[SGW] [HK]Cross met ons mee, Holladiejee (DEEL7)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Re: [HK]Cross met ons mee, Holladiejee (DEEL7)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:12

BV: Jammer dat het vertrouwen een beetje weg was. Maar wel lekker dat hij verder steeds beter gaat springen Lachen

Gomir: Kan me voorstellen dat je niet zomaar iedereen op je paard wilt hebben.
Lipso zullen sommige kandidaten ook wel hebben kunnen wurgen.. Hij heeft met het springen 2 mensen eraf gegooid Nagelbijten / Gniffelen Zullen wel gedacht hebben even een rondje op een Z paard rond te springen *LOL*

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 15:08

Haha Stoute Lips Haha! Meeste mensen zullen er idd wel een beetje te makkelijk over hebben gedacht.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 15:47

BV: Balen van je stops. Ik wil ook heel graag aan de tweede fase beginnen, mijn grootste struikelblok is de prijs! Ik kan dat dus gewoon echt niet betalen hè! Wow!
Het niveau in de tweede en derde fase ligt wel dusdanig veel hoger (ook qua instructie) dat ik mijn paard daar wel mee naar toe durf te nemen. Eerste fase spring je lager dan een B parcours dus dat in de hindernis parkeren valt ook redelijk mee (bij ons dan tenminste).

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 16:41

Nog een foto van ons viertal

Afbeelding

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 17:16

Leuke foto Rowo! Lachen
Hopen dat je rooster snel op internet komt Tessa!! Zou wel makkelijk zijn he Clown

Moest daarstraks om 3 uur op school zijn, voor het rooster en de klas enz. Had daarvoor nog snel mn boeken gekaft, want we moeten blijkbaar morgen alweer naar school Scheve mond

Maar moet eigenlijk toegeven dat ik niet zo'n leuke klas heb.. Weet niet waarom, maar ben benieuwd hoe het de rest van het jaar gaat.. Wel een fijn rooster opzich! 2x om 1 uur uit (dinsdag en vrijdag) 2x kwart over 3(maandag en donderdag) en 1x 4 uur(woensdag). Verder maar 2 tussenuren en nog op woensdag de 1e 2 uur vrij en op vrijdag het 1e uur. Dat is dus wel fijn..

Nu nog even lekker niks doen voordat morgen school weer begint..

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 17:37

De 2e fase is idd erg duur!! Om en nabij de 1800Euro.. Ik heb er voor gespaard.. Ik kan merken dat ik bij de verenigingen wie ik les geef een klein beetje stil val, vandaar dat ik heb besloten om de 2e fase te gaan doen!! De paarden heb ik ervoor..

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 17:40

Rowo: Leuke foto!
Zou dat is inderdaad een flink bedrag. Maar het lijkt me wel erg leuk Ja

Ik heb net even heerlijk bijgekletst en een terrasje gepakt. Zo maar even een pizza in de oven doen en dan alles bij elkaar gaan zoeken en mijn tas pakken!

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 17:40

Leuke foto Rowo! Lachen

Mijn rooster is niet zo super.. Ik ben op woensdag, donderdag en vrijdag 's ochtends vrij maar moet dan wel 's middags tot kwart over 4 Clown Ach ja, niet klagen, niks aan te doen Knipoog

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 18:02

gomir schreef:
En ik heb nu natuurlijk ook nog het paard van een ander waar het opstappen bovendien ook nog wat lastig blijft soms, zeker met vreemden.
Eigenlijk moet je gewoon een matig L-paard voor zulke dingen hebben. Een die vooral niet voorzichtig en kwalijknemend is Nagelbijten / Gniffelen

Ik wil al jaren de eerste fase gaan doen, maar haak toch iedere keer maar weer af om deze reden. Otje was dressuurmatig ook te slecht om mijn examen te halen en daar wilde ik ook geen vreemden op aan het springen hebben

Gomir dat heb ik nu ook. Ik wil het Rabette ook niet aan doen om iemand met minder geduld op haar rug te zetten.
Ze is een beetje bodemvrezig en als je dan boos wordt of dwingt dan gaat het alleen maar mis.
Ik negeer het altijd en na 2 keer is het goed.

