[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 23:04

Ledervet, vliegenspul, klei, traumeel, hoe heet dat spul ook alweer voor in het afsponswater na zware arbeid?
Genoeg te bedenken, toch :D

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 23:09

Kalkoenen en antiklit, ook altijd handig om genoeg in huis te hebben.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 23:10

Zou bij ons wel opkomen he Mootje? :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 23:10

Ja hoor, zonder problemen :')

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 23:14

Hee nieuwe kalkoenen, dat is een goed idee :j

Haha ik kan altijd veel bedenken als het geld er niet is, en dan heb je de mogelijkheid maar weet ik niks.
Denk dat ik het maar op ga maken aan anti klit en dat soort dingen. :')

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 23:26

Edge loopt tot nu toe nog op blote voeten, maar daar zal het voorjaar waarschijnlijk toch verandering in komen. Iemand nog tips ivm kalkoenen? Die heb ik al zo een 10 jaar niet meer gekocht. Er zijn in die tijd vast nieuwe en handige varianten op de markt gekomen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 23:34

Waarom wil je edge op ijzers zetten, gaat toch goed zo?
Kalkoenen van tacx breken bij iedereen af, behalve bij mij....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 23:36

Bij mij ook niet, vind ze super!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:10

Kalkoenen kun je niet genoeg hebben :P Maar als het zonder ijzers prima gaat zou ik het lekker zo laten! Mijn jonkie krijgt voorlopig ook nog geen ijzers. Zonder is ook beter voor de voetjes.

Heb net een rondje BB opgegeven op 11 feb. Het is een super mooie en aangekleede accomodatie dus er valt veel te leren. :D Caap mag 11 en 12 februari ook weer eens springen. Ik heb er nu al zin in!

Ik heb gister het voortuig gevonden waar ik al heel lang naar zoek! Ze hadden het alleen nog maar in pony hangen maar kunnen maat full nasturen. Jeuj! :D Heb ook mag gelijk een lage neusriem aangeschaft, eens kijken of het werkt. Ik ben dus alvast bankroet voor de komende maand. :=

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 01:23

Kalkoenen van Tacx zijn bij mij ook 2 x afgebroken maar die zelf tappende(met dat sleufje) zijn wel ideaal!!

Over verkoop vandaag ook een mooi staaltje gezien:

Nieuw beest bij ons was al een week de box niet uitgeweest. kwamen dandaag kopers dus de eigenaar wilde v.t.v. even rijden.
Eerst kwam ze er al niet op. toen is ze maar gaan longeren, hij deed niet anders dan stijgeren en bokken en trappen. Toen ging ze er nog op. Heel veel protest bij t beestje. Snel droog stappen, zweet afborstellen en op de poets plaats zetten voor de kopers komen. Echt zo naar!

Net trug van de dressage show night op Jumping. Gadver wat wordt er daag ook hard en grof gereden zeg. Er liepen zeer veel schenkelgangers tussen en weinig paarden met mooi ruggebruik :(
En misschien ben ik een zeikert hoor maar heel paardrijdend NL probeert alles veilig te doen/maken.
WAAROM RIJDEN ZE OP JUMPING DAN ZONDER CAP EN OP HOGE HAKKEN???? Ik begrijp er soms echt niet van...

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 08:31

Triest zoiets beli, hoeplijk moet de eigenaresse voorrijden en mag ze even zandhappen.

Heb trouwens net pas dat filmpje gezien van dat jongentje op die kleine schimmel, wat ongelooflijk triest dat ouders dat laten gaan!

Mootje, Edge slijt voor scheef af en slijt ook hard. Achter niet, dus kan ook kiezen om alleen voor ijzers eronder te zetten. Maar dan kom het probleem dat hij vd zomer op gras soms erg onzeker was met springen. Dus als er toch ijzers onder moeten, dan misschien maar rondom, dan kan ik hem ook rondom op ijzers zetten. Maar wacht het nog even af, als de hoeven de volgende rond niet teveel gesleten zijn (verschilt namelijk nogal per keer), dan laat ik hem nog even op blote voeten.Dan doe ik een paar cross trainingen op gras op blote voeten en kijk dan of hij het nog 1 seizoen aankan. Tot noe toe heb ik met crossen op gras op blote voeten weinig problemen maar met parcoursen wordt hij wel wat onzeker, lastig dilemma.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 08:38

@Beli: daarom rijden wij vaak ruim een uur voor de afspraak al eens langs het adres waar het paard staat, en komen we meestal een half uur te vroeg..... Triest, maar dan zie je soms dingen waardoor je al weet dat je op je hoede moet zijn......

