[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 21:51

Leuk Simmie *\o/* Dus je gaat twee dagen heen, toch?

Sannnn

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 21:58

Dat is mooi Simmie! Wordt wel druk weekendje dan voor je. Succes! :D

JumpSavings

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 21:58

Evie_Bandido schreef:
Knappe prestatie van Edtith Chardon!
Om nog even op de vadsige paarden terug te komen, ik weet niet of jullie gisteren dat verslagje van het ek young riders op de voorpagina hebben gelezen?
Ik was namelijk verrast door hoe slank die paarden zijn, natuurlijk weet ik dat ze slank moeten zijn maar op de foto's van de keuring had ik ze toch iets voller verwacht, ik ben benieuwd of jullie je paarden ook zo afgetraind hebben (of dat als doel voor ogen hebben):

*Geleend van de voorpagina:*
Afbeelding

Lief meisje van Bandido,
Je hebt blijkbaar nog veel te leren. Deze paarden zijn topsport paarden, ze trainen veel en krijgen waarschijnlijk ook velen kilo´s aan krachtvoer per dag.
Bovendien is duidelijk te zien dat dit een type volbloed paard is, in een enceclopedy kan je opzoeken hoe deze paarden er over het algemeen uitzien, als een soort hazewind honden namelijk!
Dit paard is duidelijk niet te dun, je ziet zijn ribben niet, hij zit mooi in zijn spieren en staat niet opgetrokken. Vet is overigens absoluut niet voordelig voor een eventingpaard, deze kilo´s moeten ze allemaal met zich mee dragen!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 22:00

Lekkere binnenkomer op Bokt JumpSavings :+ Misschien kan je eerst beter even het volgende lezen?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 22:02

Jumpsavings voelt zich duidelijk aangevallen terwijl evie vooral een vraag stelt in mijn ogen om meer info te krijgen over de sportconditie van een paard en niet om iemand af te kraken..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 22:03

Ik heb degene die zich klaarblijkelijk alleen heeft aangemeld om deze post te kunnen posten ook een PB gestuurd.... Tja, sommige mensen ;(

Edit: Toch jammer dat je voor deze HK geen 25 nuttige posts nodig hebt :D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 22:06

Huh, maar je moet toch eerst 25 nuttige berichte posten?
Snap dit bericht ook niet echt.

Hoorde net dat er maar 20 paarden zich aangemeld hebben voor de eventing cup tijdens de KWPN Paardendagen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 22:08

Misschien de toon niet goed uit het bericht van Evie gehaald?
Al leek het me wel redelijk duidelijk dat Evie gewoon een vraag stelde en niemand afkraakte. Maarja, laat maar waaien joh :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 22:11

Sannn, Dit HK topic staat bij SGW en niet bij HK... Dus dan hoeft dat niet!
Citaat:
Hoorde net dat er maar 20 paarden zich aangemeld hebben voor de eventing cup tijdens de KWPN Paardendagen.

Moeten ze maar niet zo'n selectief groepje toelaten: KWPN papier of NRPS vanaf geboorte... Tja, dan kan je ook weinig paarden verwachten ;( Anders had ik ook meegedaan :j

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 22:18

Ah, okee. Dacht al dat ik weer wat gemist had.

Vorig jaar waren er meer 5- jarigen die meededen. Denk dat ik wel even ga kijken. Ben wel benieuwd!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 23:04

Jeps! Ik ga een weekendje naar WW. Weet nog niet of ik vrijdag al ga of gewoon zaterdagochtend en dan zondag weer naar huis. Ligt aan mijn dressuurtijd van zaterdag (hoop stiekum op een latere tijd) maar ik ga absoluut niet klagen als ik wel vroeg moet. Dan ga ik gewoon vrijdag al weg.

Ik denk ook dat de post van Evie verkeerd is opgevat door JS.

Ik ga ook kijken in Ermelo bij de 5 jarigen cup!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 08:00

Morning!
Allereerst: beetje jammer van je post JS, als je meer had gelezen in dit topic over dit onderwerp, had je geweten dat Evie slechts op informatie uit was! ;)
Corien: heb je alles kunnen regelen?
Simmie: Mooi dat je mee kunt doen!

Ik ga snel naar stal, heb met Roos afgesproken voor een waterbaktraining dus moeten half 9 wel weg!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 09:16

Hmm beetje rare binnenkomer JS >;).
Mijn vraag was geenszins afkrakend bedoeld, ook wordt er geïnsinueerd dat ik dit paard op de foto mager zou vinden, wat overigens niet het geval is en wat ik ook nergens beweerd heb. Ik vond dit paard erg slank, nog wat slanker dan ik verwacht had, natuurlijk begrijp ik dat zo'n volbloed type meer afgetraind kan worden dan sommige andere rassen, vandaar mijn vraag wat andere bokkers als ideaalbeeld voor hun paard hebben.

Maar zoals Snoekiej als zei, laat maar waaien joh :+ .

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 09:42

Goede morgen

Js maak je dan ook even bekend wie je bent :?

Evie lekker laten gaan ;)
Trouwens vind zelf bij zijn lenden dat hij wel erg opgetrokken is.. maar dat zal wel goed zijn neem ik aan :+

Simmie leuk!! ik heb WW helaas af moeten melden |(

Noor ik ben vanmorgen naar een garage gereden, had wel wat leuke auto's staan maar net boven mijn budet! :(
Maar hij wil hem maken voor een mooie prijs.. dus ik wacht het even af...