Mijn aanpak wordt alleen niet door iedereen gewaardeerd. Gister reed mijn bijrijder proefje met gomie. Die kan lekker kijkerig zijn, maar jij weet ook wel als je dan boos wordt dat hij behoorlijk de kont tegen de krib kan gooien.
Ze had hem de hele proef netjes lopen, alleen in de hoek tussen H en C kwam de kop er een paar keer uit.

Zowel zij als ik werd strak gescholden door "de kenners", want die pony moest eens goed op zijn flikker krijgen. Werkt misschien bij die afgetrapte bok van hun zo, maar bij Gomie moet je dat dus niet doen.
Thuis pak ik hem wel eens door, maar als hij dan lastig wordt kan ik hem even met lange teugel af laten koelen. En nu stond er een shovel tegen de bak aan, met daarachter pony's. Was even interessanter dan de proef Clown .

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 18:11

heey allemaal...
heel verhaal getypt. Alles weer weg. pfff....
Ik had gister ook wedstrijd. 2x dressuur en 1x springen. Voor het eerst L2 dressuur gedaan, 2x 176 pnt. Had eigenlijk voor het eerste proefje wel iets meer punten verwacht, voor de 2e is het wel terecht. Daarna nog een rondje springen in het L, voor de 3e keer. Gaat ook steeds beter. Helaas een balkje op de laatste hindernis. Baalde als een stekker... Maar toch heel tevreden, want hij liep super fijn.

BV: Je springen zag er zeker niet verkeerd uit, maar door dat weigeren kon je wel zien dat het vertrouwen van beide kanten een beetje weg was. Maar remember kan het echt met gemak

Vief: Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 18:13

mooie foto!

heb vanavond weer 4tal training haha
op naar de nederlandse he Haha!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 18:24

Ik ben weer terug van Parijs, was echt hartstikke mooi! Zal proberen vanavond nog wat foto's erop te zetten en anders morgen. Heb er echt van genoten, wat een übermooie stad zeg! Afgod
Vrijdagavond hebben we een boottocht over de Seine gemaakt en daarbij dus gelijk al veel gezien. Daarna hadden we het geluk dat we even voor 10 uur bij de Eiffeltoren stonden met de bus en we het knipperen van de Eiffeltoren hebben meegemaakt, echt heel mooi!
Zaterdag zijn we met z'n 2-en met de metro naar Montmartre gegaan en de Sacre Couer bezocht. Erg mooi en vooral erg indrukwekkend toen we de metro uitstapten, het was net of we in een ontwikkelingsland terecht waren gekomen Nagelbijten / Gniffelen Heel druk en allemaal (zwarte) straatverkopers met sigaretten en briefjes van zogenaamde "priesters".
Daar zijn we dus de hele middag geweest en 's avonds met de bus nog langs veel dingen gereden, o.a. nog een keer de Eiffeltoren, Champs-Elysees, Arc de Triomph, erg mooi!
Zondagmorgen vroeg eruit en hebben we de Notre Dame nog kunnen bezoeken en er begon net een dienst! Heel indrukwekkend om te zien. Om half 1 zijn we weer vertrokken en gisteravond laat waren we thuis, het was echt helemaal geslaagd en we gaan zeker nog een keer Pling

En nu ga ik even lekker rijden, heb er een week niet op gezeten dus ik ben heel erg beniewd... Tong uitsteken

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 18:32

Dat klinkt als een zeer geslaagde vakantie Andrea Cool
Tientjeh: balen dat je net geen wp had met de dressuur en van je balkje. Maar wel fijn dat je zelf tevreden was
Rowo: leuke foto
LZ: veel plezier met 4tal trainen

Ik ga zometeen naar dressuurles Lachen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 18:51

SGWOllie schreef:
BV: Balen van je stops. Ik wil ook heel graag aan de tweede fase beginnen, mijn grootste struikelblok is de prijs! Ik kan dat dus gewoon echt niet betalen hè! Wow!
Het niveau in de tweede en derde fase ligt wel dusdanig veel hoger (ook qua instructie) dat ik mijn paard daar wel mee naar toe durf te nemen. Eerste fase spring je lager dan een B parcours dus dat in de hindernis parkeren valt ook redelijk mee (bij ons dan tenminste).

