[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sussie85

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 18:43

Pb: Leuke foto! Gefeliciteerd met je winstpunt in het M2.
Mistid: Gefeliciteerd met je rijbewijs!
Kim: Jij heb het behoorlijk druk zo te lezen. Gelukkig neem je wel je rustmomentjes.
Rowo: Fijn dat je longen er goed uitzien. Wel ontzettend balen dat je er nog zo lang last van kunt hebben.
Jn: Anous zou ik geen 1.73m geven vanaf de foto. Is het zo'n rank paard?
Mootje: dat was een aparte werkdag zo.
Anthea: Jammer van die laatste hindernis. Wel fijn dat je parcours verder goed ging.
Snoekiej: Vorstin zag spoken!

Ik zit in West-Brabant en daar heb je niet van de kleine springwedstrijden als in Zuid-Holland. Maar de animo voor de Brabantse Kampioenschappen is flink afgenomen. Vanuit hier is het een pokke-eind rijden en na een aantal jaar slechte bodem + geen prijzengeld zorgt ervoor dat de springruiters er geen zin meer in hebben. Dus ondanks de vele springruiters en grote springconcoursen hier kun je je bij de Kring opgeven voor afvaardiging. Dan moet je een paar observatiewedstrijden rijden en dan mag je weg.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 19:05

Jammer van die laatste hindernis Anthea!
Wow Sussie, dat is ook apart! Ik dacht juist dat er superveel animo voor de Brabantse kampioenschappen was.
Mo heeft vak-literatuur gelezen omdat haar werk een beetje in het water was gevallen :+ .
Dat is ook wel ernstig idd PB := . Lijkt me wel mooi technisch, maar zoiets moet je niet op de regio neerzetten. Als het op een wedstrijd van bijv. de Hartog staat kan ik me er nog wat bij voorstellen :j .
Zag nog leuke foto's van Anous!
En Vorstin vond de meerkoetjes eng :j

Ik ben overigens ook een keer regiokampioen in het M geworden omdat ik de enige was die 3x foutloos had gesprongen. Was toen ook de enige van Noord-Nederland die dat voor elkaar had gekregen. In Groningen en Friesland is het ook niet erg vreemd als je met een balk en een weigering nog kans maakt op de titel := . In Drenthe hebben we heel veel 4 fouters op de regio.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 19:10

Uiteindelijk zijn de Brabantse Kampioenschappen wel een grote wedstrijd hoor. Maar bijvoorbeeld vorig jaar moesten we bijna drie uur rijden om er te komen. Het jaar daarvoor viel de Hippiade gelijk met Breda Hippique. Als je dan start op de Brabantse kampioenschappen en je rijdt goed dan moet je naar de Hippiade, je mag dan niet ergens anders starten. De profruiters hier uit de regio hadden daar dus geen zin in en besloten massaal niet die kant op te gaan en te kiezen voor Breda Hippique. Bovendien zijn ze hier verwend met bijna altijd springwedstrijd op superzandbodems. En het BK is altijd op gras en meestal ook nog eens een slechte kapot gereden grasbodem.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 19:16

Hmmz dan is het wel logisch inderdaad!
3 uur rijden :oo ! In die tijd waren wij volgens mij vanuit Boyl (Friesland) in Castenray (Limburg) met de trailer!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 19:18

In Drenthe is het niveau best hoog op de regio's..

@ mistid gefeliciteerd. In mijn omgeving noemen we de feestjes zoals Zweeloo al heel anders dan paardenfeestjes. De mannen hier zijn ontzettend onbetrouwbaar. Ik hoef geen paardenvent haha
@ pb en JN mooie foto's.

Ik ga ff eten..

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 19:22

Eet smakelijk Caroline!
Haha ja, dat zijn al geen paardenfeestjes meer te noemen, dat wordt al meer een orgy _O- . Ze hadden het daar ook al over CHIO'tjes concour h*er in opleiding

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 19:28

Hmmm ik ben nog meer van het PNO tijdperk Potentieel N*uk Object

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 19:41

_O-

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 20:21

Wij noemen het hier soa party's. Het is echt niet normaal hoe erg er wordt vreemgegaan en iedereen houdt elkaar het hand boven het hoofd :+
Ga niet vaak heen maar als ik heen ga vind ik het wel erg vermakelijk om te zien...

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:26

Vermakelijk is het zeker. Ben jarenlang met een groep mensen naar het WK in Lanaken gegaan een heel weekend. Wat ik daar heb gezien en meegemaakt.... :D Dat gaat alle verstand te boven en is nog vele malen erger dan een Wierden/Meppel/etc.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:32

Als ik het zo hoor ga ik nooit aan een paardenvent. _O-

Mistid Gefeliciteerd!! Moet je nu ook praktijk examen doen of alleen theorie?
Rowo Sterkte. Hopelijk heb jij er geen 3 maanden last van.
PB: Mooie foto! Ook gefeliciteerd met je 1e puntje in het M2.
JN: Lekker getraind bij Alice? Gaaf paard heb je zeg zeg! Ik vind 1.73 nog een hele klim!
Sussie: Ik dacht altijd dat de kampioenschappen juist in Brabant altijd groot en van hoog niveau zijn. Zo hoorde ik het altijd van klasgenootje, ook dat het de moeilijkste provincie is.
Hier moet je je ook selecteren voor de kampioenschappen. Bij dressuur niet zo lastig, springen wel. Vooral vanaf de klasse L, dan komen al die stallen erbij. Die rijden in het B niet mee voor de prijzen.