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 11:12

ik denk dat JS mijn post gewoon erg verkeerd heeft opgevat, alhoewel mijn post toch vrij helder en niet aanvallend was, maar daar ga ik me verder niet druk om maken.

Hopelijk kan je auto voor een zacht prijsje gerepareerd worden Corien.

edit:
je hebt pb Corien.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 11:22

:wave: nee dit is gewoon vakantie. We zitten nu inde buurt van Oxford en dus ook geen EK kijken :-)

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 11:25

Mootje schreef:
Sannn,

Moeten ze maar niet zo'n selectief groepje toelaten: KWPN papier of NRPS vanaf geboorte... Tja, dan kan je ook weinig paarden verwachten ;( Anders had ik ook meegedaan :j

Tja, dat lijkt me niet zo vreemd op de kwpn paardendagen.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:51

Simmie: Fijn dat je met 2 paarden kunt starten :)

Ik ben vanmorgen al op concours geweest in Warga. Even een rondje gesprongen met Sofie. Ze liep erg fijn en ik minder te prutsen op de dubbels. We waren nog 3e :D. Was direct op tijd, dus mocht meteen in de vooruit. Scheelde ook weer voor mij, kon ik minder prutsen. Fijn gereden iig :).

Daarna nog even met Bobo naar ons club terreintje geweest. Die pakte ook erg fijn aan. Alle springhindernissen genomen, met zijltje en al :). ook nog even piano omhoog en afsprongetje naar beneden genomen van de cross hindernissen. Hij keek nergens van op. Hij vond het super leuk :D.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 13:36

Gaat lekker Kim! Heb je je M-debuut al gepland met Sofie?
Fijn ook dat Bobo het zo goed oppakt. Ga je hem ook al starten?

Vanmorgen in Spaarnwoude gereden met Roos.
Eerst naar een meertje (a la Vlietlanden). Beetje treuzelen, maar daar stapte hij eigenlijk vlot in! :) Daarna naar een waterbakje (prutslootje :D) onderaan een heuveltje. Daar wilde Jer niet voorop omdat hij verschrikkelijk aan het paard van Roos plakte. Toen hij eenmaal beneden was, was het probleem weer opgelost en zijn nog een paar x heen en weer gegaan. Toen naar de laatste (grote) waterbak. Daar moest Jer voorop. Vond hij niet zo grappig, want hij wilde veel liever bij Roos op schoot ;) Uiteindelijk heeft hij de strijd gestaakt en stapte hij braaf het water in.

Dus water ging goed, hij stopte niet vanwege water maar omdat hij het paard van Roos niet uit het oog wilde verliezen. Nou ja, in de cross ben je toch alleen. Beetje jammer alleen: in de laatste waterbak is hij wéér een ijzer kwijt geraakt. :+ Meteen smidje gebeld, die zou afgelopen wk nog voor Nudine komen - niet gebeurd... Dus maar weer even aangedrongen. Hij komt nu dinsdag.
Roos: nogmaals bedankt en het was gezellig :)

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 13:42

Balen van je ijzer Noor :P. Fijn dat Jer goed door de waterbak wou :).

Ik heb al wel even gekeken voor een eventueel M debuut. Ik zou dan graag een rondje L willen en een rondje M. Eerst even zien over 2 weken hoe het met FK gaat en daarna voor de M opgeven. Het moet er toch een keer van komen. Thuis maar even een 3sprong neerzetten. En even vragen aan de gene waar ik les van krijg of we dan een keer kunnen doen. Dat is het enige waar ik nog beetje tegen op kijk.
Vandaag in Warga stond een heel mooi M parcours. Maargoed, vandaag mocht het nog niet ;).

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 13:43

Noor, vond het ook erg gezellig en Jer was eigenlijk gewoon heel braaf, zeker in het meertje. Wel balen van je ijzer. Laatste waterbak ging toen hij dor was ook gewoon goed, alleen dat hij dan het water weer niet uitwilde met zijn geplak......
Plakken aan mijn merrie heeft helemaal geen zin, die heeft al een baby in der buik en nu zijn vreemde mannen niet meer zo interessant :Y)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 13:45

:D - Ze was gelukkig wel lief voor hem!

Kim, dat is inderdaad een mooie manier om je debuut te maken. Eerst een rondje L en dan een rondje M! :j

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 13:50

Ze is redelijk lief voor andere paarden,zelfs als ze het liefst op schoot kruipen ;) alleen van een paard op stal moet ze niets van hebben. Daar slaat/ stamt ze altijd naar met der voorbeen en als ze al een keer met dat paard een rondje buiten gaat stappen dan daalt der humeur flink. Het voorbeen aan zijn kant wordt dan altijd heel venijnig neergezet, zo van oprotten :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 13:57

Klinkt goed noor en roos!! balen van je ijzer noor :+
Kim gefeliciteerd knappe sofie!! lekker paardje! stoer hoor naar het M :D
Ben wel errrrg nieuwschrig naar je bobo :)'

Heb ook even op jackson gereden, en hij liep gewoon goed, denk dat ik gewoon scheel kijk als hij losloopt :=

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 14:10

Soms ga je ook 'zoeken' naar dingen Corien. Fijn dat hij weer goed loopt. Komt de DA nog een keer controleren?
Je auto kan dus nog wel gemaakt worden?