[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 09:22

Goeiemorgen :wave:

@ mo: verder valt het me met je pijntjes? Hopelijk is ze vandaag braaf :)

@ vief: je moet dus het hele land door voor je werk? Volgens mij zou ik geen trein meer kunnen zien :+

@ kim: succes vandaag op school. Nooit leuk zulke dagjes!

Ik ga zo Avi ff doen en daarna maar met Zoë naar de manege. Zetje mag vnvd mee naar de clubles!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 09:24

Haha, Vanavond mag hij lekker uitrazen zonder mij erop := Pijntjes vallen verder mee. Mijn been trekt alleen een beetje!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 09:29

Succes met rijden Rowo ;)

Mo: Slim om hem even uit te laten razen vandaag :P.

Vief: een dakje is wel handig ja :Y). Balen dat het zo ver weg was :=.

Hier gaan ze alle buslijnen vanaf volgende week veranderen := Weet niet of ik daar wel zo blij mee ben. Was net aan deze gewend. En nu WEER anders :+.
Sofietje heeft vandaag een dagje vrij. Zit nu al op school en ben denk ik vanavond na 7 uur thuis. Dus vind het wel even prima :). Morgen maar even een buitenritje en dan donderdag even aan de dressuur en vrijdag een lesje denk ik.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 10:40

Goeiemorgen!
@Rowo: Rijdse! Hopelijk zijn de paardjes allemaal braaf!
@Kim: Kan me voorstellen dat je baalt van zo'n schooldag! Veel succes in ieder geval!
@Mo: Slim om je paardje vanavond even te laten uitrazen zonder jou erop! Hopelijk trekken je pijntjes snel weg.
@Vief: Ik zou die treinen echt helemaal zat zijn als ik zoveel moest reizen :o

Vanmorgen weer een hele tour gehad voordat ik in Zwolle was. De bus stond een heel stuk voor Zwolle al vast om Zwolle in te kunnen. Uiteindelijk hebben we er ruim 1 uur over gedaan :(
Gisteravond nog cursus gehad, was erg gezellig en leerzaam weer.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 11:52

@ mo: jou paardje komt overdag dus niet meer buiten? Das wel jammer en hebben ze idd een hoop energie als je erop zit.

@ benthe: je doet Orun fase 2? En balen van de bus, ik ken het helaas :(

@ kim: van een dagje vrij gaan ze neit dood en zijn ze vaak blij mee! En de tijden gaan hier ook veranderen, maar kan ook zijn dat het maar een minuut is ofzo. Eens zien volgende week!

Vandaag Avi weer gedaan en voor het eerst in de grotere bak. K kon zelfs een kleinere volte sturen en ze was erg braaf :j Thuis heb ik alles af, straks ff met Zoé naar de manege.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 11:59

Nee, dat klopt. Ik zit hier midden in de Randstad en het weideseizoen is hier eigenlijk al best lang vergeleken bij andere stallen in de buurt. In de zomermaanden (mei t/m oktober) komen ze van 12 uur tot 6 uur buiten.

Omdat ik geen fan ben van de stapmolen wil ik hem hier eigenlijk niet standaard in hebben. Ook kan ik á 20 euro pm extra hem een half uur in de paddock laten zetten, maar dan wil ik hem eerst een paar keer zelf in de paddock hebben gezien!

Vanavond eerst stapmolen, dan longeren aan een halster en dan nog even los! Als hij meteen braaf is, ga ik aan de staleigenaar vragen of hij hem elke dag i.d. paddock wil zetten!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 12:01

Stapmolen lijkt mij juist ideaal. Zeker voor de pezen is het super en paardenvinden het vaak heerlijk om erin te staan.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 12:51

Rowo: klopt. Een dagje vrij is ook wel even goed voor d'r ;). Ze komt gewoon elke dag buiten :). En heb vanavond geen zin meer om naar een binnenbak te gaan. Dus dan andere keer maar ff :).
Fijn dat Avi goed ging :)).

Ik zal even naar de volgende les :evaw:

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 13:24

Ik ben er ook nog niet helemaal uit of het baantje wel wat voor me is. Mensen die er echt wat mee verdienen zijn echt 'harde' verkopers. En weet niet hoe leuk ik het vind om mensen echt iets aan te smeren, want daar draait het dan wel echt om... Daarnaast kan ik nu dus niet meer op zaterdag naar Wolles :\ wat ook alles behalve praktisch is, maar dat is wel weer iets dat je met elk baantje op zaterdag houd denk ik. Dus ik twijfel nog wat.. :)

Mandy: Fijn dat Avi braaf was :)
Kim: Succes met je volgende les ;)
Mo: Kan me voorstellen dat je er dan even zelf bij wilt zijn. Een stapmolen lijkt me juist ook wel fijn :)

Ik ben net bij een bedrijf langs geweest (lekker verregend want het is echt k*tweer) waarvoor ik voor mijn minor een onderzoek moet gaan doen. Erg leuk allemaal en veel nieuwe dingen te leren daar :)! Nu maar snel even eten en dan aan de klus met een opdracht, moet weer in een paar uur gebeuren, want had er eerder nog geen tijd voor gemaakt/gevonden. Woll heeft vandaag trouwens ook een dagje vrij wegens tijdgebrek ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 14:20

kimdepim schreef:
Rowo: klopt. Een dagje vrij is ook wel even goed voor d'r ;). Ze komt gewoon elke dag buiten :). En heb vanavond geen zin meer om naar een binnenbak te gaan. Dus dan andere keer maar ff :).
Fijn dat Avi goed ging :)).

