[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-17 17:55

Dit was de 90. Zolang hij zo een draf pas blijft doen ga ik niet hoger gaan. Als hem dan mis zit, kan hem zich niet meer redden.

Hij had moeten springen, groot, kort, op 90cm kunnen alle paarden zich redden. En zeker hij, hij kan goed genoeg springen

mila_furrie

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:59

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:34

Veel sterkte varekaj... Lastige dagen... Eigenlijk beter zo rap mogelijk voorbij nu zodat jullie afscheid kunnen nemen...

Hij ziet er idd heel kijkerig en wiebelachtig uit. Precies of blitz zijn eerste parcourtjes springt. Je moet er overal toch goed bij zijn heb ik de indruk. Een duidelijke reden zie ik niet. Mss keek hij op de dubbel?

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:41

Fijn filmpje mila_furie! Bij het wijken heb ik het idee dat je iets te snel wil zijn. Zou ze even terug iets duidelijker aan de buitenhand recht maken en dan pas het wijken inzetten. Dan voorkom je dat ze over de schouder wegloopt. Bij de tweede keer heb ik het idee dat je zelf ook wat inknikt in je heup aan je drijvende kant waardoor je tegen de beweging in komt te zitten. Ik heb altijd geleerd van vanuit een relatief lang been te willen wijken dan vermijd je het knikken en dus knijpen met je been en zal ze ook mooier onderdoor blijven treden achter. Op welke onderdelen had je de beste en slechtste punten? Vind ik wel eens leuk om te vergelijken met mijn eigen beeld :-) (ben totaal geen dressuur held dus don't shoot me :D)

Van blits krijg ik het idee dat je wel heel veel moet rijden om hem aan de praat te houden. Chapeau dat je zo doorzet. Beetje wat prietpraat ook zegt, hij lijkt zo onzeker? En ik heb het idee dat daardoor ook alles wat haastiger/rommeliger/ uit elkaar wordt, oa te zien aan het stuk kruisgalop. Is hij op training hetzelfde of is hij dan rustiger? En hoe voelt hij nu in dressuurwerk? Heb het idee dat hij niet echt wil/kan sluiten achter en daarom die drafpasjes ook ertussen propt.maar kan er de vinger niet op leggen wrm.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:44

Hoe gaat het met u ondertussen Winnie en met je paard?

MF, ziet er best ok uit je proef :J, idd wel kleine dingetjes. Eerste twee haltes wat bruusk, en schuin weg na de eerste groet. Je tweede wijken is me beter, wat vroeg weg in galop links. Dat is het zo beetje. Je laatste halt ziet er top uit van op de video bekeken. Stap ook ziet er ook goed uit, enkel soms wat diep. En de slangenlijn is ze wat onstabiel met haar hoofd, of en toe beetje spanning. Maar toch een nette proef :J.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:55

Schoon proefje! Idd de puntjes op i vooral hé :)

Idd nogal een kijkerig parcoursje. Luxor is ook zo maar Blits heeft toch al veel meer gezien? Is hij altijd zo geweest?

Ik ben ook benieuwd hoe het gaat met jullie Winnie. :(:)

Luxor eventjes een duts. Infectie op beide achterbenen. -O-

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 08:45

lene: ik had een 4 voor het eerste wijken. waar ik ook mee akkoord ben. We doen deze oefening ook nog maar pas een kleine maand. Dus ik denk ook normaal dat de ene kant al gemakkelijker gaat dan de andere kant. Ook is mijn rechterbeen mijn drijfbeen voor die kant heel zwak. Ik werk duidelijk meer met mijn linker been dan met mijn rechterbeen. Het probleem is dan ook nog dat mijn paard te snel wilt zijn :) als ze het niet begrijpt ofzo dan loopt ze. Ze is echt een leuk paard om te rijden alleen loopt ze echt. Ook de midden draf had ik een 5, bij commentaar staat er tact fouten. Mja ik had niet dat gevoel in elk geval maar oke. En ik dacht nog een 4 voor de Middengalop. Stond ook op dat ze in buitenstelling loopt. Dat idee had ik ook niet echt. Andere goeie punten waren de galop 7 voor de cirkels in galop en 7 voor de door S van hand veranderen.

pp: ik sluit me volledig aan bij jou :) dat idee had ik ook allemaal. Slangevolte na de galop is altijd beetje gespannen. Stap ben ik al blij dat je zegt dat het maar soms te diep is. ze komt van heel ver in de stap. met een soms te diep ben ik voorlopig al tevreden :p

hier ook benieuwd naar winnie heb er al meer dan eens aangedacht :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:04

Vraag me ook af hoe het met Winnie en Aruba gaat.

