[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

malloesje

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 10:52

Mogguh!

In overleg met de DA hebben we we Fari toch ongemoeid gelaten gister, ze had geen koorts en geen verhoogde hartslag. Gedurende de avond leek ze weer wat op te knappen en dat idee heb ik nu ook nog. Ze is iig niet meer duidelijk koliekerig maar meer algemeen ziekig..

Ik wou nog gaan rijden, maar denk dat ik het maar laat want het weer is gewoon echt niet leuk hier :n Vanmiddag gaan we met een heel gezelschap Sinterklaar vieren :D

Mo; wat een verschil zeg :oo En succes met je shoppen.. Ik heb evt. nog wel wat kit hier voor als het gat toch gaat ontstaan :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 10:56

Goeiemorgen!
Ik heb gisteren echt een rare avond gehad. Gisteren heb ik mijn eerste boete gehad! Zonder licht fietsen. We reden van de ene bios naar de andere (2 min) en waren vergeten voor dat stukje de lampen aan te zetten. Meneer agent was erg sjaggi, en gaf gelijk een boete. Het leek erop dat hij nog een paar bonnen moest schrijven voor hij zijn kerstbonus zou krijgen ;) Echt zonde van mijn geld :\ zeker omdat we wel licht bij hadden.

Wat een cadeau Epona!
Wat een verschil in maat zeg Mo! Veel plezier met alles shoppen :D
Gelukkig gaat het wat beter met Fari Marloes :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 11:00

Goeiemorgen :wave:

Alle dagen gewoon meegelezen maar geen tijd om te posten.
Zometeen ga ik vriendlief helpen verhuizen. Daarvoor zat ik om kw over 7 al op Zetje, toen was het gelukkig nog droog. Toch Avi maar gedaan in de regen en er voor het eerst opgegaan. Ze was zo super super braaf :D Morgen weer!

@ snoekiej: zo'n boete is idd wel heel erg jammer geld. Maar ja anderzijds doet zo'n agent ook gewoon zijn werk.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 11:07

Snoekiej; wat ontzettend stom zeg. Heel veel agenten wensen je een prettige avond als je je licht toch nog aanzet en laten je dus gaan met een waarschuwing..

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 11:41

Snoekiej: balen van de bekeuring.

Rowo: succes met verhuizen :).

Ik zal even spullen schoonmaken en klaarzetten voor de wedstrijd in Balkbrug vanmiddag :).

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 15:45

Goeiemiddag!
Vorstin liep echt heel fijn vandaag! Heel licht in de hand en los in haar lijf. Galopperen ging gelijk goed zonder vervelend te doen. Alleen toen ik haar wat meer wilde laten werken van achteren (ze valt snel op de voorhand als ze lang en laag loopt), liep ze even niet helemaal regelmatig. Als ik haar dan weer wat hoger instel is er niets aan de hand. Ik probeer veel af te wisselen in houdingen, en dat gaat wel goed :)

Ik ben het wel met Rowo eens hoor, het is hun baan en het is mijn eigen schuld. Had alleen het idee dat deze echt nog wat bonnen moest schrijven. Ik mag niet zeuren :(

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 17:28

Hoi,

@snoekiej fijn dat vorstin lekker liep. Jammer van die boete. In december zijn ze altijd strenger heb ik het idee.
De rest wel bijgelezen.

Net eindelijk mijn gordijnen voor het raam in de woonkamer ophangen. Lijkt een stuk beter :D
Gisteren springles gehad met de ruin. Was weer niet te rijden. Wat een draakje af en toe :( . Ik heb amper kunnen springen. Heb wel besloten dat ik hem niet meer meeneem naar de les. Buiten de les om loopt hij verder fijn maar in de les is hij supervervelend. Aangezien ik met plezier naar de les wil. Probeer het van de zomer wel weer met hem.
Door die acties van hem gisteren besloten de merrie mee te nemen op wedstrijd. Goede oefening geweest en een klein wp rijker 182. Was de laatste keer in de L2 morgen M1 debuut. Merrie vind het binnen altijd erg spannend en moet veel bakken gezien hebben voor zij in een 20x40m normaal loopt. Tussen de hekjes loopt zij super (mevrouw de diva wil alleen luxe dressuren _O-)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 19:08

Goeieavond!!

Ik zie overal Pieten en Sinterklaas staan :P , hahaha!!

@Snoekiej: Hoe vond je de film? Gister ben ik niet meer geweest, vriendin had een erge blaasontsteking en was hier flink naar van :(:) en het kwam ook echt met bakken uit de hemel :\ .... Werd gebeld door een andere vriendin of ik vanavond mee ging naar komt een vrouw bij de dokter, maar vanavond vieren we hier Sinterklaas :) .

@Mo: Jeeeeeeeutje, wat slecht van die vorige smid :oo .. Kan je nagaan.. Ik heb namelijk echt een hele hoop ellende meegemaakt door sh*tsmeden die op die manier een paard zijn voeten doen. Wo is 1.70 en werd door mijn eerste smid op maatje 1 gezet 8)7 , staat nu gewoon zoals het hoort op maatje 3 :j .

@Malloesje: Hopelijk is Fari gauw de oude.. :)

Wolin was echt vrolijk vanavond, echt ondeugend en aan het doerakken ~~}> .
Heb echt geweldige foto;s gemaakt van Wolin met een mijter op 8)7 , erg grappig!! }>
Straks Sinterklaas vieren, we wilden het dit jaar eigenlijk niet meer, en dan gewoon kerst vieren.. Maar mijn zus heeft een Griekse vriend en die kent het helemaal niet, dus we vieren dan alsnog Sinterklaas B-) , stukje inburgeren!! :))
Laatst bijgewerkt door WolinLotte op 05-12-09 19:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 19:08

Malloesje, Fijn dat het beter lijkt te gaan met Fari!
Snoekiej, Balen van je boete, zeg, maar inderdaad: Eigen schuld, dikke bult ;)
Caroline, Gefeliciteerd met je WP. Balen dat hij niet fijn loopt met de les. Succes met je debuut morgen!

Vanochtend gereden. Ik was mijn zweepje vergeten en daar maakte hij toch een beetje misbruik van. Vanmiddag een nieuwe trailer gekocht :D Een Blomert Singapore met zadelkamer en trapbescherming. Maandag krijg ik de levertijd te horen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 19:16

@mo: ook een ondeugend paardje.
Wij hebben ook een nieuwe gekocht. Bockmann master. De XL gaat weg. Die van ons komt week 51. Als je de master en de XL naast elkaar zet zie je duidelijk verschil. De XL is de oude westfalia en duidelijk mindere kwaliteit. Trailer is behoorlijk slap in vergelijking met de master. Ik heb wel het rooster van de XL gelijk dichtgedraaid. 1 van de jongens zei dat de wind daar fluitend doorheen giert en dat paarden daar ook op kunnen reageren. Gisteravond was de ruin al een stuk rustiger in de trailer.

@WL mijn paarden staan met hun 1.70+ ook op maatje 3.
@malloesje fijn dat het met Fari beter gaat.

Volgens mij ligt het aan sinterklaas dat de meeste paarden ondeugend zijn..

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 19:18

Nu precies een jaar geleden kwam Wo alleen thuis van een buitenrit en stond ze mooi bij de ouders van de stalbaas voor de deur.. "Ha.. Sinterklaas zit er niet op..." en toen zijn ze me komen halen ;) .. Paarden zijn leuk op 5 december hahaha :))

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 00:42

@snoekiej, Goed dat Vorstin lekker liep!
@mo, fototjeee!

En raar maar waar, Unesco was vandaag ook in een ondeugend buitje. Ik moest in de plassen rijden en dat vind hij niet zo leuk. Gaat ie er lekker over springen als ik galoppeer :D
Verder was hij wel super braaf ;)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 10:33

Hetje staat met zijn 1.62 al op een maatje 3 van ijzers :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 11:58

Goedemorgen

@ Caroline, Fijn dat het dichte rooster beter werkte! Ik heb nu even geen trailer, want ik heb hem daar achtergelaten. Ik vond hem nu al te slecht om er paarden mee te vervoeren. De verkoper zei dat hij bijna altijd nog slechtere trailers dan die van mij als inruil kreeg aangeboden :+ Dit wordt mijn nieuwe trailer:

Afbeelding

Qua styling is hij niet geweldig, maar qua materiaalgebruik en afwerking springt hij er voor mij wel uit!

Een grotere frontriem was niet gelukt. Nu wordt hij uitgelegd bij de winkel. Ik denk dat ik vanmiddag even de goede maat ga opmeten en dan nog een frontriem via bokt bestel! De neusriem zit ook niet optimaal. Het kopstuk van de neusriem moet eigenlijk iets verder naar achteren worden bevestigd. Hij zit nu een beetje vreemd.

Morgen heb ik voor het eerst les. Ik ben benieuwd wat mijn instructeur zegt. Hij heeft hem namelijk nog niet gezien.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 12:32

Goedemorgen,

@mo leuke trailer. Die hebben wij ook heel lang gehad. Hij is fijn in gebruik. Ik wil graag een zadelkamer erbij.
@ PB Hetje leeft op grote fout haha.

