Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
(ben totaal geen dressuur held dus don't shoot me
)
als ze het niet begrijpt ofzo dan loopt ze. Ze is echt een leuk paard om te rijden alleen loopt ze echt. Ook de midden draf had ik een 5, bij commentaar staat er tact fouten. Mja ik had niet dat gevoel in elk geval maar oke. En ik dacht nog een 4 voor de Middengalop. Stond ook op dat ze in buitenstelling loopt. Dat idee had ik ook niet echt. Andere goeie punten waren de galop 7 voor de cirkels in galop en 7 voor de door S van hand veranderen.
dat idee had ik ook allemaal. Slangevolte na de galop is altijd beetje gespannen. Stap ben ik al blij dat je zegt dat het maar soms te diep is. ze komt van heel ver in de stap. met een soms te diep ben ik voorlopig al tevreden :p
Een been kon nog, met dat hij daar sowieso gevoelig aan is aan lymfangitis enzo. Maar zo snel op 3 benen is niet normaal. DA heeft nog eens ontstekingsremmers en antibiotica gegeven. Morgen opnieuw en erna dan een kuurtje butagran wss. Ook bloed genomen om te kijken hoe het komt dat hij zo snel vocht en warmte op zijn benen heeft. Mok was niet direct te zien.
Hij mankt niet en is een blij paard dus dat is het belangrijkste.
. Op de cross heeft hij dat niet zo hard dat kijken. Af en toe wel, maar valt beter mee. Laatst was ik in het bos aan het galopperen met Dirk, ik voorop. Blits keek op iets, dus hij vloog helemaal de andere kant uit. Gelukkig bleef ik zitten, maar als hem vaker zo kijkt went dat wel :p
hij staat al in de agenda
met een beetje geluk kan ik er zelf eens rijden
...
Zou idd toch sowieso eens een osteopaat laten komen voor en check.
Die is nu droog. Na het rijden spoel/poets ik eventuele vuiligheid af.
Nu ik ga hem niet op stal zetten daarvoor, hij komt zot.
Toen pas laat ontdekt dat het een wondje was.
Jessol. Rottig nieuws. Je buikgevoel zat dus toch wel juist... het moeten vermageren herken ik heel erg van mijn dikkie. Nu ik moet zeggen dat hij juist veel beter op gewicht is nu door 24/24 buiten (met schuilstal) te staan. Hij beweegt veel meer en moet zichzelf ook warm houden tov 24/24 buiten in de zomer en 20/24 op stal in de winter (op een pension/sportstal). De beweging helpt ook echt voor zijn "ouderdomskwaaltjes". Het voordeel van het feit dat hij nu thuis staat is dat ik in de zomer door strookbegrazing goed kan controleren hoeveel gras hij binnen krijgt. Graasmasker zou hier ook no go zijn. Krijgt hij zeker uit. Het enige grote nadeel is dat de wei perfect moet afgezet zijn of meneer knalt er toch nog door/over richting groenere grasjes. Het gras dat er staat is ook wel een paardenmengeling en niet het typische koeiengras dat je op de meeste weides ziet.