Ai Hanne, hoe heeft hij dat opgelopen?

De filmpjes bekijk ik eens wanneer ik de laptop aan krijg.

Oma is gisterochtend overleden, best snel dus. Beter zo, liggen afzien gun ik niemand. Vriend pakt het goed op, die had zich er al op voorbereid en kan het plaatsen. Schoonpaps heeft het lastiger, die had toch nog geloof blijkbaar dat het ergens goed kon komen.
Volgende week maandag is de crematie.

Trainen ligt definitief stil tot half januari. Het weer zit niet mee, komt hele drukke periode aan dus heb er de brui aan gegeven voorlopig. Icaro vindt zijn vakantie niet zo heel lollig (ik ook niet) maar tis nu zo.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:16

Lief dat jullie daar zo aan denken! Gisteren opgestaan als een 100-jarige. Echt zo stijf! En dan Savonds na school direct bij rubitje gaan kijken. Zij is opgestaan als een 30-jarige... was echt heel stijf, niet zo leuk om te zien... heb haar onder het solarium gezet en ondertussen nog eens alles goed gecontroleerd op dikke/warme plekken! Ze had overal wel wat vocht in de benen maar niet overdreven, ze heeft dat soms wel vaker zeker sochtends als ze een hele nacht op stal heeft gestaan. Gisteren was ze heel gevoelig als ik haar lies/flank aanraakte en daarom dacht ik dat er daar iets gekneusd ofso was. Maar de dierenarts zei dat de pijn meer van vanonder kwam. En heb nu dus ontdekt waarom ze zo gevoelig was bij haar billen. Ze heeft daar heel veel sneeën en schrammen die wel gevoelig zijn als ik eraan kom. (Die gracht was overgroeid met een doornstruik) dus dan heb ik nog eens heel haar poep en tussen haar billen gewassen met isobetadine zeep en dan nog wat zalf aangedaan en dat leek wel te helpen. Ook nog haar staart gewassen want die was nog 1 smurrie. Beetje stretchoefeningetjes gedaan met de wortel en 10 min in de piste gestapt. Ook haar koorts gemeten maar die had ze niet! Khoop dat die stijfheid wel beter wordt, maar kzou inderdaad eens kijken voor een ostheopaat.
Door beetje te goed voor Rubi te zorgen heb ik iets teveel met m'n pijnlijke hand willen doen, waardoor die gisterenavond echt wel beetje dik stond. Maar nu na de hele nacht stil liggen ziet het er wel weer beter uit, dus beetje proberen stilhouden vandaag.

Sterkte Varekej!

@daaph: heb je filmpje bekeken en had op voorhand niet gekeken waar je een stop had. En ik heb het gevoel dat hij in de bocht naar de dubbel hem precies wat langer maakte, waardoor hij mss z'n achterhand er moeilijker onder krijgt voor de sprong? Ik kan verkeerd zijn hoor. Hij had wel niet mogen stoppen!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:02

OMG winnie, ik lees nu pas je bericht. Ik hoop voor jullie allebei dat het mee gaat vallen, maar een osteopaat zou ik zeker weten erbij halen.
beterschap!! :(:) :(:) :(:)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:32

Laat je maar goed verzorgen Winnie! Ik zou zoals de rest ook opteren voor een osteo, zo ben je toch al wat zekerder.