Mijn M1 debuut ging goed. Had 177 maar ben super tevreden. Beetje rare jury. Paard wilde niet aangalopperen op E en sprong daarna verkeerd aan. Kreeg er maar en 5 voor. Verder heel veel 6jes gehad Paar kleine schoonheidsfoutjes maar dat komt goed. Ik heb nooit de 1e proef als ik overga naar een hogere klasse een wp. Moet meestal even wennen dus op naar de volgende keer.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 12:36

Ik heb hem besteld met zadelkamer. Er worden speciaal voor mij dan twee zadelsteunen in gezet ivm 2 zadels op SGW wedstrijd.

@ Caroline, Jammer van de zesjes-jury. Wel fijn dat je er zelf een goed gevoel aan over hebt gehouden!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 12:39

Maar een 5? Als je paard en te laat en verkeerd aanspringt denk ik dat je blij moet weze dat je een 5 kreeg ;).

Ik zal zo even lekker een buitenritje met Sofie maken. Heeft ze wel verdiend na gister.
Zie net op de uitslagen lijst dat we het tweede parcours ook nog 3e zijn geworden :D top peeerd!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 14:21

Halowa :wave:

@Kim: Sofietje :+: , wat een topper!! Leuk hoor!!
@PB: Altijd fijn als ze op grote voet leven ;) . Wolin heeft een tijdje op maatje 4 gestaan, maar dit kwam omdat de voet lang was gelaten. Inmiddels staat ze echt supernetjes op maatje 3.. (Ik vraag het me nog steeds af; hoe krijg je in hemelsnaam een paard als Wo op een maatje 1? :? )

Onze ouwe staat sinds een 1,5 jaar op blote voeten, heeft voorheen rondom op maatje 6 gestaan :D . Onze Tinker staat nu vanaf zaterdag weer blootvoets :) .

Gisteravond was gezellig :) , ik heb van de vriend van mijn zus een hele grote wereldkaart gekregen :D . Hier hadden we het een hele poos terug over, dat ik stipjes of vlaggetjes wil zitten op de landen waar ik ben geweest en dat als ik dan 80 ben en de kaart bijna uit elkaar valt overal vlaggetjes staan :)) . Ik heb 'm dan toch gekregen!!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:06

Goedemiddag!
@ Caroline: Dat is toch hartstikke mooi voor een debuut! Ik ben zelf ook niet zo van in een klasse blijven angen ook al zijn de oefeningen voor de volgende klasse nog niet helemaal bevestigt.
@ Kim: Gefeliciteerd!
@ Mo: Leuke trailer, zo'n zadelkamer met 2 steunen is inderdaad wel ideaal, ik heb er zelf ook 2 boven elkaar en het werkt echt super.
@WL: Dat vind ik echt leuk zo'n kaart, ik zou stiekem ook wel willen reizen , maar ik durf mijn paard niet zo goed achter te laten :o

Nou ik ben eergister geslaagd voor mijn Cbr! Ik was erg zenuwachtig omdat ik pas 2 dagen van te voren echt ben begonnnen met leren, maar na ruzie met mijn stemkastje bij de eerste vraag en niks te hebben ingevuld bij die gin de rest van het examen gelukkig op mijn sloffen, ben geslaagd met 2 fout B-)

Gisteren heb ik de 2de kringselectie gehad, ik ben van de zomer begonnen in de M1 en daarna veel gecrosst en gesprongen, dus we begonnen met een aantal terechte lage scores dit binnenseizoen. Ik heb echt het gevoel dat we heel de tijd met kleine stapjes vooruitgaan, en ik zie dit ook wel terug in de punten. Mijn eerste proef was ik heel erg tevreden over, Bam liep lekker te sjouwen en we hadden 178 punten met veel 7-ens en 5-en voor de dingen die slordig waren. De tweede proef kakte Bam helaas helemaal in (weer :\ ) en ging veels te diep lopen. Daarna nog een verhaal gehad van de 2de jury, die heel goed vertelde dat hij bij elk onderdeel te diep 1 0f 2 punten aftrok ook al was de rest van het onderdeel een 8 , uiteindelijk terecht 171 gehaald.
Dit klinkt waarschijnlijk heel slecht, en dat is het eigenlijk ook :o, maar er zit toch een stijgende lijn in ;)

Ik baal alleen wel heel erg dat hij tijdens de 2de proef de laatste tijd zo te diep gaat lopen ;( , tijdens de training doet hij dit zelden dus ik weet niet goed wat ik eraan moet doen, want op mijn been/spoor reageert hij dan ook haaast niet meer, terwijl hij tijdens het losrijden en de eerste proef wel goed op mijn been reageert.

