tal, dat doen al paardenmeisjes die gaan trouwen volgens mij Clown

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:35

You have a _terrible_ fall off your horse, and your only concern is if the horse is okay.

Ja

You'd rather stay up with a friend's sick horse than baby-sit her kids. BUT - you will baby-sit a friend's kids while she stays up with a sick horse, even though you HATE baby-sitting.
Ja

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:39

MJ: Ik heb nog wel een kneveltrensje van 13.5 cm liggen. Is een dun bitje, enkelgebroken.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:40

andrea16 schreef:
MJ: Ik heb nog wel een kneveltrensje van 13.5 cm liggen. Is een dun bitje, enkelgebroken.

ah!
rij jij barchem....?

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:44

Nee, ik rij nog Diepenheim, Bathmen en hopelijk Hattem... Ik wil em ook wel opsturen hoor!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:46

Hm dan kom ik je niet meer tegen dit jaar....
Tenminste, misschien kom ik nog kijken in Hattem.

Ik weet niet wat opsturen kost? Ik wil dat best betalen maar als heen en weer per post al de halve nieuwprijs is is dat een beetje zonde...

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:47

Ja dat is waar, dan kan je eigenlijk beter 1 kopen. Ik heb trouwens een HH, was niet zo duur dus dat zou het proberen wel waard zijn. Anders is Hattem misschien nog een optie!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:48

denk wel dat het in een gewone envelop past, dan zal het een paar euri zijn

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:49

iig bedankt voor aanbod, ik hou het even in gedachten!

Misschien ga ik van de week wel even naar divoza, stel dat ik een paar bitten mee mag nemen om uit te proberen (in principe koop ik tenslotte al mijn spullen daar) dan is dat misschien toch het handigste!
Maar ik weet niet of ze daar aan doen....

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:50

Ja het past wel in een gewone envelop, dan is het inderdaad een paar euro.

Misschien kan je het bij een plaatselijke ruitersport proberen? Hier mag ik altijd gewoon uitproberen en als het toch niet bevalt terugbrengen. Nou moet ik wel zeggen dat zij ook wel heel makkelijk zijn.