Ondertussen heeft Luxor die infectie al op 3 benen. -O- Een been kon nog, met dat hij daar sowieso gevoelig aan is aan lymfangitis enzo. Maar zo snel op 3 benen is niet normaal. DA heeft nog eens ontstekingsremmers en antibiotica gegeven. Morgen opnieuw en erna dan een kuurtje butagran wss. Ook bloed genomen om te kijken hoe het komt dat hij zo snel vocht en warmte op zijn benen heeft. Mok was niet direct te zien.
'Normaal' gezien is het door mini wondjes lymfangitis. Maar het niet normale is dat hij het in paar dagen op 3 benen heeft. Bij 1 been eergisteren kreeg hij al AB en ontstekingsremmers maar het ging niet over. Gisteren beide achterbenen. Vandaag linksvoor ook. Dusja niet normaal hé.
Maar 't is niet superernstigs ofzo, normaal gezien komt dat wel in orde. :) Hij mankt niet en is een blij paard dus dat is het belangrijkste. :)

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:03

Hmm zo vreemd van Luxor! En hoe kan is dat dan ontstaan?

Aruba was vandaag al een stuk beter! Veel minder stijf :) nog beetje gestapt en onder solarium gestaan!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 20:37

Fijne dressuurproef MF. Beetje wat al gezegd is was me ook opgevallen, het wijken ( maar als je nog maar kleine maand weet je dat het nog gaat verbeteren).

Blits is altijd wel kijkerig in zijn parcours, maar binnen valt dat extra op omdat er dan meer te kijken staat. Sluiten is inderdaad zijn grootste probleem, het is al veeeeel beter, maar nog een ramp. Hij galoppeert als een 4 jarige. Ben al bij verschillende mensen gaan lessen, ik voel wel verbetering maar echt pas na maanden en dan is die verbetering echt heeel klein. Dus we blijven verder werken, als hij 14 is zal hem zich wel goed kunnen sluiten :D. Op de cross heeft hij dat niet zo hard dat kijken. Af en toe wel, maar valt beter mee. Laatst was ik in het bos aan het galopperen met Dirk, ik voorop. Blits keek op iets, dus hij vloog helemaal de andere kant uit. Gelukkig bleef ik zitten, maar als hem vaker zo kijkt went dat wel :p

Vrijdag gaan we opnieuw springen. Ben benieuwd

Fijn dat het met jullie beter gaat Winnie!

Veel sterkte met het verlies van je Oma Varekaj.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-17 21:44

Ohhhh

TONGEREN GAAT DOOR *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* **\O/** **\O/** **\O/**

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 22:05

Zag het al op FB! Supergoed nieuws!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 08:45

Ik ben heel blij dat tongeren door gaat :D hij staat al in de agenda :D met een beetje geluk kan ik er zelf eens rijden :D
Ik denk dat blits veel mee heeft van mijn paard in het springparcours! Niet echt bang van de sprongen maar meer bezig met de omgeving.

Ik ben gisteren op parcours gaan oefenen. Ze sprong heel goed en fijn. Alleen laat ze haar zo moeilijk rijden voor de moment. echt rug wegdrukken hoge hals opzetten. Zal toch de osteo eens laten komen. het is niet van haar normale doen. Ook ben nog steeds aan het zoeken met bitten. :(

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 09:41

Goed nieuws dat Tongeren door gaat!

Veel sterkte Varekaj met het verlies :(:)...

Fijn dat ze gisteren al beter ws Winnie :j Zou idd toch sowieso eens een osteopaat laten komen voor en check.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 09:48

MF: je dressuurproef vind ik best netjes! raar dat je maar 10/12de was, waarschijnlijk toch een sterk deelnemersveld?. Bij het wijken de eerste keer komt haar achterhand niet mee zoals je zelf aangeeft. En ik vind ze op sommige stukken net iets te kort in de hals lopen. Van mij mag ze wat langer en dan zullen haar passen ook wat verruimen. Wat bij Colo trouwens helpt in het springen is zonder sporen rijden en in de bochten verlichte zit (niet zo extreem als in de cross, maar wel voorwaarts). Dan gaat hij zich veel meer ontspannen.

Goed nieuws Winnie! Ga je dan verder opbouwen in de piste of ga je toch terug wandelen met Aruba?