Dat scheelt al heel veel. Hier lopen ze gewoon van half 9 tot 5 buiten in de regen, dus dagje niet rijden kan dan geen kwaad.

@ pb: ik vind een stapmolen maar niets :o Voor het uitstappen is het fijn (als je -tig paarden per dag rijd), maar ik vind het echt geestdodend voor een paard als ie er elke dag een half uur of langer in moet. Doe mij maar een weide en binnenbak :+

@ mo: voor die 20euro zou ik um zeer zeker elke dag buiten laten zetten. Ik ben overigens blij niet in de randstad te wonen :=

@ vief: wel lastig met die baantjes. Heb je niets bij bedrijven in Enschede geprobeerd? Belastingdienst bijv, want die zit bij je in de straat!

Net ff met Zoë in de manege gereden. T was heerlijk rustig en ik was mooi alleen in de grote bak. Zoë loopt dan 100x fijner, dus op naar morgen. Ben toch wel lichtelijk zenuwachtig voor de Expo :+

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 14:53

Komt wel goed toch Rowo ;) Het springen gaat toch heel goed met jullie :D.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 14:54

Ze stopt nooit, maar zo'n grote hal met onwijs veel enthourage is wel ff iets anders als een gewone manege. Daarnaast rijd ik niet voor mezelf, maar voor een team. Dat maakt het wel wat spannender :))

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 14:55

Nog even over de stapmolen. Bij ons draait hij elke 10min, maar als je pech hebt wordt hij om de minuut stilgezet om er een ander paard uit te halen of in te zetten. Naar mijn idee is al dat gedraai ook niet gezond.

@ Rowo, dat wil ik ook gaan doen.. Pff, dan wordt de stalling nog duurder dan wordt het 355 euro p.maand :+

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 14:56

Ja snap wel dat het allemaal spannend is. Maar ze is wel safe volgens mij. Dat moet wel een fijn gevoel geven. Maar spannend blijft het wel ;).

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 14:57

Wat een geld zeg :oo Hier in de buurt is het een stuk goedkoper.

@ kim: Zoë gaat idd altijd af, das op zich wel heel erg fijn. Pas als het echt niet kan (en dan is het 999 van de 1000x mijn schuld :+ ) zou ze stoppen. We zien wel.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 15:09

@ Rowo, het kan nog veel duurder hoor :o

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 15:10

Rowo, ik zou ook zenuwachtig zijn! Maar komt wel goed, dat je in een team rijdt moet je niet té veel aan denken ;)

Ik ga straks even in de bak van de vereniging rijden want onze buitenbak is eeecht een zwembad :D
Voor de geinteresseerden: Ik heb enkele thermorijbroeken te koop = [EA-CO] Thermorijbroek met kunstlederen zitvlak

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 15:35

@ mo: dat geld hoef je bij ons in de omgeving niet te vragen :n Dan heb je een leeg bedrijf.

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 15:52

Hier bij ons is €335 de normale prijs van een zeer goede manege, met binnenbak, stapmolen en weiden. Vind ik zelf ook veel :), mijn paardje staat altijd buiten op een paddock, kan zelf in zijn stal en in de zomer (maart tot oktober) 24 u op de wei met stal en ik betaal wel wat minder :D

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 15:58

Jemig wat een geld!
Bij ons op de club betaal je 250 geloof ik, maar dan heb je alles: binnenbak, superbuitenbak, longeercirkel, stapmolen, wei en je hoeft niets te doen. En dat is voor hier al veel geld.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 16:04

Een gerenomeerde manege (ik sta op een pensionstal) vraagt 450 euro. Dit is inclusief mesten en contributie voor de vereniging. Bij ons moet je voor mesten er nog 25 euro per maand boven op tellen!

Maar dit bedrag trekt wel een bepaald type persoon aan!

Bij ons is het nog een echte mengeling van recreatieruiters, menners en wedstrijdruiters!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 16:25

Jeetje wat een geld allemaal....
Bij ons betaal je ongeveer 150 euro voor een kale box met 3 rijhallen. Doe je mee met de andere paarden qua stro, hooi en brok zit je nog niet boven de 200 euro. Nadeel is wel dat je alles zelf moet doen en er momenteel alleen een buitenbak is om los te gooien maar dat kan ook niet de hele dag. Je kan wel iemand ervoor inhuren die niet duur is voor het voeren en mesten.
Voordeel 3 binnenhallen, buitenbak, bos aan de overkant. Veel wedstrijden.
@ rowo wanneer moet je rijden dan bij Expo.

Vanmorgen droog gereden qua regen dan. Mijn ruin vond de modder weer geweldig. Hij zat helemaal onder de modder en ik ook. Hoe meer modder hoe harder stampen. Het is echt een komisch gezicht. Zometeen 1 uur lesgeven ipv 2. Zoveel afmeldingen dat ik het mooi heb samengevoegd.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 17:13

Hier zijn de bedragen heel verschillend. All in (met binnenbak en weide) zit je rond de 220 tot zo'n 300, afhankelijk van de luxe. Moet je zelf mesten en buitenzetten dan kom je niet tot 200 :n

@ caroline: ik moet morgenavond in Expo :\

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 17:25

*Ego-bericht*

Zappa is verkocht en ook al weg :)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 17:40

@malloesje stond Zappa dan te koop?
@ rowo lijkt mij ook gaaf om daar te rijden. Met mijn merrie kan dat wel maar mijn ruin krijgt een hartverzakking. Veel succes morgen. Spannend...