[SGW] [HK]Cross met ons mee, Holladiejee (DEEL7)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Re: [HK]Cross met ons mee, Holladiejee (DEEL7)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:16

Je bedoelt een pessoa bit?
Ik rij er met Nick mee en heb de teugel aan de onderste (derde) ring. Nu kan ik ineens wel remmen en verantwoord op allerlei hindernissen af...
Ik ben er erg over te spreken.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:22

Ja, een pessoa bit bedoelde ik Ja
Dat klinkt wel positief! Ik merk de laatste tijd echt dat ik Vorstin niet kan remmen, zondag kwam ze in de dubbels echt slecht uit omdat ze zo hard ging en te grote passen maakte, en we moesten een hoop uit een bocht springen, en ik schoot zo'n beetje rechtdoor Nagelbijten / Gniffelen
Ik denk dat het voor onze veiligheid beter zou zijn als ik gewoon kon remmen en haar onder controle zou kunnen houden, dus misschien moet ik eens een pessao proberen dan.

edit: was dan trouwens van plan om het eerst te proberen op bakstuk op bovenste ringentje, en teugels op grote ring (dan zit er toch ook al een beetje hefboomwerking op?) Als ze dan nog niet genoeg reageert kan ik dan de teugels altijd nog een ringetje lager doen.

edit: spelfoutje
Laatst bijgewerkt door Snoekiej op 20-08-07 20:33, in het totaal 2 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:22

Welkom terug M_J!! Jij ook een leuke vakantie gehad? Waar was je eigenlijk geweest?

@ vief: leuke foto's zeg! Ziet er idd super relax uit Ja

@ snoekiej: met pino crosste ik ook met passoa. Heb um aan het tweede ringetje, dus de eerste kleine ring. Had ik net wat meer controle, wel zo fijn.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:24

BV: Jammer van je stops, maar je weet waar het aan ligt en dat is wel weer 'fijn'.
Vief: Wat een mooi uitzicht, ben stiekum jaloers Bloos
Snoekiej: Ik cross beiden op een pessoa en vind het heerlijk, heb ik tenminste nog iets te vertellen, maar ik weet zeker dat je ook heel veel andere reacties zult horen.

Over de Orun cursus, ik zou dat wel graag willen doen, maar weet op het moment niet waar ik de tijd vandaan moet halen. Jipje heeft al vaker daarin meegelopen en door hem slaagden er dan ook veel omdat hij zich in het dressuurgedeelte altijd te braaf gedraagd. Alleen de laatste keer dat hij terug kwam van de Orun cursus was ik minder blij, ik werd niet eens bedankt door dat meisje en hij zat helemaal vast. Kan Gomir wat dat betreft wel heel goed begrijpen.

Vanmiddag nog met Jipje illegaal op het Heerderstrand geweest en even lekker het water in. Hij zag weer aardig wat boskabouters dus ik moest soms wel alle zeilen bijzetten om erop te blijven zitten, maar we hebben wel weer lol gehad. Nika gedressuurd in de hoop dat het ooit nog eens wat wordt, ging wel aardig. Ik ga ze zo ook maar eens binnen halen, want ze lopen nog lekker buiten te scharrelen.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:24

Andrea is ook weer thuis Haha!
Even overheen gelezen Bloos Hoe ging het rijden?!
Je verslag klinkt super. Ben benieuwd naar je foto's!

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:26

Tientjuh: jammer dat het niet zo goed ging Ach gut
Andrea: klinkt als een super vakantie! Haha!
Vief: wow mooi uitzicht zeg! *LOL* Leuk dat je daar ook nog hebt gereden! Lachen

Heb net springles gehad van Jan Haha! We hadden eerst best lang losgereden en Juwel was echt heel sterk Clown Maar op zich liep ze verder wel lekker. Daarna losgesprongen en dat deed ze echt super Lachen Daarna een klein parcourtje gedaan, maar een stuk hoger gebouwd als normaal Tong uitsteken Had 1 balkje op een steilsprong, was m'n eigen fout omdat ik er te schuin op aan reed. Daarna nog een langsloper langs een oxer maar ook dat was mijn fout. Daarna sprong weer super verder Haha! Ze was wel sterk, maar ik had wel controle dus ik ben tevreden Haha! heb alleen nu al spierpijn Bloos

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:31

Toch wel positieve reacties Lachen
Ik denk meestal als ik iemand met een pessoa zie rijden ook wel van: Zou dat paard het nou echt nodig hebben? Maar dat denk ik vooral met springen, je ziet het met springen tegenwoordig zo superveel, ook van die jonge kindjes waarvan je denkt: Oei, zou dat nou wel goed gaan? Maar met crossen vind ik het toch een ander verhaal.
Jammer dat ik bij mij in de buurt geen mensen ken die met een pessoa rijden, nu moet ik er gelijk een kopen als ik het wil proberen Boos! Als ik er eentje koop, zal ik er dan een met 3 of 4 ringen nemen?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:34

Nickeltje schreef:
Maar waarom moet er dan ook iemand anders op jouw paard rijden? Je neemt toch altijd je eigen paard mee?