Varekaj: Sterkte met het verlies.

Hanne: ooh niet fijn! Dikwijls zijn ze daar in de winter gevoelig aan he. Colorado had dat ook als hij 6 jaar was continu een dik been bij het kleinste wondje. Nu is dat over. Ik heb hem toen bepaalde kruiden bijgegeven ter ondersteuning van de lymfen.

Hier is alles enorm druk. Ik rijd 5 dagen in de week, paarden werken elk min. zo'n 3x per week. Dan nog solliciteren ertussen, mijn vriend en vrienden af en toe eens zien. Ik zou toch graag 4/5de werken maar aangezien ik nog zo jong ben is dat misschien wat overdreven :')

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 10:00

Ik ga het toch niet kunnen laten om op wandel te gaan... kga de eerste keren wel ernaast stappen. Maar ik kan echt niet enkel in de piste rijden, Aruba en ik worden daar humeurig van! En mss wel vlugger eens afstappen als ze echt bang is van iets, enige probleem is dat ik er dan moeilijk terug opgeraak :p

Trouwens, Antonius, jij vroeg hoe ik volgend seizoen voor me zag en of ik nog ging crossen. Ik zou sowieso alles op het gemak opbouwen en ik ben van plan om dan helemaal van 0 te beginnen, dus terug in de B starten. Kdenk dat dat de beste keuze is, zeker nadat ze zo lang out geweest is. En dan hopen dat de pauze haar deugd gedaan heeft en zo hopelijk terug samen in het juiste ritme komen en dan zien hoe het verder gaat!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 11:31

sterkte varekaj!

florence: Ze loopt inderdaad soms hoog en kort. Maar eerlijk gezegd ik probeer zo mijn best te doen om ze lager te krijgen maar het is zo moeilijk. Mocht iemand tips hebben of oefening ik sta er volledig voor open.
Het was eigenlijk vooral in het losrijden zeg maar dat ze zo lastig doet. Ze springt echt heel goed voor de moment en tussen de hindernissen probeer ik inderdaad zoals je zegt verlichte zit aan te nemen en dan blijft ze ook mooi galopperen maar tijdens het losrijden is ze echt zo nukkig en ja. kweet eigenlijk niet meer zo goed wat te doen ermee. Mijn vriendin vroeg of longeren geen optie was maar na het longeren heb ik de indruk dat ze slechter loopt dan voor het longeren :s . Zij stelde dan voor om een gogue te proberen dus dat ga ik vant weekend eens proberen. En ondertussen ook de osteo bellen. Alles van "onderhoud" is onlangs gedaan behalve de osteo.

winnie: blij dat ze al wat minder stijf is. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik me meestal veiliger voel op het paard dan naast het paard om op de baan te stappen.
Ik vindt het een verstandige keuze van jou in elk geval om B terug te starten. Goed om jullie vertrouwen terug te vinden.
Jou laatste seizoen verliep ook niet zo super he dacht ik? dan is het zeker verstandig om opnieuw te beginnen.

hanne: Ik heb nog zoiets gehoord van paarden met infecties aan de benen maar dat kwam dan eigenlijk van in een niet zo propere en natte piste te rijden. hopelijk is hij snel beter.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 11:38

Ja ik had dat vroeger ook, maar in het begin van haar blessure heb ik zoveel naast haar op de baan gewandeld en ze is dan wel rustiger dan als ik erop zit!
En m'n seizoen was echt een flop dus tgaat goed zijn om eens te herbeginnen!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 12:34

Sterkte Varekaj!

Aan de piste zal het niet liggen. :P Die is nu droog. Na het rijden spoel/poets ik eventuele vuiligheid af.
Van de paddock zou het wel kunnen maar hij staat amper in de nattigheid. Veel in een droge schuilhok. Die staat daar graag in. :P Nu ik ga hem niet op stal zetten daarvoor, hij komt zot.
Vorig jaar had hij het in periode dat het superdroog was dusja was ook het raden naar. :) Toen pas laat ontdekt dat het een wondje was.
Vanavond komt dierenarts maar ik kan er zelf niet bij zijn. Dus 'k zal wel horen. :)

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:54

Op de filmpjes ga ik geen rijtechnisch commentaar geven, daar voel ik mij niet echt niet in staat toe. Ik vind je paardje wel echt een leuk ding, maar inderdaad wat kijkerig.