Zijn net lekker uit eten geweest bij de Chinees. M’n moeder is jarig, dus was wel leuke dag met familie die allemaal kwam! Ook nog mini bosritje gemaakt tussendoor. M'n neefje was er, had door de telefoon gezegd dat hij graag wel even op het paard wou. Stond hij ernaast.. O, ze is toch wel groot. Ik aai er alleen okee?
Nu ga ik even de hond wassen want die was zo vriendelijk om even lekker in de mestbak te gaan liggen rollen. Moet even schoon anders mag die niet meer binnen. :+

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:37

Brabant is groter als West-Brabant hoor! En er zijn er nog steeds wel genoeg die wel die kant opgaan. Maar vanuit onze kring krijgen ze niet alle plekken bezet die afgevaardigd mogen worden. Het niveau is nog steeds behoorlijk hoog op het Brabants Kampioenschap. In de dressuur en bij de pony's is er wel flink strijd om afgevaardigd te worden in onze kring.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:27

Zo, terug van de crossles in Biddinghuizen. Effe lekker douchen en dan plof ik nog even op de bank met wat drinken.
Stiefpaard was braaf en heeft het goed gedaan.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:30

JN, Mooie foto's van Anous en Jipje. Anous lijkt hier niet zo groot, maar jij bent natuurlijk ook lang!
Snoekiej, Wist je niet dat meerkoetjes ineens in monsters kunnen veranderen _O-
Sannn, Je hebt PB
PB, PNO of aanstaande ex :j Ik heb een keer gehoord dat er op zo;n ruiterbal twee zijn gesnapt op de camera (met band) die in de oplegger van een vrachtwagen draaide..... Ze doen nogsteeds alsof hun neus bloedt :D

Vanavond springles gehad. Hij liep als een malle! Kreeg nog een compliment: Als jij zo durft blijven te rijden stuur je hem zo een M parcours rond. Altijd leuk om te horen :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:32

Zo julie gaan snel!!

Heb en enorme k*t avond gehad wil je weten waarom moet je een pb sturen :(

PB mooie foto!! knap kind!!
Jipje jij ook 2 knappers!! :D
MIstid gefeliciteerd met je theorie!

Ik ga op bed, ben kapot!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:40

Corien, :(:) en slaap lekker!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:51

Die PNO is ook een goeie!
Haha het is inderdaad vermakelijk om te zien. Maar de verhalen achteraf zijn nog mooier _O- .
San, ja ik moet ook nog praktijk. Maar ik heb al zeer goed geoefend, dus denk dat dat wel gaat lukken (heb al zo'n kleine 600 km meer op de teller als toen ik hem +- 3 maand terug kreeg :o ) Nog gefeliciteerd met je moeder!
Fijn Sim!
Mo, hier gaan de getrouwde ruiters gewoon met vrouwen in/achter/onder de vrachtwagen, met drank op kan alles :j
:(:) Corien!

Ik kom net gezellig bij oma weg. Taart was goedgekeurd. Heb ik ruimstreeks voldaan aan de minimum limiet goede daden vandaag :)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:00

Goedenavond.
Snoekiej: Geen spierpijn, wel last van mijn achilleshiel (mijn rug).
Mistid: CHIO'tjes _O- .
Maar rijd jij nou voor een vereniguing in Groningen, Friesland of Noord Holland?
Sann: Schattig van je neefje :D .
Simmie: Ga je eigenlijk ook starten met je stiefpaard?
Mootje: Leuk zo'n compliment :D, wat ik van Corion gezien heb is het ook best een springkanon .
Corien: Een dikke :(:) .

Vandaag dressuurles gehad, veel aan mijn houding gewerkt, moest zelfs een stuk met mijn teugels helemaal lang op mij houding letten, omdat ik teveel met mijn paard bezig ben, was wel vreemd rijden :+ .
Uiteindelijk kreeg ik hem wel ontzettend fijn aan het lopen bij het oppakken, ik kon echt voelen dat die achterhand er meer onder kwam :D .

Mirthe:
Ik dacht al, jij hebt toch al een scooter waar je op rijd :o? . Maar dat was allemaal oefenen natuurlijk ;) .
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 28-07-10 23:02, in het totaal 2 keer bewerkt

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:01

Zullen we maar Drenthe doen Evie :D ? Haha :P

Fijn dat je les goed ging!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:03

Ow Drenthe dan :+ , omdat jij het over die 3 provincies had acht ik dat je in een van de 3 reed.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:05

Nee de Noordelijken zijn Drenthe, Groningen en Friesland :))

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:08

Maar e zit wel bij HTC Noord-Holland toch?

Ik wilde mischien ook zo'n selectie meerijden, maar ik vroeg me af of het alleen voor pony's is of ook voor paarden( het gaat om de sgw-selectie), weet jij dat?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:08

Dan moet die praktijk idd wel goed komen Mistid :D
Fijn dat het met je jonkie goed ging vandaag Simmie!
Corien :(:)
Dat is mooi zo'n compliment Mootje! Al springwedstrijden opgegeven? Zal zo je PB even lezen.
Lekker gelest dus Evie, mooi! Ik moest paar keer met mijn ogen dicht gaan rijden, is in het begin echt wennen. Wil voor de Gelderse ook weer even dressuurles hebben. Maar eerst maar is wat meer rijden. :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:09

Je hebt het nog niet voor Zuid-Holland Evie. Dat moet nog komen.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:11

Weet ik PB, maar volgens de site mag je je opgeven voor de dichtstbijzijnde.

Want volgens mij (correct me if I'm wrong), zit Mirthe bij HTC Noord-Holland dus.