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 09:17

Moggel.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 09:20

moguh...

mooie verhalen over kopen/verkopen paard gezien..., ik snap dat ook niet. Wij verkopen eigenlijk altijd (omdat we zelf fokken), maar vreemde trucjes doen we niet aan. Onderhand al aantal goede fokproducten gefokt en verkocht, maar een slechte naam heb je zo. Als er echt iets is met een dier gaan ze gewoon naar een vast adres (voor weinig) en die weten wat er mee is en wat hun er dan mee doen is aan hun. Maar wat wij verkopen staan we achter en is eerlijk. Trucjes als vooraf longeren etc.... is ook nooit nodig. Liefste haal ik de paarden pas uit stal als de mensen er zijn (of ik laat het ze zelf doen..)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 09:21

Beli, zo iemand gun je inderdaad het zandhappen. Zo oneerlijk, niet alleen voor de kijkers maar zeker voor het paard!
Mel, Dan snap ik dat je Edge op ijzers wil hebben :j
Noor, Hoe smaakte de appeltaart?

Het aftellen is begonnen *\o/* Volgende week is die |o collega er niet meer!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 09:24

Was lekker! Ronald heeft de helft opgegeten :oo

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 09:26

Laatste keer dat bij ons een paard verkocht is zijn de kopers met hun gezin van zaterdag rond lunchtijd tot zondagmiddag bij ons geweest. Paard is 's morgens gewoon het land op gegaan, en toen ze er waren konden ze zelf een merrie met een dikke grasbuik uit het land halen. Zelf poetsen, zelf opzadelen, kortom, gewoon alles zelf laten doen, en wij waren in de buurt. Als ze iets wilden vragen waren we vlakbij. Zaterdagmiddag in de bak gedressuurd, 's avonds een stukje op de trailer en toen een buitenrit langs de weg, door het bos en over het strand. Ze zijn bij ons wezen slapen en de volgende morgen hebben ze nog in het land gesprongen. Nou, eerlijker kan ik het niet doen. Alle informatie die er was erbij gedaan en dan moeten ze maar zien. Wel gevraagd of ze op het moment dat ze wisten dat het paard niet was wat ze zochten, of ze het dan meteen wilden zeggen, want anders vond ik het zonde van hun tijd en van de onze.

Noor: de liefde van de man gaat door de maag...... met appeltaart...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 09:28

Noor, Is maar goed ook, anders had jij op dieet gemoeten deze week :P

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 09:30

Dat moet ik sowieso al, vrees ik ;)

Bah, ben helemaal niet fit.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 09:33

Haha, samenwonen met en lekkerbek is niet handig.... :D Ik haal het gewoon niet in huis, maar daar zal vriendje wel niet mee akkoord gaan!
Alweer niet fit?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 09:37

Vriendje haalt het zelf in huis....
Nog steeds niet fit eigenlijk.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 09:39

Hihi, Niet alleen vriendje de schuld geven :P
Balen zeg, al twee weken niet fit!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 09:41

Hij is vandaag thuis en gaat ook voor het eten zorgen.. nou ik hou mijn hart alweer vast :P Nee hoor, komt wel goed.
Ja, sukkel zo een beetje door. Komt wel weer goed.

Wah, ik zie dat ik zaterdagavond moet starten ipv zondag. Even schoonzusje smsen en hopen dat ze mee kan.

Edit: wel lekker de zondag vrij :D

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 09:53

@ noor: ff paar dagen extreem gezond doen, kom je er wel weer door..
@ mootje: leuk hé aftellen om die 'collega' :P

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 09:55

trouwens, mootje: je zit bijna aan de 1000 berichten in dit topic :P 40 pagina's..., noor komt niet verder als een goede 720.., ik haak al af bij 214.. :P (drukte ergens verkeerd en toen zag ik die getallen!)