Veel sterkte met de oma van je vriend Varekaj, wat jammer dat je de trainingen zo moet uitstellen.

Hier net terug van Merelbeke, en nieuws waar ik mij nu wel even miserabel door voel. Zeker geen ultra slecht nieuws, zeker niet voor Shadow. Maar voor mij komt het wel een beetje als een "shock". Hij liep ook hier vooral onder het zadel weer korter. Ze hebben dan uitverdoofd en daarna heb ik ook gehamerd op foto's.
Het probleem ligt hem eerst bij zijn gewicht. Ten tweede heeft hij wat lichte problemen in zijn voet, verbening van het kraakbeen waardoor er minder soepelheid is en dan nog iets, een bepaalde band die stram is, op zich geen redenen tot manken op zich zelf staand, maar in combinatie met zijn gewicht en leeftijd zal hij , als ik hem blijf belasten zoals nu, het steeds weer optreden. Het advies: veel bewegen maar wel licht belasten met andere woorden springen en crossen zijn voor ons niet meer weggelegd. Ze adviseerde mij om nu vooral al stappend zijn conditie op te bouwen en dan zien wat hij qua pistewerk nog aankan. Ze heeft de nadruk meer gelegd op wandelen en op zeer licht pistewerk. Van daaruit moet ik bekijken tot hoever ik kan gaan en hoe ik zijn gewicht onder controle kan houden. Dus toch eigenlijk wel een beetje kaknieuws, hoewel hij zelf dus redelijk pijnloos is onbelast. Ik ga een potje janken achter mijn laptop vandaag en proberen uitzoeken hoe ik hem kan helpen. Ik moet de afweging maken: in hoeverre wil ik zijn gewicht zo onder controle houden dat zijn geluk niet in het gedrang komt. Ik ga proberen morgen terug zijn graasmasker op te zetten en toch op 1 of andere manier te zorgen dat hij het aanhoudt, dus wie tips heeft, shoot. Misschien moet ik hem zelf weer verplaatsen. Ik weet het niet. Mijn papa kwam direct: "ook financieel moet je het afwegen, altijd op de wei is wel goedkoper, en als hij dan wat dikker wordt, ja.." Dus weer niet echt een steun op dat vlak. Gelukkig had ik mijn top smid mee en stalgenootjes die studeren aan Merelbeke. De eerste stap is ook het Sam Moerman beslag, dat vond de dierenarts ook zeker een goed idee.

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:03

:(:) Jessol. Rottig nieuws. Je buikgevoel zat dus toch wel juist... het moeten vermageren herken ik heel erg van mijn dikkie. Nu ik moet zeggen dat hij juist veel beter op gewicht is nu door 24/24 buiten (met schuilstal) te staan. Hij beweegt veel meer en moet zichzelf ook warm houden tov 24/24 buiten in de zomer en 20/24 op stal in de winter (op een pension/sportstal). De beweging helpt ook echt voor zijn "ouderdomskwaaltjes". Het voordeel van het feit dat hij nu thuis staat is dat ik in de zomer door strookbegrazing goed kan controleren hoeveel gras hij binnen krijgt. Graasmasker zou hier ook no go zijn. Krijgt hij zeker uit. Het enige grote nadeel is dat de wei perfect moet afgezet zijn of meneer knalt er toch nog door/over richting groenere grasjes. Het gras dat er staat is ook wel een paardenmengeling en niet het typische koeiengras dat je op de meeste weides ziet.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:05

hopelijk kan je al wat beter relativeren jessol.
Ik zou al eens beginnen met vragen welk eten hij krijgt op stal en eventueel opzoek gaan naar een voer waar weinig suiker inzit en zijn porties beperken. mss ook in de stal overschakelen naar vlas of zagerlingen zodat hij al minder stro kan eten. Hooi zou ik niet verminderen of beperken. en voldoende beweging geven.