Voor zover ik weet moet je ook ruilen met de lessen en op twee of drie verschillende paarden rijden met het examen.
Nou vind ik het prima om op het paard van een ander te stappen(daar zien de meeste mensen tegenop, en dat geeft het niveau van de eerste fase ook meteen wel beetje weer Bloos ), maar ik ben niet zo gek van andere mensen op 'mijn' paard Bloos Die keer dat ik er toen afvloog met opstappen is hij ook wekenlang bang geweest met op- en afstappen Nagelbijten / Gniffelen

Wat een uitzicht vief!
En je staat wel leuk op die pony hoor Tong uitsteken

Ik ga Urby even rijden, kan nog mooi voor donker Ja

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:39

Nou het ergste wat ik ooit heb gezien was een meisje in de BB.
Ze kwam absoluut niet mee. Vond het al een triest gezicht want ze plofte na elke sprong in het zadel en hing bij elke afzet aan de teugels met haar volle gewicht. Toen ik wat beter ging kijken zag ik ook nog dat ze er een passoabit op het onderste ringetje in had hangen. Echt ze zouden het moeten verbieden in de BB

Maar verder heb ik er niks tegen hoor Knipoog
Heb het zelf ook een keer geprobeerd met Lipso.
Maar Lips vond er niks aan. En dan werkt het alleen maar tegen.
Hij heeft volgens mij al zijn hele leven al hetzelfde watertrensje in haha!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:40

@ snoekiej: eerder gebruikte ik altijd een passoa bit met 1 grote ring en daaronder nog een kleine (die ring waar het bakstuk aan zit dus niet mee gerekend). Nu heb ik er 1 met 1 grote ring en daaronder 2 kleine. Ik gebruik nooit de onderste ring, dat vind wel een beetje teveel van het goede.

@ andrea: klinkt idd super! Ik zou ook heel graag nog eens naar Parijs willen en dan ook naar disneyland. Jouverhaaltje klinkt echt heel erg mooi Ja

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:44

Ik ga als het goed is deze herfst naar Disney Haha!

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:45

Leuke foto's Vief!! Ik ga binnenkort beginnen om mn eigen foto's wat te sorteren enz. Clown
Had je trouwens mn pb'tje nog gehad, voor de andere foto in de collage Schijnheilig?!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:47

Ja heb ik gehad!
Heb hem aangepast Lachen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:50

Heb je Lips al weer gereden Vief? Daar heb ik overheen gelezen. Waar ga je 9sept op concours?

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:54

Vief: Ok, dank je wel! Lachen

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 21:02

rowo schreef:
Heb je Lips al weer gereden Vief? Daar heb ik overheen gelezen. Waar ga je 9sept op concours?

Jaja vanochtend even gereden. Was al doorweekt toen ik goed en wel op stal was haha *LOL*

Wijhe, Den Nul, Olst. Weet niet hoe het precies op startlijsten staat haha Knipoog

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 21:09

Ik rij Hercules ook met een pessoabit. Ik heb er een met 4 ringen. Voor de dressuur gebruik ik die onder de normale en met springen de alleronderste. Ik heb er net even wat meer controle mee!

Vief: Ik ben niet tegen het verbieden van het pessoa bit in de BB/A. Anders was ik ook nooit in de B terecht gekomen. Ze kunnen dan beter op stijl en manier van rijden letten en daar commentaar op geven!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 21:11

Oh daar.. haha das best ver weg!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 21:14

Haha voorons gelukkig erg dichtbij Rowo Haha!

Sorry Floor was misschien een beetje overdreven Knipoog
Maar hier ziet zovaak van die trieste gevallen die gewoon NIET mee kunnen komen. Trouwens niet alleen in het BB hoor.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 21:15

Als in niet uit het zadel komen of als in die er niks van bakken???

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 21:15

Ohwwjee het is weer zo ver... Nagelbijten / Gniffelen
Het hoe krijg ik alles in mijn tas.. Lange broeken nemen toch echt veel meer ruimte in als bikinis en hempjes Lips are sealed

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 21:16

Alles strijken Vief (maar dan ook écht alles): dat scheelt heel veel ruimte Haha!!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 21:17

Ik heb ooit een keer een meisje een dressuurproef AB-L zien rijden MET passoa aan 1 vd onderste ringen. En nee ze werd niet uit de ring gehaald. En idd gevallen die met 100kilo aan een passoa gaan hange Lips are sealed

@ vief: je doet dus niet mee aan je eigen concours?
Het probleem van de koffer/tas ken ik. Jammer dat je niet de zekerheid hebt dat het super mooi weer is, dan had je minder lange broeken ed nodig. Succes ermee Knipoog

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 21:18

floor01 schreef:
Alles strijken Vief (maar dan ook écht alles): dat scheelt heel veel ruimte Haha!!

Of minder meenemen Knipoog Een grote koffer helpt ook ..

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 21:22

Grotere koffer helpt inderdaad wel Vief Tong uitsteken
Bij mij werkt alles oprollen ook altijd goed, maar het komt er wel erg verkreukt weer uit ..