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:32

@Evie: Dat doet mijn paard ook!
Ik weet dat hij nogal een 'speler' is ( hij kent bv. mijn proef helemaal vanbuiten 8)7 ik zou maar eens later willen draaien haha) en zo dus ook snel uit concentratie is en zichzelf snel verveeld. Daarom gaat hij zo hangen, of begint hij echt te sloffen, of te spelen met zijn benen.
Ik weet niet of dit het zelfde is met jouw paard ?
Als ik dan inrij probeer ik hem helemaal los te rijden tot hij dus niet meer zo hangt en dan direct in de proef te gaan (ookal heb ik dan nog niet gegallopeerd). En tot nu toe lukt dit eigenlijk redelijk goed, ik heb nu ook net een nieuwe proef.
Maar misschien ligt dit helemaal anders met jouw paardje ;)

@Mo, super mooie trailer! En idd met twee steunen is absoluut het handigste!
@kimdepim: Gefeliciteerd!

Ik ben wat aan het leren, ga straks rijden ;)
Mijn hond heeft net een lekker dure rieten honden mand (zeg maar bed) gekregen maar oooh ze past zo mooi in het salon :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:46

@kim ik ben zelf jury tot L2 en als je daar verkeerd aangaloppeert krijg je van mij toch echt een 3 ipv een 5. Dat bedoelde ik ermee. Ik vond de 5 veels te hoog. Ze sprong niet op de letter aan maar 3 meter erna en ook nog verkeerd. Zo waren er nog een paar kleine dingetjes die mild afgestraft werden terwijl dingen die echt goed gingen maar met een zesje werd beloond.
Gefeliciteerd met je resultaten in Balkbrug..
@ evie jammer van je punten. M1 is nog niet 100% bevestigd maar dat komt vanzelf. De volgende dressuurwedstrijd is op zijn vroegst 2-1 dus dat komt wel goed.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:51

Caroline: aah dan heb ik het verkeerd begrepen. Vond een 5 namelijk ook nog al hoog als je verkeerd aanspringt in de M1 ;). Maar dat vond jij dus ook :).

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:55

Ja dat vond ik heel hoog. Meisje van mijn vereniging had een 4 op achterwaarts omdat hij twijfelend ging maar wel netjes met zijn hoofd naar beneden. Ik had ook een 4 maar dat is bij mij normaal. Hoofd omhoog, rug wegdrukken en slepend. ik vind dat van mijn paard veel erger dan een beetje twijfelend. Mijn paard snapt achterwaarts nog niet echt. Zo waren er wel meer aparte dingetjes maar ik ben verder tevreden met mijn paard zeker als je bedenkt dat toen ik haar kocht een jaar geleden zij nog niet eens een fatsoenlijke volte kon lopen. Heb als doel voor eind 2010 de punten voor het Z binnen hebben. Ik heb de tijd aangezien ik ook wil blijven springen en crossen :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 16:23

@ Epona: Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar zo doet mijn paard juist niet.
Hij loopt tijdens het losrijden gewoon vlot op zijn eigen benen met de achterhand er redelijk goed onder, maar tijdens de 2de proef gaat hij met zijn hoof dieper lopen, en dus ook minder met zijn achterhand eronder. Hij hangt en trekt dan juist totaal niet, dat is juist het problleem, ik heb haast niks meer in mijn handen. En hoewel hij wel iets slomer loopt, sloft hij niet echt, maar zijn achterhand zit er dan gewoon niet meer goed onder.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 16:43

Halo :wave:

@Caroline: Toch nette punten voor een debuut hoor! En je weet in ieder geval waar de verbeterpunten liggen.
@Kim: Gefeliciteerd met je prijsen en fijne ritten van gisteren!
@Evie: Ik ken het gevoel van je 2e proef. Jipje heeft dit in het begin ook heel erg gedaan, bij hem hielp het dan om een ophouding aan de buitenhand te maken met daarbij een flinke dosis binnenbeen ertegen aan om hem weer wakker te krijgen :o Op dit moment is de 2e proef bij mij het probleem dat ikzelf te 'moe' ben om er nog een fatsoenlijke proef eruit te rijden. Jipje gaat dan zijn 'eigen' proef lopen en wordt sterk, moet dus toch zelf meer conditie kweken :D
@Mo: Mooie trailer zeg! Ben benieuwd wat je instructeur van je paard vindt!
@Malloesje: Hoe is het nu met Fari? Hopelijk is ze ondertussen weer helemaal de oude!

Ik heb vandaag echt een klungeldagje. Vanmorgen eerst uitgeslapen, daarna kwam een vriendin Nika rijden. Toen heb ik een paar paarden in de buitenbak los gehad en wat in de binnenbak, maar al gauw begon het weer erg te plenzen. Net dus alles toch maar weer binnen gehaald.
N0et ook wat foto's van mijn telefoon gehaald, kwam er nog 1 tegen van mijn net geopereerde (boks)hand :P
http://img15.imageshack.us/i/telefoondec2009099.jpg/
http://img37.imageshack.us/i/telefoondec2009100.jpg/

Nu is even wat theorie aan het doorlezen voor de Orun ;)