Dat zal best, maar Urby is natuurlijk nog best wel onervaren en als ik hier in de regio naar de rijvaardigheid van de gemiddelde B-springruiter kijk...Nagelbijten / Gniffelen Dat ga ik niet gokken, zelfs niet op 80 cm Bloos

GvdT: je mag zeker niet zelf uitkiezen welke paarden je wel en niet mee wilt ruilen Tong uitsteken Anders kunnen we wel samen gaan Haha! Jij mag wel op urby Knipoog
En ik ken gomie en ik zou ook nooit voorstellen om hem maar even de hoek door te schoppen, lijkt me op zich wel een grappig effect hebben *LOL*

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:15

gomir schreef:
En ik heb nu natuurlijk ook nog het paard van een ander waar het opstappen bovendien ook nog wat lastig blijft soms, zeker met vreemden.
Eigenlijk moet je gewoon een matig L-paard voor zulke dingen hebben. Een die vooral niet voorzichtig en kwalijknemend is Nagelbijten / Gniffelen

Ik wil al jaren de eerste fase gaan doen, maar haak toch iedere keer maar weer af om deze reden. Otje was dressuurmatig ook te slecht om mijn examen te halen en daar wilde ik ook geen vreemden op aan het springen hebben

Maar waarom moet er dan ook iemand anders op jouw paard rijden? Je neemt toch altijd je eigen paard mee?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:18

Afbeelding
Ons uitzicht bij de camping

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:36

hallo allemaal Doei!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:37

Vief: Wow! Heerlijk ziet dat er uit.....

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:38

ja, lekker op je luchtbedje ronddobberen!
Ben je nu nog op vakantie vief??

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:43

Heej M_J Haha!
Fijne vakantie gehad?

Was ook echt heerlijk daar.
Door een dam in de rivier was het water bij de camping op sommige stukken erg diep zodat je van de rotsen kon springen en lekker met je luchtbedje kon dobberen Knipoog

Ik ben net weer thuis trouwens. Gisteren weer voet op Nederlandse bodem gezet Knipoog Morgen ga ik alleen al weer! Dan begint de introductie die t/m de 30e duurt. Waarschijnlijk kom ik zondag nog even naar huis. Moet nog een luchtbed hebben enzo en die liggen nog in de caravan. Dagje bijtanken lijkt me trouwens sowieso niet echt verkeerd Tong uitsteken

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:45

ja ik heb ook een leuke vakantie gehad!

Wat een lange introductie heb je, veel plezier vast!!
Jij komt zo weinig aan paardrijden toe deze zomer. Hoe is het nu met Lipso zijn been??

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:53

Ja schiet niet echt op zo
Gaat goed met zijn beentje! Dus dat is wel erg fijn Lachen
9 September ga ik weer voor het eerst sinds tijdennnn [voor mijn gevoel Knipoog ] weer op concours.
Heb me voor 2x dressuur opgegeven. Lips eigenaresse heeft Lipso afgelopen week gereden en rijd hem ook als ik op introductie ben. Dus dat is wel erg fijn Lachen Hoop stiekem op mijn laatste winstpuntje in het M2. Straks ook maar weer het springen weer rustig op gaan pakken Lachen

Was vanochtend trouwens blij dat ik weer op Lips zat. Heb in Frankrijk een tocht door de Camargue gemaakt (erg leuk!) alleen
ik zat op een vrij kleine pony met een gek zadel. In stap was er niks aan de hand, maar de draf en de galop Nagelbijten / Gniffelen Voelde me echt een beginner zat echt verschrikkelijk Bloos Verder was het wel een stoer beest. Lekker fel en hij ging als eerste als een speer door het water *LOL*

Afbeelding

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:05

Leuke foto Vief Vingers aflikken

Ik zal straks nog even bijlezen. Ben net thuis van het werk. Ga zo eerst even Loempia rijden.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:06

Renske, gefeliciteerd met al die winstpunten Tong uitsteken Leuke foto's ook, ziet er goed uit OK dan!
Gomir: fijn dat Urby goed ging & mooie foto's!
JN: gaaf dat je naar het NK gaat Haha!
BV, jammer van je stops =(
Rowo: leuke foto van je viertal Lachen
Andrea: welkom terug!
Vief: wat een uitzicht!!
MJ: Doei! Hoe was de vakantie?

Vorstin vandaag losgegooit, die was druk!! Maar blijven rennen, stijgeren, stijger-bokken, het was echt een leuk gezicht Haha!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:11

Wat vinden jullie eigenlijk van crossen met een pessoa?
Laatst bijgewerkt door Snoekiej op 20-08-07 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt